Jump to content
Juoksufoorumi.fi






Sign in to follow this  
TeTi

Keskivartalon treenit

Recommended Posts

TeTi   

Tuleeko teidän mielestä tehdä joka päivä keskivartalon treeniä sekä dynaamisia että pitkäkestoisia liikkeitä, ns. lankkuja? Entä jos vatsalihakset ovat jo valmiiksi kipeät? Teettekö selkäliikkeitä vastaavasti yhtä paljon kuin vatsalihasliikkeitä? Näistä näyttäisi olevan eriäviä mielipiteitä, on sanottu että joka päivä vähintään 5 min vatsoja ja myöskin että vatsalihakset ovat kuin mitkä muut tahansa lihakset eli voi käyttää kunnon vastusta ja tarvitsevat lepoa. Ja mihin ne selkälihakset näistä ohjeista unohtuvat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fyssariveli (luotettava lähde :D) aina toitottaa mulle tota jälkimmäistä kantaa, eli progressiota ja vastusta kehiin pari kertaa viikossa. Nyt oon kyllä viime aikoina tehnyt vaan kehon painolla, vaihdellen likkuen ja lankkuna. Lankussa tehtävät liikkeet on muuten pirun tehokkaita, kun tasapainopiste pienenee, saa keskivartalolla tehdä duunia ihan kiitettävästi. Mut kaipa niitä vatsalihaksia hyvä on vähän aktivoida päivittäin, niin pysyy ryhti hyvänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
harmis   

Olen kyllä nähnyt ohjeita jossa kehotetaan tekemään vatsoja joka päivä (lähinnä kenonrakennuspuolen ihmisiltä) mutta itse olen vankasti sitä mieltä että vatsalihakset on ihan samanlaisia lihaksia kuin muutkin, joten tarvitsevat myös lepoa. Sanoisin että max 2 treeni kertaa viikossa. Itse treenaan kerran viikossa. Tällaisessa työssä kuin minulla jossa nostellaan ja kannetaan 0,1-100+kg tavaroita päivittäin, keskivartalon lihakset saa jo treeniä muutenkin. Joku toimistorotta voi tarvita sitten vähän enempi aktivointia vapaa-ajallaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TeTi   

Itse noita vatsoja tuli nuorena tehtyä joka päivä.. sitten kuntosaliharrastuksen kautta niitä on tullut tehtyä vastuksilla. Sitten eräs valmentaja sanoi että joka päivä pitäisi tehdä.. Teinkin vähän aikaa, mutta kun ne tuntuu olevan aina 'tulessa', niin ajattelin vähän säätää oman tekemisen mukaan. Nyt teen siis vähän vastuksilla salilla ja vähän kotona, oman tekemisen mukaan.. esim. perjantaina oli suunnitelma tehdä vatsoja, mutta tein sitten sellaisen hiihtoharjoituksen, jossa otin tasatyöntöä 5*3min''2min pätkää ja tuli ylämäkeä jne. niin huomasin illalla että on niin pumpissa vatsalihakset, etten ala enää vatsalihaksia vääntämään.

Hirveesti ei nyt tässä ollut niistä selkälihaksista puhetta, mutta itse siis ajattelin kiinnittää huomioo että ihan niitäkin tulee tehtyä, siis muitakin kuin salilla yläselän liikkeitä. Teinkin eilen selkäpenkissä puntin kanssa selkää ja jumppailen myös kotona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TeTi   

Oisko tähän ketjuun parhaat pakarajumpat hiihtäjälle? Jos mietitään vaikka luisteluhiihtoa, niin siinähän pitää olla hyvä tuki (myös kylki) pakaran sivuosastolle. Oon tehny kylkilankkua ja siinä erilaisia liikkeitä, sehän ainakin ottaa siihen sivulle.

Tuo mitä videossa sanotaan, on muuten totta ja hyvä vinkki. Oikein kun kuroo itseään vatsalihaksilla jo 30 s jälkeen alkaa tuntumaan, tai oikeastaan heti.. mutta silloin on varmaan liikaa puristusta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  







×