Jump to content
Juoksufoorumi.fi






vmaksi

Jäsenet
  • Content count

    3 583
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    30

2 Followers

About vmaksi

  • Rank
    Ultra Trail Runner
  • Syntymäpäivä 23.09.1975
  1. Ke 22.11.2017: Polkujuoksu 1 h 42 min 24 sek, 12.85 km@7:58 min/km, keskisyke 128, nousumetrit 415 Lievästi kiihtyvää PK-hölkkää Aitovuoren ihanilla poluilla. Harvoin on ollut näin paljon vettä, mutaa ja lunta yhtäaikaa reitillä. Ja kuka pirulainen tuon reitin korkeusprofiilinkin on suunnitellut? Sadisti.
  2. Ti 21.11.2017: Mattojuoksu 40 min, keskisyke 119 + Lihaskunto 33 min, keskisyke 109 Aamutreenit salilla. Lämmittelyksi kevyttä mattohölkkää ja päälle 3*20/1 min kestovoimasarjoja isoja liikkeitä (mm. sj mave, penkki käsipainoilla, takakyykky, yliveto) 30-50% painoilla maksimista. Illasta vielä coretreeni kotona + venyttelyt.
  3. Mä olen nyt reilut puoli vuotta tuota hiljaa juoksemista yrittänyt opetella, mutta tuskaa se on edelleen =) Nykyään pyrin tekee noi kevyet pitkät sellaiset 30-35 pykälää alle aerobisen kynnyksen. Missään nimessä tuo ei ole taloudellisin vauhti, mutta koetetaan parantaa vielä tuota rasvanpolttokykyä. Mulla aerobinen kynnys 152 ja vauhti siinä lienee jotain 4:30 luokkaa, ehkä vähän alle.
  4. Ihan mielenkiinnosta mitkä on sulla määritteellä "erittäin kevyt" olevan pitkiksen keskisykkeet vaikka aerobiseen kynnykseen verrattuna?-) Vauhti on ainakin aika julmaa kun omia treenivauhteja katsoo :P
  5. Su 19.11.2017: Juoksu 2 h 46 min 5 sek, 26.00 km@6:23 min/km, keskisyke 121, nousumetrit 309 Kevyttä pitkistelyä asfaltilla, hiekkatiellä ja latupohjilla. Oikein ihana syksyinen räntäsade seurana.
  6. La 18.11.2017: Polkujuoksu 1 h 55 min 14 sek, 12.25 km@9:24 min/km, keskisyke 134, nousumetrit 881 Aamupäivästä piipahdin kertoilemassa omasta harrastuksesta Tampere Trail Runningin tilaisuudessa. Paikalla taisi olla reippaat 50 kuulijaa. Mukavaa aktiivisuutta siinäkin porukassa. Iltapäivästä sitten treenin kimppuun. Kiertelin neljä kierrosta Kyötikkälään kartoitettua uutta mäkilenkkiä. Kolmannen kiekan loppupuoli ja vika kiekka koko ajan vähän kiihdyttäen. Ihan kivasti sai lyötyä tehoja mäkiin.
  7. Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, kaivelin toiseen tarkoitukseen vähän omaa harjoitushistoriaa. Tässä tiedot kahdesta harjoituksesta suunnilleen samalta reitiltä. Väliä lenkeillä aika tarkalleen viisi vuotta ja vähän reilut 10000 juostua kilometriä.
  8. Pe 17.11.2017: Lihaskunto 45 min, keskisyke 128 Kestovoimaa liikepattereilla. 3 liikettä - 3 sarjaa - kukin patteri kolmesti. 27 sarjaa yhteensä. Tiukkaa settiä huonokuntoiselle.
  9. To 16.11.2017: Juoksu 49 min 13 sek, 8.20 km@6.00 min/km, keskisyke 127 Jäykkää aamuliukastelua ilman nastoja.
  10. Ke 15.11.2017: Juoksu 1 h 3 min 32 sek, 12.20 km@5:12 min/km, keskisyke 144 Viimeinen vetotreeni 6*1 km/1,5 min tähän harjoitusjaksoon. Ylärekisteriä on nyt vähän härnätty ennen PK-mättöä. Sohjoinen kelvi, väsyneet jalat ja kylkipistos kolmannesta vedosta eteenpäin ei ollut oikein toimiva yhdistelmä. Tulipahan rämmittyä. Keskivauhti vedoissa tänään 4:09 min/km ja keskisyke vain 153. Ei ollut oikein pää mukana tekemisessä.
  11. Ti 14.11.2017: Lihaskunto 49 min, keskisyke 117 Perusvoimaa vapailla painoilla. Pääliikkeinä tänään mave, askelkyykky eteen, "hyvää huomenta" tangolla ja varvasnousut tangolla. Lisäksi yläkroppaa.
  12. Ma 13.11.2017: Monialustahölkkä 1 h 24 min 42 sek, 12.62 km@6:42 min/km, keskisyke 121, nousumetrit 287 Kevyttä hölkkää polulla, metsäautotiellä ja vähän asfaltillakin. Ihan hyvä kulku.
  13. Näillä pystyy menemään jyrkässäkin kelissä: https://www.sealskinz.com/gloves/ultra-grip-gloves-black-grey.htm
  14. 1,5 ltr riitti hyvin huoltoväleihin tänä keväänä itsellä. Riippuen keväästä tuollahan voi myös juoda melko huoletta purovesiä. Hellekelillä pitää toki sitten varata enemmän nestettä kantoon.
×