Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Janus

Helsinki Half Marathon 10.6.2017

Recommended Posts

jemmu   

1.20 houkuttelisi, vaikka 1.22 olisi realistisempi tavoite. No katsotaan miten loput treenit menee ja mihin hulluuteen sitä lähdössä intoutuu. Parhaat juoksut olen juossut, kun en ole liikaa tuijottanut kelloa vaan mennyt fiiliksen mukaan. Itse tapahtuma oli kyllä hyvin järjestetty ainakin toissa vuonna.

Guest Baltsu   
Guest Baltsu
On 27.5.2017 at 22.57, I_K kirjoitti:

Onko HHM:n reitti tasaisempi/nopeampi kuin HCR?

On.

En ole nykyistä HCR-reittiä juossut, mutta HHM:n reitti on verrattain nopea. Ei ihan flat, sillä esim. Pasilassa n. 17km kohdalla on paha nousu, mutta melko nopea se on. Viime vuonna aikoja söi navakka itätuuli, joka puhalsi pitkät pätkät vastaan, ei reitin korkeusero. Lisäksi HHM:n kellonaika on parempi, eikä ole hiekkapintainen alusta, vaan asfaltti joka on kyllä nopeampi. 

Kivasti olen ollut kipeänä, joten aikatavoitteet menevät kyllä täysin romukoppaan.  Tänään ekaa kertaa kolmeen viikkoon reippaampaa ja katsotaan, miltä tuntuu.

• Like 1

Guest Baltsu   
Guest Baltsu

Kolmen viikon tauko reippaasta sairastelun takia näyttää johtaneen siihen, että vauhtikestävyys on tiessään. Pe 12 km nelosen vauhdilla oli hankalaa. Luulin, että saisin hyvin toukokuussa nostettua kuntoa ja yritettyä reilua ennätysparannusta. nyt kävikin niin, että kunto taitaa olla huonompi kuin kevättalvella. No juostaan kisa ja katsotaan miten siitä voisi hakea hyvää tulosta myöhemmin kaudella.

_figu   

Mukana ollaan!

Oma 1. puolikas, vähäsen tervettä jännitystä jo havaittavissa :) Reilut 2kk treenattu käytännön rapakunnosta aloittaen. Aikatavoitetta nyt oikeastaan en ole asettanut, vaikea arvioida mihin rahkeet riittää näin lyhyellä harjoittelulla. Varmaan jotain 1.50 -1.55 väliin menee. Jos 1.50 alittuu, mahtavaa. Jos ei niin ollaanpa uutta kokemusta rikkaampana. Pientä kevät flunssaakin ollut tässä, mutta valmistautumista ei ole onneksi häirinnyt.

Lauantaina mennään!

rinieme   
47 minuuttia sitten, _figu kirjoitti:

Mukana ollaan!

Oma 1. puolikas, vähäsen tervettä jännitystä jo havaittavissa :) Reilut 2kk treenattu käytännön rapakunnosta aloittaen. Aikatavoitetta nyt oikeastaan en ole asettanut, vaikea arvioida mihin rahkeet riittää näin lyhyellä harjoittelulla. Varmaan jotain 1.50 -1.55 väliin menee. Jos 1.50 alittuu, mahtavaa. Jos ei niin ollaanpa uutta kokemusta rikkaampana. Pientä kevät flunssaakin ollut tässä, mutta valmistautumista ei ole onneksi häirinnyt.

Lauantaina mennään!

Tästä taas näkee, että rapakunto on suhteellinen käsite. 

Minun käsitykseni rapakunnosta on sellainen, että siitä ehkä hät'hätää kahden kuukauden treenillä voisi päästä kahden tunnin alitukseen kympillä, ei puolikkaalla.

• Like 1

_figu   
On 5.6.2017 at 17.20, rinieme kirjoitti:

Tästä taas näkee, että rapakunto on suhteellinen käsite. 

Minun käsitykseni rapakunnosta on sellainen, että siitä ehkä hät'hätää kahden kuukauden treenillä voisi päästä kahden tunnin alitukseen kympillä, ei puolikkaalla.

Hehe, jep. Suhteutin tosiaan omaan kuntoon mitä aiemmin ollut kilpaurheillessa. Siihen nähden vielä huonossa kunnossa, toki koko ikäluokkaan verrattuna esim. suht hyvässä.

---

Olipa helvetillinen keli juosta lauantaina! Tosiaan vain lyhyt harjoittelukausi piiiiiiitkän tauon (+5v) jälkeen alla. Vastaavia hellejuoksuja ei ollut yhtään pohjalla. Lähdin intoa puhkuen 1.50 jäniksen kyytin ja ajattelin vielä ennen starttia että höllätään jos tuntuu pahalta. Paskat siellä mitään höllätty :D 11-12km asti tuntu et meni kevyesti. Seuraavan 3km aikana alko jo vähän tuntumaan ja olisi pitänyt jo siinä vaiheessa tajuta ettei tuu kestään tätä vauhtia ja hypätä kelkasta pois. Ei malttanu :102:

Tsippasin sitte aika pahasti siinä jo ennen Mäkelänrinteen ylämäkiä ja siinä menikin 2-3km tuskaillessa. 1.55 jänis tuli ohi jossain 19km jälkeen kun olin vähän saanu juoksurytmistä taas kiinni. Loppuaika 1.55:50. Viimesen kilsan loppukirin sain puristettua yleisön kannustaessa ja oli kisan nopein kilometrini. Tavoite harjoittelun alkaessa oli 2h alitus. Se täyttyi ja olen jossain määrin tyytyväinen. Toisaalta tiedän (jälkikäteen), että olis tullu parempi loppuaika  1.55 jäniksen matkaan lähtemällä ja mahd. kiristämällä lopussa jos paukkuja.

Noh, ikimuistoinen ja opettavainen kokemus. Vaikka tuli kohtuu paha seinä vastaan, nautin silti joka hetkestä :) Ja se oli ensisijainen tavoite. Nauttia. Hyvällä tavalla jäi hampaankoloon ja tää oli aivan loistava kickstartti kohti uusia haasteita!*

Loppuun täytyy vielä täälläkin antaa kiitokset hienosti organisoidusta tapahtumasta. Minulla henkilökohtaisesti ei ole juurikaan vertailupohja, mutta itse en kokenut mitään ongelmia missään vaiheessa tapahtumapäivää. Jos juoksen puolikkaan ensi vuonna, miltei varmasti se tulee olemaan HHM. 

---

* Vantaan Maraton 14.10. mahdollisesti. 4kk olisi aikaa treenata. Mikä olisi realistinen tavoite näistä lähtökohdista?

• Like 2

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...