Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Pumppu

Jäsenet
  • Content count

    13
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

Converted

  • Coopperi
    ??
  • 10km
    1:07:00
  • Puolimaraton
    -
  • Maraton
    -

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. "Hinta-laatusuhteelta paras kenkäpari mitä itselläni löytyy on New Balancen Urge v2, nuo ovat vähä välin XXL:ssä 59.90e tarjouksessa (ovh 99e) enkä oikeasti ymmärrä miten noin laadukasta kenkää myydän välillä noin halvalla" Tänään hain ko. kengät XXL:stä 50€ hintaan, muuan viikko sitte kokeilin toisessa liikkeessä ja puoli numeroa jäi pieneksi suurin hyllyssä ollut koko, nyt löyty ja alennusta vielä 25€ enemmän kuin toisessa liikkeessä. Nyt vaan koipi kuntoon että pääsee testilenkille 😀
  2. Pumppu

    Johanna Peiposen vauhti kiihtyy

    Johanna pisteli Limingan Rantalakeusjuoksussa 7.7 10k 35:43
  3. Kyllä nuo sykkeet on todellakin yksilöllisiä. Itse osallistuin pari vuotta sitten 10k juoksutapahtumaan joka oli heinäkuun alussa mihin treenasin n. 3kk hölökkäilyä +pyöräilyt päälle, talvella liikunta enempi PK tyyppistä ulkoilua lumikengillä ja mettäsuksilla hiihdellessä monen tunnin lenkkejä ja jonku verran maastopyöräilyä. 10km juoksussa aikaa meni 58 min ja keskisyke 199, maksimin huidellessa 214 maalissa, viimesen 0,5km keskisyke 212 jonka vetiin aikalailla mitä kintuista lähti. Ja mittari näytti kyllä oikein tai ainakin tuntemusten mukaan mitä aikasemmilta lenkeiltä sitä seurasin. Ikää tuolloin oli 45v. Aikoinaan kun pelasin aktiivisesti salibandyä jonku kerran treeneissa/peleissä pitiin sykemittaria mukana, maksimi oli muistaakseni 217 kun vaihtoon menin. Viimeisimmässä höntsäilysählyssä missä pidin sykemittaria niin tunnin vuoro jonka pelasin koko vuoron kun ei ollut vaihtomiehiä niin keskisyke tais olla n. 185 Ehottasin kyllä että jos meinaat sykepohjaisesti treenata niin kannattaa käydä jossain testissä nuo sykerajat testauttaan
  4. Pumppu

    Sykemittari/GPS suunnistukseen

    Minulla on käytössä Polar RC3 jossa on ilmeisesti magneettia tuon latauspistokkeen suojan kiinnitykseen. Kun olen esim tarpomassa riistakolmiota jossa pitää mennä 4 km tikkusuoraan niin joudun laittaan kellon reppuun ettei häiritse kompassin käyttöä. Eli kannattaa tarkistaa ettei mitään magneettisia osia ole kellossa
  5. Magneetista pitäisi kyllä löytyä aika kattavasti oireiden syyt.. Oletko käynyt ortopedin vastaanotolla? Itellä pari kertaa mennyt polvi pahemmin rikki ja molemmilla kerroilla on ollut eturistide poikki jonka ortopedi on manuaalisesti diagnosoinu ilman magneettia. Ja repeytyneet kierukat ovat juuri aiheuttanu noita "lukkoefektejä", polvi on holokkana ja pettäny ponnistaissa/vastaanottaessa alta.. Viime kesänä suolla ryösiessä napsahti jotain polven takaosasta jonka syy ei ikinä selvinnyt, talvi hiihtoa, umpihankikävelyä lumikengillä ja ilman yms lepposampaa liikuntaa +maastopyöräily, huhti-tokokuussa alottelin varovasti hölökkäilyt 1-2 kertaa viikkoon puoliskotunnin lenkit ja maastopyörällä kovemmat ja pitempikestoset lenkit, nyt sitte jalaka ollu kohtuu hyvän tuntonen ja alotinki tällä viikolla juoksutreenit ihan suunnitelman mukasesti :) Suosittelen kyllä käymään ortopedin vastaanotolla, nuo oireet on kyllä tutunoloiset, samanlaisia oireita on ollut ittelläkin kun nuo kierukat ja ristisiteet on olleet resuna tuossa mun polvessa mutta luulisin että näkyisi noissa magneettikuvissa..
  6. Pumppu

    Juoksuvyö koiran ulkoilutukseen

    Oletko juoksuvyötä löytänyt? Itsellä käytössä ManMat tuotteita, löytyy mm. Väliheikiltä. Koirana suomenajokoira jolla painoa n.25kg, myös vetovaljaat ko tuotesarjaa joita käytetään talvisiin potkurilenkkeihin ja vetonaru on pitempi kuin juoksussa.. vetonaru https://www.valiheikki.fi/tuotteet.html?id=7413/118 vetovyö https://www.valiheikki.fi/tuotteet.html?id=7413/825 Tässä videopätkää tämänkesäiseltä lenkiltä..
  7. Pumppu

