Jump to content
Juoksufoorumi.fi

erkka

2 viimeistä viikoa

Recommended Posts

31 minuuttia sitten, Suropati kirjoitti:

Laitan uuden kysymyksen tähän ketjuun.

 

Kaikissa harjoitusohjelmissa puhutaan juoksemisen keventämisestä kahdella vikalla viikolla. Mutta miten on muun treenin ja fyysisen toiminnan kanssa? Pitääkö esimerkiksi kuntosalitreeniä ja työmatkapyöräilyä vähentää/keventää? Kai sitä saa olla muuten aktiivinen?

Ei aktiivisuus ihmiselle pahasta ole mutta jos olet lähdössä juoksemaan mahdollisimman hyvän maraton- ajan niin kyllä minä pidemmät pyöräilyt ja rankat salitreenit jättäisin ainakin viimeisellä viikolla kokonaan pois. Kokonaisuus ratkaisee ja kropan pitää saada levätä jotta se on iskussa viivalla.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiselle menossa Vantaalle ja ajattelin kysyä kahdesta viimeisestä viikosta.

 

Toiseksi viimeinen kolmen viikon jakso oli 51km, 52km, 62km. Tehoina oli ainoastaan vetoja joka viikolla (1x6km, 4x1,2km, 3x10min)

Joka viikolla pitkä lenkki: 30km, 20km+5km@5:00 (loppunostolla), 30km. 

 

Kevyemmän viikon alkuun iski flunssa ja koko viikko meni juoksematta. Kympin kisa ja Espoon puolikas meni ohi.

 

Seuraavalla viikolla 32km, sunnuntaina 3x3km. Viime viikko 71km: sis. kiihtyvä 12km@4:56 ja pitkä lenkki 32km.

Tää viikko nyt 40 kilsaa sis. keskiviikkona "maravauhtista" 15km@4:50 ja huomenna kelasin juosta 20km+5km. Viikko yht: noin 65km.

 

Kuten näkyy maravauhtiset puuttuu miltein kokonaan. Ajattelin kuitenkin sellaista vielä juosta, olisko se nyt sinne 10-12pvä ennemmin? Olin lähdössä tyhmän rohkeena paukuttelemaan jopa alle 3:30 vauhtia Vantaalle, kunnes ulkopuolelta tuli asiaan toisenlaista näkemystä. Asiaa perusteltiin juuri näillä puuttuvilla pidemmillä maravauhtisilla.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 tuntia sitten, rimminen kirjoitti:

Kuten näkyy maravauhtiset puuttuu miltein kokonaan. Ajattelin kuitenkin sellaista vielä juosta, olisko se nyt sinne 10-12pvä ennemmin?

 

Kyllähän ensi viikolla kannattaa yksi maravauhtinen juosta. Vaikka joskus viikon loppupuolella. Itsellä se on ollut jo pitkään kisaviikkoa edeltävällä viikolla kympin mittainen. Ei sillä kyllä tekemätöntä työtä saa enää korjattua, mutta auttaa hyvin kisavireessä pysymisessä. Positiivisena asiana ohjelmassasi ovat säännölliset pitkikset, jotka myös tärkeitä.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselleni hyvän tuloksen (2.30-2.40) tuottanut esim.:

(Löysempi viimeistely ei kohdallani toimi yhtä hyvin)

 

Toiseksi viimeinen viikko prässäystä, määrät kolmanneksen normaalia pienemmät.

Viimeinen viikko palautumista.

 

AP: 3K PK + 15K TV-kova poluilla                         IP: 5K PK-kevyt

AP: 5K PK-kevyt + Maksimivoima jaloille            IP: 5K PK-kevyt

AP: VER + 5x1K/3.20 + VER                                  IP: 5K PK-kevyt

AP: 18K PK poluilla                                                 IP: 5K PK-kevyt + Hieronta

AP: 5K PK-kevyt + Maksimivoima jaloille            IP: 5K PK-kevyt

AP: VER + 5x1K/3.20 + VER                                  IP: 5K PK-kevyt

AP: 18K PK  poluilla                                                IP: 5K PK-Kevyt

AP: Kevyt kuntopiiri/voimaharjoitus                    IP: -

AP: Valmistava kilpailu vajaa tunti                       IP: -

AP: 18K PK poluilla                                                 IP: 5K PK-kevyt + Perusteellinen venyttely

AP: Kevyt Kuntopiiri/voimaharjoitus                    IP: 5K PK-kevyt

AP: VER 3K + 5x400 hyvin rennosti + VER          IP: 5K PK-kevyt + Kevyt Hieronta

AP: 5K PK-kevyt                                                      IP: Kävelyä, ravistelua 

AP: 5K PK-kevyt                                                      IP: Kävelyä, ravistelua

AP: 5K PK-kevyt/pari aukaisua                             IP:  -

AP: KILPAILU

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun kevennän rajusti Maratonille, eli treenimäärät tippuu olemattomiksi viimeisillä parilla viikolla, niin tuntuu että väsyn helvetisti. Ei jaksa oikein mitään, vaikka luulisi, että silloin juuri energiaa olisi. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now




×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy