Jump to content
Juoksufoorumi.fi






marika_

Jäsenet
  • Content count

    669
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    6

About marika_

Profile Information

  1. Shortsit ja sisäreidet

    Tuumasin että tälläsethän ois täydelliset, koska alushousut on usein ihan turhat (ainakin jos siis kombona on lyhyet trikoot + shortsit), mutta monet tavistrikoot saattaa hiertää ilman niitä (saumat on väärissä paikoissa). Googlasin. Nyt suuri kysymys kuuluu, onko nää shortsit vai alushousut https://www.intersport.fi/fi/tuote/nike-pro-15cm-cool-trikoo-56466216/ vs. https://www.addnature.fi/nike-pro-cool-compression-6-tekniset-alusvaatteet-musta-495861.html (no, tälläsiä näin pitkälahkeisia aluspökiä näytti olevan naisten malleina aika huonosti olemassa, eli en taida hyötyä tästä oivalluksesta mitään, mutta nauratti tuo)
  2. Maanantaina salihommia 46min. Tiistaina lepo. Eilen lenkki uuden lenkkikaverin kanssa: 7,99km, 7:15min/km ja 154bpm. Tauoton höpötys lenkin aikana ei kyllä sovi mulle, hengitys menee ihan sekasin ja syke nousee ties minne. Mut kai sekin on harjaantumiskysymys osittain?
  3. Luin ensin, että 35km ja mietin pitkään että herramunje, onko jonkun mittarissa oikeasti 35km polkuilua ihan kevyttä?!
  4. Viime viikolla reaalielämä ei taas seurannut täysin käsikirjotusta. Tarkoitus oli vetää lenkkeinä 10+7+8+15 (ja päälle salit). Kymppi toteutui kuten edellisestä viestistä käy ilmi, mutta loppuviikko meni seuraavasti: To: Hö-kä (2min-2min) 7,23km, 7:45min/km, 131bpm Pe: 6,20km, 6:27min/km, 157bpm La: Lepo Su: Fillarointi n. 30km (n. 20km/h, keskisyke n. 130 - kahtena eri treeninä kun välissä lyhyehkö stoppi, mutta suunnilleen noin keskiarvollisesti) Torstaina vielä siis pysyttiin käsikirjotuksessa, mutta perjantaina tuli kiire (taloyhtiöhommia... en erityisemmin suosittele hallitustyöskentelyä), joten lintsasin lämmittelyistä ja vedin vaan suoraltaan suunnittelemani 6 kilsan reippaamman lenkin. Lauantaina ihan suunnitellusti lepo, jonka jälkeen sit sunnuntaina piti ottaa toi vähän pidemi. Kävipä sitten kuitenkin niin, että vähän hölmönä lähdin lauantaina teatteriin ja juhliin koroissa ja sunnuntaina kantapäät oli niin murskana, etteivät kestäneet astua aamusta ollenkaan. Hengailin sitten kotonakin koko päivän mahdollisimman tuetut lenkkarit jalassa... Eli lenkkiä ei todellakaan voinut ajatellakaan, mutta pyöräily toki onnistuisi. Siinäkin tuli vaan pieni mutka matkaan - oltiin lähdössä yhdessä miehen kanssa ja sen fillarista oli kumi puhki. Operaatio "uuden sisäkumin osto ja sen asentaminen" vei noin 2 tuntia. Päästiin lähtemään lenkille lähempänä neljää. Päivän siihenastiset syömiset koostui aamun tuorepuurosta ja Cliff Barista, joten ihan ei energiatasot ollu parhaimmillaan. Jätettiin siis lenkki 1,5 tuntiin. Lopputuloksena viikon saldona siis; Juoksua 23,73km Salia 1krt Pyöräilyä 29,99km Yhteensä liikuntaan käytetty aikaa 5h 9min. Hiukan harmittaa, koska olin tosissaan ajatellut, että tästä olis tullut syksyn ensimmäinen 40km viikko, mutta ei sitten. No, jospa tällä viikolla menis vähän paremmin. Ensviikosta sitten taas kun on väkisinkin tulossa hieman kevyempi viikko, kun muu elämä häiritsee harrastamista liikaa... On tälläkin viikolla omat haasteensa, kun kolmena iltana istun töiden jälkeen luennolla kahdeksaan, eli olen kotona vasta yhdeksän maissa. Näinä päivinä siis ainoa mahdollinen treeniaika on aamu, eli käytännössä sali, koska pakollinen tietokoneen mukana raahaaminen vähän sulkee pois option työmatkajuoksusta. Tosin kävellä kyllä vois isommankin repun kanssa. Ja jäähän tuossa silti neljä mahdollista hölkyttelypäivää viikkoon, eli hyvinkin mahdollista kasailla se nelkyt täyteen.
  5. TaMar (HHM 2018)

    Mä olen ollut muutamilla polku-yhteislenkeillä ja tasan kerran olen ollut hitaimpien joukossa (ja sillon se ei haitannut, kun oli sellanen "polkujuoksi tutuksi" -lenkki, jossa jokainen sai kiertää alun yhteisen osuuden jälkeen 1,5km rinkiä omaan tahtiin :D). Yleensä aina jossain puolivälin tienoilla. Varsinkin jos osallistujia on paljon, niin todennäkösesti mukana on kyllä ihan kaikentasoista porukkaa!
  6. Garmin Connect

    Onko Connectista kadonnut sykerajatiedot? Muistelen, että aiemmin ne olis pystynyt sieltä määrittämään (vai muistanko väärin?). Onko siis nykyisin ainoa vaihtis ränklätä niitä suoraan kellosta? (googlaus antoi vain ohjeita kellon kautta määrittelyyn, joten oletan siis näin). Ja Connectista ei mistään tunnu löytyvän myös mitään sykalueilla vietettyjä aikoja kuvaavia tietoja (siis esim. viikko tai kuukausitasolla), vai onko nekin vaan piilotettu tosi hyvin...?
  7. Ja taas vähän venähti tänne kirjoittaminen, kun en muistanut siirtää treenejä laitteesta eteenpäin (vaikka pitäis muka siirtyä automaattisesti, niin joskus vaatii sen, että avaan sen garminin softan puhelimesta), eikä laite koskaan ollut tätä varten käsillä kun ois ollu aikaa jotain kirjotella. No, viimeviikolla keskiviikon jälkeen seuraavaa: To: Tein jotain mitä en ole koskaan aiemmin tehnyt ja hölkkäsin osan työmatkasta: 7,80km, 7:34min/km, 147bpm. Selässä heilunut reppu ja aamu nosti sykettä aika hyvin, mutta ihan suht kivuttomasti meni. Suorastaan yllätyin suorituksen aikaisen vitutuksen vähäisyydestä :D Tätä vois ehkä kokeilla toistekin. Ehkä. Pe: Lepo La: Suunnitelmissa 14-15km pitkis, toteutuksena 10,24km, 7:25min/km ja 145bpm. Tossu rullas tosi kevyesti ja hengityskin kulki ongelmitta, joten vetelin mukavan tuntusta kevyttä hölkkää katsomatta lainkaan sykkeitä, vauhdin säätelyyn käytin tasan pppp:ta. Syy siihen, miksi lenkki jäi kuitenkin vajaaksi, oli ensimmäisen kilsan jälkeen alkanut kaatosade. Joka ei sinänsä estä mitään, mutta aloin vähän pelätä a) mukana olleen elektroniikan puolesta (puhelin ei ollut minigripissä...) ja b) sen puolesta että sairastun (olin pukeutunut liian kevyesti). Su: Pk-reipas 6km (6:46min/km, 154bpm). Tarkotus oli vetää kasi, mutta lenkkikaverin eli miehen polvi petti, enkä sitten halunnut jättää toista yksin sateeseen kävelemään kotiin. Eli loput kävellen. Koko viikon saldo näytti seuraavaa: Juoksu 30,63km Sali 2krt Kävelyä (muiden suoritusten yhteydessä, en oo taas kyllä kaikkea jaksanut merkitä...) 