Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kata81

Kata81 (Raskauden jälkeen juoksu kuntoon)

Recommended Posts

2 tuntia sitten, Kata81 kirjoitti:

Keväällä juoksin Joensuussa ja siellä on ainakin tasainen reitti vaikkakin aika tylsä?

Joo, itsekin olen miettinyt josko tuolla joensuussa kävis juoksemassa, mutta riippuu mikä on juoksuvauhti keväällä (onko mahdollisuuksia 1.40 alittamiseen). En ota asiasta paineita, sillä talvella lähinnä hiihdän, jos ei nyt ihan tuo toivees lumettomasta talvesta käy toteen näillä seuduilla.

Varmaan lähdet sitten sinne Joensuuhun ekan maran juoksemaan? Noilla taustoillasi luulen että tulee mukavasti menemään.

pitkis 19.9km / 2 h juostu vähän eri maisemissa kui yleensä kun ollaan mummolassa. Ihan kivaa vaihtelua juosta välillä.jossain muualla. Juostiin ensin läheiselle virkistys alueelle hiekkateitä pitkin ja siellä pieni lenkki poluilla. Oli sen verran haastavaa maastoa ettei jääty sinne enempää kiertelemään. Olin enemmän semmosen lenkin tarpeessa ettei jokaista askelta tarvitse miettiä.Yritin kovasti juosta matalilla sykkeillä ja ihan kohtalaisesti onnistuikin sykkeet oli melkein koko ajan 140-145 ja juoksu tuntui helpolta. Vaikeaa on tuon hitaampaa juosta ja nytkin sai olla tarkkana ettei lähde menemään liian kovaa. Maksimi syke mulla on varmaan jotain alle 180. Isoin luku jonka oon mittarissa nähnyt taitaa olla 176. Yleensä olen juossut vähän lyhempiä pitkiksiä 15-17 km. Tää tais olla vasta kolmas 20 km lenkki muuten kuin lappu rinnassa. Ihan hyvä tuntuma jäi juoksu kulki hyvin ja ei ole mitenkään rasittunut olokaan nyt.Tässä vielä pari kuvaa matkalta.

WP_20151107_13_39_59_Pro.jpg

WP_20151107_13_45_13_Pro.jpg

• Like 9

4 tuntia sitten, TeTi kirjoitti:

Joo, itsekin olen miettinyt josko tuolla joensuussa kävis juoksemassa, mutta riippuu mikä on juoksuvauhti keväällä (onko mahdollisuuksia 1.40 alittamiseen). En ota asiasta paineita, sillä talvella lähinnä hiihdän, jos ei nyt ihan tuo toivees lumettomasta talvesta käy toteen näillä seuduilla.

Varmaan lähdet sitten sinne Joensuuhun ekan maran juoksemaan? Noilla taustoillasi luulen että tulee mukavasti menemään.

Joo todennäköisesti juoksen ekan maratonin Joensuussa. Kun täältä on sinne helppo mennä ja ajankohtakin on aika hyvä.

• Like 1

Kiitos Abeille? ehkä sen 4 h alituksen uskaltaa asettaa tavoitteeksi.

Tämän viikon liikunnat:

MA lihaskunto 30min; kävely 45min

Ti juoksu Pk 11km

KE juoksu TV reipas 7,5km. Kahvakuula 20min

To kävely 45min. Lihaskunto 30min

Pe kävely 1h

La juoksu 2h 20km

Su kävely 50min

Aika hyvä viikko. Kävelyä tulee mulla aika paljon, kun Ruutin täytyy päästä energian purkuun. Samat lenkit juoksee kuin minäkin. Eikä sitä raaski kotiin jättää kun on niin innoissaan kun tajuaa että oon juoksemaan lähdössä ja ei se ainakaan hidasta vauhtia ihan paras lenkki kaveri? .

• Like 1

6 minuuttia sitten, Kata81 kirjoitti:

Kiitos Abeille? ehkä sen 4 h alituksen uskaltaa asettaa tavoitteeksi.

Ehdottomasti! Yrität vain venyttää lapsiperheen arjen aikatauluja sillä tavalla, että ehdit juoksemaan pitkiksiä säännölliseen, niin tuo tavoite täyttyy sillä :wink_(2):

• Like 1

Yritän varmaan jatkossa suunnilleen joka toinen viikko juosta parin tunnin pitkiksen. En ole aikaisemmin talvella juossut ollenkaan pitkiä yli 14km lenkkejä, mutta ei kai se ole kuin pukeutumis kysymys jos ei aivan hirmuinen pakkanen ole. Mies harrastaa itsekin juoksua suunnilleen samalla tasolla kuin minä ja juoksee varmaan ekan maratonin yhtä aikaa kuin minä, jos vaan saa muulta tekemiseltä juostua riittävästi talvella. Ei ole ihan niin innokas juoksija kuin minä. Mutta varmaan hyvin pystyy maran juoksemaan jos vaan saa pitkiksiä alle riittävästi, kun puolikas menee reilu 5 min nopeammin kuin mulla.

Talvella on hyvä juosta hitaita pitkiksiä, kun ei kylmä ilma juuri haittaa, jos tehot pysyvät alhaisina. Ja vaatteista se homman mielekkyys on eniten kiinni. Yleisin virhe juoksijan talvipukeutumisessa lienee se, että laittaa liikaa vaatteita päälle ja liian tiiviitä ulkokerroksia. Eli ei mitään goretexiä, jos on pakkasta. Jos ensimmäisen kilometrin aikana on vähän vilu, niin silloin vaatetus on yleensä just passeli.

Pitkis joka toinen viikko kuulosta just hyvältä suunnitelmalta :-)

• Like 1

Kiitos! Nyt tiedän suunnilleen miten harjoittelen talven kevättä ajatellen? Muutenkin nyt luottavainen mieli kokonaiselle osallistumisen suhteen.

Tänään pääsin töistä pikkasen aikaisemmin niin lähdin Tottakai heti lenkille.Mulla on töissä sitä varten aina juoksuvaatteetkin varalla niin ei tartte kotona vaihtaa enää vaatteita erikseen?. Kävin tekemässä lemppari lenkkini eli tasavauhtisen reippaan vauhti 5,0-5,2 s.145-153 9km ja 50min.Alussa 10 minuuttia verkkailen hidasta Pk:ta.

• Like 1

Tervetuloa minunkin puolestani! Minustakin vaikuttaa, että noilla pohjillasi maraton neljän tunnin alle olisi kyllä mahdollinen, kunhan vaan jatkat säännöllistä ulkoilua. Talven läpi juokseminen on tosiaan vain välineistä kiinni; nastalenkkarit toimivat. Tsemppiä treeneihin!

Juu, kyllä varmasti jatkan. En osaa olla enää juoksematta tai tulee vieroitusoireita. Olen tosiaan juossut myös talvella sen kolmisen lenkkiä viikossa, mutta pitkikset olen jättänyt väliin, kun puolikkaalle harjotellessa niitä ei välttämättä tartte talvella tehdä. Talvella ensimmäisenä mulla kylmää reidet ja maha, mutta pitää vaan sitten pitkikselle laittaa enemmän päälle kuin lyhyelle lenkille. Nyt mulla on hiihtopukukin, joka varmaan toimii juostessakin hyvin:)

• Like 1

Tänään kävin lenkillä pienessä räntäsateessa. Sykemittaria en muistanut ottaa mukaan. Muutenkin aika huonosti oon sykkeitä seuraillut viime aikoina. Lähinnä pitkiksillä ja vk harjotuksissa on ollut mukana. Tosin vk harjotuksiakin tein viimeksi ennen Kuopion puolikasta ja en ehkä teekkään ennen kevättä. Mulle semosta perus mukavaa vauhtia juostiin tänään suurimmaksi osaksi taisi vauhdit olla 5.2-5.4 8.8 km ja 50min. Raskaammalta tuntui jalat kuin maanantain hivenen vauhdikkaamalla lenkillä. Johtuu varmaan eilisestä kahvakuulalla heiluttelusta, kun venyttelytkin jäi vähän huonoksi. Nyt venyttelin sitten vään paremmin juoksun jälkeen.

• Like 1

Tänään mulle saapui postissa elämäni ekat nastalliset lenkkarit Icebugit. Hieman riskialtista tilata netistä,mutta ei ole paljon vaihtoehtoja kun kaupunkiin on matkaa sen 70km suuntaansa eikä viitsi pelkkien lenkkareitten takia lähteä ajamaan. XXL:ssä oli hyvä tarjouskin 89.90.

No täytyihän niitä päästä testaamaan ja olen kyllä tyytyväinen. Pitävät hyvin.Ei tarvinnut yhtään varoa askeleita. Onhan ne hieman jäykemmät kun Asicsin normi lenkkarit,mutta ei se menoa haitannut. Vakio lenkki tehtiin 9km 50min vauhdit 5,2-5,5.

WP_20151113_14_05_36_Pro.jpg

WP_20151113_14_17_00_Pro.jpg

• Like 3

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen jokainen viesti tarkistetaan erikseen. Eli viesti ei ilmesty heti näkyville. Lähettämällä viestin sivustolle hyväksyt sen ettei viestejä poisteta. Yhteystiedot yms. voidaan pyynnöstä poistaa.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy