Jump to content
Juoksufoorumi.fi






joukor

Jäsenet
  • Content count

    3 789
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    4

About joukor

  • Syntymäpäivä 18.03.1958

Profile Information

  • Gender
  • Asuinpaikka
    Täällä

Recent Profile Visitors

1 376 profile views
  1. Sienestäminen ja metsän herkut

    Käypi kateeksi. Täällä ollut alkukesä niin kuivaa, että ei vielä merkkiäkään edes haperoista. Ukonsienipaikatkin loistavat tyhjyyttään. Samoin mustikka ja puolukkasaalis jäänee pieneksi. Oli kukinnan aikaan pakkasta. No, nyt on kyllä satanut, josko se sitten pelastaa sienien kasvukauden. Kuvassa Hassekissa, jota sienet ei kiinnosta.
  2. Kovettuuko kenkä ajan mittaan?

    Kovettuu kyllä. On sitten kokonaan toinen juttu paljonko se kovettuminen haittaa käytännössä nk. ehtoopuolen tossuissa. Tossut ovat usein jo hyvinkin palvelleet ja muutenkin aika loppu mekaanisesta kulumisesta. Eli jonkun kerran kymmenen vuotta vanhoilla tossuilla toki vielä juoksee, tuskin kuitenkaan enempää. Jostain syystä syystä ne kengät aikoinaan on sinne varastoon arkistoitu ( lue hylätty ) , odottamaan ihmeparanemista, jota ei koskaan kuitenkaan tule, mutta hamsteri :))
  3. Pe 21.7

    Salille fillarilla ja salilla juoksumatolla Cooper. Aloitin kevyesti ja lisäsin vauhtia. 2.900 ja jotain. Avg 154 ja max 173. Edellisen Cooperin juoksin n. 40 vuotta sitten, 1/77 saapumiserässä. Sillon meni maantiellä 3.100 m. Pitää siis vielä hiukan kiristää, että pääsee samaan.,, jos tuo matto nyt sitten mittasi matkan oikein. Tuntui niin helpolta juoksu.
  4. To 20.7

    9 km matolla / 5:07. Loppua kohti kiristäen. Nousua kai sellainen 40 -50 m. jälkiruuaksi vatsoja ja selkiä jne..
  5. Juokseminen on hyvää terapiaa, ja voi auttaa kriisinhallinnassa. Ylirasitustila voi tosiaan olla seurausta kriisin aiheuttamasta stressistä ja rasitustilan poistamiseksi kannattaa varmaan keventää hieman harjoittelua, kuten jo yllä mainittiinkiin. Toinen puoli asiasta on, että tavoitteelisen juoksemisen avulla focus on siinä juoksemisessa ja se taas auttaa aivoja työstämään kriisiä ja helpottaa sitä henkistä puolta, ja vähentää siis stressiä. Ainakin minulla tuo mekanismi on toiminut. Mutta yksilöitähän me ollaan, vaikkakin kaikki suurinpiirtein samannäköisiä :).
  6. Kova on treenaamisen tahti, mutta niinhän sen toki pitääkin olla. Jostain muistan lukeneeni, että 2 kg painon pudotus vastaa noin 5 s. aikasäästöä kilometrillä. Sehän toisi kympillä jo 50 s ja marallakin lähes neljä min paremman ajan jos muut vektorit osuu kohdalleen ?
  7. Su 16.7

    No perskule ! Näitä Sunnuntaitahan on nyt tuplat kalnterissa. Seppo, yhdistäisitkö, kiitos !
  8. Kova suoritus. Hitaasti liikuen on kärsimyskin pidempi. Respect !
  9. Su 16.7

    21,1 km / 5:26 /133 PK Lämpöä heti aamusta 20 C. Nestettä meni 0,6 l Iso ja epäluuloinen koiran perkele irrallaan. Meinas käydä käteen kiinni. Pysähdyin ja kysyin omistajalta: " Onko päässä vikaa, vai lääkitys jäänyt ottamatta." Lupasi pitää rakkinsa kiinni jatkossa.Hyvä näin. Muuten mukava lenkki hienossa kesäpäivässä.
  10. Nuts Pallas - 2017

    Kovaa menee kärki. Ero vaan näyttää kasvavan.
  11. Nuts Pallas - 2017

    Hmm. Tuo seurannan km merkintä on erikoinen. Laskeva, vai näenkö vaan väärin ?
  12. Verenpaineen nousu on kyllä tosi pirullinen juttu. Olen saman jutun kanssa tapellut jatkuvasti ja lääkitystäkin miettinyt, mutta onneksi, ainakin vielä, kotikonstein saanut pysymään paineet 140/90 tasolla. Pahimmillaan ja välillä ovat olleet samaa luokkaa k.sullakin. Näkyvä suola pois, lakut ts. Salmiakkituotteet vex, ja kaupassa tuoteselosteiden lukemista. Sitä piilosuolaa tulee päivän aikaan tosi paljon. Useimmiten lounapaikoissa ei suolattomuuteen ( mauttomuuteen ?) panosteta, vaikka mausteilla saakin ruokaan hyvin makua. Samoin kasvisten käyttöä lisää jne. Kahvi kai nostaa paineita, mutta lie aika vähän ? Tuossa muuten vinkkejä joista vois ola apuja http://www.is.fi/terveys/art-2000001138659.html ei muuta ku tsemppiä !! Ja ps. Liikunta muuten laskee paineita.. hetkellinen nousu suorituksen aikan ei ilmeisesti haittaa, lenkin jälkeen paineet tippuvat reippaasti, mulla on lenkin jälkeen usein n. 125/78. Vaikutus kestää pari-kolme tuntia.
  13. Pe 14.7.

    Aamutuimaan fillarilla salille, jokunen kilometri vitosen vauhtia ja päälle hieman lihasten kiusaamista erilaisilla vempeleillä. Sitten ikkunoiden kimppuun hetkeksi.
  14. To 13.7

    Perusulkoilua reilu 8 km./ 5:30 14 c ja pohjoistuuli. Ei tulut hiki. ... mutta oikein hyvä ilma korjata ikkunoita. Vanhat ikkunat saa pikkurahalla ja vaivannäöllä kondikseen. Ja kestävät todennäköisesti taas monta vuotta.
×