Jump to content
Juoksufoorumi.fi

villea

Joroinen 2017

Recommended Posts

Spica   

Sisällä ollaan, en viitsinyt jäädä jahkailemaan. Paikkojahan nyt saisi ostettua keväällä varmuudella markkinoiltakin, mutta mennään nyt näin. Ensi kesänä välietappina tämä, mutta toki Suomen kisakauden pääkisa, josta treeniä jatkuu vielä vajaa pari kk.

Spica   
12 tuntia sitten, villea kirjoitti:

Tämän rivin välistä luen, että ulkomailla olisi koko kauden pääkisa syyskuun puolivälissä?

Juu, blogista voi lukaista lisää, mutta puolimatkan MM-kisat on Jenkeissä ensi vuonna :) Ensi vuonna Joroisilla yleisessä sarjassa, ei jää arvuuteltavaa mihin rahkeet riittäisivät siellä :P

👊 💪

villea   
3 tuntia sitten, M1nd3 kirjoitti:

Joroinen jää väliin, Challenge Turku vei pidemmän korren. Pääsee vähemmällä matkustamisella ja saa kölliä kotona. 

Noiden välillähän on ihan optimi aika palautumiseen.

Minäkin vähän pohdin Turkua, mutta perhe oli sitä mieltä, että Joroisiin on kesälomalla joka tapauksessa mentävä, kun on niin kiva reissu. Vähän jopa yllätti. Täytyy katsoa sitten, jos kisailisi molemmat. Espoossa olisi lisäksi ilmeisesti puolikas, joten valinnanvaraa on. Turkuun joka tapauksessa ilmo sisään aikaisintaan loppuvuodesta, jos paikkoja on jäljellä, Espoo vielä myöhemmin jos kisa järjestetään ensi vuonnakin.

Kaksi kertaa olen ollut kannustamassa kavereita, 2015 mietin että onpahan hienosti järjestetty kiva tapahtuma, mutta minähän olen juoksija eikä triathlon ole minua varten. Tänä kesänä alkoi kisaa seuratessa jo ajatus omasta osallistumisesta hiipiä mieleen ja kun sitä hieman pohti, tuntui aika sopivalta uuden kokeilemiselle. Ensi kesänä kalenterissa nyt elämän ensimmäiset triathlon-kisat Vanajanlinnassa pikamatkalla ja Joroisilla puolikkaalla. Näin ollen perinteinen kevätmaraton jää tällä kertaa varmaan väliin.

Pirkko   

Mukana haastamassa itseäni! Tänä kesänä ekat triathlon-tapahtumat (Vantaan kuntosarja ja Kiskon perusmatka).

Uintikuntoa pitäisi saada paremmaksi, onneksi vaparin tekniikka alkaa jo olla jossakin kuosissa. Pyöräily hirvittää tällä hetkellä eniten. Kaikenkaikkiaan sellainen lyhyen työpäivän mittainen jotos on odotettavissa.

• Like 2

rinieme   

Joroisille on menoa ensi kesänä. Tähän mennessä olen kokeillut vain muutaman kerran pikamatkaa mutta ensi kesänä on sen lisäksi luvassa myös perus- ja puolimatka. 

Pyöräily on minullakin ollut se suurin syy, miksi en ole pitemmille matkoille uskaltautunut. Tänä kesänä kävin yhden 100 km:n pyöräilytapahtuman ajamassa. Ei se niin kauheaa ollutkaan. Ihan rauhassa ajeltiin ja aikaa kului. Olo sen jälkeen oli kuitenkin sellainen, että ihan hyvin olisi voinut vielä lähteä juoksulenkille.

Uinnissa olen myös hidas mutta menee se pitempikin matka, kun vain ui. Ei enää hirvitä. Kesällä tuli tehtyä pari pitempää uintiretkeä meressä ja nyt sen jälkeen viime viikolla uin hallissa 2 km lähes putkeen. Olivat mokomat ilmeisesti jonkun kisan takia pätkineet altaan 25-metriseksi. Sai kääntyä aika monta kertaa. Yläkroppa oli seuraavana päivänä vähän väsyneen oloinen mutta ei mitenkään väsähtänyt.

