Jump to content
Juoksufoorumi.fi






Jani_1987

Jäsenet
  • Content count

    37
  • Liittyi

  • Last visited

About Jani_1987

  • Syntymäpäivä 10.03.1987
  1. Akillesvaiva

    Voiko takareiden kireys välittyä pohjelihaksiin ja akillesjänteisiin ja saada jänteen kipeytymään? Itse en ole notkea mutta varmaan hyvä venytellä että saa notkeutta vähän lisää?
  2. Keuhkojen vahvistaminen

    http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1423850059172.html?pos=ksk-trm-life-ospu Tuossa temppu keuhkoputkien puhdistamiseen flunssasena. Tuli mieleen voiko tuota samaa käyttää keuhkojen vahvistamiseen niin että olisi jotain etua juoksuun? esim parantaako hapenottokykyä tai jotain muuta mistä on hyötyä juoksussa?
  3. Cooper

    Onko kellään kokemusta miten paljon luminen/jäinen aurattu pyörätie vaikuttaa cooper tulokseen verrattuna asfaltilla juostuun? Parempia olosuhteita ei täältä löydy tähän hätään. Juoksin eile 2270m, paljoko lisää olis paremissa olosuhteissa tullu? Kiitos /Jani
  4. Polar RCX5

    Käykö RCX5 vaihtaa lasin/kuoret/remmit? Mittarissa jonka ostin käytettynä enkä ole vielä saanut on aika paljon naarmuja lasissa, se nyt on vain ulkonäkö kysymys mutta vois vaihtaa jos on mahdollista :) Kiitos /Jani
  5. 13 min parani reilussa kuukaudessa aika :)
  6. Juoksin pitkän lenkin eilen ja kotona katsoin GPS tietoja ja huomasin että vauhti "aaltoilee". Mietin miten harjoittelisi jotta saisi vauhtia tasaisemmaksi? Suoritus muuttuisi varmaan taloudellisemmaksi myös? Kiitos :)
  7. 1kk oon treenannu, ehk jotai 20 km viikossa olen juossu, myös pyöräilty jottei jalat ylirasitu :)
  8. Taustaa, juoksin viime vuonna maratonin aikaan 4:25 (puolikkaat 2:05 +2:20) sitten oli 6kk tauko opiskelun takia, nyt sitten kuukaus harjoittelua ja viime perjantaina puolikkaan aika 2:40 (hellesää ja paino noussu 10-15kg viime vuodesta) Seuraava puolimaraton 31.8 Itse ainakin ajattelin juosta pitkän lenkin (15-20km) kerran viikossa. Entä muut harjoitukset? Olisiko kannattaavaa tehdä useampi vauhtikestävyys lenkki viikossa vai ainoastaan yksi? Aiemmin olen harjoitellut 5 päivää viikosaa 1 pitkä + 1 vauhti +3 pk Eli siis mitä tehä että aika paranisi mahdollisimman paljo? Kiitos :)
  9. Ampumahiihdon aloittaminen?

    Moi, olen nyt hiihdellyt useamman talven. Nyt haluaisin kokeilla ampumahiihtoa. Kysyisin että saako seuroissa lainata asetta että saa kokeilla vai pitääkö heti hankkia oma ase? Sitten jos haluaa hankkia oman aseen niin mistä niitä saa? Normaaleija pienoiskivääreitä olen löytäny mutta ampumahiihtokivääreitä en ole missään nähnyt? Kiitos :)
  10. Kumpi tekniikka on parempi jalkojen rasittavuuden kannalta? Onko sellainen missä kantapää osuu ensiks maahan vai että koko kengän pohja osuu samalla kerralla maahan? Kiitos :)
  11. Polte päkiän alla juostessa

    Korjaus. Siis polte on päkiöissä, ei ihossa. Auttaako juoksusukka tähänki?
  12. Polte päkiän alla juostessa

    Aina 10km lopulla tai pidemmällä lenkilllä alkaa lopussa polte päkiän alla. Mietin onko tämä jotain ylirasitusta vai vaan tottumattomuutta? Voiko hoitaa sitä jollain vahvistavalla jumpalla? Vai voiko auttaa pohjallisten vaihto? Minulla on kenkinä Asics Kinsei-4 (tosi hyvät kengät muuten) alkuperäisillä pohjallisilla. Jossain pohjallisissa on pieni kohouma päkiäkohdan takanaa keskellä pohjallista, kysyisin mitä virkaa tällaisella kohoumalla on ja auttaisko se tähän vaivaan? Kiitos :) Edit. Korjaus. Siis polte on päkiöissä, ei ihossa. Auttaako juoksusukka tähänki?
  13. Jollain juoksulenkeillä tuntuu että juoksu on tahmeeta kun taas kun "flow" on päällä tuntuu että suoranaisesti lentää eteenpäin. Mietin onko jollain vinkkejä siitä miten flown saa päälle? Miten valmistaudutte lenkkiin? Muita psyykkisiä vinkkejä? :) Muistan yhden lenkin jossa satoi ja tuuli kovaan ja lenkki kulki tosi hyvin, eli mitä rankemmat olosuhteet sitä paremmin minulla kulkee, mikä ei tapa se vahvistaa vai miten se meni :) Valitettavasti tuo flow on päällä tosi harvoin :O
  14. Moi, trenaan rullahiihtoa, pyöräilyä, juoksua ja sauvakävelyä yhteensä noin 5-7 h viikossa. Suurin osa jotain vauhdikkampaa PK treeniä, joskus 1 VK-treeni viikossa. Ja gps tiedoista olen huomannut että Pk-lenkkien vauhti on kesästä hidastunut vaikka syke on sama kuin aiemmin tai korkeampi... (minulla yleensä standardilenkit joka lajille) Mietityttää mitä tämä kertoo VK ja MK lenkkien hidastuminen kai viittaa että ollaan väärään suntaan menos? Mutta onko sama juttu PK-lenkkien kanssa? Olen "aika-miljonääri" eli voin treenata vaikka täyspäiväisesti, tavoite on parantaa kuntoa niin paljon kuin mahdollista. Tapahtumat johon on tarkoitus osallistua on helmikuussa 50km hiihtotapahtumaan perinteisellä, ja ensi kesänä joku maraton. Esimerkki viikko: (vaihtelen päiviä ja painotuksia hiukan viikottain) Ma: Lepo Ti: Sauvakävely 120 min, kevyt PK Ke: Rullahiihto 90min, PK To: Pyöräily 90min, PK Pe: Lepo La: Juoksu 60 min, PK Su: Rullahiihto 60 min, VK Kiitos vastauksista :) Edit: Olen treenannut noin vuoden jota ennen oli tauko kuntoilusta, määriä on nostettu vähitellen.
  15. Ja suomen ruotsiks (ainakin missä minä asun) harvoin käyetään "löpa" sanaa vaan kätyetään sanaa "springa" :)
×