Jump to content
Juoksufoorumi.fi

j--l

Hoka One One

Recommended Posts

Guest Sopiva koko
39 minuuttia sitten, vmaksi kirjoitti:

Itse käytän kaikista malleista samaa kokoa. Speedgoat 2 on muita malleja vähän tyköistuvampi, joten jotkut käyttää siitä 0,5 UK-kokoa isompaa. Tracerilla en ole juossut, niin en osaa sen suhteen kommentoida.

Kiitos! Tältä pohjalta uskaltaa tilata kengät.

30 minuuttia sitten, pökkelö kirjoitti:

Running warehousella oli joskus kenkä skanneri, jolla sai vertailtua kenkien kokoja ?

Löytyykö sitä tai vastaavaa palvelua enää mistään ?

Kaikissa kengissä on nykyisin ilmoitettu myös senttikoko (tai millikoko). Siinähän ei voi mikään mennä pieleen, jos mittaat jalkasi pituuden oikein. Vai tarkoitatko kenkien leveyksiä tms?

Taitaa olla japanilainen tapa. Siellä ollaan oltu fiksuja.

tunti sitten, tb2 kirjoitti:

Kaikissa kengissä on nykyisin ilmoitettu myös senttikoko (tai millikoko). Siinähän ei voi mikään mennä pieleen, jos mittaat jalkasi pituuden oikein. Vai tarkoitatko kenkien leveyksiä tms?

Mulla on ainakin eri merkkisissä kengissä parinkin sentin vaihteluja. Ja luonnollisesti kaikki silti sopii mun jalkaan just hyvin.

Mun kaupungin ainoa Hokaa myyvä liike lopettaa toimintansa. Tämä tarkoittaa sitä, että jatkossa juoksen vain Speedgoat 2 kengillä koossa 44. Ei kyllä hirveästi kiinnosta alkaa tilaamaan uusia malleja netin kautta kun ei pääse kokeilemaan istuvuutta missään... Pitää hamstrata muutamat SG2 kun tulee hyvä tarjous.

16 minuuttia sitten, parek kirjoitti:

Mulla on ainakin eri merkkisissä kengissä parinkin sentin vaihteluja. Ja luonnollisesti kaikki silti sopii mun jalkaan just hyvin.

Ahaa, eli vaikka kengissä lukee esim. 28 cm niin se voi ollakin todellisuudessa 26 cm tai 30 cm?

tunti sitten, tb2 kirjoitti:

Ahaa, eli vaikka kengissä lukee esim. 28 cm niin se voi ollakin todellisuudessa 26 cm tai 30 cm?

Jos mun jalka on 26 cm, niin kengässä oleva senttilukema voi heittää silti parilla sentillä. Jotkut on sopivia 28cm lukemalla ja jotkut väljiä 26,5 cm lukemalla. Siis pituussuunnassa. Tai jotenkin tolleen. En muista noita oikeita senttilukemia. En ole koskaan mitannut kenkiä.

tunti sitten, parek kirjoitti:

Jos mun jalka on 26 cm, niin kengässä oleva senttilukema voi heittää silti parilla sentillä. Jotkut on sopivia 28cm lukemalla ja jotkut väljiä 26,5 cm lukemalla. Siis pituussuunnassa. Tai jotenkin tolleen. En muista noita oikeita senttilukemia. En ole koskaan mitannut kenkiä.

Eli mikään parannus siis ei ole tuo senttikokojen ilmoittaminen. Täysin turhaa.

Guest suora vai käyrä lesti

Itsellä nuo pituusmerkinnät ovat sattumoisin kaikki samaa merkistä riippumatta, paitsi yhdet puoli senttiä pidemmät racerit joihin mahtuu tennissukkaa ja toiset lyhyemmät nastarit joihin ei mahdu villasukkaa. Hassua, sillä en ole pituutta ennen edes vilkaissut. Sen sijaan eurokoot vaihtelee +-0.5. Jos lesti on epäsopiva, en ala istuvuutta korjaamaan yli- tai alipitkällä vaihtoehdolla. Mielestäni myös pituuden on syytä olla sopiva. 

