Jump to content
Juoksufoorumi.fi






hardy

Jäsenet
  • Content count

    18
  • Liittyi

  • Last visited

About hardy

Profile Information

Converted

  • Coopperi
    3080m (2017)
  • 10km
    41.30 (2013)
  • Puolimaraton
    1:39.18 (2015)
  • Maraton
    3:46.00 (Helsinki 2013)
  1. Täältä myös vahva suositus Skechers Gorun Ultralle. Aikoinani kärsin vuosia kovista kantapää- ja nilkkasäryistä lenkkien jälkeen useamman Niken ja Addun mallin kanssa. Sain tutulta testiin Skechersin Ultrat. Nyt noita käytössä useampaa uudempaa ja vanhempaa mallia. Pehmeät ja kevyet sekä vaimennus tavallaan kengän keskellä, joka vähentää huomattavasti kantapääiskuja.
  2. Täysin samaa mieltä, että kroppa osaa ja sitä yritänkin alkaa kuuntelemaan entistä paremmin. Ja tietysti teidän, kokeneempien, vinkkejä ravintopuolesta. Mulla tuo liikuntapuoli on yleensä ollut itselleni sopivassa kunnossa, mutta ravintopuoli hieman retuperällä... Hyviä pointteja edellä. Mulla on mitattu melko alhainen verenpaine (en muista nyt lukemia ulkoa), että se voi siis olla yksi syyllinen. Päänsärystä en kärsi kuin joskus harvoin sunnuntaiaamuisin Toiseksi en koskaan syö 5-6 ateriaa päivässä vaan kuten edellä mainitsin niin yleensä 4 (aamu- ja iltapala mukaan lukien) ja isot annoskoot. Aamupalasmoothie sisältää 250g rahkaa, joten ei ihan hennoin smoothie ole kyseessä. Silti kyllä yleensä lounaaseen mennessä on jo kova nälkä. Pitäisi varmaan kokeilla tuota aterioiden lisäämistä. Tuntuu vaan kovin vaivalloiselta, kun liikkuvien lasten kanssa tuo arjen ruokailuprosessi on muutenkin hieman työläs. En halua (enkä usko tarvitsevani) lisää kaloreita, mutta ehkä tasaisempi energian saanti päivän aikana voisi auttaa.
  3. Suolaisen himo illalla

    En heti löytänyt vastaavaa ketjua, joten... mistä johtuu kova suolaisen himo illalla? Ja mikä avuksi? Taustastani hieman: 186cm /79kg, keskimäärin juoksen 3-4 krt/vko (30-70km), salilla 2krt/vko, salibandy 1krt/vko. Juokseminen ehdottomasti lähimpänä sydäntä harrastusten puolesta. 10 maratonia takana, noin 4h keskimäärin loppuaika. Ei vaivoja, ei vammoja, ei huolia. Normi ruokarytmi: Noin kello 0800 smoothie, 1200 lounaaksi salaatti/lämmin ruoka, 1700 päivälliseksi lämmin ruoka, 21-22 iltapala. Syön isoja annoskokoja enkä kärsi nälästäkään, mutta lähes joka ilta on hirmuinen suolaisen himo. Varsinaisesti ei ole nälkä vaan tekee mieli syödä suolaista ja rasvaista (sipsejä, ranskalaisia, pekonia tms). Salaattiannos tai muutama ruisleipä juustolla ei auta asiaan. Tosin lieventää suolaisen himoa, mutta leipiäkin pitäisi syödä varmaan 6 kpl himon taltuttamiseksi. Kiitos jo etukäteen vinkeistä. OT. näköjään 2011 viimeksi kirjoitellut foorumille ja TAAS ;)
  4. Huh huh. Olipas kelit. Neljän tunnin alitusta lähdin kokonaiselle tavoittelemaan ja eka puolikas menikin "saunassa" kevyesti alle kahteen tuntiin. Tokalla oli pakko himmata tai olisi miestä viety vaakatasossa rauhoittumaan. Rapiat 04.20 tuli loppuajaksi joka on kaukana ennätyksestä mutta olen enemmän kuin tyyväinen silti. Kesä, marathon ja kylmät virvokkeet => loistofiilis :vrolijk_26:
  5. Tukholma 2010

    Se on siinä! Tää oli mulle eka Tukholman mara (ja elämän toka mara). Enkka parani ekasta 52min kellojen pysähtyessä aikaan 3.48.23 Hienosti järjestetty tapahtuma ja oma tavoite (alle 4h) alittui kirkkaasti. Nyt on helppo olla :morebeer:
  6. Tukholma 2010

    13 astetta ja pilvetön taivas. Hirrrmu lataus ja fiilis päällä, mutta vielä ei voi päästää remmejä irti Reilu kolme tuntia lähtöön...
  7. Tukholma 2010

    Kiitti TosiVahva. Tukholma on mulle tai siis mun avatarille vähän niinkuin kotikisa Pahoittelen, että nyt menee vähän asian vierestä -> Taustana avatarille on, että kyseisen herran koko nimi luki vuosia mun hikiyksiön postiluukussa, koska talonmies ei saanut aikaiseksi vaihtaa omaa nimeäni muuton jälkeen postiluukkuun. Kaverit päättivät siis laittaa varanimen esille. Tsemiä kaikille Tukholman kisailijoille!
  8. Tukholma 2010

    Ruotsalaiset ovat viisaita! Ovat vielä kaiken lisäksi järjestäneet hienon maratontapahtuman meille suomalaisille :thumbsup:
  9. Samaa mieltä kuin Kiritykki. 30km on vielä hyvä reeni, mutta ei pidempiä harjoituksia. Jos 30km jaksaa huvikseen hölkötellä niin uskon vahvasti, että kilpailussa jaksaa taistella sen vaadittavan 42+km.
  10. Tokaa maratonia lähden Tukholmaan juoksemaan. Ensimmäinen oli viime syksynä Damissa. Silloin joku viisas ja kokenut antoi vinkkiä, että hyvä viimeistely pitkisten osalta maraa ennen voisi olla: n. 3vkoa ennen h-hetkeä 30km pitkis 2vkoa ennen 20km pitkis 1vko ennen 10km (+ perusarkihöntsät) Toimi mulla, Dami meni hengissä läpi 4h40min. Samaa valmistautumiskaavaa noudattaen singahdin tänään 30km siivun Hirvensalon/Kakskerran kesäisissä atmosfääreissä :hali_knuffl_rein:
  11. Kauden päätavoite on elämäni toka maraton 5.6. Tukholmassa ja 4 tunnin alitus. Sepon alle 4h ohjelmaa on tullut noudatettua erittäin kuuliaisesti ja paukkuja riittäisi kovempaakin. Reenimotivaatio on huipussaan kun lumetkin lähti! :action-smiley-073:
  12. Tukholma 2010

    Ilmoittauduttu on. Mukana siis lähtöviivalla ja toivottavasti myös maalilinjalla :Bolt:
  13. Elämän eka maratoni suoritettu, aika 4:40. Hieno tapahtuma, hyvät järjestelyt, mahtava kaupunki (ja kaunis sää). Kiitos kaikille vinkeistä maratonista selviytymiseen! Ei vammoja, ei rakkoja, vain helvetin tuskalliset viimeiset 15km. Jalkojen voimat alkavat pikkuhiljaa palautua -> katse alkaa suuntaumaan Köpis/Tukholma 2010 kohti...
  14. Kiitti vasen pakki, tsemppiä tarvitaankin 10 juostua maratonia kuulostaa mahtavalta suoritukselta aloittelijan korvaan. Palaan kyselemään vinkkejä syssymmällä ajan parantamiseen jos/KUN selviän ekan maratonin hengissä maaliin asti. Luottavaisin mielin lähdetään.
  15. Mukana ollaan. Mullekin syksyn päätavoite kuten myös elämäni eka mara :situps:
×