3,09km Yhteensä siis liikuntaan käytetty aikaa 5h 57min Tällä viikolla kävin maanantaina lenkillä 5min-2min hö-kä jaolla: 10,30km, 7:17min/km, 142bpm. Ihan ei ollut tossussa samanlaista keveyttä kolmantena peräkkäisenä lenkkipäivänä kun vaikka lauantaina, mutta kai tuo suht ok meni. Pitää kyllä jatkossakin tehdä viikon pk:t pitkistä lukuunottamatta varmaan enimmäkseen tälläsinä hölkän ja kävelyn yhdistelminä, koska jos vertaa vaikka tätä ja lauantaita (joka kokonaan juosten), niin pääsin reippaammin alhasemmilla sykkeillä. Tänään aamulla sali 47min.
  8. Täällä taas! Edellisen viestin jälkeen olen siis lomaillut, eikä ole paljon kiinnostanut koneella notkuminen. Listaanpa nyt kuitenkin kaikki tekemiset tästä parin viikon ajalta ma 21.8: Hölkkä 8,03km, 7:28min/km, 138bpm + hyötyliikuntafillarointia 8,37km ja 7,82km ti 22.8: Lepo ke 23.8: Hölkkä 6,51km, 7:40min/km, 141bpm to 24.8: Pitkis 16,14km, 7:41min/km, 141bpm + hyötyliikuntafillarointia 6,78km ja 6,86km pe 25.8 Hölkkä 4,07km, 7:52min/km, 135bpm la 26.8: Patikointia melko teknisillä poluilla helteessä tunnin verran (4,27km, 107bpm) su 27.8: Lepo Yhtenssä Hölkkää: 34,74km Fillaria: 29,83km Liikuntaan meni aikaa 6h 57min ma 28.8: Hölkkä 3,31km, 7:45min/km ja 160bpm (mäkisessä maastossa poluilla + edelleen se helle) ti 29.8: Lepo ke 30.8 Hölkkä 3,21km, 7:48min/km ja 146bpm to 31.8: Patikointi Vosac-vuorelle (7,42km, 2h 50min, 140bpm + reilu 1400 verttimetriä) ja takas (7,45km, 3h, 108bpm) pe 1.9: Lepo la 2.9: Hölkkä 3,80km, 7:13min/km, 141bpm su 3.9: Hölkkä 7,64km, 7:51min/km ja 131bpm Yhtenssä Hölkkää: 17,96km Patikointia: 14,88km Liikuntaan meni aikaa 8h 9min. Oltiin siis viikko Kroatiassa ja siellä vaan pari lyhyttä lenkkiä, kuumuus otti taas yllättäen melko koville. Ja koville otti toi vuoripatikkakin sit lopulta, lauantainakin (vaikka oltiin jo kotona) siks vaan tollanen nysä-lenkki. Tosta reissusta kirjotin lyhyesti blogiinkin: https://helpomminsanottu.blogspot.fi/2017/09/helletreenia-makarskassa-ja-patikointia.html Mutta nyt siis takas kiinni arjessa ja normaalissa päiväjärjestyksessä lenkkien ja muun suhteen: Ma: sali 55min Ti: Hö-kä (2-2) 6,55km, 8:15min/km, 120bpm Ke: Sali 46min Niin ja joo:
  9. Viimeviikolla loppuviikko meni seuraavasti: Ke: Lepo To: Sali 40min Pe: Pitkis 15km, 7:44min/km ja 150bpm. Noin 5km yksin ja suurin osa lenkkikaverin kanssa. Höpöttely tais taas nostaa sykettä selvästi, mutta meni kyllä aika paljon nopeammin seurassa kun yksin. La: Kevyt hö-kä (2-2) 4,45km, 8:06min/km (sykevyön unohdin kotiin). Tarkotus oli vetää 6-8km, mutta jalat tuntu niin ikävältä, että jätin ihan nysäks. Su: Sali 1h 15min Yhteensä siis; Hölkkää 36,94km Sali 2krt Liikuntaan meni aikaa 7h 11min
  10. Garmin Connect

