Jump to content
Juoksufoorumi.fi

juk

Hamstring syndrooma

Recommended Posts

perttu   

Nivustyrä tuo ei ehkä tosiaan ole jos lekurikin niin totesi, mutta voi olla ns. urheilijan tyrä joka ei ole oikea ollenkaan tyrä vaan jonkinlainen vamma reiden lähentäjien seudulla. Tuo hamstring-syndrooma taas on takareiden lihasten kiinnittymisalueella (selkeämmin siis takana eikä sisäpuolella) oleva jänteen / hermon paksuneminen ja ärtyminen joko rasituksen tai äkillisemmän vamman seurauksena eli jotain samantapaista kuin urheilijan "tyrä" mutta hieman eri kohdassa. Hamstring-syndroomalle juuri tuo istumiskipu (istuinkyhmyn kohdalla) on tyypillinen,mutta  molemmat voi olla juostessa kipeitä. Molemmat voi olla sitkeitä vaivoja mutta molempiin voi löytyä apukin. Näin olen antanut itseni ymmärtää.

E. Kyllähän nuo takareiden jänteetkin aavistuksen sisäkantille kiinnittyvät että sikäli voi hyvin olla siinä hamstringissa. Eiköhän magneetti kerro totuuden.

Guest MiuMau   
Guest MiuMau

Moikka taas pitkästä aikaa!

Voi ratsastajatyttö, pystyn niin samaistumaan sun tunteeseen ;(. Mun tilannehan oli se, että molemmista jaloista on nyt leikattu hamstring vaiva, oikea 2014 kesällä ja vasen maaliskuu ja joulukuu 2016 :(. Eli vasen leikattiin viime vuonna kahteen kertaan. Molemmissa jaloissa hamstring jänne oli irronnut ja nyt molemmat on kiinnitetty titaaniankkureilla. Jessss, ajattelin sen kolmannen leikkauksen jälkeen, kyllä nyt jalat taas kestää!!! Ahkerasti ja tunnollisesti kaikki kuntoutukset tein ja maltoin odottaa kiltisti sen puoli vuotta ennen kuin kunnon lenkille lähdin. ;) . Nyt juhannuksesta asti olen saanut kunnon pitkiä lenkkejä tehdä, yleensä 8-14 km kerrallaan eli ei siis mitään maratooneja ;).

Tässä syksyllä vaihdoin työpistettä ja seisomatyötä kun teen niin kylläpä huomaa miten iso merkitys on työkengillä ja lattiamateriaalilla jalkojen jaksamiseen. Jalat väsyy ja nyt olen joutunut huomaamaan , että taas tuo hamstring seutu vähän oireilee eli on tullut sitä kivun tunnetta, pientä sellaista onneksi. Kyllä tuo vaan pelästyttää ja laittaa miettimään , että tämäkö mun tulevaisuun on...... jonkun sortin kipuja jatkuvasti.... Voi olla näinkin ja sen kanssa on siis vain opittava elämään ja liikkumaan :)

Aurinkoista ja ihanaa syksyä teille kaikille!! Koittakaa malttaa kuntouttaa jalkanne kuntoon niin liikkuminenkin on huomattavasti mukavampaa !!!!!!

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...