Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Kata81

Kata81 (Raskauden jälkeen juoksu kuntoon)

Recommended Posts

Tänäänkin kävin juoksemassa 7km 44min. Se olikin jo kolmas peräkkäinen juoksupäivä.En varmaan ennen ole juossutkaan kolmena päivänä peräkkäin. Nytkin vaan sen takia kun mies on toipilaana niin ei tarvitse jakaa liikunta vuoroja. Huomenna pitää kyllä keskittyä palautumiseen jos meinaa sunnuntaina juosta pitkiksen?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potkuri! Voi miten olisikin hauska huristella potkurilla. Jouluksi mennään mun vanhempien luo. Siellä pitäisi olla potkurikelit, jos ei ole hiekoitettu pilalle.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potkurit. <3 Muksuna käytiin perheen kanssa useinkin lähijärvellä potkuriretkillä. Mukana asiaan kuuluvasti kuumaa kaakaota tai mehua. :) Kouluunkin olen mennyt ala-asteella useamman kerran potkurilla (maalaiskoulu). Ilkeät hiekoitusautot usein kyllä pilasi hyvät huristelukelit iltapäivään mennessä. :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä viikon liikunnat:

ma juoksu7.5km, kahvakuula 30min

ti potkuri lenkki30min, kuntopiiri 30min

ke juoksu 10km 65min

to juoksu 6,5km 40min

pe juoksu 7km 46min

su kävely40min

Tämän päivän pitkis siirtyi huomiselle, kun mies oli koko päivä hirvi metsällä ja itsellä oli illalla semmoinen olo ettei huvita pitkikselle lähteä kun koko päivän touhunnut vaikka ja mitä. Huomenna on varmaan parempi fiilis kun käy töissä lepäämässä. Pitää yrittää vähän aikaisemmin päästä töistä lähtemään niin kerkiäis ainakin osan lenkistä valosalla juosta?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytätkö aina pitkiksellä geeliä/juomaa mukana? Miten oot huomannu että vaikuttaa? Itellä geeleihin tutustumista takana vasta pari kk, joka pitkiksellä en ees ota. Jotenkin aattelen että kroppa osais paremmin hyödyntää omaa energiaa. Kesällä oli juomapulloja jemmassa aina jossain pitkän lenkin varrella, nyt syksyllä/talvella oon menny ilman. Ei ehkä kovin viisasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo olen geelejä ottanut 1-2 parin tunnin pitkelle mukaan ja eilen oli 2dl vettä lisäksi taskussa. Pirkalla oli joskus myytävänä korkillisia desin juomajugurtteja ne on käteviä juomapulloja pitkikselle, kun mahtuu takin taskuun. On meillä semmonen juomapullovyökin, mutta en tykkää siitä. Mulla on aika vähän kokemusta parin tunnin pitkiksistä. Oiskohan ollut ehkä 5-6 minun juoksuhistoriassa. Puolikkalle harjotelessa pikikset ollut yleensä puolitoista tuntia ja niitäkin tein vaan 2-3kk ennen kisaa. Kyllä minä olen ainakin huomannut että geelistä saa energiaa ja sen jälkeen jaksaa taas juosta paremmin. Sitä en sitten tiedä oppiiko kroppa paremmin käyttämään rasvoja jos ei hiilareita tule geelistä lenkin aikana? Mutta mulla ainakin geeleillä tuntuu olevan iso vaikutus juoksun sujuvuuteen pitkiksellä niin en kyllä uskalla kokeilla miten sujuis kokonaan ilman ja toisaalta meinaan niitä sitten marallekkin varata riittävästi mukaan. Puolikkaan kisoissa oon ottanut geelit 6-7km kohdalla ja toisen 12-13 km kohdalla lisäksi vielä urheilujuomaa niillä pisteillä joissa en geeliä ota. Mulla on kyllä sen suhteen helppoa, kun ei ole ikinä ollut herkkä vatsa niin melkein kaikki käy. Ei ainakaan vielä ole ikinä sen suhteen ongelmia ollut. Ei nuo parin tunnin pitkikset vielä mun lemppareita oo mutta kiva huomata että ne sujuu jo aika hyvin, eikä paikat mene enää jumiin. Aika paljon on parissa vuodessa tapahtunut. Kaksi vuotta sitten pitkis tarkotti mulle 8km ja lyhyt lenkki 4-5km. Siitä se on pikku hiljaa sitten kasvanut into ja kunto=D

