Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Kale

Jäsenet
  • Content count

    198
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

92 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mulla kympin enkka melko sama (tosin hetkeen en ole koittanut) ja ekan puolikkaan kävin hölkkäämässä noin 2:10. Olen valmentajasi kanssa samaa mieltä, että 2h alitus on täysin mahdollista viimeistään syksyllä ellei jo aiemmin. Sulla on paremmin noita pitkiksiäkin alla kuin mulla.
  2. Yleisurheilukenttä on hyvä paikka aloittaa vaikka 400m ja 800m matkoilla. Kilometrihän on tuon ikäisille ns pitkä kisamatka ja niitä voi käydä kisoissa kokeilemassa. Maitohapot ei lapsilla poistu elimistöstä joten kovat lenkit lyhyinä. PK:ta voi sitten painella pidempäänkin oman jaksamisen mukaan.
  3. No niin, panokset kovenee täällä näköjään. Jäädään innolla seuraamaan kehitystä. Tuota voimaharjoittelua voisit avata sen verran kuin raaskit. Niin ja mikä se kympin enkka olikaan? Niin ja myöhästyneet onnittelut hienosta Tukholman juoksusta 🏅
  4. Ei riittänyt eväät 2 tunnin alitukseen. Illalla jo päätin ottaa reissun enempi kokemuksena koska voitin HHM-osallistumisoikeuden noin viikko sitten ja vk treeniä on alla melko vähän. Myös aamujuoksua on alla melko vähän ja hotellin aamupalalle pääsisi vasta seiskalta joten päätin syödä melko kevyesti ettei pakki rupea oireilemaan ennen lähtöä. Startissa arvoin lähdenkö 2.05 vai 2.10 jänisten kyytiin ja lopulta valitsin 2.10 kyydin joka osoittautui ihan sopivaksi kyydiksi. Lopun mäissä kävelin hieman jotta jäisi paukkuja loppukiriin joka sujuikin ihan mallikkaasti kunnes viimeisellä kilometrillä vasen takareisi kramppasi melko pahasti ja jouduin pysähtymään sitä elvyttämään pariinkin kertaan. Hyvä maku jäi juoksusta ja kuormitustakin tuli ihan mukavasti. Nyt vähän lisää vk:ta alle sekä uudet tossut niin uskoisin 2 tunnin olevan paperia. Ei muuta kuin selailemaan loppukesän tapahtumia. Tapahtumastakin jäi ihan hyvä maku vaikkakin maalialue oli ihan tukossa ja mitään juotavaa ei saanut heti suuhun. Reitti oli mukava ja ilma lähes täydellinen. Tapahtumatorin myyntipisteet ja muutkin kojut hieman pettymys.
  5. Kale

    Nike Pegasus 31

    Ei ollut Riihimäen Team Sportia vielä alentanut 34:sia enkä viitsi Hämeenlinnaan varta vasten lähteä mutta tuli samalla kokeiltua Sportiassa 35:t joita olisi saanut samaan 119€ hintaan kuin 34:sten pyynti oli. En raaskinut ostaa vaikka hyvältä tuntuivat. Tuntuivat ainakin 33:iin verrattuna uudistuneen melkoisesti. Kannan pehmustekin muovattu aerodynaamisemmaksi. Ilmankos Pegasukset tuntuukin niin hyviltä jalassa. 4 Golffia ja 15,5 vuotta ollut käytössä. Pegasuksia vasta kahdet mutta lisää tulee varmasti niin kuin Golffejakin.
  6. Helppoa ei tule olemaan missään nimessä ja nimenomaan jalkojen kestävyys huolestuttaa koska nyt keväällä pitkikset ovat jälleen kerran jääneet liian lyhyiksi kilometreiltään mutta ajallisesti ihan ok koska vauhti on ollut todella alhaista. Olematon juoksutahtumakokemattomuus tulee myös aiheuttamaan suurta jännitystä joten sekin saattaa nostaa sykkeitä lähdössä. Täytyy siis alussa seurata sykkeitä ja soveltaa alkuvauhti sen mukaan mutta jotain kutosta alkuun vitonen ja sitten ehkä pikkuhiljaa kiristellä jos siltä tuntuu.
  7. Ex-tempore joutuu ekalle puolikkaalle lähtemään niin mikähän mahtaisi olla sopiva vauhti? Koska kyseessä on ensimmäinen kerta niin olennaisinta on maaliin selviäminen. Mutta maalissa varmaan harmittaa jos olen juossut liian hiljaa. Viimeisin pitkis oli 16km joka tuntui jo jaloissa. Neljännesmaraton on taivallettu muistaakseni 5:28 tahdilla ja nyt Garmin kertoo anaerobisen kynnyksen olevan 5:19. Minkä verran hitaampaa tahtia kannattaisi puolikasta lähteä yrittämään? 2 tuntia on tavoite pitkällä aikavälillä ja sen ei tarvitse vielä toteutua.
  8. Kale

    Juoksija -lehdet kiertoon

    Käsittääkseni tämä opiskelija jo lehtensä sai. Itselle kelpaisi kyllä kelpaisi lehdet kesälukemiseksi ja voisin niistä jopa hieman maksaa.
  9. Jos urheilutausta on palloilulajeja (pätee moniin muihinkin lajeihin) niin käytännössä niissäkin treenataan kovemmilla tehoilla kuin pk tai treenataan voimaa tai nopeutta. Ja kaikissa treeneissä pitää antaa 110%. Kevyitä viikkoja korkeintaan juhannuksena ja jouluna. Höntsäporukoissa jää myös pois kaikki turha kuten alkulämmittely, liikkuvuus-, kordinaatio- ja tukilihasharjoittelu. Seurauksena riittävä määrä jumeja ja vaivoja. Itse olen tämän polun käynyt läpi. Juoksemiseen omasta urheiluhistoriasta ei tunnut olevan mitään hyötyä.
  10. Tein "tilauksen" uudestaan niin nyt sain latauslinkin.
  11. Ai tuon voi tehdä erillisenä testinäkin? FR630 laskee tuota myös automaattisesti ja connectista näkee historian. Siitä olen samaa mieltä, että tuo pitää yllättävän hyvin kutinsa ja pidän tuota kyllä hyödyllisenä ominaisuutena.
  12. Vastaanotin siis yhden postin jossa oli linkki kuittiin ja vihreästä napista pääseen tuohon ylläolevaan. Mitään latausvaihtoehtoja ei näy missään. Liekö postilaatikko suodattanut sen pois tai jotain? Kokeilin myös toisella selaimella sekä välittää viestin toiseen sähköpostilaatikkoon heikoin tuloksin.
  13. Yritin tätä ladata ja sainkin postin että Your purchase is complete. Postissa oli linkit kuittiin sekä view purchase online joka sisältää kyllä paljon kiitoksia tilauksesta ja somelinkkejä jne mutta en kyllä löydä mitään latauslinkkiä. Ainoa varsinainen linkki on jaettava linkki ostoskoriin. Missä kohtaa tuo latauslinkki pitäisi olla?
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy