Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Antiko

Langattomat kuulokkeet juoksuun

Recommended Posts

Tekniikka kehittyy, ja tällainen ketju puuttui täältä. Laittakaa tähän hyviä malleja, kun löydätte.

Minä tarvitsisin Bluethoot-kuulokkeet, joissa olisi fm-radio. Kuulokkeiden tulisi toimia hyvin iPhonen kanssa. Sonylla ja Jabralla olisi jotain malleja — onko noista kokemusta?

Minulla on ollut kohta pari vuotta Nokian BH-221 kuulokkeet, joita en voi juuri kehua. Näyttö hajosi alkuunsa, muuten laite toimii, mutta Lumian kanssa sillä ei voinut kuunnella mp3:ia! Biisit jumittivat. Radio myös sammui aina, kun luuriin tuli ilmoitus, rasittavaa.

Noksut kuitenkin toimivat muuten ok: akku on hyvä, muotoilukin miellyttää ja tulpat rokkaavat. En vain pysty liittämään sitä uuteen iPhoneen, kun näyttö ei toimi (en näe menu-valikkoa!)

Lienee siis pakko ostaa uusi "matkaradio". Ehdotuksia?

Minä hommasin: http://www.sony.fi/electronics/walkman/nwz-w273-nwz-w274s

Oikein tyytyväinen olen ollut äänen laatuun. Istuvuus omaan korvaan erinomainen. Ei ole tosin langattomat kuulokkeet, vaan MP3 soitin. Mitä kaipailisi olisi langaton tiedonsiirto. Rasittavaa nykyaikana laittaa telakalle ja alkaa drag and droppailee musiikkia. Käyttöliittymä voisi olla jotenkin fiksumpi. Ainoastaan play ja shufle play modet. Kaippa saisi playlistit koneen kautta.

Aikasemmin oli bluetooth härpäke, mutta ongelmaksi muodostui akun kesto. Taitaa olla vähän sukuvikaa niin monissa muissakin bluetooth teknologian omaavissa laitteissa.

Minä hommasin: http://www.sony.fi/electronics/walkman/nwz-w273-nwz-w274s

Oikein tyytyväinen olen ollut äänen laatuun. Istuvuus omaan korvaan erinomainen. Ei ole tosin langattomat kuulokkeet, vaan MP3 soitin. Mitä kaipailisi olisi langaton tiedonsiirto. Rasittavaa nykyaikana laittaa telakalle ja alkaa drag and droppailee musiikkia. Käyttöliittymä voisi olla jotenkin fiksumpi. Ainoastaan play ja shufle play modet. Kaippa saisi playlistit koneen kautta.

Aikasemmin oli bluetooth härpäke, mutta ongelmaksi muodostui akun kesto. Taitaa olla vähän sukuvikaa niin monissa muissakin bluetooth teknologian omaavissa laitteissa.

Mulla on samanlaiset Sonyt, hyvät olivat, kunnes about kahden käyttövuoden jälkeen niistä ei enää kuulu juurikaan ääntä..

Ei nuo Sonyt toimi pipon kanssa. Ja haluan vastata puhelimeen kaivamatta sitä Spibeltistä.

Eilen löytyi Gigantista Jabra Wireless+ jossa kaikki vaaditut ominaisuudet, mutta noissakin melko paksut sangat korvien takana. Luultavasta aika epämiellyttävä pipon kanssa. Ilman pipoa loistavat, kun itse laite kulkee päässä, eikä ole mitään johdollista laatikkoa.

Pistin kuitenkin harkintaan, pipoton kausi aika pitkä...

Katsasta Jaybird Bluebudsit. Ei sisällä fm radiota mutta äänenlaatu ja käytettävyys ovat erinomaiset. Akunkesto on valmistajan lupaaman 8 h pintaan.

Itselläni on nokian bh111 mallia (muistaakseni) bluetooth vastaanotin. Mukana tuli mielestäni hyvät nappikuulokkeet. kuulokkeet voi vaihtaa mihin haluaa kunhan on 3,5mm plugilla. Ainoa huono puoli tässä on että tarvii nokian laturia :(

Bluebudsit ovat aika kalliit eikä löydy fm-radiota, muuten varmasti loistavat musan kuunteluun.

Nyt oikeastaan arvon Sonyn MW1 Bluetoothin ja Jabran välillä. Sonyssa olisi kaikki: näyttö, mp3-soitin, Fm-radio, nappikuulokkeet ja hyvä akun kesto. En tiedä tarvitsenko ämppäriä mutta kaipa sekin on ihan jees. Ainoa miinus on erillinen laatikko, joka pitää kiinittää tai tunkea johonkin — kesällä ei ole montaa paikkaa.

Jabrassa olisi kaikki korvien takana, ei mitään laatikkoa, muttei myöskään näyttöä. Ja pipon alla luultavasti puristavat. Akun kesto ei taida yltää Sonyyn.

Muita kriteerit täyttäviä ei taida olla, sillä toista Nokiaa en osta.

Hyvin on mahtuneet pipon alle. Lippalakin kanssa noi on vähän hankalat.

