Helpota elämääsi ja kirjaudu sivustolle

Hei, 
luet sivustoa nyt vieraana. Avaamalla sivulle omat tunnukset pystyt seuraamaan haluamiasi keskusteluja helpommin. Voit osallistua keskusteluun myös vieraana. Silloin kommenttisi menee moderointijonon kautta. Sisäänkirjautuneena se näkyy heti kaikille. Tunnusten luonnin yhteydessä voit käyttää keksittyä sähköpostiosoitetta jos et halua ilmoituksia sinulle tulleisiin kommentteihin yms.

Vieraana löydät uudet viestit valikosta Uudet viestit -> Juuri nyt. 

lare85

Jäsenet
  • Content count

    682
  • Liittyi

  • Last visited

About lare85

  • Syntymäpäivä 23.05.1985

Profile Information

  • Gender

Converted

  • Coopperi
    3590
  • 10km
    35.xx
  • Puolimaraton
    1.18 ja risat
  • Maraton
    2.52
  • Tavoite
    Mara alle 2.50, Full Triathlon alle 10h, Half 4.35

Recent Profile Visitors

404 profile views
  1. Ei taida olla nopein mahdollinen reitti? Ainakin Töölönlahden "loppunousu" vetää loppuun kunnon hapot...
  2. Osaako joku kertoa millainen toi 10km reitti on. Kisasivulla vain puolikkaan reittikartta?
  3. Pelkästään liikunta ei vaikuta. Itsellä oli todella hektistä töissä samaan aikaan. Jos on paha stressi työ- tai yksityiselämässä, niin se on suurempi tekijä laukaisemaan kun pelkät juoksureenit. Aivot käyttävät kuitenkin yli 90% kokonaisenergiastamme.
  4. 3 viikkoon ei juoksuaskelia olla otettu, ja ei paranemisen merkkejä. Kaaduin siis pyörällä ja osumaa sai polvi. Kaikkea muuta pystyy kyllä tekemään, mutta ei kestä tärähtelyä. No juoksukunto alkoikin olemaan jo liian hyvä...
  5. ja uudeessa juoksijalehdessä oli myös kattava kisaohjelma kaudelle
  6. Silloin tällöin mittailen leposykettä ja vertailen aiempiin tuloksiin. Kyllä kovalla reeniviikolla on aina sykkeet hieman korkeammat kun kevyellä, mutta aisoissa ovat pysyneet.
  7. Ok. Nyt on ollut yleensä ma tosiaan kova juoksureeni ja to suht kova pyöräreeni ja la tai su pitkis. ehkä ke voisi sitten vedellä vähän tehokkaampaa uintia. Tosiaan on ollut paha ylikunto pari vuotta sitten, joten pyrin varomaan liikaa tehoja lyhyessä ajassa. Paikat varmasti kestää, koska uinti ei niitä tosiaan pahemmin kuluta, mutta sydämen puolesta olen tätä nimenomaan ajatellut.
  8. Miten muuten jaksotatte nuo tehotreenit viikossa? Itse tällä hetkellä pyrin tekemään yhden kovan juoksu ja pyöräilytreenin kerran viikkoon. Mutta uinti on sitten aina aika perus peekoota, jos ei muutamia lyhyitä vetoja lasketa. Pelkään, että 3 vk-reeniä viikossa voisi olla liikaa.
  9. Tänään 3x3km 2min pal (11km/h). 3.30, 3.25 ja 3.20 vauhdeilla. Eka helppo, toka myös suht helppo, vikassa sai jo vetää punasella.
  10. panit vielä asteen kovemmaksi kun minsan palautuksella raastoit. Itsellä nyt kevyt viikko, eli en rääkkää kertaakaan, vain kevyttä ja lyhyitä pyrähdyksiä, niin saa taas paikkoja auki. Saa nähdä koska tämä koitos on edessä. Tarkoitus oli mennä aktiaan maaliskuussa, mutta tuli menoja. Aikojen perusteella tuo Springmarathonkaan ei kovin nopealta vaikuta.
  11. 10x1km 3.30 90s palautuksella (11km/h). Paljon kevyempi reeni kun viime viikon 4x2km. Tänään kulki happikin parempi. Vielä olisi mennyt useampikin veto, paukkuja jäi. Tuossa vauhdissa tekniikkakin pysyy hyvin hallussa.
  12. kymppejä tulee niin harvoin juostua kisoissa niin kyllä ainakin itse pitää pari edellistä päivää suht kevyinä, mutta treenaa kuitenkin toisin kun maralle valmistautuessa. Saattaa kuitenkin olla että jos esim. la kisa, niin tiistaina saattanut olla tapporeeni.
  13. Itsellä yleensä päinvastoin. Kovalla reenikaudella melkein jokainen kova reeni tehdään jalat väsyneenä, pois lukien kevyen viikon jälkeen. Siksi yleensä kisoissa yllättyy positiivisesti kun on ollut todella kevyt viikko ja välillä pari kokonaista lepopäivää alla. Muutamaan otteeseen on jalat ollut kyllä "yliherkät" kisoissa ja se on sitten mennyt perssiilleen se homma.
  14. 4x2km 3.25 500m pal. 11km/h. tosi vaikee reeni. Tuntui heti ekassa vedossa, ettei saanut kunnolla henkeä. en tiedä loppuiko happi salilta kun paljon porukkaa vai oliko ukossa vaan vika. Eilen pitkä reeni mutta en usko että sillä nyt noin suurta vaikutusta. (15km 4.42 + 85min kevyttä pyöräilyä). No pääasia että pystyi suorittamaan.