Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
tb2

Jalkapallon MM 2018 -karsinnat

Recommended Posts

Uolevi   

”Kyllä parhaat huippujalkapalloilijat varmasti juoksevat 4 000. Jalkapallo on yksi vaativimmista lajeista kestävyyden suhteen. Suoritus kestää 90 minuuttia, ja siinä pitää vielä tehdä maksimaalisia vetoja todella paljon. Juoksukapasiteetti on erittäin tärkeä.”

http://www.hs.fi/urheilu/art-2000005293482.html

Asiantuntija?

ErAh   

Veikkaan että ihan yhtä harvassa ovat 4000m juoksevat jalkapalloilijat, kuin 4200m juoksevat hiihtäjät, jotka tuossa artikkelissa myös mainittiin. Veikkaan että kumpiakin loytyy Suomesta max 1 kpl....

P. Forsellin tulosta en pidä mitenkään mahdottomana. itse olen samassa iässä juossut paljon enemmän, joten miksi ammattiurheilija ei juoksisi tuota? Jos on lahjoja vajaa käytössä, niin kyllähän tuo menee hänellä helpostikin. Armeijassa vähän pullukammatkin jääkiekkoilijat veti +3100m (ei kyllä kaikki), joten kyllähän noihin joukkuelajeihin voi lipsahtaa asenteeltaan ja hapenotoltaan kovia kavereita. Muistaakseni Jokeireissakin pelannut P Tuominen juoksi +3300m ja oli aika raskas kaveri (jos itse olin noin 62kg , niin Pasi oli varmaan +80kg). 

perttu   
18 minuuttia sitten, ErAh kirjoitti:

Veikkaan että ihan yhtä harvassa ovat 4000m juoksevat jalkapalloilijat, kuin 4200m juoksevat hiihtäjät, jotka tuossa artikkelissa myös mainittiin. Veikkaan että kumpiakin loytyy Suomesta max 1 kpl....

Juu, aikamoista kohteliaisuutta valmentajalta. Varmasti maailman miljoonien jalkapalloilijoiden joukosta tuollaisiakin henkilöitä löytyy, mutta esim. Suomen maajoukkueesta ei löydy. Eikä se toisaalta ole Suomen futiksen kaikkein suurin ongelmakaan kun lajissa nopeus, taito ja pelisilmä sekä taktiset asiat kuitenkin dominoivat ja ne ovat osin kestävyyden vastaisia ominaisuuksia. Vaikka ei kestävyyskään voi huipulla ihan heikolla tasolla olla.

Uolevi   
19 tuntia sitten, perttu kirjoitti:

Eikä se toisaalta ole Suomen futiksen kaikkein suurin ongelmakaan kun lajissa nopeus, taito ja pelisilmä sekä taktiset asiat kuitenkin dominoivat ja ne ovat osin kestävyyden vastaisia ominaisuuksia.

Kävi itse asiassa mielessä, että jos olisi kysytty mikä on Suomi-futiksen suurin puute vastaukseksi olisi saatu kestävyys, ettei sitä ole.

Ongelma on nyt se, että jutun perusteella synytyy sellainen kuva että maailman parhaat jalkapalloilijat ovat myös niitä, jotka juoksevat parhaat tulokset cooperin testissä.

20 tuntia sitten, ZeroDiesel kirjoitti:

A.Riihilahti juoksi aktiiviaikoina cooperissa 3600m.

Forsellin tulos radalla voisi olla 3300 metriä.

Itse lähtisin näiden kahden tuloksen kautta menemään varovasti ylöspäin, kun mietitään, mihin futarit voisivat yltää cooperissa.

Jalkapallon lajianalyyseistä ei löydy cooper-testiä, mikä johtuu siitä että jalkapalloilijat eivät suorita kyseistä testiä. Mutta uskaltaa sanoa sen, lajianalyysien perusteella, että on olemassa lajeja, jotka valmentavat paremmin cooperin testiin. Yksi tällainen laji voisi olla maastohiihto. Yhä edelleen vaikka lajit alkavat muistuttaa yhä enemmän toisiaan, samalla kun lajien harjoittelu on yhä lajinomaisempaa.

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this