Jump to content
Juoksufoorumi.fi






kimmoke

Jäsenet
  • Content count

    2 534
  • Liittyi

  • Last visited

About kimmoke

  • Currently Viewing Forums Index
  • Rank
    Ex-voimailijasta kestävyyskoneeksi :).
  • Syntymäpäivä 03.03.1966

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Asuinpaikka
    Riihimäki.
  • Interests
    Pyöräily ykkösenä, juoksu, musiikki: kuuntelu ja soittaminen. Talouspolitiikka, pankkijärjestelmä(suurin huijaus ihmiskunnan historiassa) tiede ja elektroniikka harrastusmielessä. Tähtitiedettä tulee myös seurattua, siinä on tapahtunut viime aikoina paljon.
    Eksoplaneettojakin on alkanut löytyä (tämän olisi itsekin voinut ennustaa).
    Päivän politiikka sopivana annoksena ei liikaa. Keskustelut lähes kaikesta myös kiinnostaa aina.

Converted

  • Coopperi
    Treenaamatta juoksua armeijassa ilman lämmittelyjä 3000m 69kg, 12.6.2013 2950m 90kg(5.4km TV-kova)
  • 10km
    8.9.2013 10km/ 46.46,8 /12.6.2013 5km/21:47
  • Puolimaraton
    1/2-mara Lassen hölkkä 1h53min.
  • Maraton
    Juostu pilalle menneessä Tervakosken 6h ultrassa 42.58km/5h14min.
  • Tavoite
    2017:Paino 80kg nyt 7.7.17. 86,7kg 5km/20min, 1/2-mara 1:45, 10km 43min.

Recent Profile Visitors

1 072 profile views
  1. Sykealueet

    Kovia noi pitkiksien tempojuoksut, hyvin lähellä maran kisavauhtia. Tätäkö se Baltsu on tarkoittanut, että nämä juostaan liian hiljaa ? Tuohan on täysin mara spesifinen harjoitus. Eli ei mikään Baltsun PK-lenkki. PK-lenkki Kenialaisilla on tuo 4min/km mulla 6min/km.
  2. 400m vedot

    Joo pitäisi tuo palauttava mennä hiljempaa, onnistuisikohan mara-vauhtisilla palautuksilla. Tai ihan hölkkänä tärkeintähän olisi, että tuon saisi vedettyä kokonaisuutena läpi.
  3. Sykealueet

    Kipchoge easy 10km/40min toi on mun tavoite ennenkuin olen melko tyytyväinen juoksuhommiin. Kipchogen pitkikset torstaisin ?
  4. 400m vedot

    Joo pitääpä testata, koska tuohan on tavallaan intervallia, mutta palautuskin juostaan, tosin hiljempaa. Taidanpa kokeilla kovat kierrokset 3k Cooper-vauhtia ja palautuskierros sitten 1/2 maran vauhtia. Tietysti 6km sitten kokonaismatkaksi. Pitäisi vielä tänä vuonna juosta yksi Cooper. En sitten tiedä onko iiankin kovaa kuntojuoksijalle ?
  5. Sykealueet

    No niin nyt on voinut nostaa PK-vauhtejakin, kun kunto on oikeasti parantunut. Eli n.1.8km/h lisää ja sykkeet pysyy samana. Ei niitä nosteta vaan sen takia, että jonkun mielestä vauhti on liian hidasta.
  6. Sykealueet

    Pitää paikkansa tai mua viisaammat(juoksukirjat) sanoo, että 42km viikko riittää jo maratonin läpijuoksuun ilman aikatavoitteita hyvin. Täytyy sillä tekemisen laadullakin olla merkitystä, mutta määrääkin tietysti tarvitaan.
  7. Yeah, but they advertise this great and well organized ? Maybe next year. But we finns are used to poor and expensive running events so it doesn't really matters.
  8. Foot Balance pohjalliset testiin.

    Pitää vielä lisää kehua. Tutun reitin 5.84km v.2014 ennätys parani 1:40. Jalka ja polvikivut on johonkin hävinnyt.
  9. Sykealueet

    Näin on, niillä on ihan pikkuisen parempi pohjakunto tuohon. Kenialaiset on nuoria ei tässä ikämies iässä ainakaan mitään maratonvauhtisia pitkiksiä juosta. Meille kilpakuntoilijoille riittää ihan hyvin juosta pitkikset aerobisen kynnyksen kohdilla. Voihan sitä pitkiksen lopussa tehdä vaikka 8km tavoitemaraaikaa kovempaakin juoksua. Treenaa siis sitä, että väsyneenäkin pystyy vielä vauhtia nostamaan (ja ohitteleen kisan lopussa selkiä).
  10. New Balance

    Siis mitä ? Kuntoilijalle: PK-tossut, VK-MK tossut ja kisakengät. Mulle riittää hyvin. En laske mitään sisätossuja mukaan vain ulkoilukengät. Tietysti Goretex lenkkarit, maasturit yms. voi tarpeen mukaan lisätä juoksu-kenkä valikoimiinsa.
  11. Sykealueet

    Jos miettii ihmisen fysiologiaa ja keuhkoputkia niin ei sitä pysty ilmavirtaa ohjailemaan noin. Pallean avulla tehty hengitys on oikeaa tekniikkaa, mutta hengitykseen osallistuvia lihaksia on paljon muitakin. Tärkein on pallea. Se on nyt testattu kisassa ja aika parani 1:40 tutulla reitillä, eli toimii. Edellinen ennätys vuodelta 2014. Tuossa hyvin hengityksestä: https://www.runnersworld.com/running-tips/how-to-breathe-when-running
  12. Sykealueet

    Nyt vedin 5.84km/4:37 kisan ja av-syke oli 177. Juoksu oli jo helpompaa ja paransin tutun reitin ennätystä 1:40. Se mitä tein erilailla niin hengitin syvempään ja äänekkäämmin. Eli kyllä se "lisä" happi vaan auttaa. Jalatkin oli ihan freesit kisan jälkeen(vieläkin) ja varmasti kovempaakin olisi päässyt. Toi keski-syke ei ollut vieläkään tarpeeksi ylhäällä. Eli karstanpolttoa ;).
  13. Outo pohjevaiva

    Olisikohan suomikohjuja jossain syvällä ne voisi aiheuttaa puutumisen tunteen ? Nestekierto ei silloin toimi kovin hyvin. Pahin vaihtoehto olisi veritulppa, mutta sen näkee selvänä jalan punoituksena. Lääkäriä suosittelen.
  14. To 14.9.

    Vähän parempaa tekemistä pettymysten su 10km jälkeen. Kisakirmaisu puistojuoksu Forssassa: 5,84km/ n.27min. Av-syke 177, pieni spurtti lopussa ja max.syke 186. Paranoo vauhti, mutta ihan tyytyväinen en ole vielä. edit. Virallinen aika 26:58.
  15. Sykealueet

    Hyvä Perttu pitää lukea myöhemmin vähän paremmin nyt pitää viedä kaverit lentokentälle. Painoa olen myös pudottamassa sillähän VO2max nouseekin jonkun verran ainakin teoriassa...ja taloudellisuus juoksussa myös.
×