Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Muusa

Muusa (Pidemmillä poluilla 2018)

Recommended Posts

Ihmeen hyvin on muuten jalat palautuneet reissusta. Odotin, että olis kipeemmät. Ilmeisesti rauhallinen vauhti edesauttaa palautumista. Portaita kun menee alas niin reisissä vielä tuntuu ja nopeampi kävely tuntuu säärissä. Yksi rakko tuli ja akkavarpaiden kynnet tuntuvat hieman aroilta eli saas nähdä, tekevätkö ne pian kuolemaa. No mutta hyvin ehtivät kasvaa ennen seuraavaa hubailua eli KK53:ta :)

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta tuo oli fiksusti toimittu, että otti sopivasti varman päälle: nyt on hyvä nälkä päällä - ja silti on saanut väsyttää itseään palkitsevasti. Joskus voi kunnon, sään, reittien ja halujen summana tulla väsyttäneeksi itseään sen verran, että joutuu hetken odottamaan juoksuinnon palaamista. Silloin pitää vain olla tyytyväinen, että on helppo malttaa palautua. Eli koettaisit vähän jarrutella vielä senkin jälkeen, kun jalat tuntuu jo hyviltä: tässä alkaa päivät hämärtyä ja kullakin on arki elettävänä ja se on hyvä huomioida - saa myös harjoitushyötyä hyvästä kisareissusta, kunhan ei jää taustalle mikään väsy itämään. 

 

No oikeastaan haluan vaan onnitella Kolin tapahtumista ja kisakärpäsen puremasta. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11.10.2017 at 19.03, petteri.vartiainen kirjoitti:

Minusta tuo oli fiksusti toimittu, että otti sopivasti varman päälle: nyt on hyvä nälkä päällä - ja silti on saanut väsyttää itseään palkitsevasti. Joskus voi kunnon, sään, reittien ja halujen summana tulla väsyttäneeksi itseään sen verran, että joutuu hetken odottamaan juoksuinnon palaamista. Silloin pitää vain olla tyytyväinen, että on helppo malttaa palautua. Eli koettaisit vähän jarrutella vielä senkin jälkeen, kun jalat tuntuu jo hyviltä: tässä alkaa päivät hämärtyä ja kullakin on arki elettävänä ja se on hyvä huomioida - saa myös harjoitushyötyä hyvästä kisareissusta, kunhan ei jää taustalle mikään väsy itämään. 

 

No oikeastaan haluan vaan onnitella Kolin tapahtumista ja kisakärpäsen puremasta. 

Viisaita sanoja! Fiilis olisi varmasti ihan toinen, jos olisi tuon tapahtuman runnonut maksimivauhdeilla läpi eli todella tyytyväinen olen sikäli itseeni, että maltoin mennä maltillisella vauhdilla. Ja koska matkakin oli niin pitkä mun mittakaavassa, niin en olisi varmasti pystynytkään kovin korkeilla sykkeillä läpi vetämään.

Eka treeni oli Kolin jälkeen vasta nyt lauantaina uintia ja su trikoulun juoksutreenit, joissa kyllä meinas kunto loppua kesken. Muille se oli ilmeisesti 7km pk, mulle sykkeiden perusteella ihan vk. Mutta ilmeisesti en voi odotaakaan olevani palautunut vielä viikossa, eli haluan uskoa, että iha rapakunnossa en nyt ole.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolin poluilla on aika paljon hidasta työtä isoille lihaksille samalla, kun pitää sovittaa jalkaa alustaan: pitää saada ottaa muutama lenkki tavallisilla alustoilla, niin jalat osaa vähän rentoutua taas. 

 

Ei-niin-liikunnalliset kanssaihmiset sanovat joskus hyväntahtoisesti, että eikö olisi hyvä antaa olla vähän aikaa, jotta palautuisi. Tavallaan joo. Kuitenkin vilpittömät kisatoiveet tai muut tavoitteet tuottavat nautittavaksi ilmiön, jossa liikunta on arkea ylentävä prosessi tai matka. Niistä on hyvä pitää kiinni ja antaa niiden tuottaa iloa - varsinkin nyt pimeimpään vuodenaikaan. Eli hyvää matkaa kohti seuraavia seikkailuja. Pysy terveenä. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaivetaas tämä päiväkirja taas naftaliinista.

Mietin tässä, että tulisko KK:a varten hommata uudet tossut. Vielä ehtisi ajaa sisään. Varasin parin Speedgoat2:ia sovittamista varten, jospa olisivat sopivat ja pitoa tarpeeksi. Vähän tietysti arvelluttaa tuo paksu pohja+polkujen epätasaisuus yhdistelmänä. Ja harmillisen huono on tarjonta noissa Hokissa täällä Suomenmaalla :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karhunkierrokselle on nyt 20 viikkoa aikaa. Viikon 1 treenit:

 

ma "lepo"

ti pk-hölkkä 52min

ke salilla 2h, josta aerobista 1h

to kävely 57min

pe pk-lenkki 54min

la salilla 1h48min, josta 1h aerobista

su polkutamppaus 1h 21min

Yht. 7h 52min, 25,2km

 

Pyrin hölkkäilemään nyt säännöllisesti ainakin sen 3 kertaa viikossa ja toivon, että ei tulis rasitusvammoja. Lisänä pitkiä sauvakävelytreenejä ja mäkitreeniäkin pitäisi tehdä. Triathlonharkat jatkuu rinnalla 3x viikossa.

 

Ps. Nää vauhtivuohi2:set on yhden lenkin perusteella ihanat <3

IMG_20180106_080442_563.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen jokainen viesti tarkistetaan erikseen. Eli viesti ei ilmesty heti näkyville. Lähettämällä viestin sivustolle hyväksyt sen ettei viestejä poisteta. Yhteystiedot yms. voidaan pyynnöstä poistaa.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...




×