Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Suunto Ambit3

Recommended Posts

Näyttäis kyllä paljon kivemmalta kun Fenix 2. Harmi vaan että olen polttanut päreeni Suunnon tietokoneajurien ja webbisaitin kanssa siihen malliin etten haluaisi vaihtaa Garminista enää tuohon takaisin :(

Ainahan ne näyttää alkuun mielenkiintoisemmilta. "Ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella". Sitten alkaa huomaamaan niitä pieniä, mutta lopulta ratkaisevia asioita, jotka hieman tasoittaa ensivaikutelmia.

aojan   

Näinhän se usein menee. Vaikuttaa myös usein siltä, että valmistajien uuteen malliin lisäämät uudet ominaisuudet synnyttävät ihmisissä tarvetta kyseisille ominaisuuksille, vaikka aiemmin niitä ei olisi kaivannutkaan.

Omista lähtökohdistani tuo uusi malli on kyllä aika vaisu esitys. Uinnin aikaista sykettä voisin joskus mitata, mutta minun käytössäni muut uudet ominaisuudet eivät kyllä tuo yhtään lisäarvoa. Olisin ehkäpä toivonut kellolta Ambit 2 verrattuna hieman kompaktimpaa kokoa (ainakin paksuuden osalta) käyttöaikojen kuitenkaan kärsimättä. Jännää on myös se, että ulkonäön osalta ei olla haluttu mitenkään erottautua Ambit 2:sta. No, hyvä juttu tässä on kyllä se, että Ambit kakkosesta tehdään jo nyt suht edullisia tarjouksia ja suunta varmaan jatkuu samana, kun kolmosen julkaisu lähestyy.

Seppo   

Kyllähän tuossa arvostelussa kannattaa kiinnittää huomiota myös mittarin "puutteisiin". Toki tuote on vasta beta-vaiheessa, mutta silti. Se on hieman ikävää, että suuntaus näyttää olevan se että puhelinta pitää kantaa mittarin mukana. Että samalla kun mittarit pienenee niin puhelimet suurenee. Toki puhelin mahdollistaa mittariin monipuolisia uusia toimintoja.

Antiko   

Kyllähän tuossa arvostelussa kannattaa kiinnittää huomiota myös mittarin "puutteisiin". Toki tuote on vasta beta-vaiheessa, mutta silti. Se on hieman ikävää, että suuntaus näyttää olevan se että puhelinta pitää kantaa mittarin mukana. Että samalla kun mittarit pienenee niin puhelimet suurenee. Toki puhelin mahdollistaa mittariin monipuolisia uusia toimintoja.

Tuo on totta, mutta eikö olisi mahtavaa, jollei tarvitsisi omistaa Windows- tai Mac-tietokonetta vain mittarin vuoksi? Ipad riittäisi minulle analysointiin tai älyluuri, mutta Ambitin takia en voi luopua vanhasta (ja isosta) Xp-pöntöstäni. Uutta en kyllä osta, en edes pientä ja Macbook Air on kallis. 😞

En tiedä kenellä ihmeellä on tilaa pyörän sarvissa nykyisille jumboluureille. Itse en pitäisi vaikka olisikin tilaa ominaisuuksista viis. Sama homma kävi uusimman Garmin Edge 1000 pyöräilymittarin kanssa. Se lähentelee koon puolesta jo älypuhelimia ja ihmiset ovat kritisoineet hyvin paljon pelkkää koon kasvattamista. Olen myös huomannut sen, että mitä enemmän sälää ja erityisesti teknologiasälää joudut lenkillä raahaamaan mukana, sen paskempi fiilis.

Mitenkähän käy nyt Ambit 2:n kanssa kun se on kuitenkin Ant+ laite ja tämä on BTLE. Pitävätkö edelleen hyvän aikaa markkinoilla?

mm75   

Ei kai missään sanota että puhelinta tarvitaan lenkillä Ambit3:sen kanssa? Pikemminkin tuo vähentää tavaramäärää viikonloppureissulla kun ei tarvitse ottaa läppäriä mukaan, kellon saa ladattua samalla laturilla kännykän kanssa (vaihdettava usb-johto) ja tiedot tallentuu puhelimen kautta pilveen.

Antiko   

Olis kyllä mahtavaa jos ei tarvis omistaa windows konetta :) ihan noin niinku yleensä.

Tähän suuntaa on kova pyrkimys. Luulen, että Google uudet Chromeboxit ja Chromebookit korvaavat halvat tietokoneet. Apple valtaa ammattilaispuolen ja Microsoft keskittyy Officen markkinointiin eri alustoille. Tabletti on se koko perheen ykköstietokine (meillä iPad jo pari vuotta, muut kerää pölyä).

Antiko   

Ambit 3 vaikuttaa kyllä aika laimealta päivitykseltä 😞 Lähinnä käytettävyys paranee, mutta Ant+ sensoreihin panostaneet pettyvät. Uusi kellon design olisi ollut paikallaan. Odotin myös aktiivisuustoimintoja a la Polar. Nyt en taida jaksaa päivittää ellei mittari taas sopivasti hajoa.

Polar ja Garmin ovat kyllä houkuttelevia - ei tarjoa Ambit enää paljoa extraa muihin verrattuna. Monessa jutussa ollaan kyllä jäljessä. :(

Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Tapatalk

Tähän suuntaa on kova pyrkimys. Luulen, että Google uudet Chromeboxit ja Chromebookit korvaavat halvat tietokoneet. Apple valtaa ammattilaispuolen ja Microsoft keskittyy Officen markkinointiin eri alustoille. Tabletti on se koko perheen ykköstietokine (meillä iPad jo pari vuotta, muut kerää pölyä).

Itse en voisi kuvitellakaan tablettia ainoaksi koneeksi. Käyttöliittymä ja netin käyttö on niin torsoa vielä Androidilla. Itselläni on vielä tabletti jossa on telakkanäppis, ja en edes käyttäisi tabletia ikinä ilman sitä. Jos tabletteihin saataisiin kattava windows ohjelmien tuki niin saattaisin harkita mutta silloinkin näytön koon pitäisi olla se 17" ja erillinen näppis.

Antiko   

Itse en voisi kuvitellakaan tablettia ainoaksi koneeksi. Käyttöliittymä ja netin käyttö on niin torsoa vielä Androidilla. Itselläni on vielä tabletti jossa on telakkanäppis, ja en edes käyttäisi tabletia ikinä ilman sitä. Jos tabletteihin saataisiin kattava windows ohjelmien tuki niin saattaisin harkita mutta silloinkin näytön koon pitäisi olla se 17" ja erillinen näppis.

Android-tabletti on meillä lasten leluna: katsovat siitä Netflixiä ja pelaavat. Ei sillä voikaan mitään muuta tehdä, yritetty on, mutta jo tekstinkäsittely on aivan mahdotonta. Kokeilepa joskus iPadiä - se on aivan eri planeetalta! Teen sillä lähes kaikki työni, vain vaativammat Prezi-esitykset työstän koneella, mutta tekstinkäsittely ja vaikka elokuvan editointi sujuvat iPadillä jouhevammin kuin jollain hirveällä Win-toosalla. "I'm mobile." 😊

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...