Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Pasi_P

Jäsenet
  • Content count

    809
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

Pasi_P last won the day on January 7

Pasi_P had the most liked content!

Community Reputation

271 Excellent

2 Followers

About Pasi_P

  • Syntymäpäivä 18.05.1962

Converted

  • Coopperi
    3480
  • 10km
    36:39:10
  • Puolimaraton
    1:20:26
  • Maraton
    2:48:22

Recent Profile Visitors

1 296 profile views
  1. Pasi_P

    Koirataksi 2018

    Koirataksi järjestetään taas! Tervetuloa perinteiseen 800 metrin juoksukisaan Otaniemen urheilukentälle 27.6. Ensimmäinen startti juostaan 19:30 ja lähtöryhmiä tulee ilmoittautuneiden mukaan tarvittava määrä.
  2. Mielestäni ei. Alussa oleellista on saada harjoitustiheys kuntoon. Jos ja kun voit juosta 3 kertaa viikossa, niin silloin harjoitustiheyttä voi kasvattaa juuri niin kuin tässä ketjussa on ehdotettukin. Ensin siis harjoitustiheys kuntoon ja vasta sen jälkeen pidentämään lenkkejä. Miten esim sellainen että jätät tosiaan sen auton kauemmaksi duunipaikasta ja juokset töihin ja takaisin? Minilenkit ovat alussa ok.
  3. @Aerkank nyt on todella mielenkiintoinen kysymys. Olisiko sulla näkemystä tähän, luetkohan palstaa enää..
  4. Pasi_P

    Joensuu Run 12.5.2018

    Missä tulokset?
  5. Mites sulla treenivauhdit menevät? Palauttava, pk2, maratonvauhtiset, tv-kovat ja vedot?
  6. Mä en kiristäisi. Jos @jovajoha n kynnykset pitävät paikkansa, niin kynnysten puoliväli on (noin) sykkeellä 155 ja vauhdilla 5:20 min/km. Mä lähtisin liikkeellä maltilla noin 5:20 min/km, ja kiristäisin vasta myöhemmin jos varaa on. Vitosen ja vähän alle vauhti on kuvauksen perusteella selkeätä vk2:sta ja silloin voi tulla karu kisa, jos alusta pitäen lähtee sitä lätkyttelemään. Voi olla että olen väärässä, tai testitulokset eivät pidä paikkansa. Laadukkaan näköistä treenaamista
  7. Busted, näin pääsi käymään! Mutta joo, kyllä perussosiaalisuus kuuluu asiaan, ei siinä mitään. Mutta kyllä mä jo alkuverkoista lähtien käännyn sisäänpäin ja sosiaalisuus vähenee mitä lähemmäs startti tulee. Alkuverkat voin vielä tehdä kaverin kanssa, mutta kyllä jutut vaan vähenee.
  8. Kiva yleistys! Olen 56 vuotias, enkä juttele ennen kisaa, enkä kisan aikana kenenkään kanssa. Kisoihin mennään kisaamaan, eikä lörpöttelemään. En ymmärrä tyyppejä, jotka juttelevat edes ennen kisaa. Karsinassa olo on pyhitetty keskittymiseen ja oman kisasuorituksen läpikäymiseen, eikä lörpöttelyyn. Eivät varmaan yritä tarpeeksi = NR! Kisan jälkeen chattaily on ok.
  9. Kyllä blogista jotain osviittaa saa ja vertailemalla aikaisempiin kirjoituksiin ym., niin sanoisin että J on 1:06-1:07 kunnossa.
  10. En ihan koko ketjua lukenut, mutta onkohan täällä ollut puhetta harjoitustiheydestä? Varmaan olet tässä ketjussa jo maininnutkin, mutta kerrotko vielä montako kertaa viikossa käyt lenkillä? Olisiko ideaa jos lisäisitkin helppojen ja lyhyiden lenkkien lukumäärää ja vasta sitten rupeaisit kasvattamaan lenkkien pituutta? Ihan käypä progressio harjoittelussa on: useus -> määrä -> teho. Käytän tuota omilla asiakkaillani jonkin verran, ja toimii kyllä. Ja ettei ihan junnaamiseksi mene, niin lenkkien loppuun voi hyvin tehdä muutamia rentoja aukivetoja.
  11. Jep, ja treenaa sitten sykeohjatusti, tai vauhtiohjatusti, niin oma tuntemus pitäisi olla aina se joka "määrää". PPPP on ihan toimiva sääntö. Mulla on (taas!) jotain ihmeellistä alipalautumista, ja välillä mittailen laktaatteja treeneissä. Kevyiden lenkkien laktaatit saattavat olla vk-alueella ja ala-vk-lenkin laktaatit lähellä anakynnystä, vaikka sykkeet ovat ok. Tunne näissä on laktaattien mukainen, eli eivät laktaatit ja sykkeet aina ole synkassa.
  12. No eikö kuitenkin kannattaisi selvittää ne sykerajat ensin? Mä olen omissa testauksissani nähnyt kaikenlaisia sykkeitä, etten ihan suoralta kädelta ilman testejä menisi sanomaan sykkeistä oikein mitään. Karvosen kaavallakin arvioidut sykerajat voivat mennä pahasti metsään jos sen prosentin arvioi väärin.
  13. Pasi_P

    Stubbin meriselitys

    Juoksupiirien yksi hyvä puoli on se, että siellä heitetään tittelit vittuun. Stubbinaattori on hyvä jätkä, ja koppipelaaja, niin kuin kaikki muutkin. Silti en ääntäni hänelle anna koskaan. Ja voisin mä lähteä Trumpinkin kanssa lenkille, vaikka arvomaailma onkin ällöttävä.
  14. Juu, olihan ne siellä. Vähän erikoiset laktaatit ovat. Ihmettelikö testaaja hitaiden vauhtien laktaatteja mitenkään (taloudellisuus, mittavirhe)? Aerobinen kynnys meni rikki kolmannen ja neljännen vedon välissä. Kolmannen vedon laktaattti 2.0 ja neljännen 1.5, sekä rasvan ja hh:n osuus muuttuu hassusti kolmannen ja neljännen vedon välissä. Testien välissä 10kk (?) ja aerobinen kynnys kehittynyt 38 sekuntia. Herättää vähän ihmetystä
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy