Jump to content
Juoksufoorumi.fi


X66

Jäsenet
  • Content count

    612
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

X66 last won the day on October 27 2017

X66 had the most liked content!

Community Reputation

158 Excellent

Converted

  • Coopperi
    3340 (-84), 2835 (-13)
  • 10km
    45.38 (-14)

Recent Profile Visitors

3 351 profile views
  1. X66

    Läskikerho

    Sain hyvinvointianalyysin ja sen mukaan harjoittelu on tarpeeksi rasittavaa ja kalorinkulutus on iso. Toisaalta harjoittelen liian myöhään ja nukun osan viikkoa liian vähän, joten palautuminen jää vajaaksi. Sitten kun tulee jaksoja joissa lisään määrää niin sen seurauksena ruokahalu tuntuu kasvavan eksponenttiin kun hoidan palautumista enemmän syömällä kuin nukkumalla 😊 Toisaalta tällainen pain without gain tuntuu sopivan mielenlaatuuni 😣
  2. Tuo on kyllä niin lähellä että menisi ensi viikolla 🙂 Älä anna vielä periksi. onhan noista jo aikaa, ja omalta kohdaltani jouduin kyllä harjoittelemaan. Jollekin toiselle voi olla helpompaa. Se voi olla yllättävän kaukana, etenkin tällä harjoittelulla kun kestävyys on pääroolissa. Näillä samoilla jaloilla (mutta vähemmän käytettynä) 3000 on kuitenkin rikottu joka vuosi 14-21 ikäisenä. Yritän kuitenkin tehdä hiukan sellaisia harjoituksia ettei Cooper enää tunnu pahalta..
  3. Olisit nyt saman tien..Itse oon kanssa kerran armeijan jälkeen oisko 32v juossut 2990. Neljäkymmentä täyttäessä piti juosta 3 km Cooperissa, vetää 20 leukaa ja saada 100 kg penkistä. Tuloksena oli 2900, 18 ja onnistuminen. Nyt on taas 3 km mielessä, mutta mittari ennustaa vasta 2900..
  4. X66

    Hoka One One

    Ilmeisesti pohjamateriaalia on kahta perustyyppiä: The outsole is made of two materials: Carbon Rubber: The most durable (same material as tires). Blown Rubber: Lighter, more flexible and more cushioned, but not as durable. Eli Adidaksen Continental-materiaali ja ASICS:in AHAR taitavat olla ensimmäistä tyyppiä. On tietty sääli jos muuten hyvät kengät eivät kestä. Itse tykkään että lenkkarit ovat paremmin istuvat kun niillä on jo kunnolla kilometrejä alla.
  5. X66

    Suunnistus ja punkit?

    Vaatteet on hyvä tarkistaa. Punkki voi siirtyä myös vaatteista ihan toiseen ihmiseen jos vaatteita säilyttää sopivasti.
  6. X66

    Jalkapallon MM-turnaus 2018

    Meillä ei liigataso ole kova. Jälkeen jäädään jo varhain isojen maiden akatemiatoiminnasta. Lajissa on kuitenkin kilpailua pelaajatasolla todella paljon. Afrikasta tulee yhä enemmän huippupelaajia, muttei vielä kokonaisia joukkueita. Taso levenee. Huippumaista aina osa putoaa ennen loppupelejä; osin yllättäen, osin otteluohjelman mukaan. On noissa vielä katsomista..
  7. X66

    Jalkapallon MM-turnaus 2018

    Turhaa vähättelyä. Saksakin hävisi juuri Itävallalle, joka on Ruotsin ja Islannin alapuolella FIFA-rankingissa. Potkupallomaat pitäisi voittaa vähintään kymmenellä maalilla..
  8. X66

    Jalkapallon MM-turnaus 2018

    Jalkapallo on aivan älyttömän kilpailtu urheilu. Harrastajamäärältään laji on varmaan suurin Suomessakin, ja taso on hyvä moneen muuhun lajiin verrattuna vaikkei kovin hyvältä kansainvälisessä vertailussa näytäkään. Jalkapallossa yksittäinen urheilija kilpailee koko ajan niitä joukkuekavereitaan vastaan joiden kanssa pelaa yhteen (toki muissakin joukkuelajeissa).
  9. Mikäs noissa on pelkäämistä? Samalla puolella ollaan.. Talven hiihdossa näkyi ensin möykkyjä öisellä järvellä. Kun sain nämä hiihdettyä kiinni niin ensin antoi yksi joukkue latua, sitten toinen ja vielä kolmas (yhteensä komppania, korjaus). Pojilla oli paljon raskaampi aseistus kuin mulla 😊
  10. Mulla on ikivanha GPS-pohjainen korkeusmittaus. Vakiolenkillä 16+ km antaa yleensä 120m-150m kun skaalattu todellinen noususumma on noin 270m. Olen suunnitellut lenkin siten että siinä on alueen parhaat mäennyppylät.
  11. X66

    Fluorivoiteille kielto?

    Kyllähän valtaosa voiteista taitaa mennä muiden kuin ammattilaisten käyttöön, ja jos ajatellaan voitelujätettä ongelmajätteenä, niin voiteluun käytettävät vaatteet ja välineetkin pitäisi käsitellä vastaavasti, jota tuskin ammattivoitelijatkaan yleensä tekevät. Tästä tulee myös kysymys paljonko vauhdit mahtaisivat pudota ilman fluoreja; vaikuttaisiko esim. tasurin käyttöön. Fluoreja on ilmeisesti käytetty ammattipuolella jo lähemmäs 30 vuotta.
  12. X66

    Fluorivoiteille kielto?

    Olette varmaan lukeneet fluorivoiteiden kyljestä kuinka kamalaa myrkkyä ne ovat ja miten voiteiden käsittely pitäisi hoitaa. Muutaman kerran olen kuullut huhuja että ainakin voimakkaampia fluorivoiteita oltaisiin kieltämässä. Tietääkö joku tästä lisää? Itselläni on täydellinen boikotti kaikkia fluorivoiteita vastaan. Tämä on hyvä syy olla osallistumatta mihinkään hiihtokilpailuihin kunnes tämä myrkyttäminen loppuu.
  13. Voi olla että tapahtumat hajoavat. Eikös ski classics kilpailusarja vedetä kuitenkin perinteisellä? Tämä voisi jopa nostaa perinteisen tapahtumien suosiota osallaan.
  14. Edellisessä tarkoitin tietenkin perinnöllistä sydäntautiriskiä. Sekin pienenee kun yrittää lähinnä suorituskykyä parantaakseen syödä entistä terveellisemmin 😉 Selvisin käytännössä melkein nelikymppiseksi ilman vaivoja. Siinä vaiheessa sitten liian kovalla teholla lenkkeily, kova alusta ja huonosti vaimennetut kengät tekivät tehtävänsä. En tiedä oliko sitten omaa tyhmyyttä vai olisivatko vaivat tulleet joka tapauksessa. Alaselästä nilkkaan tuntuu olevan jonkinlainen toiminnallinen ketju. Lonkan toiminnalla tuntuu olevan suuri merkitys koko ketjuun. Kireys ei sinänsä aiheuta välttämättä ongelmaa, mutta jos kireys on enemmän toispuoleisesta se tuntuu tuottavan asentovirhettä ja epäsymmetriaa. Vastaavasti myös muusta syystä syntynyt vaiva nilkassa tuntuu heijastuvat toiminnallisena ongelmana alaselkään asti. En usko että näihin ongelmiin löytyy kertaratkaisua, vaan jokaisen pitää yrittää löytää omat keinonsa pysyä jatkuvasti toimintakykyisenä yhdistelemällä kestävyysharjoitteluun voimaharjoittelua, liikkuvuusharjoittelua, tasapainoharjoittelua ja lepoa.
  15. Olemme työpaikan yhteydessä ihan omatoimisesti järjestäneet jalkapallosarjaa. Se liikuttaa kyllä aika isoa porukkaa sellaisiakin jotka eivät ole aktiiviliikkujia, ja samalla syntyy myös laajempia tuttavuusverkostoja. Itse tosin hiukan masennuin viime vuonna kun mukaan tuli monia puolta nuorempia ja omat käännökset ovat hiukan kankeita ja päätin jäädä touhusta eläkkeelle. Tein myös tilaa tehotreeneille ja jos ne yllättäen oikeasti tehoavat saatan tehdä comebackin ⚽
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy