Jump to content
Juoksufoorumi.fi


henkka

Jäsenet
  • Content count

    207
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

27 Excellent

Converted

  • 10km
    48:35 Tampere 2014
  • Maraton
    3:51 berliini

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Painoin varmaan ala-asteella 57 kiloa. Yläasteelta muistan painon olleen jotain 75 hujakoissa kun sain ekan kerran satkun penkistä.
  2. henkka

    Alle 3:30

    Otetaanpas tästä seuraava tavoite. 3:50 juostu 2016 ja akillestulehduksen jälkeen tuli pidempi tauko juoksusta. Nyt kuitenkin jo kohta vuoden pystynyt juoksemaan hyvin ja kilsatkin nousseet sinne 40-50 väliin per viikko. Painoa on vähän enemmän kuin 3:50 juoksussa mutta se kyllä sulaa äkkiä pois. Laitan targetin berliiniin syyskuulle, keväällä voi käydä riipaisemaan suuntaa antavan puolikkaan mutta tarkoitus on kuitenkin keskittyä kevään aikana tekemään pohjia ja nostamaan kilsamääriä ylös, aiemmin kun olen koittanut valmistautua liian pitkällä ohjelmalla maratonille on kone mennyt tukkoon joten nyt otan sellaisen 12 viikon valmistavan. Juoksen toki nyt kilsojakin nostaessa joka toinen viikko joko tasavauhtisen vk lenkin tai lyhyitä minkan vetoja ettei mene pelkäksi peekoon nylkyttämiseksi.
  3. henkka

    FEET kengät

    Pohja on todella juostava ja hyvä ja tukee luonnollista askelta kuten luvataan mutta sitten kenkä pohjasta ylöspäin on jotenkin huonosti toteutettu, ei istu vaan koko kenkä on jotenkin kurtussa oleva kangasräiskäle jalan ympärillä, painaa eikä istu.
  4. henkka

    Stubbin meriselitys

    Täältä foorumiltakin löytyy ketju jossa kerrotaan mo farahin voimaharjoittelusta jossa hän tekee kahdesti viikossa (teki) erittäin raskasta voimaharjoittelua maksimipainoilla lyhyitä sarjoja. 60 kiloisena ukkona kyykkää 200 paunalla eli lähes satkulla, ihan hyvin kun itse 90-kiloisena kyykkään pohjasta vain 150. Lisäksi ohjelmaan kuului raskaat maastavedot, rivet ja muut kovat voimaliikkeet. Lienee yksilöllistä kuka hyötyy ja kuka ei voimaharjoittelusta.
  5. henkka

    Harjoituskaudet 365

    Otetaas tähän updatea. Koivet ovat kestäneet kohtuullista lenkkeilyä ja se berliinikin tuli käytyä turistimielellä hölkkäämässä mutta kelloa en katsellut ja kauhanhan se kesti mutta niin kesti jalatkin ja palautuminen kävi todella nopeasti. Otin nyt tavoitteeksi juosta berliinissä, johon taas pääsin, ennätyksen ja tähän olen kaavaillut seuraavanlaisen lähestymiskulman: 1. Kilsojen nosto 60-80 km viikossa kevyellä hölkällä, tavoitteena vain se kilsojen nosto. Nyt menee 30-40 viikossa. Samalla painoa alas kun treeni on kevyttä 2. Kun kilsat on saatu kevyellä lenkkeilyllä ylös, peruskuntokausi huhti-toukokuulle 3. 4 viikon kovempi jakso ja päälle puolikas touko/kesäkuussa 4.Toinen lyhyempi peruskuntokausi 5. 12-viikon maratonohjelma perustuen sen hetken kuntoon ja päälle PR Juoksun lisäksi pyöräilen kevyesti ja jos lunta tulee niin hiihtääkin olisi tarkoitus. tuota kilsojen nostoakin pidän peruskuntokautena koska kyllä se varmasti kuntoa nostaa kun jalkojen päällä viettää aikaa
  6. henkka

    FEET kengät

    Nyt noita saa 39 eurolla kuljetettuna. Ihan saaaaaaatanan rumathan noi on mutta katotaan onko hyvät, oli pakko tilata kenkäfriikkinä yhdet.
  7. henkka

    Sankariainesta

    Ei kuulu ehkä tähän ketjuun mutta kertokaas näin ulkopuolisillekin mikä tää baltsu/jodlaaja/juoksufoorumicase on ? ite olen huomannut että baltsulla ei ole oikeasti mitään annettavaa keskusteluihin mutta silti pitää tulla jokaiseen mukaan sellaisella vittuilevalla ja näsäviisaalla kulmalla vaikkei tunne toista lainkaan. Eli ymmärrän vittuilun siltä osin. Jodlaajasta ei sitten olekaan mitään havaintoa, joku sisäpiirin vitsi ?
  8. henkka

    Norjalainen alitti tunnin

    Huulirasvat ollu kohdillaan, öhö höhö
  9. henkka

    Hoka One One

    Viritin taannoin tuota cliftonia paksummalla pohjallisella mutta kyllä se pidemmällä lenkillä silti painaa. Kävin sovittelemassa myös muita hokan kenkiä ja kaikissa tuntuu olevan minulla sama ongelma eli kun jalka menee sinne pohjannsisälle niin reuna painaa holvikaaren kohdalta ja kenkä tuntuu pronaatiotuetulta. Minulla ei ole erityisen matala holvikaari mutta jalkani on leveä parinkymmen vuoden paljasjalkahosumisesta kamppailutreeneissä. Harmi homma koska hokan tarjoaisi huippuhyvää vaimennusta asvaltin tamppaamiseen mutta kenkä ei vain sovi jalan mallille. Altra on tähän asti paras kenkä jalkaan mutta nolladroppi.
  10. Jos harrastaisi vaikka karavaanitouhua niin siinähän se menisi mukavasti, asuntoautolla huudeille ja niin edelleen.
  11. milläs lennoilla olette menossa ? Itse aattelin ottaa taksin suoraan kentältä numeroa hakemaan lauantai-aamulla ja sieltä valua sitten majoitukseen julkisilla...
  12. Tämä täytyy ottaa taas työn alle kun 2016 loppu ja 2017 alkuvuosi meni akillesvaivan takia täysin mönkään. 1:45 on hyvä välitavoite 3:45 maratonille. Tavoite olisi juosta 1:45 keväällä 2018 ja tuo 3:45 sitten syysmaratonilla 2018. Vähän tuota painoa pääsi telakan aikana kertymään mutta tässä on hyvin aikaa pudotella maltilla. Ostin Danielsin running formulan ja ajattelin käydä puolikkaan kimppuun osittain niillä opeilla.
  13. Foorumilla siteerataan ja arvioidaan monia hyvinkin erilaisia harjoitusohjelmia joilla yksilöllisesti on päästy hyviin suorituksiin. Kerätäänpä tähän ketjuun ne tärkeimmät asiat jota tavoitteellisesti harjoitteleva amatööri tekee maratonille valmistautuessaan, olettaen että pohjat on tehty. Sieltä ja täältä olen omaan treeniini kerännyt seuraavat asiat 1. Pitkä lenkki on maratonharjoittelun tärkein harjoite. Nopeudesta on useita tulkintoja erittäin hitaasta tuohon maravauhti +10% asti. Toisinaan kiihtyvänä. 2. Maravauhtinen, joko TV tai sitten jaettuna osiin treenin aikana. 3. VK anakynnyksen tietämissä joko TV tai intervallit 4. Nopeus eli lyhyet vedot kovalla askelfrekvenssillä 5. VO2MAX vedot (näitä en tee itse) 6. Näiden erilaiset yhdistelmät samassa treenissä Tuleeko Näiden lisäksi jotain muuta mieleen ? Minkälaisia määriä näitä teidän mielestänne pitäisi tehdä esim viimeisen 18 viikon aikana ennen kisaa ? Kilometriä ? Prosenttia kokonaisuudesta ? Tuntia ?
  14. Kolmatta kertaa nyt Berliinin syksyyn juoksemaan, tällä kertaa ei juurikaan odotuksia tulosten suhteen johtuen talven yli olleesta 7 kk juoksutauosta akillesvaivan takia. Sen verran on kuitenkin päässyt loppukesästä juoksemaan että kyllä se maaliin asti hölkätään, tavoitteena olkoon nyt sitten tapahtumasta nauttiminen ja luottamuksen hakeminen siihen että jalat oikeasti kestää taas maratonin. Siitä on hyvä lähteä sitten hakemaan kuntoa vuodelle 2018.
  15. henkka

    VO2MAX arviot

    Ymmärrän että asia olisi helppo laskea jos takoisi esim kympin kisan tai vaikka vitosen ja siitä sitten laskisi jollain kaavalla about kuten vaikka cooperin tuloksesta voi suunnilleen laskea maksimaalisen hapenoton. Se että garmin arpoo niitä esim pk-lenkin tai jonkun tasavauhtisen vk-treenin pohjalta on melko arveluttavaa uskottavuden kannalta.
×