Jump to content
Juoksufoorumi.fi






hardy

Jäsenet
  • Content count

    15
  • Liittyi

  • Last visited

About hardy

Converted

  • 10km
    41.30 (2013)
  • Puolimaraton
    1:42.38 (2013)
  • Maraton
    3:48.23 (Stockholm 2010)
  1. Huh huh. Olipas kelit. Neljän tunnin alitusta lähdin kokonaiselle tavoittelemaan ja eka puolikas menikin "saunassa" kevyesti alle kahteen tuntiin. Tokalla oli pakko himmata tai olisi miestä viety vaakatasossa rauhoittumaan. Rapiat 04.20 tuli loppuajaksi joka on kaukana ennätyksestä mutta olen enemmän kuin tyyväinen silti. Kesä, marathon ja kylmät virvokkeet => loistofiilis :vrolijk_26:
  2. Tukholma 2010

    Se on siinä! Tää oli mulle eka Tukholman mara (ja elämän toka mara). Enkka parani ekasta 52min kellojen pysähtyessä aikaan 3.48.23 Hienosti järjestetty tapahtuma ja oma tavoite (alle 4h) alittui kirkkaasti. Nyt on helppo olla :morebeer:
  3. Tukholma 2010

    13 astetta ja pilvetön taivas. Hirrrmu lataus ja fiilis päällä, mutta vielä ei voi päästää remmejä irti Reilu kolme tuntia lähtöön...
  4. Tukholma 2010

    Kiitti TosiVahva. Tukholma on mulle tai siis mun avatarille vähän niinkuin kotikisa Pahoittelen, että nyt menee vähän asian vierestä -> Taustana avatarille on, että kyseisen herran koko nimi luki vuosia mun hikiyksiön postiluukussa, koska talonmies ei saanut aikaiseksi vaihtaa omaa nimeäni muuton jälkeen postiluukkuun. Kaverit päättivät siis laittaa varanimen esille. Tsemiä kaikille Tukholman kisailijoille!
  5. Tukholma 2010

    Ruotsalaiset ovat viisaita! Ovat vielä kaiken lisäksi järjestäneet hienon maratontapahtuman meille suomalaisille :thumbsup:
  6. Samaa mieltä kuin Kiritykki. 30km on vielä hyvä reeni, mutta ei pidempiä harjoituksia. Jos 30km jaksaa huvikseen hölkötellä niin uskon vahvasti, että kilpailussa jaksaa taistella sen vaadittavan 42+km.
  7. Tokaa maratonia lähden Tukholmaan juoksemaan. Ensimmäinen oli viime syksynä Damissa. Silloin joku viisas ja kokenut antoi vinkkiä, että hyvä viimeistely pitkisten osalta maraa ennen voisi olla: n. 3vkoa ennen h-hetkeä 30km pitkis 2vkoa ennen 20km pitkis 1vko ennen 10km (+ perusarkihöntsät) Toimi mulla, Dami meni hengissä läpi 4h40min. Samaa valmistautumiskaavaa noudattaen singahdin tänään 30km siivun Hirvensalon/Kakskerran kesäisissä atmosfääreissä :hali_knuffl_rein:
  8. Kauden päätavoite on elämäni toka maraton 5.6. Tukholmassa ja 4 tunnin alitus. Sepon alle 4h ohjelmaa on tullut noudatettua erittäin kuuliaisesti ja paukkuja riittäisi kovempaakin. Reenimotivaatio on huipussaan kun lumetkin lähti! :action-smiley-073:
  9. Tukholma 2010

    Ilmoittauduttu on. Mukana siis lähtöviivalla ja toivottavasti myös maalilinjalla :Bolt:
  10. Elämän eka maratoni suoritettu, aika 4:40. Hieno tapahtuma, hyvät järjestelyt, mahtava kaupunki (ja kaunis sää). Kiitos kaikille vinkeistä maratonista selviytymiseen! Ei vammoja, ei rakkoja, vain helvetin tuskalliset viimeiset 15km. Jalkojen voimat alkavat pikkuhiljaa palautua -> katse alkaa suuntaumaan Köpis/Tukholma 2010 kohti...
  11. Kiitti vasen pakki, tsemppiä tarvitaankin 10 juostua maratonia kuulostaa mahtavalta suoritukselta aloittelijan korvaan. Palaan kyselemään vinkkejä syssymmällä ajan parantamiseen jos/KUN selviän ekan maratonin hengissä maaliin asti. Luottavaisin mielin lähdetään.
  12. Mukana ollaan. Mullekin syksyn päätavoite kuten myös elämäni eka mara :situps:
  13. vanhaTuttu:n "3 vkoa ennen 30 km, 2 vkoa ennen 20 km ja vko ennen 10 km." kuulostaa hyvältä - toimii luultavasti mullakin. Kiitos muillekin varmistuksesta että 30km voi hölkätä vielä tässä välissä - mara siis 18.10. Vedin siis sunnuntaina 30-siivun reiluun 3 tuntiin. Ihan hyvältä tuntui, osakiitos hyvän ilman ja Ruissalon kauniiden maisemien Maratonille tarvii sitten koittaa kevyesti tankata. 30km lenkille söin 3 tuntia ennen 4 siivua vaaleeta leipää ja tuntia ennen 40g maltoa veteen sekoitettuna. Lenkillä mukana 4x1,25dl vettä juomavyössä. Hyvin riitti energiat, mitä nyt pari tuntia lenkin jälkeen väsytti ja sai olla villasukat jalassa :smiley:
  14. Kiitos vastauksista. Voin siis hyvillä mielin riipasta 30km harjoituksen vielä ennen H-hetkeä. Kuten mainitsin maratonin läpäisy on prio1 ja aika toissijainen tavoite. Sen verran vielä lisäystä taustaani, että olen n.20v aktiivisesti harrastanut futista tai salibandy niin en urheilun saralla ole ensikertalainen. PJS kommentoi, että vauhtini kuulostaa liian kovalta ensikertalaiselle. Esim. 20km lenkin juoksen 2h keskisykkeen olleessa 145. Pitäisikö syke tiputtaa vielä alemmas maratonia ajatellen? Maratonin osalta olen kyllä rookie ja siksi kaikki kokeneiden neuvot otetaan vastaan :kumarrus:
  15. Moi kaikki, Eka viestini, jännää Olen osallistumassa elämäni ekalle maratonille Amsterdamiin 18.10. Isoin kysymys kuuluukin, että onko 30km lenkki 3vkoa ennen maratonia liian kova suoritus ja ehtiikö kroppa palautumaan siitä? Omasta harjoittelusta ja kunnosta sen verran, että olen huhtikuun lopusta asti juossut joka toinen vko 3x10km ja joka toinen 2x10km + pitkä lenkki (15-30km). Pitkillä lenkeillä vauhtini on aina n.10km/h. Kympin höntsään yleensä n.55min. Tavoitteeni on päästä maraton loppuun, aika on täysin sekundäärinen tavoite. Kysyn silti vielä, että mikä olisi realistinen "läpimenoaika" kun 30km lenkin juoksen 3 tuntiin?
×