Jump to content
Juoksufoorumi.fi

jokkek

NUTS Karhunkierros 26.-27.5 2017

Recommended Posts

2 tuntia sitten, Teemu S kirjoitti:

Sen verran tiukasti on kisa pyörinyt vielä mielessä,

Et ole ainoa :D

Lainaus blogistasi:

Ajallisesti pidempiä seikkailuja lienee edessä, mutta matkaltaan tuskin. Tätä 100 mailia pidemmät kisat ovat yleensä etappikisoja ja sellaiset eivät ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta vielä pätkääkään.

Itse olen samoilla linjoilla. On hyvin vahva kutina, että nyt ollaan omaltakin osalta matkamittarin osalta tapissa. Jos joskus pääsee kokeilemaan esim UTMB:tä, niin siellä toki kuluu paljon enemmän aikaa, mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin olisin oikeastaan ajankin puolesta tyytytyväinen, jos tulevaisuuden muissa kisoissa ei mentäisi kovin paljoa yli 30 tunnin.

Tämä lähinnä sen takia, että itseänikään eivät etappikisat kiinnosta, eikä oikeastaan sellaiset ultratkaan, missä on käytännössä pakko ottaa pienet unoset. Ajatus siitä, että kisasuoritus pitäisi keskeyttää päikkärien takia ei vaan jotenkin nappaa. UTMB on se poikkeus säännössä, sinne mä joskus vielä haluan.

2 tuntia sitten, HelppoHeikki kirjoitti:

Et ole ainoa :D

Lainaus blogistasi:

Ajallisesti pidempiä seikkailuja lienee edessä, mutta matkaltaan tuskin. Tätä 100 mailia pidemmät kisat ovat yleensä etappikisoja ja sellaiset eivät ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta vielä pätkääkään.

Itse olen samoilla linjoilla. On hyvin vahva kutina, että nyt ollaan omaltakin osalta matkamittarin osalta tapissa. Jos joskus pääsee kokeilemaan esim UTMB:tä, niin siellä toki kuluu paljon enemmän aikaa, mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin olisin oikeastaan ajankin puolesta tyytytyväinen, jos tulevaisuuden muissa kisoissa ei mentäisi kovin paljoa yli 30 tunnin.

Tämä lähinnä sen takia, että itseänikään eivät etappikisat kiinnosta, eikä oikeastaan sellaiset ultratkaan, missä on käytännössä pakko ottaa pienet unoset. Ajatus siitä, että kisasuoritus pitäisi keskeyttää päikkärien takia ei vaan jotenkin nappaa. UTMB on se poikkeus säännössä, sinne mä joskus vielä haluan.

Vähän samat on mietteet, alkaa olla tuo sata mailia jo sellainen jyräytys kropalle, että oksat pois. Tosin olishan tuolla TGC:lla tuo 360 astetta =)

6 minuuttia sitten, vmaksi kirjoitti:

Vähän samat on mietteet, alkaa olla tuo sata mailia jo sellainen jyräytys kropalle, että oksat pois.

Sikäli tämä on koominen juttu, että mä en ole ikinä juossut yli 60 kilsan kilpailua tasaisella pinnalla. Eka satku meni poluilla rikki ja nyt meni eka satamailinenkin. Eihän näitä kisoja voi tietenkään suoraan verrata toisiinsa, kun kyseessä on varsin erilaiset jotokset, mutta silti en olisi ikinä uskonut, että mun eka satku ja satamailinen tulisi tapahtumaan poluilla :D

Jotenkin sitä siis aikanaan mietti, että jos joskus juoksee näin pitkiä vuori/polku-ultria, niin ensin pitäisi opetella ultraamista tasamaan koitoksilla.

7 minuuttia sitten, HelppoHeikki kirjoitti:

Jotenkin sitä siis aikanaan mietti, että jos joskus juoksee näin pitkiä vuori/polku-ultria, niin ensin pitäisi opetella ultraamista tasamaan koitoksilla.

Helpompaa se polulla on, nyt sata mailia meni noin vuorokaudessa polulla, mutta tuskinpa pääsisin sitä radalla. Ei kestä jalat.

2 minuuttia sitten, vmaksi kirjoitti:

Helpompaa se polulla on, nyt sata mailia meni noin vuorokaudessa polulla, mutta tuskinpa pääsisin sitä radalla.

On kyllä aivan mahdotonta ennustaa, että miten itsellä menisi esimerkiksi 100km, 12H tai 24H tasamaalla. Poluilla on kuitenkin omat keskimääräiset km-vauhdit hyvinkin alhaisia, kun taas tasamaalla pitäisi pyrkiä selkeästi ripeämpään tahtiin. Ja keskeyttäminen on tasamaalla niin helppoa, että siitäkin voi tulla ongelma :D

Kyllä tasamaan satkuakin pitää ehdottomasti joskus kokeilla, kunhan vaan löytyisi sopiva rako kisakalenterista sellaiselle.

24 minuuttia sitten, HelppoHeikki kirjoitti:

Sikäli tämä on koominen juttu, että mä en ole ikinä juossut yli 60 kilsan kilpailua tasaisella pinnalla.

Sama juttu. Maaliin olen juossut tasan kaksi yli maratonin mittaista kisaa ja nekin poluilla. En ole koskaan juossut sileän maratonia, puolikkaita kyllä. Nyt sitten KK:lla rykäisin kerralla lähes neljä maratonia putkeen ja jopa omien tavoitteiden mukaisesti, eli maaliin.

Sileän mara ei kiinnosta edelleenkään enkä kyllä hirveällä hingulla olisi lähdössä satkullekaan asvalttia tamppaamaan.

• Like 1
  • Thanks 1

On Monday, May 29, 2017 at 21.10, HelppoHeikki kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista kuulla millaisia kokonaismatkoja osallistujat on saanut gepseillä tämän vuoden 80 ja 160 reiteille. 160 menee yli 166 kilometrin, mutta kuinka paljon tämän yli on menty? Ja 80 menee pakosta yli 83 kilometrin. Reittihän oli erittäin selkeä, joten kovin isoja pummeja tuskin on tehty.

Mun Ambit hyyty 132 kilsan kohdalla, mutta Hautajärven pihassa mittarissa oli 83,6km. Tallennusvälinä 10s ja gepsin tarkkuutena toiseksi paras.

83,6 km näytti minun kello puolikkaalle. Nousua 2021 m, laskua 1887 m.

41 minuuttia sitten, joukor kirjoitti:

Mustakarhuista osaa sanoa, mutta tavan karhu kyllä väistää juoksijat, ellei sitten ole pennut tulilinjalla tai nallella paha angstaus ja vitutus päällä :)

Juu suomalainen ruskeakarhu on varsin leppoisa otus. Itse olen juossut tuhansia kilometrejä keskellä erämaata Suomen tiheimmällä karhualueella ja kerran olen yhden erauspennun nähnyt kun pääsin tuulen alta yllättämään. Kisatapahtumassa tulee sen verran möykkää, että kyllä siinä nallet lähtee ihan eri suuntaan.

4 tuntia sitten, Guest Baltsu kirjoitti:

Onko Suomessa sattunut ikinä vastaavaa kun mennään karhujen asuinalueille pyörimään?

Suomessa yksi lenkkeilijä menehtyi ihan kuntoradalla, kun kävi harvinaisen huono säkä. Eli karhuemo oli ilmeisesti ylittämässä kuntorataa pentujen kanssa ja lenkkeilijä jäi emon ja pentujen väliin.

Mutta tästä on aikaa varmaan vähintään 15 vuotta, ellei ollut jopa 90-luvun juttuja.

Bulgariassa, Orehovo Ultrassa karhukello oli pakollinen varuste, kun alueella oli varsin paljon karhuja.

2 tuntia sitten, HelppoHeikki kirjoitti:

Suomessa yksi lenkkeilijä menehtyi ihan kuntoradalla, kun kävi harvinaisen huono säkä. Eli karhuemo oli ilmeisesti ylittämässä kuntorataa pentujen kanssa ja lenkkeilijä jäi emon ja pentujen väliin.

Mutta tästä on aikaa varmaan vähintään 15 vuotta, ellei ollut jopa 90-luvun juttuja.

Tämä tapahtui Ruokolahdella kärrypolulla vuonna 1998. Itsekin olen lenkkeillyt noissa maisemissa, enkä voi kieltää, etteikö synkän kuusikon keskelle kirmaaminen olisi joskus arveluttanut. Erittäin epätodennäköistä olisi tietysti joutua juostessa karhun kaatamaksi. Sudet noissa metsissä vain ovat ulvoneet...

Ensinnäkin osanottoni niille joita on kohdannut tällainen onnettomuus. Karmeaa. Itse olen ottanut näihin ja muihin hyvin epätodennäköisiin tragedioihin (kuten lento-onnettomuus) sellaisen asenteen että jos noin poistuu tästä maailmasta niin ainakin lähtö tulee historiaan jäävällä tavalla. No, eipä sinänsä kuulu tähän ketjuun.

• Like 1

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...