    Sykealueet

    Olen tälläinen "sulanmaan" hölökkä harrastaja. Viimekesänä tuli juostua lenkkejä reilummin 3-4 viikkoon +maastopyörälenkit 1-2 lenkkiä, talvella sitten harrastan sitä PK lenkkejä kävelemällä noilla kelkkaurilla ja mettäautoteillä ja välillä sitte maksimitreenit ryösimällä umpihangessa heti kunnolla :)+ hiihto ja maastopyöräily. Osallistuin vuosi sitte paikalliseen juoksutapahtumaan jossa juoksin 10km juoksun, tavotteena 60 min alitus, ks oli 199 ja max 214, loppuaika n.58 min. n 9,5 km meni kohtuu tasasta vauhtia, n.5:45-5:50 ja viimesen puolen kilsan ollessa jo kohtuu rankkaa kun vetäsin sen minkä kintuista enään jakso, sykkeet olivat mittarin mukaan n 200 lyönnin seutuvilla 4,5km-9,5km välillä jonka jälkeen menin niin lujaa kuin jaksoin jolloin max syke oli 214 maaliin saavuttaessa. Keli oli pirun kuuma, lämpötila jossain +27 ja tosi hiostava keli.. Nyt keväällä kävin siten PP-ergotestissä jossa max sykkeeksi saatiin 207 josta sitten laskettiin sykerajat, tarkkaan en niitä nyt ulkoa muista mut olikohan kynnyssykkeet 149 ja 178, pyörälenkeillä ei taho saaha sykettä tuon 200 yli mutta juoksulenkeillä sen saa vejettyä kyllä kohtuu nätistikkin. Koitan pittää juoksulenkeillä keskisykkeet pääsääntösesti alta 160 , pystyn kyllä helposti "juokseen" (voiko 6:30-7:00min/km sanoa juoksuksi) pitkiä (+90min) lenkkejä korkeimmillaki sykkeillä.. Kumpi nyt on minun max syke, tuo juoksutapahtuman 214 vai PP-ergon 207? Nyt on tullut harrastettua enemmän pyöräilyä joissa sykkeet pysyvät alempina ja olen pyrkinyt sen 2 hölkkälenkkiä tekeen viikkoon n.35-40min ja 60-70 min ja sen 2-3 pyörälenkkiä.. Ja semmoisen huomion olen tehnyt myös että kun myöhään illalla käyn lenkillä niin on alempana sen 10-15 lyöntiä kuin vastaavaa lenkkiä amulla/päivällä tehdessä. Mistähän lie tuo johtuu..
  8. Pumppu

    10 km alle 55 min

    Lyöttäyvyttäämpä mukkaan. Eilen kymppi juostuna elämäni ensimmäisessä juoksutapahtumassa Limingan Rantalakeusjuoksussa 150 muun juoksijan seurassa, kesälle laitoin päätavoitteen että ukko pysys kasassa ja sais juostua kympin alta tuntiin, aika oli 58:05 kovasta lämmöstä ja hitokseen kosteesta kelistä huolimatta. Maalissa oli väsynyt mutta onnellinen kuntoilija.. Nyt sitte ruveta kerään kilsoja ja kohti seuraavan rajan kimppuun eli alle 55 min/10 km
  9. Myytävänä huhtikuussa -16 hankittu Polar RC3 mittari, lähettimen vyö käyttämätön http://www.polar.com/fi/tuotteet/kohota_kuntoasi/juoksu_multisport/RC3GPS Yhteyden otot yv:llä Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
  10. Kiitoksia vinkistä.. Nyt iski paha flunssa päälle niin jää juoksut niinkui pyöräilytkin vähemmälle.. :(
  11. Moi vaan, olen tälläinen omaksi iloksi "hokihölökkäilijä" jolla ois tavote päästä heinäkuussa alta 60 minuutiin 10km paikallisessa juoksutapahtumassa, Juoksua tulee harrastettua lähinnä Maaliskuu-syyskuu, talvella sitte muuten luonnosssa "mönkimistä eri vehkeillä (sukset/lumikengät/umpihankikävelyä). Olen käyny nyt pari kuukautta keskimäärin 3 kertaa viikossa juoksulenkillä sykkeet ollu pääsääntösesti siinä 70-75% välillä, muutamat vauhikkaammat lyhytkestosemmat spurtit välillä.. Yhen vauhikkaamman lenkin pistelly n. 5,6 km ja vauhti oli 6,01min/km eli ei hirveenä tuosta kympin tavoteajasta oo perässä tuossa vaiheessa.. Pisin lenkki 9 km ja aikaa vierähti 69 min, sykeet 76% ka./84% max, en oo vetäny noita lenkkejä et ois ollu räkä poskella vaan kohtuu heleppo on ollu hölökytellä. Nyt kuitenki alakaa nuo maantie- ja maastopyörät huutaan tuolla tallissa sihen malliin että niitäkin pitäs ulukoiluttaa enemmän, varsinki tuo maantiepyörä rupiaa pääsee lenkille, varmaanki 2-3 kertaa n. 2-3h kerrallaan tulee polettua pyörillä viikkoon, juoksua ois tarkotus jatkaa ja tavoitteena ois päästä 2 kertaa viikossa juokseen ja lepoakin tarvis välillä.. Nyt ois kysymys et millaset 2 juoksulenkkiä tukis tuota tavoitteena olevaa 10km juoksua? Itellä kävi mielessä semmonen että n.60 min noilla ka.75% sykkeillä ja n. 30 min reippaampaa vauhtia n. 85-90% sykkeillä? Pyörälenkit tulee olemaan keskiarvosesti alta 75% sykkeillä. Miltä vaikuttaa kokeneempien treenaajien mielestä?
  12. Ittellä ollu selän kanssa ongelmia ja erään fysioterapeuttiopiskelijan "harjotuskappaleena" tutustuin tähän hommaan, tätä oon pyrkinyt nyt tekeen viikottain selän kohtuullisen kunnon ylläpitämiseksi, voin suositella.. Pystyy nätisti tekeen kotona kuin myös kuntosalilla.
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy