Jump to content
Juoksufoorumi.fi






RLY

Jäsenet
  • Content count

    229
  • Liittyi

  • Last visited

About RLY

Profile Information

  • Gender

Recent Profile Visitors

356 profile views
  1. Tuossa otsikossa / määritelmässä avainsanat on nuo "jos oikeasti haluaa". Tosin myös tuo perusterveiden määrä vähenee... http://www.is.fi/urheilu/art-2000000895595.html
  2. Jamaikalle MM Pekingistä 2015 12 mitalia, joista 7 kultaa... Suomen menestyksellä ei taida olla tässä yhteydessä olla mitään merkitystä?
  3. Vaisut kisat jamaikalaisilta...niin paljon alisuorittamista kautta linjan, että epäileväisempi voisi luulla testien kehittyneen
  4. Ihan normaalia - taitaa kyllä johtua enemmän iskutuksesta kuin maitohapoista. Itse en ole maratonilla koskaan päässyt hapoille enkä kyllä enää muillakaan juoksumatkoilla. Portaissa kyllä helposti
  5. Yleisurheilun MM-kisat 2017

    Bolt näytti keskittyvän ennen starttia lähinnä tuuletteluun ja vilkutteluun katsomoon...
  6. Ei tuo Virenin määrä nyt ihan mahdottomalta tunnu. Keskimäärin hieman alle 120 km per viikko.
  7. Sykealueet

    Itse olen käyttänyt average PK ja VK lle 75 % ja 85 % max sykkeestä. Eli ton mukaan sulla VK suht kohdillaan ja PK sykkeet liian korkealla. Mitä tahaansa kaavaa käyttäen PK ja VK sykkeiden ero pitäisi olla suuruusluokkaa 10 %
  8. Yleisurheilun MM-kisat 2017

    "Määrää" taitaa kuitenkin olla paras vaihtoehto jos huippukunto on tähdätty kesä-heinäkuulle ja sitä yritetään ylläpitää elokuulle. Ei se tarkoita itsensä jumiin vetämisistä
  9. Yleisurheilun MM-kisat 2017

    Oli tuo naisten 400 m palkintojenjaon kuvauskin aika erikoinen...kuva seurasi ensin asennossa palkintojenjakoa seuraavia keihäsmiehiä ja lopuksi kisamaskottia
  10. Yleisurheilun MM-kisat 2017

    Itseasiassa eka km oli tavoitteen mukainen 3.12. Tuo vauhti olisi todennäköisesti riittänyt finaaliin
  11. Ei välttämättä kannata tehdä hankalaa... mielestäni makrojakauma on riittävän hyvin kohdillaan kun pitää huolen, että syö monipuolisesti eli ateria sisältää hiilihydraattien lisäksi myös proteiinia ja hyvälaatuisia rasvoja.
  12. Vielä selvyyden vuoksi...ei makrojakaan tarvitse laskea, kunhan pitää huolen että syö suht monipuolisesti = "makrojakauma on kohdillaan".
  13. En ole oikeen koskaan ymmärtänyt tuota kaloreiden laskemista tai arvioita päivittäiselle energiatarpeelle. Tuo Laurin mainitsema "katso miten paino reagoi" tuntuu yksinkertaisimmalta tavalta varmistaa sopiva energiansaanti. Arviot 2500 kCal tms on ihan täyttä arvailua... Tärkeämpää lienee varmistaa että makrojakaumat on edes jollainlailla kohdillaan.
  14. Yleisurheilun MM-kisat 2017

    Voi olla sitäkin, mutta kyllä Lipsanen haastattelussa itsekin totesi huippukunnon menneen ohi...
×