Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Pasi_P

Jäsenet
  • Content count

    796
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

Pasi_P last won the day on January 7

Pasi_P had the most liked content!

Community Reputation

258 Excellent

2 Followers

About Pasi_P

  • Syntymäpäivä 18.05.1962

Converted

  • Coopperi
    3480
  • 10km
    36:39:10
  • Puolimaraton
    1:20:26
  • Maraton
    2:48:22

Recent Profile Visitors

1 158 profile views
  1. Mites sulla treenivauhdit menevät? Palauttava, pk2, maratonvauhtiset, tv-kovat ja vedot?
  2. Mä en kiristäisi. Jos @jovajoha n kynnykset pitävät paikkansa, niin kynnysten puoliväli on (noin) sykkeellä 155 ja vauhdilla 5:20 min/km. Mä lähtisin liikkeellä maltilla noin 5:20 min/km, ja kiristäisin vasta myöhemmin jos varaa on. Vitosen ja vähän alle vauhti on kuvauksen perusteella selkeätä vk2:sta ja silloin voi tulla karu kisa, jos alusta pitäen lähtee sitä lätkyttelemään. Voi olla että olen väärässä, tai testitulokset eivät pidä paikkansa. Laadukkaan näköistä treenaamista
  3. Busted, näin pääsi käymään! Mutta joo, kyllä perussosiaalisuus kuuluu asiaan, ei siinä mitään. Mutta kyllä mä jo alkuverkoista lähtien käännyn sisäänpäin ja sosiaalisuus vähenee mitä lähemmäs startti tulee. Alkuverkat voin vielä tehdä kaverin kanssa, mutta kyllä jutut vaan vähenee.
  4. Kiva yleistys! Olen 56 vuotias, enkä juttele ennen kisaa, enkä kisan aikana kenenkään kanssa. Kisoihin mennään kisaamaan, eikä lörpöttelemään. En ymmärrä tyyppejä, jotka juttelevat edes ennen kisaa. Karsinassa olo on pyhitetty keskittymiseen ja oman kisasuorituksen läpikäymiseen, eikä lörpöttelyyn. Eivät varmaan yritä tarpeeksi = NR! Kisan jälkeen chattaily on ok.
  5. Kyllä blogista jotain osviittaa saa ja vertailemalla aikaisempiin kirjoituksiin ym., niin sanoisin että J on 1:06-1:07 kunnossa.
  6. En ihan koko ketjua lukenut, mutta onkohan täällä ollut puhetta harjoitustiheydestä? Varmaan olet tässä ketjussa jo maininnutkin, mutta kerrotko vielä montako kertaa viikossa käyt lenkillä? Olisiko ideaa jos lisäisitkin helppojen ja lyhyiden lenkkien lukumäärää ja vasta sitten rupeaisit kasvattamaan lenkkien pituutta? Ihan käypä progressio harjoittelussa on: useus -> määrä -> teho. Käytän tuota omilla asiakkaillani jonkin verran, ja toimii kyllä. Ja ettei ihan junnaamiseksi mene, niin lenkkien loppuun voi hyvin tehdä muutamia rentoja aukivetoja.
  7. Jep, ja treenaa sitten sykeohjatusti, tai vauhtiohjatusti, niin oma tuntemus pitäisi olla aina se joka "määrää". PPPP on ihan toimiva sääntö. Mulla on (taas!) jotain ihmeellistä alipalautumista, ja välillä mittailen laktaatteja treeneissä. Kevyiden lenkkien laktaatit saattavat olla vk-alueella ja ala-vk-lenkin laktaatit lähellä anakynnystä, vaikka sykkeet ovat ok. Tunne näissä on laktaattien mukainen, eli eivät laktaatit ja sykkeet aina ole synkassa.
  8. No eikö kuitenkin kannattaisi selvittää ne sykerajat ensin? Mä olen omissa testauksissani nähnyt kaikenlaisia sykkeitä, etten ihan suoralta kädelta ilman testejä menisi sanomaan sykkeistä oikein mitään. Karvosen kaavallakin arvioidut sykerajat voivat mennä pahasti metsään jos sen prosentin arvioi väärin.
  9. Pasi_P

    Stubbin meriselitys

    Juoksupiirien yksi hyvä puoli on se, että siellä heitetään tittelit vittuun. Stubbinaattori on hyvä jätkä, ja koppipelaaja, niin kuin kaikki muutkin. Silti en ääntäni hänelle anna koskaan. Ja voisin mä lähteä Trumpinkin kanssa lenkille, vaikka arvomaailma onkin ällöttävä.
  10. Juu, olihan ne siellä. Vähän erikoiset laktaatit ovat. Ihmettelikö testaaja hitaiden vauhtien laktaatteja mitenkään (taloudellisuus, mittavirhe)? Aerobinen kynnys meni rikki kolmannen ja neljännen vedon välissä. Kolmannen vedon laktaattti 2.0 ja neljännen 1.5, sekä rasvan ja hh:n osuus muuttuu hassusti kolmannen ja neljännen vedon välissä. Testien välissä 10kk (?) ja aerobinen kynnys kehittynyt 38 sekuntia. Herättää vähän ihmetystä
  11. Eikö tuossa mitattu laktaatteja ollenkaan, vai enkö osaa katsoa? Myös testaajan kommentit kiinnostaisivat kovasti.
  12. Olisiko mahdollista että laitat testien kuvaajat näkyville?
  13. Pasi_P

    Stubbin meriselitys

    51 vuotiaana (Köpis 2013, 2:48:22) Kyllä mä laitan oman tulokseni sydämen ja sykkeen ansioksi ennemmin kuin raa'an voiman. En tuolloin tehnyt lihaskuntoharjoittelua kuin satunnaisesti. Väitän pokkana, että Stubbinaattori on lähtenyt liikkeelle liian kovaa omaan kuntoonsa nähden. Ei tommosta kanttaamista mun mielestäni muuten selitetä (kun ei ilmeisestikään raportoinut muista ongelmista). Muutenkin ihmetyttää jotkut rapsat, joissa haetaan diipadaapa-selityksiä. Miksei vaan voisi myöntää rehellisesti "Aloitin liian kovaa ja kanttasin. Ensi kerralla fiksummin."
  14. Osa porukasta voisi laittaa vähän jäitä hattuun. Raamatun mukaan kymppi pitäisi 2:20 maratoniin kulkea 29:50. Tämän vuoden Kalevan kisoissa yksi juoksija pääsi tuohon. Paperillahan nämä ovat äärimmäisen helppoja juttuja, mutta käytäntö onkin sitten jotain muuta. Ripaus realismia kiitos!
×