Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
KmH

Harjoittelu ennen lumia?

Recommended Posts

KmH   

Hei! Olen 19-v nainen ja haluaisin alkaa harrastaa hiihtoa ihan seurassa, mutta en tiedä kehtaanko?

Olen vähän reilun vuoden yrittänyt parantaa kuntoani, viime talvena hiihdin n. 500min viikossa, kesällä pyöräilin, juoksin ja sauvakävelin n.500-650 min viikossa.

1 kevyempi viikko ja 2 raskaampaa (minun kuntotasolleni). Juoksuvauhdit ovat suunnilleen 8km/h (PK) ja reippaalla lenkillä 11-12 km/h. Hiihtovauhdeista en vielä tiedä.

Haluaisinkin kysyä miten kannattaisi harjoitella nyt ennen lumia? Olen siis nyt lisännyt sauvakävelyä ja viikot menee suunnilleen näin:

MA Lihaskuntoa (vatsa+kädet)

TI Tennis (VK) 60-75min

KE Sauvakävely PK 60 (jalat salilla)

TO Juoksu 60 PK tai Tennis 60 (keskivartalo ja kädet salilla)

PE Sauvakävely 60 PK

LA Sauvakävely ja juoksu PK 120

SU Juoksu 30PK tai LEPO

Mitä pitäisi muuttaa/lisätä/vähentää? En myöskään liikunnasta huolimatta ole kovin atleettisen näköinen (165/63) joten uskallankohan mennä hiihtoseuran harjoituksiin?

Saako seuraan liittyä ihan tavan pulliasetkin? Hiihtokoulu, johon olisin innoissani osallistumassa, alkaa marraskuun alussa.

Neuvoista kiittäen: KmH

Jatka samaan malliin ja liity rohkeasti seuraan. Harjoittelussa tuskin tarvii ennen lumia mitään erikoisuuksia alkaa kikkailemaan. Menet noilla ja seuran valmennuksesta saat satavarmasti tukea ja monipuolisuutta tekemiselle. Luulisi (varma en ole) että tänä päivänä on jokainen seuroihin liittyvä ja mukana oleva henkilö arvokas lisä, tasoon katsomatta. Ja kaikenlaiset ulkonäköpaineet voipi unohtaa sitten samantien, asenne ja halu kun on kohdallaan niin on enemmän kuin tervetullut. En ole valmentaja enkä hiihtäjä, mutta hiihtokautta ajatellen peruskunnon tekeminen (myös voimapuolella) on varmaan se tärkein tässä kohtaa.

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this