Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Keijo Anneli

Jäsenet
  • Content count

    250
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

54 Excellent

Recent Profile Visitors

550 profile views
  1. Keijo Anneli

    Camilla Richardssonin vauhti kiihtyy

    Huippukunnon ajoittaminenkin on yksilöllistä. Keskitalo tietänee miten oma huippukunto saatiin aikoinaan kohdilleen. Toimiiko sama kaava muilla, on taas eri asia. Tämä on se mikä erottaa hyvän valmentajan tavallisesta tai huonosta valmentajasta... aika näyttää miten tässä tapauksessa tuo onnistuu.
  2. Keijo Anneli

    Camilla Richardssonin vauhti kiihtyy

    Oliskohan niin että tuo estepelko + väsy johtaa huonoon tekniikkaan. Tuosta esteiden ylittämisestä olisi helpoin ottaa muutama sekunti loppuajasta pois eli eiköhän sitäkin ole harjoiteltu.
  3. Keijo Anneli

    Tukholman maraton 2.6.2018

    Onneksi olkoon hienosta juoksusta! Olen juossut kolme maratonia +30 C lämpötilassa ja veikkaisin että itselläni vaikutus loppuaikaan oli noin 15 min + 15 C lämpöön verrattuna. Tämä siis 3.30 ajoilla.
  4. Olen juossut KL ssa keskustan KLCC puistossa. Toinen hyvä paikka on Botanic Garden KL Sentralin lähellä. Kyllä muuallakin jalkakäytävillä pystyy suht hyvin juoksemaan ainakin matkat puistoon. Naisilla ehkä pitkät trikoot tms peittävä asute voisi olla sopiva. Redangissa en ole koskaan käynyt...
  5. Keijo Anneli

    Vauhdinjako maratonilla

    Mun mielestä yli kolmen tunnin maratonille on täysin turha lämmitellä. Lämmittelyn voi tehdä siinä ensimmäisen kilometrin aikana. En ole koskaan oikein ymmärtänyt näitä ensimmäisen kilometrin rallattelijoita joilla pakkomielle ohittella ojan kautta kiertämällä jne. Yleensä tulevat selkä edellä vastaan jossain kohtaa. Itsellä paras lopputulos suht tasaisella vauhdinjaolla eli puoliskot noin 1-2 min sisään.
  6. Pikamatkoilla taitaa olla yleisesti kadenssi luokkaa 250. Usain Boltilla satasella noin 41 askelta ja 244 cm askelpituus. Vauhti vaikuttaa sekä kadenssiin että askelpituuteen
  7. En ehkä ihan ymmärrä miten tämä liittyy "puolikas alle kahden tunnin" keskusteluun?
  8. PK ta suosittelisin minäkin tässä tapauksessa. Jos viikossa on kaksi sähly/jalkapalloharjoitusta ne riittänevät tehoharjoitteluksi. Siihen PK ta lisää tasaisella progressiolla. Yksi pitkälenkki ja 1-2 lyhyempää harjoitusta niin että viikkomäärä kasvaa esim. 10 min viikossa. Tuo progressio on ajanmittaan paljon tärkeämpi kuin se lähtötaso. Kun saat ensin peruskuntoa parannettua, on helppo ottaa myöhemmin esim. intervalleja mukaan ennen tuota puolikkaan kisaa. Intervallitkin kannattaa aloittaa rauhallisesti ja lisätä vauhtia ja pituutta tasaisesti.
  9. Jo kohtuullisella puolikkaalle/maratonille tähtäävällä harjoittelulla puolikas ja maraton pitäisi pystyä juoksemaan selkeästi PK vauhtia kovempaa.
  10. Keijo Anneli

    M 1500 m voittoaika 4.14,28 SM-Hallikisoissa!

    Joo, onhan tästä muutama vuosi :) mutta ei kai sillä ole suurta merkitystä. Edelleen tuon 4.14 pitäisi olla "ei niin kovin hyvä" piirikunnallisen tason tulos, ei SM kisojen voittoaika.
  11. Keijo Anneli

    M 1500 m voittoaika 4.14,28 SM-Hallikisoissa!

    Olen kokeillut ja juossut alle 4.15... eikä se muuta tuon ajan huonoutta SM kisojen voittoaikana.
  12. Keijo Anneli

    M 1500 m voittoaika 4.14,28 SM-Hallikisoissa!

    Joo, 4.14 on surkea voittoaika SM tai jopa piirinmestaruustasolla, mutta kyseessä taisi olla kuitenkin vain hidasvauhtinen kisa jota ei yli 4.00 tasoinen kaveri olisi voittanut.
  13. Keijo Anneli

    Juoksu junnaa, missä vika?

    Mä olen kuullut ja lukenut muutamasta henkilöstä, jotka eivät tunnu tulevan parempaan kuntoon harjoittelun myötä...
  14. Itse olen juossut lenkin aina hotellin matolla ilmanlaadultaan ongelmallisissa suurkaupungeissa esim. Jakarta, Bangkok tms. Minun kriteereideni mukaan esim Singapore ei kuulu milläänlailla ilmanlaatuongelmallisten joukkoon.
  15. Keijo Anneli

    Lasse Viren tänään TV2 klo 21.05

    No, ei voida sanoa... tässä ketjussakin mainittu henkinen vahvuus liittyy Virenin osalta nimenomaan taktiikan merkityksen ymmärtämiseen ja hermojen hallintaan.
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy