Jump to content
Juoksufoorumi.fi






LauriH

LauriH (M < 3.20 / IM70.3 Lahti < 5.23)

Recommended Posts

LauriH   
12 tuntia sitten, Spica kirjoitti:

Missä meinaat otsikon tavoitetta lähteä hakemaan? Onko se jo kevään kisoissa, ennen Lahden IM70.3? Vai vasta hyvän treenirupeaman jälkeen syksyllä sitten? 
Ja joo, flunssat ne vaan tarttuu herkästi, ja vielä herkemmin jos on just sairastanut jonkin lenssun... Vuodesta kun peräkkäin on useamman viikon pois pelistä, niin kyllähän se näkyy jonkin aikaa kunnossa ja jaksamisessa. Noh, kohti uutta nousua, ei tässä kiire ole :)

 

En osaa vielä sanoa aikaa enkä paikkaa. Katsotaan miten harjoittelu maistuu ja mitä kisoja ilmaantuu juoksukalentereihin. Fiksuinta olisi ehkä jättää 2018 syksyyn IM70.3 jälkeen sillä keväällä on hyvin vähän tarjontaa maratoneista ja nekin mitä järjestetään on ilmeisesti toukokuun lopulla (mm. paikallinen terwamaraton) mikä ei ole hyvä aika Lahden kisaa ajatellen. Näppituntuma on että tarvin enemmän aikaa palautumiseen maratonilta kuin puolimatkan triathlonkisasta. Toinen kysymys on sitten kuinka tosissaan sitä haluaa tätä 3.20 tavoitetta hakea virallisista kisoista. Joskus haluaisin päästä alle 3 h, mutta ne sen yli menevät ajat ei kovasti inspiroi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauriH   

Eipä kamalasti raportoitavaa. Sängyn pohjalla taas kuumeessa. Aiemmin viikolla muu perhe sairasti ja nyt minäkin (+ pienin joka tuli uudelleen kuumeeseen). Edellinen yö meni ensin täristessä parin peiton alla ja sitten tuli hikoiltua pari sangollista. Ihmettelin kuka kaatoi vettä peiton ja tyynyt täyteen. :D

 

Viimeisen kuukauden aikana on kyllä tullut sairasteltua vähintään kiitettävästi. Kolmas kierros menossa. Sain sentään väitöskirjan lähetettyä esitarkastukseen keskiviikkona juuri ennen taudin alkua ja nyt saa hetken hengähtää. Tässä makoillessa voisi vaikka suunnitella miten lähteä lähestymään ensi kesän IM70.3 kisaa. Kesällä tuli istuttua älyttömästi väitöskirjan kirjoittamisen yhteydessä ja se alkoi tuntua vähän joka paikassa. Pieni lihaskuntoon panostaminen näin alkusyksyyn ei liene olisi pahitteeksi. Siihen päälle vähän aerobista harjoittelua niin saisi jonkinlaiset harjoitukset taas käyntiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vogon   

Aika moni tuntuu olevan kipeenä. Itse toistaiseksi säästynyt moisilta ja treenikin on taas jotenkin paremmin  maistunut. Pitäis viritellä traineri varmaan jo paikalleen ja ruveta iltaisin silläkin vähän polkemaan. Koetan itse tällä hetkellä enemmän panostaa tehotreeniin kuin kestävyyteen, vaikka pitäis sitäkin varmaan se 1 kerta viikossa jossain muodossa ottaa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauriH   
5 tuntia sitten, Vogon kirjoitti:

Aika moni tuntuu olevan kipeenä. Itse toistaiseksi säästynyt moisilta ja treenikin on taas jotenkin paremmin  maistunut. Pitäis viritellä traineri varmaan jo paikalleen ja ruveta iltaisin silläkin vähän polkemaan. Koetan itse tällä hetkellä enemmän panostaa tehotreeniin kuin kestävyyteen, vaikka pitäis sitäkin varmaan se 1 kerta viikossa jossain muodossa ottaa.

 

 

Itsekin mietin tätä teho- vs. kestävyysharjoittely kysymystä ja erityisesti sitä miltä harjoittelun tulisi näyttää jos haluaa tehdä vielä kuntosaliharjoitteluakin 2-3 kertaa viikossa. Tulin jotenkin siihen tulokseen että punttien kanssa touhutessa ei pysty samalla tekemään teho- eikä kestävyysharjoittelua kunnolla vaikka kuinka haluaisi. Niinpä ajattelin että voisin itse aloittaa "voimakaudella" jolloin kestävyys- ja tehoharjoittelu on ylläpidossa. Ei sillä että minulla olisi jotain ylläpidettävää. Harjoittelu ollut koko vuoden yhtä tyhjän kanssa. Jos kuitenkin vuoroviikoin tekisi joko kestävyysharjoituksen (pitkän aerobisen lenkin) tai tehoharjoituksen. Pitää jatkaa pohdintoja vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauriH   

Sunnuntai 10.9.

 

Sisäpyöräily / Kevyt / 45 min @ 122 W / 127

 

Eilen oli ensimmäinen suhteellisen normaali päivä kuumeen jälkeen, joten tänään uskalsi hikoilla kevyesti. Katselin samalla miesten IM70.3 MM-kisojen loppuosaa. Aikalailla vakioteholla koko setti. Alussa ja lopussa hieman rauhallisemmin. Loppupuolella 5 x 30 s kiihdytystä.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...







×