Miten ihmeessä? Onko sulla löydä pipo? Minulla vain sellaisia kireitä tuulisuojattuja, sitten noita uimalakin näköisiä.

Tämä on minulle aika tarkka juttu, kun -15 asteen vastatuulessakin pitäisi pystyä juoksemaan niin, ettei tuuli pääse pipon alle. Nappikuulokkeet olleet tähän asti ainoa toimiva vaihtoehto.

Miten ihmeessä? Onko sulla löydä pipo? Minulla vain sellaisia kireitä tuulisuojattuja, sitten noita uimalakin näköisiä.

Tämä on minulle aika tarkka juttu, kun -15 asteen vastatuulessakin pitäisi pystyä juoksemaan niin, ettei tuuli pääse pipon alle. Nappikuulokkeet olleet tähän asti ainoa toimiva vaihtoehto.

Ei noi nyt mitenkään hirveen löysiä ole. Pari puuvillasta ja sitten joku OW merkkinen hiihtopipo. Hyvin noihin mahtui alle. Noi sankaosat on alle 1 cm vahvuiset, tai tosta käynnistysnapin kohdalta vähän vahvemmat.

Ei noi nyt mitenkään hirveen löysiä ole. Pari puuvillasta ja sitten joku OW merkkinen hiihtopipo. Hyvin noihin mahtui alle. Noi sankaosat on alle 1 cm vahvuiset, tai tosta käynnistysnapin kohdalta vähän vahvemmat.

Minun pipot varmaankin kireämpiä sitten, kun jo sellaiset korvan taakse tulevat sangat painoivat juostessa. Sen vuoksi taidan jättää nuo Jabran Sport Wireless+ :t ostamatta. Muuten ne olisivat varmaankin paras setti minulle.

Nyt täytyy vain odotella iPhonen päivityksiä, kun iOS 8 ei oikein löydä mitään bt-laitetta, jospa päivityksen jälkeen löytäisi minun risat Nokiat, voisi noita vielä käyttää, kunnes akku simahtaa.

EDIT: Ei tarvitse odotella iPhoneen päivityksiä, sillä Iippari löysi eilen ikivanhan Nokian bt-korvanappini, jota pidän autossa. Vika on siis noissa Nokian kuulokkeissa, en vain saa niitä hakemaan uutta paria, joten lienee pakko osaa uudet kuulottimet. Kalliiksi käyt tämä luurin vaihto.

Muokattu

Päivitystä tähänkin ketjuun: taidan luopua fm-radio vaatimuksesta, koska näin valikoima laajenee huomattavasti.

Olen lukenut paljon arvosteluja ja katsonut videoita bt-kuulokkeista:

Parhaat on mainittu jo tässäkin ketjussa:

1. Jaybird Bluebuds X

2. Denon Exercise Freak

3. Yurbuds Intense Wireless Limited Edition (tai uudempi Leap Wireless)

4. Plantronics Backbeat FIT

5. Bose SIE2 (tai jotain sinne päin)

5. Jabra Sport Wireless+

Bluebuds X tuntuu olevan voittaja kaikissa testeissä: paras akun kesto 8 tuntia, kevyet ja pysyvät hyvin päässä, hyvä äänenlaatu (sulkevat taustamelun)

Yurbuds on patentoinut erikoisen, mukavan tulppamekanismin, joka ei putoa mitenkään käytettäessä. Tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Äänenlaatua on moitittu ja kehuttu: se lienee keskinkertainen. Hyvää on se, että taustamelu kuten autot on kuultavissa. Jos jollakulla on Yurbudsit kuulisin mielellään kokemuksista. Näitä harkitsen vakavasti, sillä haluan kuulla ympärilleni, enkä halua sulkea korvakäytäviäni kokonaan (en halua sitä jumputtavaa tossujen ääntä).

Denon on kai suorastaan huippu äänenlaadussa ja varsinkin bassossa. Näin videon, jossa kaveri haukkui Bluebudsit, koska niissä ei ollut riittävästi bassoa. Denonit olivat ihan toista maata. En etsi tällaisia kuulokkeita. Haluan kuulla ympärilleni, en eristäytyä musiikilla.

Plantronics on kuulemma huippukevyt ja mukava, mutta en halua niskasankaa, koska luulen, ettei se toimi hyvin tiukan pipon kanssa. Mutta nuo pysyvät varmasti hyvin päässä ja ovat hyvän näköiset. Parhaat mitä olen nähnyt niskasangallisista.

Boseen en ole paljon tutustunut, mutta se ei taida olla Bluebudsia parempi, joten eipä juuri herätä kiinnostusta. Kalliit ovat.

Jabra on kyllä jäänyt vähän altavastaajaksi, sillä siinä on huonoin akunkesto, sangalliset kuulokkeet ovat epämukavat pipon kanssa, ja olen kuullut paljon valituksia huonosta singaalista. Ainoa plussa taitaa olla fm-radio, mutta se ei tässä kilpailussa riitä.

Joten Bluebuds X vai Yurbuds Leap Wireless?

Sent from my iPad using Tapatalk HD