Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
MJH

SkiErg

Recommended Posts

MJH   

Moi,

Onkos hiihtäjillä kokemuksia Concept2 SkiErg -laitteesta? Minkälaisia harjoituksia teette sillä ja minkälaisia ovat "ennätyksenne"? Itse olen kuntosalilla käydessäni kokeillut "hiihtää" matkoja 500 m...6 km (ja aina tietenkin täysillä). Käsien ojentajat mulla hapottuu eniten, mutta yllättäen myös reisissä tuntuu melkoisesti.

Heebo   

Jep, meidän suunnalta löytyy myös kyseinen laite ja sillä on tullu väännettyä reeniä. Enempi syksyllä ja kesällä, talvella sitten ulkona suksilla reenataan ja ergolla vährmmän. Treenit ollu pääasiassa lihaskestävyyttä, nopeusvoimaa, peruskestävyyttä ja vauhtikestävyyttä. Työntäny olen sillä 15min-60min pitusia reenejä, eniten 30min-45min. Ne on yleensä liitettynä muuhun, vaikka juoksua alle ja sitten ergoa päälle. Ihan näppärä laite, siinä pystyy tekemään pumppaamallakin reeniä hyvin ja mulla ainakin vatsalihakset tulee paremmin tolla laitteella mukaan työhön.

Muokattu

kanto5   

Meidän kuntosalille tuli tässä syksyllä myös tämä "hiihtokone". Hyvä vehje, joka näytti heti miten huonossa kunnossa vatsalihakset on kesän jäljiltä. Olen nyt muutaman kerran tehnyt vuorottelutreeniä soutulaitteella ja hiihtoergolla. Sellaiset 10min /vehje ja pari kierrosta molempia. Saas nähdä alkaako talvella olemaan mono syönnillään?

mankke   

Helsingistä eräältä Helsingin kaupungin salilta löytyy myös tuo laite. En ole hiihtäjä, mutta sitä tulee käytettyä säännöllisesti. Mulla on tapana tehdä seuraavanlainen treeni: soutua, kuntopyörää, crosstraineria, skiergiä peräkkäin, kutakin 40-60 min.

Voisitko kertoa mistä Helsingin salilta se löytyy?

Vanha ketju, mutta eipä tuoreempaakaan löytynyt.

Tuli hankittua loppukesällä laite kotiin ja onhan tuossa tullut jo reilu 300 km mittariin. Enimmäkseen tunnin pk/vk:ta ja muutaman kilsan intervalleja olen jauhanut. Kynnysteho lienee jotain kahdensadan watin luokkaa. 500 m enkka 1.35 (~400W) ja 6km 22.40 (~240W) pyöreästi.

Nähtäväksi jää, miten treeni siirtyy ladulle, mutta kyllä se joka tapauksessa kuntoilusta käy. Finnrowingin sivujen mukaan Mäkelänrinteen uimahallilta ainakin löytyy. Suosittelen!

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this