Jump to content
Juoksufoorumi.fi

jokkek

NUTS Karhunkierros 26.-27.5 2017

Recommended Posts

Tulosten perusteella näyttää, että tämän kerran hanget eivät olleet aivan yhtä syvät kuin vuonna 2014. Mitenkäs kommentoivat molemmat kerrat kokeneet? Toki tuo keli oli varmasti esimerkiksi viime vuotista raskaampi.

Joo kyllä 2014 oli aika eri keli, sillon tosiaan haettiin jalansijaa Lunta nyt paljon vähemmän, lähinnä tuolla Konttainen-Ruka välillä. Haitannut suuremmin lähinnä noita perusmatkan sankareita.
  • Like 1

Onnitelut kaikille hienoista suorituksista.

Itsellä oli ihan mukava suoritus kolmella kympillä, vaikka ei mennyt vieläkään alle neljän tunnin (4:16). Taidan siirtyä ens vuonna viidelle kympille, nii ei tarttee neljässä tunnissa tulla pois. Sisäreisikramppeja tuli viimeisellä kympillä, joka varmaan hidasti matkan tekoa hieman. Kenkävalintana suunnistusnastari (VJ Bold Bluebird) oli hyvä, vaikka pelkäsin ettei jalat kestä noin huonosti vaimennetuissa kengässä. Lähtöryhmä D oli ihan hyvä paikka lähteä, ei ollut hankaluuksia ohitella tms. Mukava reissu ja keppihevosella pääsi maaliin.

µ

• Like 2

4 tuntia sitten, vmaksi kirjoitti:

Selälleenhän tuossa nytkin päädyttiin :P Pimeni muuten ihan oikeasti hetkeksi tuossa maalin jälkeen, videosta näkyy hyvin kun hoipertelen askeleen eteen ja sit istahdan ;) 

Ei vaikuta tyylipisteisiin. Kaatuminen tapahtui kaatumisrajan jälkeen. Olisko tuolla metrin pompulla ollut vaikutusta filmin hetkelliseen katkeamiseen?

4 minuuttia sitten, tb2 kirjoitti:

Ei vaikuta tyylipisteisiin. Kaatuminen tapahtui kaatumisrajan jälkeen. Olisko tuolla metrin pompulla ollut vaikutusta filmin hetkelliseen katkeamiseen?

Saattaa olla, verenpaineet varmaan heilahti vähän reilummin. Kyllähän noilla hetkillä kroppa aika lailla sekaisin on joka tapauksessa :P

• Like 2

Olipahan reissu KK31.

Alku lähti ihan mukavasti liikkeelle, mitä nyt sykkeet kisatäpinöissä turhan korkeella. Portaat vähän hapotti, muuten jalat toimi hyvin. Pääosin mukavaa menoa kevyesti suunnitellussa aikataulussa ekaan huoltoon asti. Hienoja maisemia koskien ylityksissä ja rannoilla.

Huollon (~10km) jälkeen alko ongelmat vatsan kanssa. Alkuun olin ottanut energiaa tasaseen, mutta joissain 15 km paikkeilla rupes tuntumaan, että jos syön jotain, se tulee bumerangina takasin. Vähän ajan päästä juominenkin alko tökkiä, oli ilmeisesti virhe pakata pelkkää urkkajuomaa reppuun.

Sinnillä Konttaisen huoltoon vauhtia etana rollaattorin kanssa. Huollossa vettä, banaania, kuivat sukat ja yhteensä puoli tuntia viltin alla / järjestäjien autossa tärisemistä kun oli energiat niin nollissa. Auto lähti Rukalle mutta ite en ollut vielä valmis siihen kyytiin. Päätettiin kaverien kanssa jatkaa hissukseen kävellen maaliin. 

Parin ekan tunturin ylityksen aikana olo alko taas kohentumaan ja jossain sopivassa loivassa alamäessä totesin, että eihän tässä malta olla juoksematta. Hölkkä-kävely-vuorottelulla maaliin, vika alamäki reippaasti kevyellä askeleella lasketellen. Loppuaika melkein 9h (ennakko-odotus oli 6-7h) kahden geelin, kahden suklaapatukan, muutaman sipsin ja puolikkaan banaanin voimalla. :'D

Onneksi en luovuttanut.

