Jump to content
Juoksufoorumi.fi






ForrestG

Jäsenet
  • Content count

    2 045
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    4

About ForrestG

  • Syntymäpäivä 02.07.1978

Converted

  • Coopperi
    3980m
  • 10km
    31.55
  • Puolimaraton
    1.10.08
  • Maraton
    2.27.14
  • Tavoite
    Aina tavoittena uudet ennätykset
  1. Sankariainesta

    Progressio. Määrää ja tehoa, mutta ei molempia alkuun yhtä aikaa. Rytmitys kuntoon. " Kovat"treenit riittävän* levänneenä, kestävyyttä voi ja kannattaa välistä treenata väsyneenä. Ei tarvitse hapottaa ja voimakkaasti hengästyä kuin 1krt/2-3 viikkoon, muuten ns kovissa treeneissä rasittavuus tulee määrän(treenin pituuden) takia, ei liian kovan tehon. Siitä on sitten helppoa ruveta kehittämään suorituskykyä kun kilpailut lähenevät. *riittävän levännyt ei tarkoita täysin palautunut. Riittävä on riittävä.
  2. Sankariainesta

    Muutamia perustavaa laatua olevia virheitä/puutteita. Niitä minun on turhaa käydä yksilöimään, se ei hyödytä ketään.
  3. Sankariainesta

    Baltsu vissiin rupesi baltsuilemaan tämänkin "vedon" suhteen, kun mitään ei ole täällä asiaan kuulunut. Odotellaan vielä päivä, josko järkevä ja molempia osapuolia kiinnostava sekä motivoiva veto saadaan aikaiseksi.
  4. Sankariainesta

    Tällä hetkellä tiimiin kuuluu: PA,kaikki tietää Niko, vanha ja viisas. Ei ihan kenialaisen näköinen ruholtaan, mutta bmi 26 vedetään siihen 3 h kanttiin. Kanninen, taso oli jotain 3.10-3.15 tjsp, nyt 2.55 Seppo, taso hiimailee 3+ kantissa, menee pikkuvaivaivalla 2.50 haminoille Joni, taso oli 2.10 haminoilla puolikkaalla, nyt jossain 1.42. Ensi syksynä mara menee siihen 3 haminoille Kimmo, kuntoilumielellä. Ekalla puolikkaalla lähti taju vikalla kilsalla. Joten näkee mihin pääsee, taso tällä hetkellä noin 2.15-2.17 puolikkaalla. EI tavoitetta muuten kuin että liikunta tulisi hauskaksi elämäntavaksi. Noora, nyrkkeilee. SM-tasolla, keväällä hopeaa juniori tyttö, hiihtää, tuleva olympia kultamitalisti.
  5. Sankariainesta

    No joo. Baltsulla ja Jodlaajalla on historiaa täällä palstalla. Baltsulle voi huoletta vittuilla mennen tullen, kaiken lisäksi vielä hyvällä omallatunnolla; sitä saa mitä tilaa. Yleensä ei edes tarvi vittuilla, totuuden kertominen riittää. Hän jodlaa yleensä kuntoilijoita, heidän treenaamisiaan, ulkonäköään sekä mitä milloinkin, vaikka ei todellisuudessa itse pysty yhtään parempaan. Miehellä olisi potentiaalia helposti alle 2.40 ja kunnolla asiaan panostamalla alle 2.35, silti rimpuillut vuosia jossain 3+ tuloksilla. Huonoa tekemisenlaatua kutsutaankin jo yleisesti baltsuiluksi, (varsinkin jos itse ei aina narsismipäissään tajua tekemisen laaduttomuutta, niin kaverit voi muistuttaa, ettei pidä sortua baltsuiluun). Jodlaajalla oli jotain kujeita, joista en kyllä ihan selvillä ole. Joutui banniin jostain syystä - olisko hieman iso pyörä heittänyt. Kuitenkin myöhemmin on selvinnyt, että elelee ihan omissa sfääreissä, eikä sillä ole kovinkaan paljoa kosketuspintaa todellisuuden kanssa. Mielestäni täysin harmiton, varsinkin kun ei ole täällä jodlaamassa.
  6. Sankariainesta

    Ja sikäli Joni ei kelpaa, niin kyllä täältä löytyy Kanninen sekä Niko, ketkä varmasti ovat 2019 siinä kunnossa, että ovat valmiita haasteeseen myös. Sikäli vain vielä haluaavat Guurin mukana sinne asti olla. Eikä siinä että materiaalini olisi parempaa, vaan ohjelmani sekä systeemini on sen verran ylivoimaista, että diipadaapailu jää auttamatta kakkoseksi. Lisäksi saamme YHDESSÄ lietsottua sellaisen motivaation tekemiseen, ettei baltsuilu tule heikoillakaan hetkillä edes mieleenkään. Sen vertaa olen katsonut tekemistä, että 2019 sm kisoihin saisin baltsu sinutkin juoksemaan alle 2.40. En tiedä menisikö 2.35 alle - ehkä, mutta 2.40 alle varmasti.
  7. Sankariainesta

    Mielelläni lähtisin tähän vetoon, mutta auktoriteettini ei riitä sasan osalta, koska hän ei osallistu enää Guurin treenirinkiin, ja Sepon osalta olen kuulostellut sellaista, että juoksee maratonia vain sillä silmällä, jotta halunnee osallistua retkeilykisoihin jossain vaiheessa. Tietysti, jos Seppo päättää itse, että on valmis osallistumaan SM-otatukseen, niin kyllä aika saletissa olen - maksumieheksi joudut. Lisäksi voin antaa sulle vähän helpostusta siinä, että nollatasolta lähtenyt Joni voi korvata sasan. Joutseno 2017 puolikas 1.42 tjsp, olisi laskujen mukaan jo SM-kisakunnossa 2019. Edit. Näköjään Seppo onkin lupautunut jo kaljan maksajaksi.
  8. Sankariainesta

    Pikkuhiljaa ollaan taas treenaamista aloittelemassa. Vantaan jälkeen kaikilla on ollut enemmän tai vähemmän omatoimista harjoittelua, enkä kovin kaksisia neuvoja ole antanut. Sanoin vain, että ei kannata hirveän kovia treenejä tehdä, koska niitä saatte vielä tehdä tympääntymiseen saakka. Ohjeistin myös, että kannattaa lenkillä käydä 2-5krt/Vko ennen kuin varsinainen ohjelma alkaa, sillä en jaksa ruveta kaksista sisäänajojaksoa pitämään. Olihan osa käynyt lähtötason mittaamassa aktiassa, ja sen puoleen hyvälle lähtökohta näyttää, että noin paskasta tasosta ei oikeastaan muuta suuntaa ole kuin ylöspäin. Tietysti sillä edellytyksellä, että paikat kestää ja muuten on terveenä. Tämä neljän vuoden jakso "tätä uraa" on omalta kohdalta ollut vähän hankalaa, koska ohjelmien laatiminen on kauttaaltaan ollut sellaista piperrystä ja muniin puhaltelua, eikä vielä olla päästy siihen moodiin mitä minä pidän oikeana harjoitteluna. Tämä tietysti on subjektiivinen mielipiteeni, ja veikkaanpa että esim PA tai Niko ovat olleet joinakin päivinä hieman eri mieltä asiasta. Nyt alkaisi merkit olla sen vertaa ilmassa, että ainakin PA:n osalta ruvetaan tekemään sellaista ohjelmaa, mitä voidaan jo pitää juoksuohjelmana. Samalla kokeilen saada Jonille sellaisen harpan kehityksessä(keskikokoisella riskillä), että se saavuttaisi PAn nykyisen tason noin vuotta puoltatoista nopeammassa tahdissa mitä PA saavutti. Tarkoituksena olisi, että voitaisiin saada kolmestaan mahdollisimman pikaisesti hyvä treenirinki tälle suunnalle, ja yhteisharjoitusten voimalla ajaisimme toinen toistamme eteenpäin. Emme siis vieläkään siirrytä baltsuiluun eli järjettömään diipadaapailuun, vaan pyrimme mahdollisimman kauas sellaisesta, sillä meillä on tarkoitus oikeasti kehittyä ja aiomme pärjätä (ainakin kylähölkissä). Olemmehan sankariainesta.
  9. Hah. Mulla on vain Peugeotin V-Clic Scootteri. Voit vaihtaa siihen variaattorin hihnan.
  10. Tuntuu auton korjailun taso nousta sillä vauhdilla, että ensi kuun lopulla jo varmaan koneremontteja teet kotona.
  11. Norjalainen alitti tunnin

    Norjassa osataan.
  12. Sankariainesta

    Olen muutenkin hylännyt jo aikoja sitten selkeän keventelyjaksosysteemin. Harjoitetaan niin, että kroppa on väsynyt ja levätään/kevennellään, niin että kroppa taas ottaa harjoittelua vastaan. Tiettyjä sapluunoita, rytmityksiä ja toimintamalleja on mielessäni mitkä toimivat, mutta yhtenä peruslähtökohtana olen pitänyt sitä, että oppiminen on jatkuvaa. Kroppa oppii sekä tottuu treeneihin ja yrittää päästä tasapainoon = silloin treenejä pitää muuttaa eli järkyttää tasapainoa. Valmennettavan pitää oppia kokoajan treenaamaan paremmin ja omaksuttava "ns urheilijamaisempi elämäntapa", sekä oppia tuntemaan kroppansa käyttäytymistä. Valmentajana minun pitää oppia koko ajan valmennettavasta, että millaista ärsykettä missäkin vaiheessa kannattaa tehdä, sekä oppia ja kehittää valmennusfilosofiaa eteenpäin.
  13. Sankariainesta

    Minä oon melko vähän perustanut viikkokilometrejen laskemisesta. Nyt vähän hasardilla heitän että viimeisen 7-9kk:n aikana kovilla viikoilla (tai 7 vrk pätkässä) taisi kovimmat viikot olla noin 160-165km kantissa ja kevennysten aikoina noin 100km haminoilla. Mie en oikeen jaksanut panostaa viikko ajatteluun ku kolmivuorotyö ja ei minkäänlaista säännönmukaisuutta ole työvuoroissa.
  14. Sankariainesta

    Melko liki 80kg taisi olla paino. Ihmetteli ainakin kovin kun tankatessa ei paino suostunut nousemaan 82kg kuten oli odotellut.
  15. Sankariainesta

    Baldini voisi jatkaa vielä neuvomista...
×