Jump to content
Juoksufoorumi.fi


riopentti

riopentti (mara < 3h)

Recommended Posts

Guest Baltsu
13 minuuttia sitten, riopentti kirjoitti:

Kiitos, kiljander!

Taidan siirtyä tässä vahvasti jo polvenkin vuoksi takaisin polkujuoksuun, jota nuoruudessa tuli harrastettua ennen kuin sellaista termiä olikaan. Puijolla juoksimme yläaste- ja lukioaikaan veljen kanssa kuusi kertaa viikossa, talvisin hiihdimme. Olenkin sanonut että henkinen kotini on Puijolla 🙂

 

Me juostiin ennen hiihtolatujen pohjia kesällä. Mä en tiedä missä niitä paljon mainostettuja polkuja on ollut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iltapäivän juoksulenkki Kuusijärveltä Sipoonkorpeen, metsäpolkuja ja hiihtopohjia pitkin, 10,5 km ja 1:22. Palatessa löytyi suorempi polkukin Kuusijärveltä hiihtolenkille. Pysähdyksineen 7:49/km. Puoleenväliin ok mutta sitten mittari ilmoitti sykkeeksi jopa 225 vaikkei siltä tuntunutkaan, joten arvelin syyksi sensorin patteria. Tuo kuitenkin aina hieman pysäyttää sillä 2011 Amsterdamin maratonilla (josta puolikasenkkanikin 1:37 ) juoksin liian suurilla tehoilla, syke nousi tasaisesti mk-alueelle ja 25 km kohdalla tuli ylilyöntikohtaus, vetelä ja kylmä olo, ja laahustin 3:15 vauhdista 3:31 maaliin. Tähän tietoisuus tämänkin palstan jäsenten sydänongelmista ym. niin saa varovaiseksi. Enivei, muutoin mukava lenkki uusia kesäreittejä pitkin, ja kunnon juurakkoa ja kivikkoa pitkästä aikaa - meinasin kompastuakin kolme kertaa mikä itselleni harvinaista. Verttiä 135m, sykkeeseen perustuvia harjoitustietoja turha vilkaistakaan kun kolmasosa lenkistä mukamas yli kahdensadan, maximalia mukamas 42 min ja EPOC 98 ml/kg - mä oon kone! 🙂 Hengitystiheys kyllä korreloi kuvaajassa tuohon sykkeeseen mutta sekään ei pitänyt paikkaansa - mittarivirhe ja paristo vaihtoon.

EDIT: Jaa, patteritaso olikin volttimittarilla mitattuna ihan kohdillaan, eli ei ollutkaan se syynä. Seuraava arvaus sykevyö, pitää laittaa vaihtoon jos tämä uusiutuu useamman kerran. Joka lenkin jälkeen pesen vyön koneessa pesupussissa 30 asteessa muiden teknisten vaatteiden kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koska en viitsinyt juosta heti telakalle peräkkäisten päivien treenillä, niin tänään iltauintia Hakunilan hallissa, kilsa ja sata, noin 27 min. Pysähdyksiä aina 50-100m välein lasien puhdistamiseksi ja radan tyhjenemiseksi. Mutta hyvä treeni jos SSU:ta uskoo ilman sykevyötä, PTE 3.3. Ja kyllähän tuo välillä puuskuttikin. Keskimääräinen SWOLF 44 mutta en edes vielä tiedä mitä tuo tarkoittaa, varmaan vetomäärää aikayksikössä, uin enimmäkseen vapaata mutta väliin aina muutama altaanmitta rintaa. No, kysyin Googlelta ja parin lähteen pohjalta vetojen määrään lisätään altaan mitta eli kellokäteni tehnee keskimäärin 19 vetoa 25 metrin altaan mittaan; alle 25:n ei tuota lukua saa hehe... Lisäys: Stravasta näin että liikkeelläoloaika 21:15 1050 metrillä (uin päälle 50m rintaa vielä ilman mittausta).

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎12‎.‎6‎.‎2018 at 21.36, Guest Baltsu kirjoitti:

 

Me juostiin ennen hiihtolatujen pohjia kesällä. Mä en tiedä missä niitä paljon mainostettuja polkuja on ollut. 

Hiihtolatupohjien välissä... Suunnistus ja marjastuskin synnyttävät polkuja metsään, samoin eläimet. Luontopolut, ym. Katsoo vaikka suunnistuskartoista tai nykyään MML: Karttapaikasta, kyllä nuo polut ovat tuolla olleet ennenkin, polkujuoksijat käyttävät olemassaolevia polkuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iltaseiskan ja -kasin välinen ulkoilu ennen savusaunaa, 10,64 km ja 57:15 eli 11,1 km/h hiekkametsätiellä 7 x 1,5 km lenkkiä, 133m nousua yhteensä. 3. kiekan jälkeen pari hörppyä vettä ja tsekkaus josko puhelimessa Sportstracker mutten löytänyt, taisin sen aiemmin poistaa. Lenkillä kello nimittäin parinkymmenen minuutin jälkeen rupesi taas näyttämään kahdensadan sykelukemia, mutta nyt Movescountissa niitä ei näy, päinvastoin 10-25 min kohdalla aivan liian pieniä lukemia -> vyö vaihtoon. Tuntuma pk2, vk1. Ihan hyvää 5:22 (Strava 5:19) kilsavauhtia vaikka alla irtohiekkaa ja -kiveä. Ei ois kyllä pystyny juttelemaan, pitää seuraavaksi tehdä rauhallisempi lenkki. Kahdella vikakiekalla vasemman jalan sisäjalkaholvessa väsymyksen tuntua, ihmekös tuo tällä määrän kasvattamisella, mitä en muille tietenkään suosittelisi. Kadenssi normitasoa eli 78, max 94 alamäki-irrottelussa... Lähtiessä lämpötila 24 ja kohtalainen tuuli, suola vain kuivui kasvoille - lisää tällaista 🙂

Strava kertoo korkeuseroksi 168m ja grade adjusted pace eli nopeudeksi tasaisella vitosen tai alle paria alkukilsaa lukuunottamatta. Vaikkei pitäisikään paikkansa, niin mukavahan tuollaista on lukea 🙂

Huomenna lepopäivä.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, vasemman jalan nilkan alaosa otti hieman hittiä eilisestä ja on turvoksissa, pitää levätä pari päivää. Ny rustaan tätä savusaunan terdeltä, linnunlaulua kuunnellen ja auringonlaskua ihaillen. 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasvislounas ja iltapäiväuinti hallissa 25m-radalla SSU:n mukaan vajaa 42 min taukoineen (lasien räpellystä 50-100m välein) ja 2,4 km, en laskenut itse pitääkö paikkansa. Alussa ainakin 50m vapariajat alle minuutin, kilsan jälkeen kovempi yritys 50 s (ja puuskutti lopussa!). Stravan mukaan uintiaika 34 min. Todellisuudessa siis luokkaa 1,5 (-1,7) km uintia.

Nilkan sisäsyrjä ei enää painoarka joten parin päivän päästä maastoon.

Lisäys: Sain sykevyön vuoden takuuseen Suunnon huoltoliikkeessä. Samalla testasin S-Lab Ultra Set 2 -liiviä, oikea koko M minkä täten merkitsen itselleni muistiin. Pitää vain saada outokumpu liivin alapuolelta pienemmäksi ennen kuin liiville hankintatarvetta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieli tahtoo metsään mutta varon vielä jalkaa. Lieköhän vasen jalkani muuttunut pronatoivasta supinoivaksi, muistelen että 2015 Asics-mittauksessa olisi tullut yllättäen negatiivinen kantaluun kulma ja jalkaholvikin on ennemmin korkea kuin matala, sikäli kuin märästä jalkakuviosta tulkitsen. Voisi selittää tuon jalan kipeytymisen nyt Asics DS Trainereillä, neutraalilla Salomonin S-Lab Ultra 2:lla ei kipeytynyt. Pohdittavaa jatkoon, Altrat tai vastaavat voisivat olla seuraavat kengät.

 

Hywää, rauhallista ja turvallista jussia!

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen jokainen viesti tarkistetaan erikseen. Eli viesti ei ilmesty heti näkyville. Lähettämällä viestin sivustolle hyväksyt sen ettei viestejä poisteta. Yhteystiedot yms. voidaan pyynnöstä poistaa.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...







×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy