Jump to content
Juoksufoorumi.fi


kurppa

Jäsenet
  • Content count

    4 124
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Minä tähän yritän saada kopioitua viestin, mitä tuli yksärilaatikkooni. Väite siis, että valehtelen Baldinin antaneen minulle varoitusta ja levitäÃ¥n näin väärää valetta. Baldini 61km:n kohdalla menossa <dl class="userstats"><dt>Liittymispäivä</dt><dd>08.07.2008</dd><dt>Viestejä</dt><dd>7,424</dd></dl> [h=2]Olet saanut varoituksen[/h] Terve v.kurppa, toinen palstan käyttäjä on antanut sinulle varoituksen. Syy: Loukkaava viesti ------- En ole saanut unta koko aamuna yövuoron jälkeen kun olen miettinyt tätä asiaa. On jotenkin niin paska olo suoraan sanoen. Olen tämän miettimisen tuloksena päätynyt siihen, että pyydän Seppoa poistamaan tänään käyttäjätunnukseni foorumilta. On se sekin, että selän hermokanavan ahtauma etenee sitä vauhtia, että voi olla, etten edes juokse koskaan. Mitäpä silloin täällä foorumillakaan teen. Toiseksi, koen, että baldinin viimeinen teksti foorumin kriteereistä on liikaa. Vaikka yritín suhtautua siihen keveästi ja naureskellen ja ymmärtäen, olen aamun valvomisen lopputuloksena päätynyt siihen, että jos en osaa suhtautua tällaisiin juttuihin nykyaikaisen keveästi, ei silloin oikeastaan kannata jatkaakaan. Kuulun liikaa nr-jengiin ja satsaan enemmän perheeseeni ja lasten hyvinvointiin kuin juoksuun. Urheilusta en kehtaa edes puhua omalla kohdalla. Toivotan kuitenkin baldinille hyvää jatkoa ja sitä, että hän löytää balanssin kovan treenin ja levon välillä ja pääsee vammoista. Hänellä on kuitenkin mahdollisuuksia kehittyä ja juosta vaikka mitä aikoja. Kehityshän on ollut tosi kovaa. Näissä merkeissä tapan tänään v.kurpan ja toivon, että Seppo ehtii poistaa käyttäjätunnukset tämän päivän aikana. Kiitos kaikille. Toivon sydämestäni, että kärkäs kieleni ei kuitenkaan ole jättänyt kenellekään mitään angsteja. Ja en tule lukemaan enää tätä ketjua, joten ei kannata kommentoida Baldinin ketjuun minun asioita. Kunnioittakaamme hänen omaa ketjuaan sen verran, että vain kannustetaan häntä treeneissä ja toivotaan hänelle kaikkea hyvää ja hienoja kisaraportteja tähän ketjuun.
  2. Minä vielä kerran panen lusikan soppaan. Myönnän, että ilkeilin ja se oli minulta ylilyönti. Kuten Prefontane sanoi, että vasta opettelemme kasvotonta kommunikointia. Liian helposti lipsahti ilkeily näppikselle. Jos olisin miettinyt enemmän, että se oikeasti loukkaa Baldinia, olisin ehdottomasti jättänyt ´tyhmän kommenttini kirjoittamatta. Loukata ja pahaa mieltä en hänelle halunnut. Syvät anteeksipyynnöt vielä kerran. Toinen asia, mistä haluan mainita, on se, että met, Mensonge, Hietsu, Professori, ovat kovia jätkiä ja hyviä tyyppejä. En haluaisi heidän nikkejään sekoitettavan tällaiseen asiaan. Ovat liian hyviä tyyppejä tällaiseen. Heillä ei ole osaa, eikä arpaa tällaisiin keskusteluihin ja spekulaatioihin (tiedoksi heille, jotka eivät ole seuranneet foorumia kauemmin). Muistan varsinkin Professorin ja Hietsun ainakin kirjoittaneen joskus foorumille, että tervetuloa vain kaikki vauhdista ja kunnosta riippumatta kokeilemaan ultria. Mensonge on itse kannustanut minua alkuaikoina melkein kädestä pitäen foorumilla ja metin kanssa olen käynyt herkullisia keskusteluja, joissa hän perustelee hyvin kantansa, mutta on silti jaksanut lukea tällaisen vanhan akankin mielipiteen. Kova tyyppi. Kuten myös Prefontaneakin opin kunnioittamaan kun keskustelimme näistä ajoista ja tuloksista yms. Löysimme jopa yhteisen linjan keskustelujen kautta. Mutta vielä kerran Baldini, pyydän anteeksi tyhmää kommenttiani. Lupaan, että yritän aikuistua tästä lähtien ja jättää lapselliset heitot pois.
  3. kurppa

    Bislett 24h 1.-2.12.2012

    Numeroukon ja Shu.n kanssa aivan samaa mieltä. Itse syksyn hermokanavan tulehduksen jälkeen rukoilen mielessäni (siis en kyllä tiedä, ketä rukoilen), että anna mulle vielä yksi juoksukesä ja yksi ultra. Enempää en pyydä. Jolkulle samat sanat myös kuin numeroukko. Juokse niin kuin et ole ikinä ennen juossut.
  4. En jaksa edes kommentoida tällaista lapsellisuutta yhtään mitenkään. Mutta sen haluan baldiniille kirjoittaa, että palstan ylläpitäjän Sepon mielestä varoitus on ollut aiheeton. Muuten en edes jaksa ottaa kantaa purkautumiseesi. Ja minä en ole ottanut kantaa muuhun kuin yhden kerran mainitsemalla ehkä todella hiukan ikävästi, että palstalla on yksi ainoa juoksija, sinä baldini. Ok, myönnän, että se oli hiukan ilkeästi kirjoitettu. Muuten en ole sinun juttujasi viitsinyt enää viimeiseen vuoteen edes lukea. Minulla kypsytti meidän kuntoilijoiden puolesta ne numerolapunraiskausketjut ja joskus oli näitä hoitajajuttukain. En nyt ala kaivelemaan vanhoja ketjuja. Mutta kuvittelin, että kun sinulla on verbaliikka hallussa ja osaat arvostella niin piikikkäästi muita ihmisiä, oletin, että huumorisi riittää myös sinuun kohdistuneeseen huumoripiikkiin. Mutta olin väärässä ja pyydän sinulta anteeksi virhearviointiani. Mutta käsittääkseni tämä foorumi on tarkoitettu kuntoijoille ja hiihtäjille ja kaikentasoisille. Sinun täytyy keskustella Sepon kanssa siitä, miten voisitte yhdessä muuttaa foorumin tyyliä. En ole sitä vastaan, että meidät kuntoiljat ja alisuoritujat potkitaan täältä pois. Mutta kun Seppo ei ole meille vielä antanut banneja huonojen aikojemme takia, olemme olleet täällä. Toivon, että löydät ratkaisun tähän tämän foorumin tyyliin. Minä en ole foorumia kovin tarkkaan lueskellut, koska kesällä viihdyin vain tätiketjussa muiden tätien kanssa. Ei tullut luettua muita ketjuja. Mutta jossain ultraketussa olen yrittänyt selittää sitä, miksi tällaiset hölkkääjät osallistuvat esimerkiksi ultriin. Minusta ne ovat olleet hedelmällisiä keskusteluja. En sitten tiedä, suhtautuuko met ja muut, kenelle olen yrittänyt kertoa kantaani minuun vihamielisesti sen takia. Minä itse olen jäänyt siihen uskoon, että he ovat fiksuja kavereita ja olemme keskustelleet asioista ja olleet niistä eri mieltä. Minä ymmärrän varsin hyvin, että tätä ei aina ymmärretä, että miksi hidas ja huonokuntoinen haluaa kokeilla jotain itselleen liian rankkaa juttua. En ala tähän enää asiaa käsittelemään. Mutta eri ketjuissahan näistä on vaihdettu minusta ihan ystävällismielisesti mielipiteitä ja itse en ainakaan jäänut siihen käsitykseen, että meidän eri henkilöiden välille olisi tullut riitaa. Mutta toivon, että otat yhteyttä palstanpitäjään ja keskustelet hänen kanssaan palstan linjasta. Toivon, että löydätte ratkaisun tähän ongelmaan, miten alisuoriutujat ja hölkkäultraajat saadaan pois foorumilta. Kisoista meitä ei varmaan saa pois. Se on yhteiskunnallinen ongelma, miksi jokainen tavan tallaaja haluaa osallistua siihen huumaan ja kokea sen. Mutta ehkä jonain päivänä tämäkin huuma loppuu ja me keksimme jotain muuta jännitystä elämäämme. Toivotan sinulle Baldini hyvää jatkoa ja hyviä juoksuja. Ja toivon, että minäkin mahdun kanssasi samalla foorumille, vaikka tiedän kyllä omat heikkouteni liikunnan saralla ja tiedän, että missään nimessä minulla ei olisi mitään asiaa JUOKSUfoorumille.
  5. Olen tästä viestistä saanut varoituksen, koska olen loukannut nähtävästi jäsen baldinia. Olen pahoillani tästä, mutta mielestäni me kuntoilijat olemme saaneet huomattavasti rankempaa arvostelua numerolapun raiskaajina yms. hoitajien haukkumisena ja muina. Mutta jos foorumin linja on tämä, niin eipä tule vahinkoa jos tässä taas taukoilee. Kiittäen kauniisti v.kurppa
  6. Juu, kyllä se on tuo kuiva pakkanen ihan eri kuin tuuli tai kostea. Vaatetta kun laittaa monta kerrosta niin onnistuu. Mutta kosteus ja tuuli on sellaisia pakkasen kans, ettei siltä suojaa mikään. Ja eikös me kaikki olla baltsun kriteereiden mukaan numerolapun raiskaajia. Myös kaikilla muilla elämänaloilla. Eihän tällä foorumilla ole kuin yksi juoksija, itse tämä baldiini.
  7. Oletko Scylla venäyttänyt sen nilkan joskus? Mulla oireilee vasen nilkka ja olen päätynyt siihen, että siinä on nivelside revennyt hiukan tai jotain muuta yhtä hienon lääketieteellistä ja siihen on jäänyt arpeumaa. Nilkan liikkuvuus on todella huono, vaikka olen aukaisuttanut lukkoja siitä ja pyöritellyt ja keikkunut tasapainolaudalla yms. Tähystyksessä vois kuulemma putsauttaa, mutta nyt ei sattuneista syistä ole rahaa sellaiseen.
  8. Potkut olis ihania, mutta olen niin jäykkä, etten yksinkertaisesti saa koipia ylös:) Olen yrittänyt potkuja opetella, mutta lonkkien liikkuvuus on niin onneton, että jouduin pitämään seinästä kiinni ja silti potku käänsi enemmän selkää kuin lantiota ja jalkaa. Joten parempia aikoja odotellessa.. :) Tässä väliajalla sitten reippaasti punttaan ja kohta hiihdän itseni niin totaalijumiin lopullisesti, että joku saa minut kohta taivuttaa vessanpöntöllekin.
  9. Meillä oli aamulla -22. Päätin tämän päivän liikunnat jakaa siksi kahteen osaan. Aina eka pakkasilla vähän tökkii. Parin viikon päästä ei tunnu missään. Viime talvena olen juossut -30 asteessa 34 km pitkiksen. Siinä ei muuta ollut kuin että takin ja fleece-puseron väliin oli hiki kertynyt ja oli jäätynyt. Kotona selästä tipahti jäälaatta eteisen lattialle:). No se oli, että energiat loppui kesken. Liekö kylmä ilma jotenkin vaikutti. Aamulla on käyty 7km juoksemassa ja sälillä kävin iltapäivällä. Saunalenkille pitäis vielä lähteä. Onkohan mulla laskuvirhe. Taisinkin jakaa tän päivän liikunnat kolmeen osaan. Sen sitä talvi teettää:)
  10. Käyn täälläkin ilmoittautumassa, että olen lueskellut treenipäiväkirjaasi. Ei ole vain tullut aiemmin merkattua mitään. Minä totesin eilen, että mun jalat on varmaan ylikunnossa kun ne on niin kipeät :) Pakkolepo on ikävää. Ahistaa päätä ja sielua. Mutta parantele rauhassa itsesi. Minä olen kerran joku vuos sitten kunnon noroviruksen tai rotajonkun jälkeen (meni 2 viikkoa, ettei pystynyt tekemään mitään kun se tyhjennyksen jälkeen pumppu paukutti täysillä) juossut elämäni keveimmät kilometrit. Oliko syynä sitten se pakkolepo vai olinko niin täpinöissäni päästessäni taas tien päälle, että vieläkin muistan, kuinka tuntui, että lennän tien pinnalla. Joten varaudu siihen, että kun pääset taas juoksemaan, ei jalat kosketa maata :)
  11. Kuusumulla on lajikirjo niin laaja, että olisi ihana jos kertoisit muistakin treeneistä täällä. Tuosta kehittymisestä mun oma mielipide. Koska olen vasta aikuisiällä (40 vuotiaana) keksinyt liikunnan ilon, olen tällä hetkellä kehitykseni huipulla. Kovin paljoa ei voi odottaa sohvaperunalta, joka hoksaa nelikymmenpäivän lähestyessä, että selkä ei enää kestä työntekoa ja verenpaine on korkealla yms. Mutta iloinen olen siitä, että sitä kehitystä tuli sohvaperunalla niin nopeaa. Innosti lähtemään toisenkin kerran liikkeelle kun huomasi, että tämähän tosiaan toimii. Mutta tällä hetkellä on onnellinen, jos pystyy hidastamaan vanhenemisen vaikutuksia ja sekin on kyllä motivoivaa. Eli ei aina tarvitse kehittyä. Itse en jaksaisikaan koko aikaa miettiä, että pitäisi olla parempi ja parempi. Olen johonkin muuhunkin kirjoittanut, että normielämä on jo niin suorittamista monesti töissä ja muualla, että harrastuksen pitää olla iloinen asia ja rentouttaa. Eli jos on sen luonteinen ihminen, ettei koko aikaa jaksa kehittyä niin silloin on tyytyväinen ylläpitoliikunnalla. Eli vaikka sinulla Kuusumu ei ole tällä hetkellä tavoitteita, liikunnasta on kiva vaihtaa mielipiteitä ja kokemuksia ja lukea toisen tuntemuksia ja treenejä. Se tuo meille lukijoillekin aina uutta vinkkiä eteen ja toisen kirjoituksista voi oppia aina paljon. Samoin Seeralle. Luen kummankin päiväkirjaa mielelläni ja on kiva kun jaksatte päivittää niitä.
  12. Meikäläisen ultrat menee kyllä ilman huoltajaa kun kävelee enemmän kuin juoksee. Mutta viime helmikuussa pääsin katsomaan tosi tekijöiden ultraamista ja kyllä hyvä huoltojoukko on tarpeen. Homma luisti tosi sutjakkaasti huoltosuunnitelman pohjalta. En ollut ikinä ennen tätä nähnyt, kun en ole perehtynyt paremmin ultaamiseen muutenkuin höpöstellen. Mutta totesin, että tuloksen juoksijoille hyvä huoltaja on kullan arvoinen. Lämmin kupit ja muut tuli suunnitelman mukaan juoksijan käteen. Meikäläinen ehtii kyllä vaikka puuron itselleen keittää, mutta jos meinaa kerätä kilometrejä sillai oikeasti kasaan, ei siinä ole aikaa sekoitella kippoja ja kuppeja. Samoin kun juoksijat näkyivät keskittyvän tekemiseensä eikä juttelemiseen, kuten me hömppääjät, oli hyvä, että oli joku, joka koko ajan laski, paljon on mennyt nesteitä yms. Minä ainakin tuota seuratessani kunnioitin sitä työtä, mitä asiantuntevat huoltoporukat teki. Se oli loistavaa yhteistyötä. On olemassa ultraamista ja ultraamista. Me, jotka evästelemme ja jutustelemme ja elämystelemme, joudamme kyllä laittelemaan omat eväät ihan rauhassa. Mutta en jotenkin usko, että päälle 200 km menee jos pitää pysähtyä joka kerta sekoittelemaan juomansa ja syömisensä ja pohtimaan, että paljonkohan olen nyt vetänyt hiilareita viimeisen parin tunnin aikana. Mutta kieltämättä tällaisen hömppäultraajan oli kivempi tulla Nivalasta kotiin kun oli aviosuhde sillä kertaa huoltosuhde ja sai hypätä autoon heti kisan loputtua ja eukko tuotiin etupenkillä kotiin. Paljon helpompaa kuin kantaa kassinsa ja ajella taksilla ja odottaa junaa tuntikausia yksin asemalla. Mutta ilmankin pärjää, kuten on pakko pärjätä kun ei noita lapsenvahteja ole kovin usein tarjolla. Joten pysymme taidamme enemmän aviosuhteena tulevaisuudessakin.
  13. Kiva jos kirjoittelet. Minusta on oikeasti mukava lukea asiantuntevaa tekstiä ihmiseltä, kenellä on tietoa ja laaja harrastepohja. Kävin blogiasikin tirkistelemässä ja muodonmuutoksesi antoi minulle huikeasti motivaatiota omien läskien polttamiseen. Olen siitä monta vuotta puhunut, mutta en ole mitään saanut aikaiseksi. Josko sinun esimerkillä pääsisin alkuun. 10 kiloa pitäisi tiputtaa pois. Itse olen Crossfitistä ottanut itselleni nuo hypyt laatikoiden päälle ja vaihtohypyt. Tosin minun liikunnat on tosi amatöörimäisiä. Mutta yritän itse pitää selkääni kunnossa monipuolisuudella. Ja olen yrittänyt kerätä itselleni liikkeitä, mitkä sopii minulle ja mitä voin tehdä. Mutta jatketaan samasta aiheesta. Sinun harkkapäiväkirjahan tämä on ja minä voisin paasata monipuolisuudesta, varsinkin meidän keski-ikäisten akkojen liikunnassa varmaan tuntikausia :) Mutta minulle se on ainoa vaihtoehto jos meinaan vielä harrastaa liikuntaa 70 vuotiaanakin, kuten olen haaveillut.
  14. Jatka vain kirjoittamista. Ainakin itse olen lukenut tätä mielenkiinnolla. Ihan liian vähän on naisten harjoituspäiväkirjoja täällä ja liian vähän naiset kirjoitavat treenaamisistaan. Siksi innolla kahlaa jokaisen lävitse, mitä tänne ilmestyy. CrossFitistä sen verran, että en todellakaan suosittelisi sitä aloittelijan ensiliikunnaksi. En lähtisi siihen edes itsekään, koska ei todellakaan riitä lihaskunto. Mutta ilmiönä tämä on minusta ollut mielenkiintoinen. Monen sohvaperunan se on saanut innostumaan liikunnasta. Mutta tosihan on, että rapakuntoinen kyllästyy äkkiä ja väsyy. Se, kenellä on halua kehittyä, ottaa yleensä asioista sen verran selvää, että alkaa rakentaa pohjakuntoa itselleen ja näin pyrkii välttämään vammat. Harva ihan oikeasti jaksaa jatkaa liikuntaharrastustaan niin pitkään, että ehtii saada vammat itselleen. Mutta erilaisista yrityksistä ja aloituksista jää aina joku koukkuun, joka innostuu pitämään itsestään huolta monipuollisesti. Ehkä se juuri on näiden eri lajien juju. Jo pelkkä juoksu on erittäin vammauttava laji jos palikat eivät ole kohdallaan. Ja joskus jopa silloin kun palikat on kunnossa. Jopa hiihdolla olen saanut itselleni olkapäävamman yhtenä talvena, vaikka omat hiihtomäärät ovat vaatimattomia. Mutta tämäkin lähti lihasepätasapainosta, kuten moni muukin vamma. Ohjaajilta vaaditaan paljon ja itse uskon, että osa hypetyksen syyhyn on se, että ihmiset eivät innostu lajista, jos heille heti kättelyksissä sanotaan, että tämä on hiukan liian vaativaa sinulle. Jokaiseen lajiinhan halutaan harrastajia ja kurssit täyteen. Pari kertaa vuodessa, syksyllä ja tammikuussa ryhmät ovat täynnä ja jouluun mennessä ja maaliskuuhun salit kaikuvat tyhjyyttä. Kaikki haluavat kuulla, että juuri tällä lajilla tulee pikatuloksia. Harva haluaa kuulla, että sun täytyy kuule aloittaa ihan alusta eli ala rakentaan sitä keskivartalon syvää lihaksistoa ensin ja tasapainoa itsellesi. Kuulostaa aika tylsältä:) Mutta jatka päiväkirjan pitoa. Minä ainakin luen tätä mielelläni, vaikka ei niin tule kommentoitua.
  15. Kannattaa, kannattaa. Kaikki liikunta aina kannattaa. Ja uskon itse, että hiihdosta on hyötyä niillekin, jotka harrastavat juoksua ihan tulosmielessä. Keski-ikäisten rouvien nivelille ja lonkille hiihto taas on hyväksi ihan muutenkin vain. 400metrin latu on kyllä exremeä :) Vaatii henkistä kapasiteettia.
×