Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Syncromies

Jäsenet
  • Content count

    30
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

Profile Information

  • Asuinpaikka
    Kajaani

Recent Profile Visitors

162 profile views
  1. Syncromies

    NUTS Ylläs-Pallas 2018

    Riippuu varmasti tilanteesta milloin kylmän veden heittämisestä on hyötyä ja että riittääkö sankollinen viilentämään. Itse hoipertelin toissapäivänä jokeen kesken lenkin kun meinasi taju lähteä. Siitä oli ainakin hyötyä. Muutama minuutti joessa ja pystyi taas jatkamaan juoksemalla matkaa kotiin.
  2. Syncromies

    Garmin Fenix 5

    Senkin saa pois päältä.
  3. Pohjalliset tuli ja on käytössä. Eka viikko: käytin pohjallisia aamulla ja illallla noin tunnin. Jalkapohjat meni erittäin kipeäksi. Toinen viikko: tein pidempiä kävelylenkkejä. Jalat vielä vähän hellät. Kolmas viikko: pystyi ihan hyvin juoksemaan pari reilu tunnin lenkkiä. Jalkapohjan asento muuttui aika paljon ja siitä varmasti kivut alkuun johtuivat. Pohjalliset ei ole minusta liian jäykät ja ovat vetristyneet käytön myötä. Nyt jo melko huomaamattomat. Vaimennus lisääntyi pohjallisen myötä. Kanta korotusta tuli aika paljon lisää. Ei käy joka kenkään, koska pohjan muoto pitäisi olla mahdollisimman tasainen. Polkujuoksukengässä jalka pääsee nyt jonkin verran pyörimään epätasaisessa maastossa. Jalkapohjiin tuli rakot, pohjallisessa pykälä. Respecta on pohjallisten merkki.
  4. Syncromies

    Akillesvaiva

    Minä kävin Terveystalon jalkaasiantuntijalla ja häntä kiinnosti tukipohjalliset, ei muu. Taas OMT fysioterapeutti on yrittänyt oikeasti löytää syyn oireisiin ja parannuksen. Minä kävin terveystalon lääkärillä ja kahdella fysioterapeutilla enkä ollut vakuuttunut. Oireena polven ulkosyrjän kipu juostessa. Netti kyllä kertoo mikä oire, mutta kun itsehoito ei auttanut niin menin lääkäriin.
  5. Syncromies

    Läskikerho

    Sen verran voisin vielä lisätä, vaikka en ole ammattilainen ja kirjoittaminen ei ole vahvin osa-alue. Liikunnan laatu vaikuttaa myös laihtumiseen. Matala tehoinen pitkä harjoite polttaa hyvin rasvaa ja palautumiseen ei tarvitse tankata älyttömiä määriä ruokaa. Rasva palaa vielä harjoituksen jälkeenkin ja tuo palautumis energiaa. Laihtuu. Taas jos vedetään raskas harjoite. Kroppa menee niin kovalle rasitukselle, että nälän tunnekin on valtava. Vaikka kuinka syöt ja tankkaat tunne ei häviä mihinkään. Elimistö menee survival moodiin ja aineen vaihdunta katkeaa. Laihtumista ei tapahdu. Tämän lisäksi pitää tietenkin olla kulutus ja tankkaus oikeassa suhteessa, myös lepopäivinä.
  6. Syncromies

    Läskikerho

    Nämä ihme dietit/ruokavaliot eivät ole yksistään ratkaisu ongelmaan. Eli liikalihavuuteen tai laihduttamiseen. Mulla tulee kaks juttua mieleen. Eli ensinnäkin jos olet liikalihava ja aloitat laihduttamaan, niin kaikki trendi ruokavaliot toimii. Miksikö? No kaikissa jätetään herkut/sokeri ja alkoholi pois. Tai nautitaan kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa. Tämä jo saa laihtumisen aikaan. Toinen juttu on se, että nykypäivän ihminen syö aivan liian paljon kaloreita. Kun kaloreita syödään vähemmän kuin kulutetaan niin laihtuu. Kun normaalin painoindeksin omaava henkilö aloittaa laihduttamisen, niin se on taas vaikeampaa.
  7. Tuli käytyä jalkoihin erikoistuneella fysioterapeutilla ja hän määräsi heti tukipohjalliset. Perusteli tukipohjallisen käyttöä sillä , että kun nilkka/jalkapohja oikaistaan, niin lihaksisto/nivelet oppii jalan oikealle asennolle. Eikä pohjallisia sen takia tarvitse pitää koko loppuelämää. No ajattelin testata pohjallisia, mutta aika epäileväinen kyllä olen.
  8. Tähän itsekin päädyin nettiä selatessani. Kukaan ammattilainen ei tarkempaa analyysiä antanut. Se vähän ihmetyttää. Siitä vittumainen vaiva että välillä voi juosta vaivoitta, mutta sitten se yksikin lenkki liikaa ja kipu tulee takaisin.
  9. Mulla sattuu polven ulkosyrjään juostessa. Lääkäri ohjasi fysioterapeutin luo, joka puhui ympäripyöreitä. Lihaskuntoa, jumppaa ja venyttelyä. Tuon tiesin itekkiin ja oon tehny ja ei auta. No sit menin jalkoihin erikoistuneelle fysioterapeutille. Se otti jaloista kuvat ja mittaili. Tuumasi, että pohjalliset tulee parissa viikossa postissa. Sillä hyvä. Nyt tälläviikolla alkaa hieronta OMTn toimipisteessä. Jospa sieltä sais apua. Vaikeita vaivoja. Sen verran vielä että juoksukilometrejä takana 300 ja vaiva tuli 200 kohdalla 3kk sitten. Nettiä selattu ja kokeiltu vaikka mitä. Jospa se aika parantaisi.
  10. Viikoilla 5 ja 6 alkaa olla jo paljon juoksua aloittelijalle. Riski luokkaantumiselle kasvaa aika suureksi. Ehdottaisin kokemuksella, että reenailet peruskuntoa kävellen ja totuttelet juoksuun tässä kesän aikana. Samalla parannat lihaskuntoa. Aloitat Sepon ohjelman vasta kesän jälkeen. Harjoittelu tulee olemaan varmasti helpompaa. Maltti on valttia.
  11. Syncromies

    Alelaari

    Intersportissa huikeita alennuksia kengistä ja vaatteista.
  12. Se tuli vielä mieleen, kun parikymppisenä juoksin tuetuilla asicseilla niin huonompi jalka supinoi voimakkaasti. Ja se oli selvästi kengän vika. Muilla kengillä ei ole sellaista tapahtunut. Oli kova homma saada taas askellus normaaliksi.
  13. Kyllä juoksen. Omien kokemusten perusteella jalat vahvistuneet paljon neutraaleilla kengillä juoksusta. Aluksi oli aika suurella vaimennuksella ja nyt vähemmän vaimennusta. Itsellä vain toisessa jalassa ylipronaatiota.
  14. Syncromies

    M20 kunnon kanssa ongelmia

    Jos saa vielä sen verran lisätä ylläolevaan, niin ota sauvat mukaan. Tuo mukavan lisän kävelyyn.
  15. Pk n.90% harjoittelusta ja vk n.10% harjoittelusta.
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy