Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
rifish

Brooks Launch

Recommended Posts

Törmäsin tänään kaupassa itselle ihan uuteen kenkään eli Brooks Launch 2. Kyseinen kenkä on tehnyt ilmeisesti suuren kysynnän takia uuden tulemisen Brooksin mallistoon. Itselle ei kyseinen kenkä ollut lainkaan tuttu, mutta Brooksista merkkinä on ollut mainiot kokemukset. Brooksit ovat olleet aiemmin hyvin laadukkaita juostavia kenkiä, jotka sopivat mun leveähköön tassuun aivan loistavasti. Brooksien hinta on kuitenkin esim. Asicseihin nähden kohdillaan.

Kauppaan mennessä hakusessa oli tulevat korvaajat Asicsin SkySpeedeille eli neutraalia suht nopeaa kenkää, jossa on kuitenkin vaimennusta. Heti kaupassa silmät osuivat näihin Brookseihin. Kengät näyttivät mainioilta, tuntuivat käsissä riittävän kiertolöysiltä ja jalkoihin ne istuivat kuin sukka. Kaupassa hölkätessä kengissä tuntui olevan riittävästi vaimennusta ja mukavuutta, mutta samalla myös riittävästi napakkuutta ja rullaavutta. Ei tarvinut kauaa miettiä ostopäätöstä, vaikka tapana ei ole ostaa a) about täysihintaisia kenkiä Intersportista b) yli 100 euron kenkiä. Mutta kun kengät irtosivat 109 eurolla niin oli pakko napata mukaan. Vielä en ole päässyt kengillä lenkkipoluille, mutta kevään edistyessä ja teiden kuivuessa täytyy ottaa kengät käyttöön, joten jossain vaiheessa on luvassa tarkempaa raporttia.

Onko jollain muulla jo kokemuksia ko. kengästä?

Tässä lyhyt luennehdinta kengästä Intersportin sivuilta:

"Aktiivijuokijalle/kuntoilijalle koko pohjan BioMogoDNA -vaimennettu kevyt juoksukenkä neutraalisti askeltavalle. Kevyempänä kenkänä se soveltuu erinomaisesti juoksijalle, joka haluaa enemmän tuntumaa ja kengän vetoihin/nopeampiin harjoituksiin. Hyvin hengittävä Air Mesh päällinen."

Alkuperäisillä Brooks Launcheilla (useammalla parilla) oon juossut lähes 4000km, hyvä melko kevyt, edullinen, neutraali ja sopivasti pehmustettu peruslenkkari treeneihin, lisäksi puolimaratonin ja maratonin ennätykset oon juossut noilla. Jossain 700-800km kohdalla alkanut olla pohjat lytyssä, muita selviä kulumisia ei ole tullut. Oma suosikkilenkkari 2010-2014. Muutama kuukausi sitten Hokan Clifton vei sydämen ja tuon Launchin paikan lenkkeillä.

Viikko sitten tarttui nämä samaiset kengät Intersportista mukaan. Olin etsimässä DS-Trainereille seuraajia, ja koska Brooksilta Glycerinit ja racerit ovat olleet minulle ihan nappivalinta omiin käyttötarkoituksiinsa, en paljon epäröinyt. Nyt takana on kaksi lenkkiä (30 x 80 metriä kovaa mäkeen +verryttelyt, yhteensä reilut 13 km, sekä eilinen kiihtyvä 9,2 km). Kengät tuntuvat erittäin hyviltä, vähintäänkin dessien veroisilta. Väri vain on aika järkyttävä keltainen + sininen eli ruÃ¥tsalainen.

Viikko sitten tarttui nämä samaiset kengät Intersportista mukaan. Olin etsimässä DS-Trainereille seuraajia, ja koska Brooksilta Glycerinit ja racerit ovat olleet minulle ihan nappivalinta omiin käyttötarkoituksiinsa, en paljon epäröinyt. Nyt takana on kaksi lenkkiä (30 x 80 metriä kovaa mäkeen +verryttelyt, yhteensä reilut 13 km, sekä eilinen kiihtyvä 9,2 km). Kengät tuntuvat erittäin hyviltä, vähintäänkin dessien veroisilta. Väri vain on aika järkyttävä keltainen + sininen eli ruÃ¥tsalainen.

Mukava kuulla, että teikäläisellä on hyvät kokemukset Launcheista. Itekin niillä tepastelin juuri olohuoneessa ja hitto kun sopivat omaan räpylään hyvin. Ihan sama juttu, että paremmin kuin Asicsit (SkySpeed), joita olen pitänyt ennen mulle parhaina tossuina. Lenkille en ole vielä uskaltautunut, kun täytyy odotella teiden kuivumista.

Ja värit on mun mielestä todella hyvät. Ei ole tullu edes länsinaapuri mieleen.

Nyt on tullut juostua läpi kesän Launcheilla ja ei voi kuin kehua näitä kenkiä. Ehdottomasti parhaat tossut, jotka olen omistanut vähään aikaan. Todella simppelit kengät, jotka ovat kuitenkin hyvin monipuoliset. Noissa on riittävästi pehmustetta ihan maratonille asti, mutta silti kengät ovat kevyen tuntuset ja rullaavat hienosti. Nykyään tulee vedettyä Lancheilla kaikki vk-lenkit (poislukien radalla vedetyt) ja myös pitkät lenkit. Ainoastaan hyvin kevyet palauttelevat lenkit tulee lönköteltyä Asicseilla. Täytyy toki vielä katsoa kuinka kauan Launcheissa kestää vaimennus. Käyttöiän pitkittämiseksi täytyy hankkia toiset Launchit mukaan kiertoon.

Ekan ylu 10km perusteella: Kenkien pito lumella ja tamppaantuneella lumella on riittävällä tasolla.  Kengät ovat kevyen tuntuiset juosta, ja toimivat päkiäaskelluksella luontevasti. Kaiken kaikkiaan vaikuttavat hyviltä peruskengiltä,  painottaen sanaa "perus".  

14 tuntia sitten, Juha Tuomola kirjoitti:

Kaiken kaikkiaan vaikuttavat hyviltä peruskengiltä,  painottaen sanaa "perus".  

Mun mielestä tuo määritelmä "perus" on Launchien vahvuus. Kengissä ei ole mitään "ylimääräistä" ja ne ovat hyvin simppelin oloiset. Samalla ne sopivat kuitenkin niin vetoihin kuin pitkiin lenkkeihin. Itse tuli hankittua toiset Launchit jo valmiiksi odottamaan ensin kesänä käyttöön ottoa. Sen verran tyytyväinen olen ollut kenkiin.

1 tunti sitten, Juha Tuomola kirjoitti:

Intersportiin on tullut Launch 3 myyntiin. Onko kokemuksia?  Tästähän voisi tehdä yleisen  launch-topicin jos keskustelu viriää. 

Onko hintapolitiikka edelleen suht edullinen eli jossain satasen tuntumassa?

5 tuntia sitten, rifish kirjoitti:

Onko hintapolitiikka edelleen suht edullinen eli jossain satasen tuntumassa?

Tällä hetkellä ainakin Intersportin verkkokaupassa tarjouksessa hintaan 99,90 euroa, normihinta 129 euroa.

Tällaiset pinkit ihanuudet (Launch 3) tuli hankittua eilen Intersportista. Tänään aamulla eka testilenkki (6km vk1) ja ensituntuman perusteella ei vielä mitään valittamista. Istuu hyvin ja tuntuu mukavan kevyiltä juosta. Saa sitten nähdä miten toimii jatkuvassa käytössä, pidemmillä lenkeillä ja nopeammilla vauhdeilla, mutta hinta huomioiden varmaan ihan ok kenkä.

launch3.JPG

• Like 1

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen jokainen viesti tarkistetaan erikseen. Eli viesti ei ilmesty heti näkyville. Lähettämällä viestin sivustolle hyväksyt sen ettei viestejä poisteta. Yhteystiedot yms. voidaan pyynnöstä poistaa.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy