Jump to content
Juoksufoorumi.fi






Woolwich

Jäsenet
  • Content count

    25
  • Liittyi

  • Last visited

About Woolwich

Converted

  • Coopperi
    3000 (01/2010)
  • 10km
    55:00 (01/2010)
  • Puolimaraton
    2:15 (2005)
  • Maraton
    4:45 (2005)
  1. Vaarojen Maraton 7.10.2017

    Ja mä kun jo ehdin juhlia että kerrankin voitin jossain arvonnassa... ;-) #86kmedessä
  2. Pelottavaa ajatella minkälaisia tuloksia tulee sitten kun et ole lihava, olet hyvässä kunnossa ja löytyy motivaatiota. Eikä jalkavammatkaan vaivaisi... :playful: Hieno juoksu Petu!!
  3. Vaarojen maraton 5.10.2013

    Nyt kun jalat alkaa suurinpiirtein tuntumaan normaaleilta Zermattin maratonin jälkeen niin sain onnekseni ostettua peruutuspaikan Vaarojen Maratonille. Mukana siis ollaan. Tosin kommentti "vai Vaarojen maratonille. Et säkään kyllä ihan normaali ole" pisti miettimään että mihinkähän mieleenpainuvaan koitokseen sitä on taas ilmoittautunut... Yhtäkään lenkkiä ei ole takana viimeiseen kolmeen viikkoon 6.7. juostun maran jälkeen, mutta jos sitä nyt tänään uskaltaisi hölkkäämään.
  4. To 27.6.

    HCR:n reitti omatoimisesti päinvastaiseen suuntaan. 21,1km ja 2.20 kahdella ostos/juomatauolla.
  5. Zermattin maraton?

    Moi, olen itse ilmoittautunut mukaan tälle vuodelle kolmen vuoden harkinnan jälkeen. Aikatavoitteita tms muita ei ole vaan haluan testata miten kroppa toimii tuollaisessa rasituksessa. Tasamaan maratoneja on jo takana ja Zermatt on kiehtonut jo pitkään. Kerran oon käynyt tuolla skimbaamassa joten paikat ovat jotenkin tutut, mutta nyt ensimmäistä kertaa tuolla kesällä. Treenit on vaan jäänyt hieman vähiin työkiireiden vuoksi, mutta vanhoilla pohjilla, satunnaisilla lenkeillä ja rullakiekkotreenien hikoiluilla mennään. Kauniit ajatukset Malminkartanon jätenmäen ylämäkitreeneistä on jäänyt toteuttamatta joten jalat on varmasti kovilla. Starttiviivalla nähdään!
  6. Helsinki City Marathon 18.8.2012

    No niin, hirvein maraton ikinä nyt takana. Treenimäärät ihan kohtuulliset, valmistautuminen ok, mutta reitillä tuli tavattua ensimmäistä kertaa "se seinä". Lähdin tavoittelemaan rentoa juoksua ja loppuaikaa jonnekin 4.15 tienoille, mutta toisin kävi. Kahden kaverin kanssa liikkeelle ja alkuvauhti oli liian hiljaista kun yhdellä meistä juoksu tökki alusta lähtien. Siinä sitten siirsin tavoitteen 4.30 alitukseen joka pitäisi olla ihan haarukassa vaikka jotain pieniä ongelmia ilmenisikin... 18kilometrin kohdalla erosin muista ja nostin hieman vauhtia kun alku tultiin niin hiljaa. Puolimatkassa aika 2.18 joten 4.30 vielä ihan haarukassa. 20-30kilometriä menikin sitten hyvällä fiiliksellä rennosti hieman alle tuntiin... mutta mutta... 32kilometrin jälkeen keuhkot tuntuu ihan hyvältä, jalat ihan ok, mutta voimat muuten täysin poissa. Ikinä en ole kokenut vastaavaa. Sinnittelin sitten osaksi kävelle ja osaksi hölkäten maaliin, mutta loppuaika olikin jo 4.40 eli melkein puolituntia huonompi kuin tavoite. Jos en muuta oppinut niin nöyryyttä matkaa kohden tuli huomattavasti lisää... Onnea kaikille maaliin päässeille ja varsinkin oman ennätyksensä juosseille. Tukholmassa sitten lähtöviivalle seuraavan kerran...
  7. futsal ja eka maraton

    itse käyn futistreeneissä 2-3krt viikossa ja mahdollisuuksien mukaan puntilla 1-2krt/viikossa. Takana on 4 juostua maratonia sekä pari puolikasta. Futistreenien lisäksi käyn juoksemassa n.2krt/viikossa joista näin talvisin kumpikin harjoituskerta on pelkästään kevyttä pk-lenkkeilyä n. 65-70% sykkeillä kestona 50-75min. Keväämmällä kun tiet sulavat niin ohjelmaan on aina tulleet kahden viikon välein pidemmät lenkit (90-120min) ja vastaavasti toinen lenkkikerta on pysynyt ennallaan. Tällä tavalla kaikki maratonit on juostu helposti läpi ja ennätys on parantunut joka juoksulla. Seuraavan tavoitteen olen asettanut toukokuulle Köpikseen jossa tarkoitus olisi alittaa 3:45. Futaajalle joka tähtää maratonille suosittelisin ainoastaan kevyitä pk-lenkkkejä sekä pitkiä jolkotteluita, jolla luotaisiin riittävä kestävyys maratonia varten. Nopeusominaisuudet on yleensä jo hyvällä mallilla jalkapallon luonteesta johtuen, mutta kestävyyspuoli voi olla puutteellinen. Vauhtikestävyysharjoittelun rasitus voi olla aluksi liikaa kropalle ellei kuntopohja ole tarpeeksi hyvällä tasolla. Tähdätessä toiselle tai kolmannelle maratonille voi lisätä harjoittelun rasitusta futiksen lisäksi jos ensimmäinen maratoni on mennyt hyvin. Tsemiä treeniin!
  8. Copenhagen Marathon 20.5.2012

    Mukana. Tukholma ei oikein parin kerran jälkeen enää innostanut ja vaihtamalla Köpikseen sai samalla muutaman viikon lisää palautumisaikaa Zermattin maratonia varten. Treenit alkoi tänään, 179 päivää jäljellä. Tavoitteena on 3:40-3:45 loppuaika eli n.40minuutin parannus nykyiseen ennätykseen.
  9. Polven sisempi sivuside poikki!

    sivusiteiden repeäminen on tuttu vaiva joka itselläni hoidettiin kierukan leikkauksen yhteydessä. Polviortoosia jouduin pitämään yhteensä 8 viikkoa ja leikkaava lääkäri totesi leikkauksen jälkeen että polvi on entisellään 18kk:n kuluttua. Piti muuuten paikkaansa. Kuntoutuksen ja liikkumisen sai siis jo n.2kk:n jälkeen, mutta polvi vaivasi ja oireili vielä pitkään sen jälkeen. Hyvä puoli koko hommassa ja varsinkin kuntoutuksessa oli että reidet sai huomattavasti lisää lihasta ja kestävyyttä punttisalilla... Tsemiä kuntoutukseen!
  10. Sekä polvi- että nilkkaleikkauksen läpikäyneenä omaan kuntoutukseen kuului epätasaisella alustalla ilman painoja tehdyt kyykkäykset. Miettisin tässäkin nyt samaa eli esim. tyyny lattialle ja sen päällä yhden jalan kyykkyjä. Auttaa reisilihaksiin ja sen lisäksi myös polven ympärillä olevien lihasten vahvistamiseen. Kuntosalilla saman voi tehdä "ns. puolipallon päällä". Yhtenä huomiona pitää myös muistaa etureisien vahvistamisen lisäksi takareidet eli tasapuoliset liikkeet kummallekin puolelle.
  11. Tukholma 2011

    Reilu viikko aikaa kesän huippuhetkeen ja toivotan kaikille juoksijoille hyvää viimeistelyviikkoa ennen maratonia! Omat treenit on mennyt hyvin huhtikuun alkuun saakka, mutta sen jälkeen duunikiireet ovat vieneet liikaa aikaa ja kilometrit jääneet turhan vähäisiksi. Osaltaan harjoittelun onnistumisesta kertoo tavoitteeksi asettamani painopudotus vuoden vaihteen 91kilosta nykyiseen 83kiloon, viime vuoden maraton meni 87kilon kanssa joten siltä osin reissun pitäisi olla helpompi. Rohkeasti kuitenkin kuntoilijana kohti Tukholmaa ja vauhtitavoitteeksi alle 6.30min/km. Toivottavasti Siljan humppaporukasta saa sen verran virtaa että kovempikin vauhti olisi mahdollinen... Viime vuonna Tukholma meni läpi 50päivän tehoharjoittelun jälkeen ja nyt olisi tarkoitus tehdä taas ihmiskokeena 11päivän tehoputki. Pari todella kevyttä 1,5h:n lenkkiä vielä alle sekä mahdollisesti viikonloppuna yksi puolikas. Ensi viikolla sitten pelkkää palauttelua. Omista kavereistani muutama ensikertalainen on lähdössä mukaan ja toivotan heille sekä muillekin ensikertalaisille tsemppiä matkaan. Muistakaa ettei maratonia tarvitse jännittää, kaikki muutkin on joskus juossut sen ensimmäisen maratoninsa ja selvinneet hengissä. Välillä voi tuntua pahalta, mutta seuraavilla kerroilla homma on aina hieman helpompaa ilman omia hölmöilyjä. Tarpeeksi rauhallisesti vaan liikkeelle jotta pystyy nauttimaan myös loppukilometrien fiiliiksestä. Omassa maratonhistoriassani jokaisella kerralla viimeinen kymppi on aina ollut nopein ja niiden selkien ohittaminen tuntuu todella hyvältä... ;-)
  12. Spartathlon 2010, 24-25.9

    Onnea Petu kovasta ja loistavasta suorituksesta sekä raatobussin voittamisesta! Hieno homma! -samuli
  13. Itse olen huomannut omassa harjoittelussani (niin juoksussa kuin jalkapallossa tai vaikka telemark-laskemisessa) ruokavalion sekä nestetasapainon tärkeyden. Olen ilmeisesti tyyppinä sellainen että huonosti/epäterveellisesti syöneenä tai heikosti päivän aikana juoneena illan treenit ei vaan tunnu hyvältä. Voisiko tässä olla myös yksi näkökulma tai selitys "huonoihin treenipäiviin"...
  14. Helsinki City Marathon 2010

    Itse taas uskon että Stadionin vuokrat ja kustannukset ovat tippuneet selvästi sekä toimintatapojen parannuttua Maija Innasen tultua Stadion-säätiön toiminnanjohtajaksi. Uskon että myös Stadionille olisi hyvää "businesta" saada HCM sekä HCR asiakkaikseen myös tulevina vuosina... Luonnollisestikaan HCM ei pysty kilpailemaan suurien tapahtumien kanssa marssijärjestyksessä, mutta en yhtään ihmettelisi vaikka HCM palaisi stadionille tulevina vuosina.
  15. itselläni auttaa jalkaongelmiin lyhyet venyttelyt kaikilla lenkeillä n. 5-10minuutin juoksemisen jälkeen. Ei mitään pitkiä venytyksiä mutta n.5sek venytykset eri lihaksiin tekee ihmeitä.. Aikaa tuossa menee max. minuutti tai kaksi.
×