Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Muusa

Muusa (Juoksua ilman rasitusvammoja 2017?)

Recommended Posts

marika_   

Oo, sä oot Vaarojen maratonille menossa? Menny ihan ohi, mut huikeeta! Sekin kiinnostas mua, mutta jotenkin menisin mielummin johkin viiskymppiselle, tuumasin et menee varmaan samasn tuskaan ja sit vois sanoa olevansa ultraaja :rolleyes_(2): Nojoo, jos nyt ei mitään näistä ennenkun tosiaan on se katumaratonin pystynyt juoksemaan.

Muusa   
9 tuntia sitten, marika_ kirjoitti:

Oo, sä oot Vaarojen maratonille menossa? Menny ihan ohi, mut huikeeta! Sekin kiinnostas mua, mutta jotenkin menisin mielummin johkin viiskymppiselle, tuumasin et menee varmaan samasn tuskaan ja sit vois sanoa olevansa ultraaja :rolleyes_(2): Nojoo, jos nyt ei mitään näistä ennenkun tosiaan on se katumaratonin pystynyt juoksemaan.

Äläs nyt, Vaarathan on 42,5km eli ultra :P. Mutta osallistun siis retkisarjaan, jossa voi evästellä vähän pidemmän kaavan mukaan eikä ole sellasta henkistä taakkaa yrittää juosta noita nousuja.

_________

Katselin dataa, että eilen tuli nousua 750m. Ihan riittävästi jo mulle. Tänään vissiin enemmän laskua tuolla Mäkrän puolella, toivottavasti. Eikö ne vois tehdä poluista suoria ja tasaisia?

• Like 1

Muusa   
6 tuntia sitten, vmaksi kirjoitti:

Flat is boring =)

Tällä hetkellä olen eri mieltä, mutta eiköhän mieleni vielä muutu!

Mun jalat on yhtä mössöä. Mäkrän puoli oli joo helpompi kuin Ryläys, mutta usko meinas loppua jo siinä Mäkrän mäessä. Herrajestas mulla ei ole kuntoa. Eikä tekniikkaakaan. Reitti on mukavan juostava just siihen asti, ja sitten viedään uskot pois. No onneksi sen jälkeen Kiviniemelle asti oli suht iisiä. Vaikka onnistuin siinä 4km ennen Kiviniemeä lentämään polvilleni. Onneksi eniten sattui siihen polveen, jossa oli jo rasitusvamma. Koska nyt on vaan 1 polvi sikakipee ja toinen vielä ihan ok! Ja siinä polvessa oli tuki, joten haavasta ei tullut suurta. Klonkutin sitten loput kilsat autolle ja mietin, että jos tuolleen tapahtuu syksyllä, niin mahtaa syödä motivaatiota jatkaa. Pitäisköhän juosta jotkut polvisuojat jalassa :D. Kisajärjestäjän kartassa lopussa on vielä käynti alamajalla, mikä on musta jo suoranaista veetuilua. Henkisesti ajattelis maalin olevan Kolilla, mutta ei, ihan vaan piruuttaan kaikki vielä kerran mäkeä alas ja ylös! Tiedänpä ainakin, mikä vaatii treenausta. Mäet. Ylämäet.

• Like 3

Tuo reissu oli varmasti hyödyllinen ja ilmeisen mukavakin. Jos YPH menee läpi tänä viikonloppuna niin käyn vetämässä eteläpään ympäri joskus elo/syyskuussa viikonloppuna jos saan jonkun kaverin messiin.

edit: Mulla ei ole nyt karttaa tässä mutta jos kiertäisi sen eteläpään n.30km ja päättäisi Kiviniemeen niin mitenkähän tuo logistisesti onnistuisi kun lähtöpaikka on siellä idässä toisella puolella

• Like 1

Muusa   
On 7/12/2017 at 10.30, kiljander kirjoitti:

Tuo reissu oli varmasti hyödyllinen ja ilmeisen mukavakin. Jos YPH menee läpi tänä viikonloppuna niin käyn vetämässä eteläpään ympäri joskus elo/syyskuussa viikonloppuna jos saan jonkun kaverin messiin.

edit: Mulla ei ole nyt karttaa tässä mutta jos kiertäisi sen eteläpään n.30km ja päättäisi Kiviniemeen niin mitenkähän tuo logistisesti onnistuisi kun lähtöpaikka on siellä idässä toisella puolella

Oli mukava omaloma ja toki hyödyllinenkin, kun tajusin taas vähän enemmän, että mihinkä rääkkiin sitä on itsensä ilmoittanut. Onneksi lokakuussa ei ole enää hellettä.

Logistisesti kannattaa varmaan vetää ympyrälenkki niin, että lähtee ja päättää lenkin Kiviniemeen (tai muuhun paikkaan ympyrän varrella). Pääsee samalla käsijumppaamaan sillä lautalla veden yli. Mä jätin sinne Kiviniemeen autoni päiväksi/yöksi, mukavasti parkkitilaa. Tietysti Kolilla liikennöi paikallinen taksipalvelu, mutta nopeammin juokset, kuin odottelet sellaisen kyytejä. Toivottavasti löytyy hulluttelukaveri mukaan!

• Thanks 1

Muusa   

Viime viikko:

hölkkä: 1h 9min

sauvakävely: 4h 20min

mäki/porrastreeni: 1h 11min

salia: 1h 37min

yht. 8h 17min

Polvi tuntui jo aika terveeltä eilen EKP:ssä sauvotellessani. Jospa se tästä. Porrastreenissä se vielä tuntui ilkeältä erityisesti rappusia alastullessa. Tämä tuleva viikko on hieman erilainen, luvassa toivottavasti kaikenlaista ryhmäliikuntaa.

• Like 3

Snoerf   

Tuo tutustumisreissu Vaarojen reitille kuulostaa tosi hyödylliseltä ja mitä nyt kaatumista lukuunottamatta mukavalta ja muutenkin hyvännäköistä meininkiä! Itsellä ainakin on henkisesti todella helpottavaa jos tietää mistään kisareitistä edes pätkän, en tiedä mikä juttu siinä on, että homma on heti puolet helpompaa, kun tietää edes vähän mitä tuleman pitää. Kisareissusta tulee varmasti todella kiva, kun oot noin hyvin valmistautunu ja jos treenaat samaan malliin vielä pari kuukautta niin tuo matkahan menee ihan heittämällä. :thumbsup: 

• Like 1

Muusa   
28 minuuttia sitten, Snoerf kirjoitti:

Tuo tutustumisreissu Vaarojen reitille kuulostaa tosi hyödylliseltä ja mitä nyt kaatumista lukuunottamatta mukavalta ja muutenkin hyvännäköistä meininkiä! Itsellä ainakin on henkisesti todella helpottavaa jos tietää mistään kisareitistä edes pätkän, en tiedä mikä juttu siinä on, että homma on heti puolet helpompaa, kun tietää edes vähän mitä tuleman pitää. Kisareissusta tulee varmasti todella kiva, kun oot noin hyvin valmistautunu ja jos treenaat samaan malliin vielä pari kuukautta niin tuo matkahan menee ihan heittämällä. :thumbsup: 

Toivottavasti menee heittämällä :D

Mutta toi on totta, että kertaalleen läpikäyty matka tuntuu toisella kertaa jotenkin lyhyemmältä.

Tämän viikon liikuntoja so far:

Ma: Balance 54min

Ti: crosstraining 40min, kehonhallinta 40min, liikkuvuusharjoitus 40min, foamrollaus 40min, polkuhölkkä 41min

Ke: kahvakuulatreeni 1h 22min, core 37min, polkemista 16min, kehonhuolto 52min

Voi olla, että toi yhtäkkinen kahvakuulan heiluttelu noin pitkään tuntuu huomenna jossain....

• Like 4

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...