Guest baltsu
On 12/27/2017 at 16.13, Guest Sopiva koko? kirjoitti:

Terve,

Kun sulla näyttää olevan kokemusta useasta eri mallista, niin osannet sanoa miten eri mallien koot eroavat. Speedgoat 2 ja Mafate Speed kiinnostaisi, mutta kun ei niitä pääse sovittamaan. Clifton 4 ja Clayton 2 on sovitettu ja niistä UK9 tuntui sopivalta. Kapeampi Tracer tuntui hyvältä numeroa isompana, eli koko UK10

Minusta Cliftoneiden ja Claytoneiden kokoero on huikean suuri. Olen kokeillut Clifton 3:t ja 4:t sekä ostanut itselleni Clayton 2:t ja noista Claytonit ovat selvästi pienemmät. Cliftonin molemmissa malleissa itselleni menisi UK 8.5, mutta Claytonit jouduin vaihtamaan UK 9:iin. Laitapa huviksesi kengät vierekkäin, niin samassa koossa se Clayton 2 on huomattavan paljon lyhyempi ja pienempi.

Guest Baltsu
On ‎2‎.‎1‎.‎2018 at 11.24, pökkelö kirjoitti:

Running warehousella oli joskus kenkä skanneri, jolla sai vertailtua kenkien kokoja ?

Löytyykö sitä tai vastaavaa palvelua enää mistään ?

Olen aikanaan käsitellyt tuon asian blogissani. Amazon osti sen yhtiön, joka tuon skannerin kehitti. Sen jälkeen he vain yksinkertaisesti lakkauttivat lisenssisopimukset ja se hävisi. Oletin, että Amazon olisi käyttänyt sitä jollakin tavalla omaan liiketoimintaansa, kun omistavat Zapposin, mutta mitään ei ole tullut ulos pariin vuoteen. Eli tuntuu, että ostivat vain henkilökunnan osaamisen ja laittoivat ne jampat tekemään jotain muuta. 

Sellaisia systeemejä nykyään on olemassa, missä verrataan kokoa muihin malleihin tai siihen, mitä saman kokoisen ostaneet ovat ostaneet eri merkeissä/malleissa. Tosiaan se scanneri oli todella hyvä, harmi ettei sitä enää ole.

On ‎2‎.‎1‎.‎2018 at 11.53, tb2 kirjoitti:

Tuolla koolla ei ole mitään tekemistä oikeasti kengän pituuden kanssa, vaan se on ihan samalla tavalla "sinnepäin" kuin EUR, UK tai US -kokokin. Se on vain japanilainen tapa merkitä. Toki itselläni melkein kaikissa kengissä se koko on joko 270 tai 275 japsimerkinnän mukaan (Karhuissa taisi olla joku omituinen 273 jos oikein muistan), mutta silti se koko voi olla oikea tai väärä, kun on vähintäänkin nuo kaksi vaihtoehtoa.

12 tuntia sitten, Guest Vanquish kirjoitti:

Tästä ketjusta en löytänt vielä keskustelua tai kokemuksia vanquishista, näyttää suuressa muailmassa olevan kehuttu kenkä. Millainen verrattuna muihin hokan malliston juoksimiin ?

Ei ole kokemusta, mutta kirjoitin syyskuussa blogiini Hoka 2018 uutuuksista. Elevon korvaa nyt Vanquishin. Jos haluat katsoa vaikkapa Runningwarehousen videon kengästä niin saat käsityksen millainen se tulee olemaan nyt kun helmikuussa tulee markkinoille. Pitäisi olla kevyempi ja nopeampi kuin Vanquish. 

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen jokainen viesti tarkistetaan erikseen. Eli viesti ei ilmesty heti näkyville. Lähettämällä viestin sivustolle hyväksyt sen ettei viestejä poisteta. Yhteystiedot yms. voidaan pyynnöstä poistaa.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...