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen ymmärtänyt niin, että jos treenaa maratonille, on hyvä käyttää geelejä pitkiksillä vaikkei niitä välttämättä tarvitsikaan jotta vatsa tottuu niihin ja oppii lataamaan energiavarastoja. Samalla saa tietenkin kokemusta siitä, mitkä energialähteet toimivat ja mitkä eivät.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen kävin juoksemassa 6,5 km 45 min ja oli aika tukkoisen tuntuista menoa. Varmaan pitkis paino vielä jaloissa. Tänään kulki taas erityisen hyvin ainakin puolet lenkistä melkeinpä samaan tahtiin kuin sulien teiden aikaan. 7.5km 45min  Tietkin oli aurattu tasaiseksi niin hyvä oli mennä. Liukkauskaan ei haitannut, kun on nastat. On ne vaan hyvät. Ihmettelen vaan enää sitä, että miksi hitossa en ole hommannut niitä aikaisemmin. Täällä kuitenkin niille on käyttöä pahimillaan 5kk per vuosi.

Selvä motivaatio piikki tullut muuten juoksun suhteen foorumille liittymisen jälkeen. Helpommin tulee juoksemaan lähdettyä  aina kuin vaan on mahdollista, kun lukee täältä muiden lenkeistä yms. Mulla ei lähipiirissä ole oikein ketään juoksun harrastajia, jos ei miestä tai äitiä lasketa. Äidistä olen erityisen ylpeä! Aloitti viime toukokuussa juoksun nollista ja nyt on juossut jo useamman kympin lenkin. Ikää kuitenkin jo kohta 58. Täällä ei muutenkaan juuri juoksijoita näy varsinkaan talvella. Pitävät varmaan vähän hulluna kun viitsii juoksennella tuolla harva se päivä. Se on vaan niin kivaa, ettei voi olla juoksematta:). Ehdottomasti yksi elämän parhaista asioista.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voit ollakin äidistäsi ylpeä ihan syystä. Hienoa, että tuossa iässä alkaa juoksemaan. Täällä oli yksi mies, joka oli yli yhdeksänkymppinen ja vielä suunnisti ja keilailukisoissa oli joskus 91-vuotias mies ja täytyy kyllä nostaa hattua teräsvaareille.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä sama tilanne, että joutuu/saa juosta yksinään maantienreunoja pitkin, kun ei ole kevyenliikenteen väyliä vieressä.Yksin juoksemisessa on se hyvä puoli, että ei tarvitse neuvotella reiteistä eikä vauhdeista, vaan saa mennä omilla fiiliksillä. Itselle  juoksukoulu tuo vaihtelua ja motivaatiota, koska ei halua jäädä kehityksessä muiden jalkoihin, kun näkee muiden kehityksen. Lisäksi se sosiaalinen puoli tähän harrastukseen tulee sieltä juoksukoulusta. Olen havainnut myös, että juostuaan huonoilla ja jäätikköisillä teillä, niin juoksu hyvillä kevyenliikenteenväylillä tuntuu paljon kevyemmälle. Ja onnea ja menestystä myös äidille!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin tykkään kyllä yksin juosta, kun töissä saa jo olla sosiaalinen ihan riittävästi. Miehen kanssa olla ehkä kaksi kertaa juostu yhdessä. Varmaan juostais useamminkin jos ei jommankumman tartteis olla tyttöjen kanssa. Juoksukoulu ois kyllä kiva ja varmasti menisin jos täällä ois semmmoinen.

Tänään tein kotijumppaa lähinnä corea puolisen tuntia ja kahteen otteeseen käyty Ruutin kanssa puolisen tuntia kävelemässä. Törmäsin eilen yhdessä blogissa avokadopastan reseptiin ja innostuin kokeilemaan sitä ja oli kyllä hyvää vähän erilaista pastaa. Piti kokeilla sitä jo silloin kun siitä joka paikassa kirjotettiin mutta se sitten jäi. Sitten tein vielä aamupalalle Homerun blogissa ollutta tuorepuuroa. Tuorepuuroista kyllä tykkään, mutta tuo resepti poikkeea aika paljon siitä mitä normaalisti teen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen jokainen viesti tarkistetaan erikseen. Eli viesti ei ilmesty heti näkyville. Lähettämällä viestin sivustolle hyväksyt sen ettei viestejä poisteta. Yhteystiedot yms. voidaan pyynnöstä poistaa.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...







×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy