Jump to content
Juoksufoorumi.fi






kimmoke

Jäsenet
  • Content count

    2 393
  • Liittyi

  • Last visited

About kimmoke

  • Rank
    Ex-voimailijasta kestävyyskoneeksi :).
  • Syntymäpäivä 03.03.1966

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Asuinpaikka
    Riihimäki.
  • Interests
    Pyöräily ykkösenä, juoksu, musiikki: kuuntelu ja soittaminen. Talouspolitiikka, pankkijärjestelmä(suurin huijaus ihmiskunnan historiassa) tiede ja elektroniikka harrastusmielessä. Tähtitiedettä tulee myös seurattua, siinä on tapahtunut viime aikoina paljon.
    Eksoplaneettojakin on alkanut löytyä (tämän olisi itsekin voinut ennustaa).
    Päivän politiikka sopivana annoksena ei liikaa. Keskustelut lähes kaikesta myös kiinnostaa aina.

Converted

  • Coopperi
    Treenaamatta juoksua armeijassa ilman lämmittelyjä 3000m 69kg, 12.6.2013 2950m 90kg(5.4km TV-kova)
  • 10km
    8.9.2013 10km/ 46.46,8 /12.6.2013 5km/21:47
  • Puolimaraton
    1/2-mara Lassen hölkkä 1h53min.
  • Maraton
    Juostu pilalle menneessä Tervakosken 6h ultrassa 42.58km/5h14min.
  • Tavoite
    2017:Paino 80kg nyt 7.7.17. 86,7kg 5km/20min, 1/2-mara 1:45, 10km 43min.

Recent Profile Visitors

969 profile views
  1. Paljon oli tuttuja nimiä Noposen lajianalyysissä: Matti Välimäki, Visa Hongisto ei tullut heistäkään lähellekään SM-ennätyksen rikkojista. Tuossa myös selvisi, että ruotsin Wissman harjoitteli 11krt vs. Petri Pohjosen 7krt kohti. Myöskin Pohjosen 200m ennätys 21.43 ei riitä (Wissman 20.30). Ei harjoitella tarpeeksi ja 200m tulos on heikko. Nyt ei ollut kysymys otsikon alikunnosta vaan nopeus ei vaan riittänyt.
  2. Niin mieluimmin sitä juoksisi "mukavuusalueella" koko matkan. 400m vedot vedän itse 15-20 pykälää alle max.sykkeen. Ei ne mukavalta tunnu paitsi treenin jälkeen.
  3. Tämä alkoi kiinnostamaan ? Juoksikos Michael Johnson pelkästään 200 ja 400m ? 400m on kuitenkin pikamatka myös. No onhan siinä kaksi kaarretta ja niitä on aina inhottava juosta kovaa. Varmasti on Purola ja Samuelsson juosseet ainakin harjoituksissa 400m. Minkähänlaisia aikoja ? 400m on pirullinen matka, kun viimeiset 150m juostaan täyshapoilla. Voihan sitä jokainen kokeilla ja lähteä täysiä juoksemaan kuinka pitkälle pääsee radalla. Niinhän tuo 400m vedetään.
  4. Näin se pitäisi tehdä, mutta "heti mulle kaikki nyt". Loppujen lopuksi on kyse siitä kestääkö kroppa kovaa treeniä ja kuinka siitä palautuu, kun ollaan koko maailman huippujen lähellä(suomalaiset yleisurheilijat ei ole lähelläkään). Huonosti paikat kestävät meidän urheilijoilla. Se ei siis välttämättä ole, että on treenattu väärin. Silloin voi olla palautuminen jäänyt vaillinaiseksi, kun pusketaan jo seuraavaa treeniä täysillä. Yksinkertaistahan tämä pitäisi olla: oikea ravinto,oikea treeni ja palautuminen.
  5. Ei ainakaan sukupuolitauti, mutta luultavasti joku bakteeri aiheuttaa.
  6. Pieni kevennys, että suomalaiset ei ainakaan voi juosta jalkoja alta, kun ovat niin hitaita... Olihan nuo Kalevan kisojen miesten ja naisten 400m ihan säälittävää menoa, koska maailmalla juostaan aitojen kanssakin nopeammin. Niin ja ei kai lempinimi miestä pahenna jos se kuvaa urheilijan luonnetta. Julma-Juha oli tosiaan täysin säälimätön harjoittelija ja veti kanssa ihan överiksi(oma-elämäkirja on hyllyssä) viikkokilsansa.
  7. Taikan tapauksessa alisyöminen ja ylitreenaaminen eihän se voi toimia ? 7 ällän ylioppilas tollaista tajua ? Totesi vielä, että 12v aloitti kovaa treenamisen ja söi 2500kcal/pv, kun kulutus oli 4000kcal/pv. Muutenkin veti kaiken ihan överiksi, liikaa harrastuksia ja palautumista ei ollenkaan. Alisa Vainiollako nyt on keuhkoklamydia ja mykoplasma samaan aikaan ? Molemmat vie varmasti kunnon.
  8. Mulla kipeytyi oikea kantapää aamukävelyistä joita tein ennen aamupalaa. Matka oli vaan noin 0.5km, mutta menin Niken rantatossuilla. Syy-seuraus aika selkeä. Vieläkin kipeä, rullaan sitä nyt joka ilta. Nyt on polvivaivat vähentyneet, kun juoksen enemmän reidet lähellä, siis kaventanut askellusta. Ennen taisin juosta ankka tyylillä. Leveämpi asento sattuu polven sisäsivuihin ja nivusiin. Eipä ole nyt edes kipeytyneet.
  9. Niin onkin ja se muuttuu oikeastaan vaaralliseksi tietyn tuulennopeuden jälkeen ? On meinaan monttuun pudottu huonoissa olosuhteissa ja jopa halvaannuttu. Seiväshyppy on kyllä ihan kuningaslaji huimapäille, mulle vaan tekee aina pahaa kattoa sitä. Nyt katteleen taas vammaisurheilua siellä on jopa 8.40cm pituushyppääjäkin. 800m kelataan 1.32. T11 sokeat 400m oli melkoista kaatuilua. Täällä niitä MM-tuloksia tulee koko ajan jos niitä kaipaa... Myös vaarantuntua, sokeiden keihäänheitto. No Pitkämäkeä enemmän pitää varoa.
  10. Kuulan tulokseen on ihan sama onko sisätulos tai ulkona tehty, reilu 7kg möykkyyn vauhti ei paljoa pikku 2m/s vastatuulesta hidastu. Tämähän ei tietysti päde kaikkiin lajeihin. Seiväshyppy on hallissa helpompaa. Raha valitsee nykyään urheilijan vai urheilijako valitsee rahan ? Eli jääkiekko, tennis, golf(joka ei ole urheilua, koska ei tule hiki) jalkapallo ei oikein yleisurheiluun riitä resursseja. Metallinpala ei laskuja maksa joita yleisurheilussa jaetaan. Osasyy suomalaisten huonouteen on siis resurssipula.
  11. 400m on aika paha happokylpy matka ja viimeiset 150m ei oikein sovi kylmäverisille suomalaisille. Tuossa edellä lehtijutussa Pitkämäki harjoittelee 40% vähemmän kuin huippuvuosinaan. Ihan hyvä veto, kun suht' terveenä on pysynyt. Aina pitää vaan kysyä, että mites Pitkämäen pakara jaksaa ? Saksalaisissa keihäänheittäjissäkin on slim-Röhler ja sitten huomattavasti lihaksimpaitakin heittäjiä. Viivalle tulo Röhlerillä kai nopeimpia ja jässikät heittää sitten hitaammasta vauhdista voimalla.
  12. Tai sitten ne ei vaan osaa kuunnella kroppaansa. Väkisin ei tule mistään mitään tietoa pitää olla. Tämän huomasin autoremppaa tänään tehdessä. Ulkomailla asti siteerataan Kihun tutkimuksia hyvinä,, mutta täällä niitä ei osata hyödyntää ?
  13. No voi voi tuo alkaa olemaan kilpakuntoilijan aika ei kilpajuoksijan.
  14. Suunto Ambit3

    Toi onkin hyvä. Vetelin eilen radalla 7x400m ja painelin lap aina kierroksen jälkeen. Mulla kun oli päällä automatic 1km lap niin tuohan meni sekaisin ja ei jäänyt vedot muistiin. Kyseli aina keskeytetäänkö harjoitus. Movescountissa olikin sitten täyttä sotkua. Eli siis etukäteen intervalliohjelma kelloon ja eikun radalle.
  15. Suunto Ambit3

    Palautumisajoista on oikeasti hyötyä. Mittari alkaa tuntemaan käyttäjänsä...kotiokin on aina löytänyt P.O.I.
×