Jump to content
Juoksufoorumi.fi






Pasi_P

Jäsenet
  • Content count

    771
  • Liittyi

  • Last visited

1 Follower

About Pasi_P

  • Syntymäpäivä 18.05.1962

Converted

  • Coopperi
    3480
  • 10km
    36:39:10
  • Puolimaraton
    1:20:26
  • Maraton
    2:48:22

Recent Profile Visitors

929 profile views
  1. Kysy mitä tahansa ketju

    Jes, tää se oli, kiitos! Mielelläni lainaan lehden.
  2. Kysy mitä tahansa ketju

    Kiitti! Mä luinkin tuon, mutta hämärästi muistelen, että jossakin muualla olisi treeniä avattu vähän enemmän. Noh, todennäköisesti muistan väärin.
  3. Kysy mitä tahansa ketju

    Jossain oli juttua Kaisa Mäkäräisen voimaharhoittelusta, ja siitä että maksimivoimatreeni ei Mäkäräiselle sovi. Muistaako/tietääkö joku mistä tämä juttu löytyy? Vai olenko nähnyt taas unta!
  4. Helsingin juoksijat ry järjestää Pohjoisbaanan mailin Helsingin Käpylässä. Tervetuloa juoksemaan! Ensimmäinen Pohjoisbaanan maili juostaan keskiviikkona 15.11. klo 18:00. Startti tasan klo 18:00. Lähtö tapahtuu Pohjoisbaanalta Käpylän aseman läheisyydestä. Reitti kulkee Käpylästä Pasilaan Pohjoisbaanaa pitkin ja maali on Pasilassa. Lähtölaukaus on "än-yy-tee-nyt-huuto". Epävirallinen ajanotto järjestetään, ota oma kello mukaan varmuuden vuoksi! Kilpailu toimii erinomaisena valmistavana harjoituksena esimerkiksi lauantain Aktia-Cupia varten. Tapahtuma on ilmainen. Tervetuloa!
  5. Onko isänpäivälahja edelleen ostamatta? Klikkaa isällesi tai puolisollesi vuoden paras lahja. Esimerkiksi 6 kk juoksuvalmennus, parivalmennus tai juoksijan/maratoonarin tasotesti. Tsekkaa uudet sivut: http://www.pasipaallysaho.fi/
  6. Norjalainen alitti tunnin

    Mä en tuohon osaa sanoa oikeastaan mitään. kiinnitin vaan huomiota laktaatteihin ja peilasin suomalaiseen ajattelutapaan (Lähdekirjana Urheiluvalmennus, ja kuntotestaus esim Urheiluopistoilla jne)
  7. Norjalainen alitti tunnin

    On ja ei. Eivät kynnykset koskaan mene veitsellä leikaten, niin kuin ei tässäkään, vaan "liukuen" 1. Palauttava/pk1 2. Pk2/vk1 3. Vk1/vk2 4. Vk2/mk 5. Mk -> nk (?)
  8. SPARTATHLON 29-30.9.2017

    Toivottavasti en nyt sohaise pahasti ampiaispesään. Jotenkin vaan näyttää siltä että aloitusvauhti oli yksinkertaisesti liian kova, jonka seurauksena ensin loppui kunto ja vasta sitten tuli henkinen uupuminen. Korjatkaa, jos olen väärässä. Mulla ei siis ole kokemusta kisasta ja vähän sii ja soo saisko edes kommentoida, mutta jotenkin tuon tason urheilijalta toivoisi kuitenkin vähän analyyttisempää pohdintaa. Alla oli kuitenkin kova 24h kisa, ja kai siitäkin jonkin aikaa palautuu.
  9. Moskova Maraton 24.9.2017

    Kerropa lisää järjestelyistä ym, rupes kiinnostamaan. Ihan haipakkaa on kärjessä menty.
  10. Tervetuloa palstoille. Esimerkiksi tuolta löytyy pt-palveluja tarjoavia yrityksiä: http://www.juoksufoorumi.fi/forum/118-juoksuvalmennukset-ja-pt-palvelut/ Ota rohkeasti yhteyttä, niin saat vamasti apua, ja laadukasta palvelua. Tsemppiä!
  11. Hankin kirjan jonkun aikaa sitten, mutta täytyy sanoa, että Pfitzingerin ajatukset eivät sovi ainakaan mulle kovinkaan hyvin. Laskeskelin joitakin harjoitusviikkoja eri ohjelmista ja aika paljon ohjelmissa juostaan pk2-tehoilla ja tv-kovaa, ja toisaalta maratontehoilla juostaan harvoin. 55 mailin 18 viikon ohjelmassa juostaan neljä maratontehoista treeniä (13km, 16km, 19km ja 23 km), ei kiitos! Esimerkkiviikko: palauttava 17,5 %, pk2 72,5%, vk2 (sis maratontehon ja tv-kovat) 10%. Liian vähän pk1:stä (ei ollenkaan), liikaa pk2:sta, ja liian vähän maratontehoa.
  12. Olen monipuolisen kokemuksen omaava personal trainer ja juoksu-valmentaja. Valmennuksessani haluan keskittyä nimenomaan aikuisiin kuntourheilijoihin ja kilpakuntoilijoihin, jotka haluavat kehittyä juoksijoina ja parantaa tuloksiaan. Minulla on usean vuoden kokemus erityisesti aikuisten juoksuvalmennuksesta, ja olen itse aktiivinen kuntourheilija. Ymmärränkin aikuisen juoksijan tarpeita ja haluja hyvin. Keski-ikäisen juoksijan levon ja rasituksen suhde on erilainen kuin nuorella ja asettaa harjoittelulle erilaiset haasteet. Muun muassa nämä asiat täytyy huomioida harjoittelua suunniteltaessa. Ikä ei ole este, korkeintaan pieni hidaste. Päätuotteeni on juoksuvalmennus, harjoittelun ohjelmointi sekä ohjelmien räätälöinti yksilöllisesti. Juoksuharjoittelun tukitoimina tarjoan testauspalveluita (maratoonarin ja juoksijan tasotesti), juoksutekniikkavalmennusta ja juoksijan voimavalmennusta. Teen juoksuohjelmat aina asiakkaan tarpeiden ja halujen mukaan. Otan niissä huomioon asiakkaan harjoitustaustan, tavoitteet ja muun elämän vaatimukset. Mikäli loukkaantuminen riivaa asiakasta, teen myös korvaavia treeniohjelmia. Takaan, että mikäli asiakas harjoittelee ohjelman mukaisesti, kehitystä tapahtuu ja tulosta syntyy! Tavoitteellinen harjoittelu ei ole ilotonta irvistelyä hiki otsalla, vaan motivoiva matka oman mukavuusalueen ulkopuolelle onnistumisen elämyksiin. Lisätietoja: http://www.pasipaallysaho.fi/
  13. Yleisurheilun MM-kisat 2017

    Mitä mieltä Farahista, joka kymppitonnilla flirttaili yleisön kanssa osoittaakseen ylivoimaansa ja halventaakseen muiden kilpailijoiden tekemistä. En ole missään lukenut mitään kritiikkiä tuosta tempusta. Ai niin Farah, suuri sankari, kaiken arvostelun ulkopuolella.
  14. Sykealueet

    Kyllä, tai omalla kohdallani käyttäisin sanaa "maratontehoinen". TV-reipas on itselleni tärkein yksittäinen harjoitus, sen jälkeen kun pitkästä lenkistä tuli rutiinilenkki. Itsekin pilkon pk-alueen kahtia, enkä juurikaan juokse pk2-alueella kuin satunnaisesti. Tällä tavalla pystyn nostamaan määriä ja paukkuja jää kehittäviin harjoituksiin. Tv-reippaaseen (ja muihinkin harjoituksiin) teen progressiot riippuen maratonin ajankohdasta.
×