Jump to content
Juoksufoorumi.fi

M-O-O-N

Suunto Spartan Ultra

Recommended Posts

Minulla teki piikkejä kunnes pesin huolellisesti ja laitan nykyään aina ennen lenkkiä muutamaksi minuutiksi uppoveteen. Toiminut perfect.

Samoin, huutelen raanan alla vedellä, joskus vähän saippuaa, aina treenien jälkeen. Eikä ole ollut mitään ongelmia. Jos sen pyöreän värkin muuten jättää siihen vyöhön kiinni, eikös se silloin koko ajan kuluta virtaa? Nopeastihan se silloin lopettaa toimimasta jos ei vaihda uutta paristoa. Ellei osaa mennä johonkin virransäästötilaan kun yhteyttä kelloon ei ole. Saisi muuten tuo tekniikka kehittyä niin että kellosta näkisi halutessaan, paljonko virtaa paristossa on. Näkeehän iPhonestakin paljonko virtaa bluetöötti kuulokkeissa on.

Kyllä tuo virrankäyttö varmaankin katkeaa kun harjoitus lopetetaan kellosta käsin (sen verran monta vuotta on itsekin tullut joskus pidettyä noita lätkiä kiinni pariston loppumatta). Jos puhelinta käytetään yhteensopivan vyön kanssa niin en ole niin varma, ainakin Polar neuvoo katkaisemaan bluetooth-sensorinsa bt-yhteyden puhelimesta jotta virta ei jäisi päälle. Kaikissa vöissä ei edes ole erillistä lähetintä joka irrotettaisiin vyöstä.

6 tuntia sitten, Andreas66 kirjoitti:

Samoin, huutelen raanan alla vedellä, joskus vähän saippuaa, aina treenien jälkeen. Eikä ole ollut mitään ongelmia. Jos sen pyöreän värkin muuten jättää siihen vyöhön kiinni, eikös se silloin koko ajan kuluta virtaa? Nopeastihan se silloin lopettaa toimimasta jos ei vaihda uutta paristoa. Ellei osaa mennä johonkin virransäästötilaan kun yhteyttä kelloon ei ole. Saisi muuten tuo tekniikka kehittyä niin että kellosta näkisi halutessaan, paljonko virtaa paristossa on. Näkeehän iPhonestakin paljonko virtaa bluetöötti kuulokkeissa on.

Asenna esim. nRF Toolbox puhelimeen niin sillä voi katsoa.

23 tuntia sitten, olavi71 kirjoitti:

Asenna esim. nRF Toolbox puhelimeen niin sillä voi katsoa.

Kappas tällainenkin löytyy, kiitokset tiedosta. 🙂 Näytti pulssin ja virtatasoksi 100%. Paristo ei ole kovin vanha mutta liekö ihan kohdallaan. Luulisi että edes vähän olisi vajausta. No, pitää kokeilla uudemman kerran kun on tullut moveja tehtyä enemmän tällä paristolla.

Onko jollain sattumalta Spartan Ultra ja Lenovo/Motorola G5 käytössä? Toimiiko Suunnon sovellus ja kellon synkkaus puhelimeen ongelmitta tällä kombolla?

Alkaa vaan mun vanha Ambit vetelemään viimeisiään ja nyt voisi olla hyvä hetki päivittää Ultraan. Mutta netissä vaan on kovin ristiriitaisia kommentteja kellon ja kännyn synkkausongelmista.

No itsellä G5S+ ja tosiaan ei ainakaan minulla toimi, tosin puhelinta en ole koittanut hard resetoida (uudelleenkäynnistänyt olen kyllä) joten pieni mahdollisuushan siinä on että se sen jälkeen toimisi. Kuitenkin puhelin löytää laitteen bluetoothin avulla mutta se paritus ei sitten toimi kuitenkaan. Tosiaan kuten em. niin ei Ambit 3 :kaan minulla toimi samalla puhelimella vaikka senkin pitäisi ihan vastaava yhteys ottaa. Hyvin olen kuitenkin pärjäillyt tuolla piuhallakin siirtäen, Movescount Apphan on sinänsä aika köyhä ja harjoitusten synkronointiin se mielestäni lähinnä olisi kätevä. Tietokoneella ja USB-piuhalla (SuuntoLink softa)  treenit siirtyvät tosiaan selvästi nopeammin ja luotettavammin tästä kellosta kuin Ambit3:sta (Moveslink2) eli tyyliin sekunneissa.

Kyllä tuo kännykän kautta treenien siirtäminen olisi mulle just yksi erittäin oleellinen juttu, kun nyt on usein sitä ongelmaa, että reissussa ei ole läppäriä mukana ja kellon muisti alkaa täyttymään. Jos treenit voisi siirtää kännykän kautta pilveen, niin homma ratkeaisi sillä.

Jos tämä taas ei toimi luotettavasti, niin ihan hukkaan menisi uuteen kelloon sijoitetut saturaiset.

Mutta G5S+ voi olla eri juttu kuin G5. Eli jos joku on käyttänyt G5:sta ja Ultraa, niin kaikki kokemukset olisivat tervetulleita.

Muuten Spartan Ultra olisikin mulle just passeli ratkaisu, kun rannesykemittausta en tarvitse.

• Like 1

On 10.8.2018 at 22.24, pökkelö kirjoitti:

Itselläni on ambit 2 vyö usein koneessa ja hyvin kestää. Samoin irroitan lähettimen ja ei ole mennyt väljäksi.

Puhdistus on tehtävä huolelliseti käsin tai koneessa, niin hyvin pelittää.

Juur kun pääsin kehumasta. Sykevyön muovikiinnike irtosi vyöstä.

Intersportin vitriinissä oli vielä alkukesästä vanha Ant + vyö, vaan eipä löytynyt enää.

Pitänee metsästää mistä sen saa tilattua. Keskisen kellosta todennäköisesti.