    Mulla on viimeaikoina todella usein Garmin Connectin kalenteri ollut toimimaton. Siis selainversiossa se kalenterisivu. Näyttää vaan valkosta. Onkohan joku selainjuttu, vai onko muilla tätä? Ja toinen, mikä on sitten ollu ongelma joka kerta jos kalenteri toimii. Kun katsot näkymää niin, että näkyy koko kuukausi, näkyy kaikki treenit. Mutta jos otat näkyviin viikkonäkymän, niin sitten sunnuntain kohdalla ei näy mitään, vaikka siinä olisi treeni ja kuukausinäkymässä se näkyisi normisti. Onko kellään muulla tätä? EDIT: Ja nyt näköjään myöskään "raportit"-kohdan "yhteenveto edistymisestä" -sivu ei toimi
  11. Ohjeet

    Sopiiko tää alue kanssa toiseen suuntaan, eli jos haluaa kysellä suosituksia / etsiä itselleen valmentajaa / juoksukoulua tms? Vai varataanko tää vaan yrittäjien ilmotuksille? Ei nyt itsellä ole tarvetta, mutta tuli mieleen.
  12. Kysy mitä tahansa ketju

    Kellonaikojen ja kulmien määrien lisäksi banaanien määrä :) (ja laskujärjestys) Eli 2+3+3x11=38
  13. Neljänähän se Vantaakin vedetään ja jos nyt ei pidä esimerkiks rivitaloja ja huoltoasemaa erityisen jännittävinä, niin onhan toikin nyt kohtuu tylsä :D Mutta kaikkea ei kai voi saada, vuoristomaratonit ei olis tylsiä, mutta ei ne kyllä sitten oo nopeitakaan :P Varmaan sitä nopeita yhden kierroksen maratoneja mielenkiintoisilla maisemillakin on, mutta ei ehkä näin kotimaassa enää syksyllä?
  14. Huh, tää on jo aika kiiteltävää sissimeinkinkiä, repsect :D Eilen kävin kaverin kanssa polkuilemassa Pirttijärvellä. Suunniteltu puoltoistatuntinen venähti 1h 40min mittaseks. Mentiin osittain Bodom Trailin reittejä, osittain ihan todella pieniä teknisiä polkuja (eli mulle vähän siinä rajoilla onko ollenkaan juostavaa) ja osittain ihan vaan ryömittiin jossain suolla. Myös myrskyn katkomat puut aiheutti jonkun verran kiipeilyä. Kaveri valmistautuu Nuuksio Classicin Ultralle (70km), joten kuten arvata saattaa, niin on vähän itseä kovempikuntoinen tapaus. Lopputuloksena itselle aika kova treeni, 10,84km, 9:14min/km ja 162bpm. Mutta kiva lenkki silti! Garmin huusi palautumisajaks reilu 50 tuntia ja siltä tuntuukin. Tänään taidan mennä kuitenkin salille. Huomenna lepo.
  15. Ehkä sen vois aatella, että viimeistään sinä vuonna, kun täyttää 30? :D Mutta siis varmaan ensvuodellekin joku syysmaraton (Vantaa, Tallinna, Amsterdam, Kankaanpää... mitä näitä nyt on) vois ihan hyvin olla mahdollinen, mutta ymmärrän kyllä jos se tuntuu tulevan turhan äkkiä kaiken tän ylikuntoilun jälkeen. Reilu vuosi on kuitenkin pitkä aika jos nikseen. Mutta voihan ton päättää vaikka enskeväänä vasta.
×