Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Landor

Läskikerho

Recommended Posts

6 tuntia sitten, kiljander kirjoitti:

Samaa mieltä Janssonin kiusauksesta. Ei saa (onneksi) täältä. Mitkäs ovat vuoden tavoitteet kun kunto on ilmeisen kova?

 

Kunto vaikuttaa ihan hyvältä. Tavoitteet tarkentunevat syksyä kohti, mutta aikalailla ne on mitä jo viime vuonna blogiini kirjoitin. Aluksi olisi tarkoitus juosta maraton lähiaikoina pitkästä aikaa, se on oikea tavoite. Muuten aika samoilla ajatuksilla sinne mitä oli ennen puolikasta, ennätys voisi olla mahdollinen ns. normisuorituksella, ja jos vähän paremmin kulkee, niin sen voi todeta sitten loppuajasta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4.5.2018 at 11.40, kiljander kirjoitti:

Paluuta pukkaa. Tutkitusti asuminen täällä tuo jopa 5-10kg ekana vuonna. Projekti alkoi 79kgsta viikko sitten, pahimmillaan käytin 80kg päällä ja nyt ollaan 77.5kgssa. Juhannukseen 75kg ja Kaldoaivissa <74kg. 

Hengailen täällä edelleen vaikka Juhannuksen mitat on jo about plakkarissa. Loppujen lopuksi tämä ei ole niin vaikeaa kun muuttaa pieniä asioita ruokavaliossa. Paino lähtee huminalla ja askelkin ehkä kevenee. No, on se vaan aina vaikeaa kuitenkin kun on pääosin kyse suloisista paheista...

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 tuntia sitten, kiljander kirjoitti:

Hengailen täällä edelleen vaikka Juhannuksen mitat on jo about plakkarissa. Loppujen lopuksi tämä ei ole niin vaikeaa kun muuttaa pieniä asioita ruokavaliossa. Paino lähtee huminalla ja askelkin ehkä kevenee. No, on se vaan aina vaikeaa kuitenkin kun on pääosin kyse suloisista paheista...

 

Aikalailla sama tilanne. Aamulla näytti vaaka 75,7 kg ja juhannuksena pitäisi olla alle 75 kg. Sama havainto myös ruokavalioon, pienillä asioilla on yllättävän suuri merkitys. Paheet ovat kyllä suloisia, taitaa olla helpompi lisätä liikunnan määrää kuin karsia kaikkia paheita 😊

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kyllä tänä vuonna talvella kertynyt lihasmassa pysyy jotenkin sitkeästi vaikka viimeinen kuukausi on mennyt syömisen ja harjoittelun suhteen aika spartalaisella asenteella.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä 4,8 kg matkaa 70 kg tavoitteeseen. Parissa kuukaudessa paino tippunut ihan hyvin. Lähtö oli 81,5 kg.

 

Se mitä olen tehnyt on aamupalan ja iltapalan jättäminen pois ja kaiken päivän ruokien syöminen n. 8h aikaikkunan sisällä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen saanut painoa jonkin verran (3-4 kg) pois, mutta tuntuu että vatsa vain kasvaa. Varmaan pitäisi treenata enemmän vatsalihaksia ja muuta lihaskuntoa, se kai kiinteyttää paremmin kuin juoksu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 22.5.2018 at 12.54, Pessi kirjoitti:

 

Aikalailla sama tilanne. Aamulla näytti vaaka 75,7 kg ja juhannuksena pitäisi olla alle 75 kg. Sama havainto myös ruokavalioon, pienillä asioilla on yllättävän suuri merkitys. Paheet ovat kyllä suloisia, taitaa olla helpompi lisätä liikunnan määrää kuin karsia kaikkia paheita 😊

 

Tänään aamupaino 75,3kg joka on matalin lukema pitkään, pitkään aikaan. Tuskallisen hitaasti laskee mutta laskee kuitenkin. 300g normaalipainon rajaan joka pitäisi saavuttaa tavoitteen mukaan ennen juhannusta. Jaksaa, jaksaa..

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt olen itselläni huomannut syy-seuraussuhteen: kun nukkuu hyvin ja riittävästi, niin ruokahalu on normaali ja paino putoaa pikku hiljaa ihan kuin itsestään, pyrkii varmaankin kohti normaalia. Sitten kun tulee hetkiä, että nukkumisen kanssa ongelmaa, lähinnä työstressi ja liian myöhään menevät iltalenkit, niin ruokahalu kasvaa lähes eksponentiaalisesti normipäivään verrattuna. Eli nukkumisesta pitää pitää hyvä huoli.

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 tuntia sitten, Umpimähkä kirjoitti:

Nyt olen itselläni huomannut syy-seuraussuhteen: kun nukkuu hyvin ja riittävästi, niin ruokahalu on normaali ja paino putoaa pikku hiljaa ihan kuin itsestään, pyrkii varmaankin kohti normaalia. Sitten kun tulee hetkiä, että nukkumisen kanssa ongelmaa, lähinnä työstressi ja liian myöhään menevät iltalenkit, niin ruokahalu kasvaa lähes eksponentiaalisesti normipäivään verrattuna. Eli nukkumisesta pitää pitää hyvä huoli.

 

Sain hyvinvointianalyysin ja sen mukaan harjoittelu on tarpeeksi rasittavaa ja kalorinkulutus on iso. Toisaalta harjoittelen liian myöhään ja nukun osan viikkoa liian vähän, joten palautuminen jää vajaaksi. Sitten kun tulee jaksoja joissa lisään määrää niin sen seurauksena ruokahalu tuntuu kasvavan eksponenttiin kun hoidan palautumista enemmän syömällä kuin nukkumalla 😊

Toisaalta tällainen pain without gain tuntuu sopivan mielenlaatuuni 😣

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

3-4 vrk ajan söin "normaalimmin", eli aamupalankin ja parina iltana iltapalaakin. Paino nousi heti kilon (vettä tietty iso osa). Nyt taas pari kolme päivää vain lounaan ja päivällisen turvin ja paino taas tippunut tuttuun tapaan. Ruokana oli lähinnä pepperonipitsa, banaani+pinaatti smoothiet ja sour cream perunalastut.

  • Like 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reilu kuusi viikkoa terveellistä elämää ja n neljä kiloa poies. Matka jatkuu kuitenkin. Ja täsmälleen samaa mieltä @Umpimähkän kanssa levosta.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen täysin vakuuttunut parin kolmen kuukauden pätkäpaaston (englanniksi intermittent fasting) terveysvaikutuksista ja siitä, että meille kaikille on opetettu syöminen ihan väärin. Oma versio on ollut seuraava: syön pääasiassa kaksi kertaa päivässä, välillä kolme. Lounas ja päivällinen, lenkkipäivinä myös pieni välipala. Muuna aikana laitan suuhuni vain vettä missä on omenaviinietikkaa ja kuumina päivinä himalajan mineraalisuolaa. Treenaan aina ennen päivällistä. Näitä asioita on tapahtunut kropassa kolmen kuukauden aikana:

 

-verensokerit on tasaisemmat: ei tule väsymyksiä syönnin jälkeen, ennen tuli aina

-mielialat ei hypi ylös ja alas nälän mukaan

-painoa on tippunut n. 7 kg (lihasta on myös tullut lisää)

-ihottuma ja muut iho-oireet on kadonneet

-turvotukset on kadonneet

-voin olla 16-18 h jakson syömättä ilman näläntunnetta, kun ennen hädin tuskin selvisin kolme tuntia syömättä

-energiaa on enemmän kuin ennen

-nukun syvemmin

-nukahdan helpommin

-vatsaläskit on pienentyneet erittäin merkittävästi! harvassa on housut mitkä pysyy enää jalassa ilman vyötä

-yleisesti jaksaminen on eri tasolla niin arjessa kuin treenissäkin

-palautuminen rasituksesta on nopeampaa

...siinä asiat jotka tuli heti mieleen.

 

Kaikki tämä vain sillä, että muutin aikaa milloin syön, ei mitä syön. Enää 4,3 kg tavoitepainoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now







×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy