Jump to content
Juoksufoorumi.fi






Antt

Jäsenet
  • Content count

    10
  • Liittyi

  • Last visited

About Antt

  1. Parhaat rullasukset?

    Marwen 590c luisteluun ja 700c pertsalle.
  2. Hiihtokilometrit kaudella 2010-2011

    1200 km sairasteluista ja pakkasista huolimatta
  3. Hiihtokilometrit kaudella 2010-2011

    vähän alle 400 km kasassa, viime vuotta edellä 350 km ja kun viime vuonna tuli hiihdettyä n 600 km niin eiköhän nyt 1300 tavoitteeksi.
  4. Vko 43

    Ma: Lepo Ti: Sauvakävely pk- 1h 45 min Ke: Juoksu Pk 1h30min, pyrähdykset 10x10s To:Lepo Pe: Ap: koulussa lihaskuntotestit Ip:Sali 1h15min max/nopeusvoima La: Ap hiihtoa 16 km 1h30min Ip: Hölkkä 45 min Su: Lepo/ flunssa
  5. Sauvarinne

    Ite tein viimeksi tänään tämmösen reenin: -20 min alkuverryttelyt - 2 x 8 min ala vk - 3 x 8 min ylä vk ( joiden lopusta 2-3 min max) - loppuverryttelyt Reenin kesto yhteensä noin 2h20min ja oli kyllä kieltämättä aika rankka treeni varsinkin kun ei ollut aivan tuoreilla jaloilla liikkeellä.
  6. Hiihtäjän kesäharjoittelu

    Selvä homma. Kiitoksia kaikille vinkeistä yritän ottaa parhaani mukaan näistä oppia!
  7. Hiihtäjän kesäharjoittelu

    Joo ja olen vieraillut valmentajapankki.fi sivustoilla ja olen hieman heidän harjoitusohjeidensa mukaan yrittänyt rakentaakin harjoitusohjelmaani, koska hopeasompa ikäiselle vuosiharjoittelun määrä suositus oli muistaakseni haarukassa 350-500h. Harjoittelun sisältöä olen yrittänyt rakentaa myös kyseisen sivuston sinivalkoisen linjan perusteella. Olen treenannut 3-1-2-1 päivärytmityksellä eli viikossa 5 harjoituspäivää ja 2 täyttä lepopäivää. Viikkorytmitys on ollut 2 määrällisesti kovempaa viikkoa ja yksi kevyt viikko. Mitä mieltä olette vuosiharjoittelu määristä, paljonkos sitä pitäisi sitten suunnilleen olla vai oletteko kenties samoilla linjoilla valmentajapankin 350-500 h kanssa?
  8. Hiihtäjän kesäharjoittelu

    Joo kiitokset Mattialle ja xtrainerille hyvästä palautteesta. Mielenkiintoisia näkemyksiä esititte ja olen ehkä itsekkin vielä sitä mieltä, että vähäisellä harjoitustaustallani esimerkin kaltaiset harjoitusviikot ovat liian kovia. Olen kuitenkin yrittänyt juosta paljon pk vauhdilla ja kehittää voimaa monipuolisesti nyt kauden alussa. Ehkä lasken nyt hieman määrällisesti harjoittelua ja teen erillaisia määriä sisältäviä jaksoja esim. kesälomalla kun on aikaa harjoitella enemmän. Voisiko Mattia pistää vielä jotain treeniviikko esimerkkiä tulemaan, olisi todella mielenkiintoista nähdä?
  9. Hiihtäjän kesäharjoittelu

    Eka kunnon reenikesä tulossa 14 v hiihtäjän alulla. Viime talvena käväsin muutamat kisat ja harjottelin hiihtämälläkin jo reippaat 600 km. Ens talvena ois tarkotus kilpailla jo ahkerammin. Kesällä ajattelin treenata mahdollisimman monipuolisesti, mut pääasiassa juoksua, rullahiihtoa ja voimaharjoittelua. Tässä olis nytten viime viikolta treeniesimerkkiä. Ma: Kevyttä rullahiihtoa 30 min Ti: testijuoksu 5 km (25 min) Ke: Koulussa sähly 1 h To: Rullahiihto vapaalla 1h ja juoksuveryttelyt, iltapäivällä rullahiihto tt 45 min + juoksuveryttelyt Pe: Yhdistelmäharjoitus 2h ( 1h 15 min juoksu 45 min tt) La: Punttisali 1h 30 min ja Sauvakävely 2h Su lepo Pistäkääs kommentia ohjelmasta tulemaan?
  10. Hiihto km kaudella 09 - 10

    Oon 14 v ja latua tuli tahkottua tänä talvena 600 km ( ennen hiihtomäärät on olleet reippaasti puolet vähemmän) ja näillä kilometreillä pärjättiin parissa kisoissakin täs pääsiäisen aikoihin ihan kohtuullisesti. Kilometrejä verotti varmasti muutaman viikon sairasjakso, sekä täällä lapissa olleet hirmupakkaset.:9999:
×