Jump to content
Juoksufoorumi.fi






Kukka75

Jäsenet
  • Content count

    1 570
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    11
  1. Tällä viikolla olen nukkunut hieman huonosti, vaikka yleensä nukun kuin tukki. Saattaa johtua tuosta vuoron vaihtamisesta. Ehkä sisäinen kello ei ole vielä siirtynyt tuohon tahtiin. Tiistaina aamulla hieman väsyneenä juoksua töihin 5,5 km aikaan 36:56 keskitahdilla 6:43 ja keskisykkeellä 144. Tossu ei sinänsä tuntunut kauhean raskaalta, mutta muuten olin vielä unessa. Yhdestä omakotitalon pihasta lähti juoksemaan kaksi peuraa. Niiden kanssa en sentään uskaltautunut kilpasille. Eilen aamulla juoksua töihin 5,4 km aikaan 37:31 keskisykkeellä 143 ja keskitahdilla 6:57. Melkoisesti oli taas unihiekkaa silmissä. Töiden jälkeen oli tarkoitus mennä poika seurana salille, niin että hän katselisi tablettia sen aikaa, mutta aikomukseksi jäi. Muutaman kerran olen pojan hakenut koulusta ja antanut hänen katsella tablettia ollessani salilla ja tuskinpa ketään on häirinnyt istuessaan paikallaan ja aivan hiljaa treenini ajan. Nyt oli ovessa lappu, että alle 12-vuotiaat eivät saa salille tulla edes vanhempien seurassa. Käännyin sitten ovelta takaisin ja suuntasin kotiin. Illalla sitten poikien ollessa harrastuksissa 7 km:n hölkkäily aikaan 46:53 keskisykkeellä 135 ja keskitahdilla 6:42. Aamuun verrattuna huomattavasti pirteämpää menoa. Eilisen liikunnat 1:24:24 ja juoksua 12,4 km. Tänään aamulla kävelyä töihin 3,9 km aikaan 35:01 keskitahdilla 9:10 ja keskisykkeellä 114. Olipa kova tuuli ja luntakin satanut hieman, mikä aiheutti askeleen lipsumista.
  2. Tämä viikko lähtikin kevyemmin käyntiin. Aamulla kävelyä töihin 3,9 km aikaan 36:14 keskitahdilla 9:26 ja keskisykkeellä 95. Nastakengät olivat totaalisen väärä valinta, kun ei ollutkaan edes liukasta. Lisäksi alavatsakivut vaivasivat aamulla. Ihan mukava kävelyilma kuitenkin. Töiden jälkeen salille, jossa 31 min treeni, kun enempään ei olisi ollut aikaakaan. Ohjelmassa mavea, kyykkyä, vatsoja, suorin jaloin vetoja sekä muuta kivaa selälle ja jaloille. Palautukset luokkaa 10-20 s. Päivän liikunnat siis 1:07:14.
  3. Tälle päivälle vielä rauhallinen kävely 5,7 km aikaan 52:35 keskitahdilla 9:13 ja keskisykkeellä 118. Tämän viikon liikunnat: - juoksua 61 km - kävelyä 5,7 km - 1 salitreeni - 10 min "liikkuvuustreeni" Ajallisesti liikuntaa 8:20:51
  4. Toivottavasti treenisi sujuvat suunnitellusti tästä eteenpäinkin ja kunto on ensi vuonna h-hetkellä kohdillaan. Hienoa lukea noin suunnitelmallisesta tekemisestä, kun itselläni tuo suunnitelmallisuus puuttuu. Haahuillaan vaan mitä milloinkin. Ehkä jonkinlaista järkevyyttä kuitenkin löytyi tekemiseen mykoplasman sairastamisen jälkeen, joten en näe tuots pelkästään huonona juttuna, vaikka kevään kisat sen takia pilalle menivätkin. Nämä kelit ovat minulle mieluisia. Pieni sadekaan ei haittaa, kun koko kevään ja kesään kiusasivat allergiat ja astmaoireet. Hapekas ilma on kyllä parasta. Tsemppiä treeneihin.:)
  5. Noilla juoksumäärillä luulisi jo painonkin tippuvan. Kovaa settiä.
  6. Tänään aamulla olo oli niin virkeä, että oli pakko pukea lenkkarit jalkaan. Tarkoitus oli ottaa juoksun lomassa lyhyitä kovempia spurtteja ja niissä vauhti oli kovimmillaan 3:52. Kävelyä jokaiselle kilometrille 150 m, paitsi viimeiselle ainoastaan 100 m. 9 km juostiin aikaan 51:08 keskitahdin ollessa 5:41. Kilometrit menivät seuraavasti: 6:30, 5:55, 5:47, 5:30, 5:29, 5:49, 5:32, 5:26 ja 5:08. Askel rullasi kevyesti. Kotipihalla 10 min liikkuvuusjumppa sisältäen hyppyjä, loikkia, polvennosto- ja pakarajuoksua yms.
  7. Eilinen päivä oli fyysisesti aika raskas töissä. Sellaista 8 kg painavaa osaa pyöriteltiin koko päivä sellaiset parisataa kappaletta. Tänään aamupäivällä vesisateessa lenkille. Alkutuntuma ei paljon luvannut ja olin lähellä jättää matkan kymppiin etenkin, kun vaatteet ja kengätkin olivat märät. Matkan edetessä alkoi taas meno maistumaan ja askel tuntumaan kevyeltä. 18 km hölkättiin aikaan 1:58:57 keskitahdilla 6:33 ja keskisykkeellä 142. Kaksi viimeistä kilometriä 5:31 ja 5:42 ja noilla vain 100 m kävelyä kilometrille, kun muuten tuli se 200 m kävelyä kilometrille. Tämän päivän uinti jäi tekemättä, kun kuntouimareita oli sen verran runsaasti, ettei sekaan huvittanut mennä polskimaan.
  8. Tänään aamupäivällä hienossa aurinkoisessa säässä 15 km:n lenkki aikaan 1:42:56. Paikoitellen asfaltti oli liukas, mikä aiheutti välillä sutimista. Hieman tukkoisen oloiset jalat eilisen salin jäljiltä. Loppua kohti meno alkoi paranemaan. Keskitahti oli 6:52 ja keskisyke 140. Huomenna vapaapäivä liikunnasta, kun työt kutsuvat aikaisemmin.
  9. Tänään salitreeni, johon kului aikaa 50:22. Tuli tehtyä jalkoja, vatsoja, selkää sekä penkkiä. Sujui aika mukavasti. Enempään liikuntaan ei olisi ollut mahdollisuuttakaan. Kotoa löytyy nyt myös käsipainot ja niiden kanssa saan toivottavasti kotona jotain tehtyä.
  10. Tänään rauhallinen 9 km:n lenkki soratiellä aikaan 1:02:57 keskitahdilla 7:00 ja keskisykkeellä 138. Ei ehkä kaikkein lennokkainta menoa, mutta suht ok kuitenkin. Pyörätiet olivatkin niin jäisiä, että sinne ei olisi tavallisilla lenkkareilla ollut asiaa. Soratie oli aika mukavassa kunnossa, mutta muutamassa kohtas tuollakin kenkä lipsui. Rytmikin saattaa olla nyt hieman sekaisin, kun tulee kaksi iltavuoroa peräkkäin vuoron vaihdon myötä.
  11. Tänään oli ohjelmassa hieman reippaampi 10 km. Välillä satoi vettä ja oli harmaata, välillä paistoi aurinko ja välillä sekä että. Sateenkaarikin taivaalle muodostui, mutten lähtenyt etsimään aarretta sen päästä. Vauhti karkasi hieman reippaammaksi kuin suunnittelin ja kymppi pyrähdettiin aikaan 52:58. Tossu kulki kevyesti ja neljä sadan metrin kävelypätkää matkan varrelle soviteltiin. Hengitys alkoi jo lopussa olemaan aika raskasta, mutta jalat olisivat kyllä vielä jaksaneet. Tulipa tuosta lenkistä energinen olo ja hyvä mieli. Tämä viikko treenataan vielä kunnolla ja ensi viikko on sitten se kevyempi viikko.
  12. Aamulla kävelyä 6,12 km aikaan 56:02 keskitahdilla 9:18 ja keskisykkeellä 112. Tämän viikon liikunnat: - juoksua 52 km - kävelyä 11,52 km - 2 kotijumppaa - uintia 1100 m Ajallisesti 9:43 Pikkuhiljaa alkaa palautumaan usko siihen, että jonkinlainen kunto on olemassa. Selvästi noista kotijumpista ja kuntosalilla käymisistäkin on hyötyä. Nyt olen vitamiinien lisäksi alkanut käyttämään yhtä luontaistuotetta ja tuntuisi, että tuolla on ainakin jonkin verran piristävä.vaikutus. Mainoksen mukaan pitäisi vaikuttaa positiivisesti myös kestävyyssuorituksissa. Mikäli talviaikana tulee johonkin kisaan eksyttyä, niin tuollaisen voisi ottaa kovan harjoituksen kannalta. Ajalliset tavoitteet siintävät mielessäni kuitenkin vasta ensi vuodelle ja siellä kevät-syksy akselille.
  13. Toivottavasti nilkka tosiaan on taas pian kunnossa.
  14. No huh huh. Ihailtavaa on treenitahti. Kovassa kunnossa olet keväällä, jos tuota tahtia jaksat pitää.
×