• Like 11

Huh huijjaa! Olipahan tiukka 165km. Alku lähti juurikin suunnitelulla tavalla rauhallisesti ja juostavilla osuuksilla oikeasti juosten. Kaveriporukkaa vähän tipuili siinä kyydistä, mutta onneksi saavutin Ismon Juuman huollossa pienen kirin ansiosta ja jatkoimme siitä matkaa parin muun juoksijan kanssa. Juoksuporukkaa tuli mukaan, meni ohi ja taas sitten selkiä tuli vastaan. Oulankaan tulimme vähän huonolla nesteellä, kun pahus loppuivat kesken n. 45km kohdalla. Puroista vähän täytettä niin päästiin Oulankaan josta tärinähorkan saattelemana kohti Hautajärveä. Täysin omien voimien mukaisessa aikataulussa olimme kääntöpaikalla eli 12 tunnissa. Pikkaisen liian pitkä huoltotauko ja sitten kohti Rukaa. Vaikeudet alkoivat Oulanka-Juuma välillä, kun univaje alkoi painamaan. Silmät lupsahtelivat molemmilla ja alkoi jalkavaivat. Ismolla lonkankoukistaja, minulla nilkan etuosa (joka on nyt täysin turvoksissa ja kipeä). Juokseminen muuttui sauvomiseksi ja välillä taas juostiin. Juuman jälkeen vedimme pidemmän sauvakävelysetin ja ainoastaan pitkokset ja tasaisemmat pätkät juostiin. Konttaisen huoltoon tultiin aika tasan 17.00 eli aikaa vielä oli. Kaveri oli tosin todella huonolla hapella ja yllytti minua jatkamaan edeltä ja ajoissa maaliin. Periksi en antanut vaan huoltojoukkomme syötti ja juotti kaveria samalla kun minä ahdoin napaan kaikkea mitä löytyi. Liivit täyteen roinaa ja nestettä. Viimeinen 7km oli tuskallisen hidas, mutta kaveria ei jätetä. Ylämäet tunkattiin käytännössä niin, että minä tulin takana ja osittain työnsin kaveria ylöspäin. Hissukseen tultiin ja rauhoittelin, että maaliin keritään ihan varmasti ja alle kolmeen tuntiin tuo pätkä menikin. Jäi siis vielä pelivaraakin!

Uskomattoman huikea reissu. Oli huonoja hetkiä, mutta myös todella hienojakin. Vatsa toimi erittäin hyvin, nesteet imeytyivät ja eväät maistui. Tästä on hyvä lähteä kohti Ylläs-Pallasta. :)

• Like 13

1 tunti sitten, suvi k. kirjoitti:

Alkuun olin ottanut energiaa tasaseen, mutta joissain 15 km paikkeilla rupes tuntumaan, että jos syön jotain, se tulee bumerangina takasin. Vähän ajan päästä juominenkin alko tökkiä, oli ilmeisesti virhe pakata pelkkää urkkajuomaa reppuun.

Mä luovuin aikanaan kokonaan urkkajuoman käytöstä ultrilla, kun ei se vaan toiminut mulla. Maratonilla vielä ihan ok, mutta kun suorituksen kesto painuu yli neljän tunnin, niin vatsa ja mieli alkaa kakomaan pahasti urkkajuoman kohdalla. Vesi, kokis (huolloissa) ja geelit on mun nykyinen vakiosetti pidemmissä suorituksissa.

• Like 1

2 tuntia sitten, HelppoHeikki kirjoitti:

Mä luovuin aikanaan kokonaan urkkajuoman käytöstä ultrilla, kun ei se vaan toiminut mulla. Maratonilla vielä ihan ok, mutta kun suorituksen kesto painuu yli neljän tunnin, niin vatsa ja mieli alkaa kakomaan pahasti urkkajuoman kohdalla. Vesi, kokis (huolloissa) ja geelit on mun nykyinen vakiosetti pidemmissä suorituksissa.

Jep, ensi kerralla tiedän ottaa vähän eri eväät. Lyhyemmillä matkoilla toi urkkajuoma on aina tähän asti ollut turvallinen ja toimiva vaihtoehto. Tulipa koettua ja opittua tämäkin.

Olisi mielenkiintoista kuulla millaisia kokonaismatkoja osallistujat on saanut gepseillä tämän vuoden 80 ja 160 reiteille. 160 menee yli 166 kilometrin, mutta kuinka paljon tämän yli on menty? Ja 80 menee pakosta yli 83 kilometrin. Reittihän oli erittäin selkeä, joten kovin isoja pummeja tuskin on tehty.

Mun Ambit hyyty 132 kilsan kohdalla, mutta Hautajärven pihassa mittarissa oli 83,6km. Tallennusvälinä 10s ja gepsin tarkkuutena toiseksi paras.

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen jokainen viesti tarkistetaan erikseen. Eli viesti ei ilmesty heti näkyville. Lähettämällä viestin sivustolle hyväksyt sen ettei viestejä poisteta. Yhteystiedot yms. voidaan pyynnöstä poistaa.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...