Juoksutaustalla triathlon on kyllä siinä mielessä kiva laji, että se viimeinen on tuttu juttu. Ehkä täysmatkalla ei kuitenkaan enää kovin paljon lämmittäisi ajatus, että olenhan minä näitä maratoneja juossut. Pikamatkalla sen sijaan on nautinto lähteä juoksemaan, kun on kroppa kivasti lämpimänä ja matkaa ihan tolkuttoman vähän edessä. Juoksijanakin olen hidas mutta triathlonissa sijoitun juoksuosuudella ihan kohtuullisesti omassa ikäryhmässäni.

• Like 2

villea   
21 tuntia sitten, Pirkko kirjoitti:

Pyöräily hirvittää tällä hetkellä eniten. Kaikenkaikkiaan sellainen lyhyen työpäivän mittainen jotos on odotettavissa.

Pyöräily on toisaalta sellainen laji, että jos vauhdilla ei ole niin kauheasti väliä, sitä jaksaa tehdä paljon pidempään kuin uintia tai juoksua. Pitää vain aloittaa sopivaa vauhtia ja nauttia nestettä ja ravintoa tarpeeksi.

Tuossahan on selvä yhteistavoite sekä työelämään että Joroisille: työpäivän pitää olla pidempi kuin kisasuoritus.

• Like 1

ErAh   

Sisällä ollaan, Joroista ennen pitäisi käydä Kiskossa kokeilemassa lajia. Ei olisi kannattanut katsoa Zell am seen 70.3 kisan facebook-lähetystä kisan maalista. Toki puolimatkan kokeilu oli mielessä jo ennen sitä, mutta viimeinen niitti päätökselle tuli siinä. Tuleepahan astuttua pois mukavuusalueelta ihan reilusti kohti tuntematonta.

Uinnin osalta olen aika epävarma oma tasosta, mutta pyöräilyn ja juoksun uskoisin kulkevan ihan mukavasti. Mitään oikeaa aikatavoitetta en osaa Joroisille vielä asettaa, mutta sen verran on painon pudottava ja kunnon parannuttava, että tämän vuoden Vantaan puolimaratonin ajasta ei saisi juuri Joroisilla jäädä. Kuitenkin jo nyt tiedän olevani hieman pettynyt itseeni jos 5:30:00 ei alitu.

Jotta kesä ei olisi liian kevyt kisailujen osalta, käyn todennäköisesti 4 viikkoa Joroisten jälkeen Challenge Turun puolikkaan, jossa olisi tarkoitus parantaa Joroisten aikaa edes vähän. Alunperin Joroisten aikaan piti mennä Pallakselle juoksemaan polkujuoksu, mutta epäilen jalkojen juoksunkestävyyttä sen verran, ettei uskaltanut pistää kaikkia panoksia polkujuoksuihin.

Oli aikamoinen yllätys kun aloin varailemaan tänään hotellia mahdollisimman läheltä Joroisia, ainakaan minä en onnistunut löytämään juuri Mikkeliä lähempää majapaikkaa, en tosin töissä kyennyt kauhean paljon käyttämään aikaa hotellivaraukseen, mutta Mikkelikin alkoi olemaan sen verran täynnä, että oli pakko ottaa se mitä oli nopeasti tarjolla.

tunti sitten, ErAh kirjoitti:

Sisällä ollaan, Joroista ennen pitäisi käydä Kiskossa kokeilemassa lajia.

Minä kokeilen Vanajanlinnassa kesäkuun alussa, ensimmäinen kerta aina jännittää :-)

Ei olisi kannattanut katsoa Zell am seen 70.3 kisan facebook-lähetystä kisan maalista. Toki puolimatkan kokeilu oli mielessä jo ennen sitä, mutta viimeinen niitti päätökselle tuli siinä.

Eikä mun olisi kannattanut seurata Joisilla kahta kisaa, kisatunnelma vei mukanaan. Lopullinen niitti päätöksen tuli Tahkon täysmatkan joukkuekisassa maratonilla maaliviivan ylitettyäni.

Uinnin osalta olen aika epävarma oma tasosta, mutta pyöräilyn ja juoksun uskoisin kulkevan ihan mukavasti.

Ja sama täällä, uinnissa on eniten tekemistä ennen ensi kesää.

Pirkko   
On Tuesday, September 06, 2016 at 19.18, villea kirjoitti:

Tuossahan on selvä yhteistavoite sekä työelämään että Joroisille: työpäivän pitää olla pidempi kuin kisasuoritus.

Tämä tavoite on jo kohta plakkarissa - työpäivät venyy jatkuvasti 10 tuntiin enkä todellakaan niin kauan aio Savon maisemia katsella. 😂

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...