Jump to content
Juoksufoorumi.fi






broot

Jäsenet
  • Content count

    41
  • Liittyi

  • Last visited

About broot

Profile Information

  • Asuinpaikka
    Saksa

Recent Profile Visitors

109 profile views
  1. Kirjoitetaas pieni raportti tuosta Münchenin puolikkaasta ja kaikesta joka siihen liittyy omaksi iloksi tulevaisuutta ajatellen ja jos muillekin jotain iloa on niin ei sekään toiki haittaa :) Ilmoittautuminen tapahtui helposti toukokuussa. Itse päädyin ostamaan championchipin tulevaisuutta ajatellen ettei tarvitse aina miettiä miten sen saa ja maksella vuokria (no ainakin München luopui tämän vuoden jälkeen sen käytöstä joten saa nähdä paljonko siitä on hyötyä jatkossa). Chippi tuli parissa viikossa postissa kotiin kuten luvattiinkin. Kaikki tarpeellinen tieto sähkpostiin samantein kun maksu oli mennyt. Lopullinen vahvistus tuli sähköpostiin n. 10 päivää ennen starttia jossa lopullinen lähtöryhmä annettiin, joka ainakin kohdallani oli juuri se mitä oma ilmoittamani arvioitu aika olisi, joten ei yllätyksiä sen suhteen. Itse asun Saksassa tällä hetkellä joten matka alkoi edellisenä päivänä junalla kohti Müncheniä ja hotellin kautta expoihin ihmettelemään ja hakemaan numeroa yms. muuta mitä tuli otettua. Expossa piti käydä kolmella ständillä jotta sai kaiken tarvittavan mukaan, mutta mihinkään ei ollut liiemmin jonoa. Varsinaisia tuotetarjouksia ei tullut liikaa katseltua, ehkäpä kisajännitystä päällä. Expon nähtyäni mentiin huoltojoukkoihin lupautuneen vaimoni kanssa olympiapuistoon vähän katselemaan ja syötiin pastalounas siellä. lounaan jälkeen keskustaan jossa haahuilua ja kohti hotellia ja illasta vielä sämpylä iltapalaksi. Vika yö ennen kisaa tuli lopulta nukuttua yllättävän hyvin, illalla sykkeen ollessa korkealla, mutta rauhottui kun kävi pituelleen. Aamulla hotellin aamupalan kautta pois hotellilta, tavarat säilöön ja piinaavaa hengailua kaupungilla ennen starttia. Lähtöpaikalle siirryttiin niin että siellä oltiin noin tuntia ennen lähtöaikaa. Siinä vessassa käynti ja katselemaan maratonin juoksijoita joita vielä meni reitillä ennen puolikkaan lähtöaikaa. Oli kaikennäköistä juoksijaa matkalla, yksi juoksi juoksi takaperin ja ilmeisesti oli juoksemassa maratonin kokomatkaltaan peruuttaen. Lähdön lähestyessä syke nousee samaa tahtia mitä lähtö lähestyy. Lähdön ollessa 5 minuutin päässä syke oli siinä 140 paikkeilla. Seuraavan kerran sykkeen katsoin sitten vasta kun tutkin dataa rannekkeesta. Lähtölaukaus kuului kun A ryhmä lähti, itse kuuluin ryhmään B ja hetken päästä siirryttiin kohti lähtöviivaa, mutta ei siihen pysähdyttykkään odottamaan 5 minuuttia joka välinä piti olla vaan lähdettiin heti juoksemaan A:n perään. Juoksu tuntui alussa mahdottoman kevyeltä, ettei koskaan ole 5-5:30 vauhti tuntunut joten innostuin juoksemaan alkuun kisahuumassa tuota lähelle 5 min/km. Kaikki meni ihan hyvin aina 16 km asti kunnes seinä tuli vastaan. Puolikkaan reitti lähti melkeinpä maraton reitin korkeimmalta kohdalta joten ylämäkiä ei liiemmin ollut, ja muuten reitti tuntui varsin nopealta. Vauhti alkoi kostautumaan tuolla 14-16 km tienoilla ja 16 jälkeen keskivauhti lopulle putosi 6:30 min/km kun oli pakko vaihtaa kävelyksi aina välillä. Tämä tarkoitti tavoitteen karkaamista ja 2h:n alitusta ei tullut. Meinasi tulla vielä nolo stadionille saapuminen kun stadon tunnellissa alkoivat molemmat jalat kramppaamaan ja laittoi tunnelissa vielä kävelemään, mutta onneksi helpotti vielä sen verta että vikat 300m sai juosta edes jotenkuten siedettävästi tartania pitkin maaliin. Lopullisen ajan ollessa 2:03:53. Maaliin tulon jälkeen sitten mitali kaulaan ja virvokkeita nauttimaan, olutta, vetta, urheilujuomaa, leipää ainakin tarjolla, itse tyydyin urheilujuomaan sekä leipään. Sitten rappusia ylös etsimään vaimoa sovitusta paikasta, mitalin kaiverruksen kautta puhtaat vaatteet päälle ja kohti junaa ja kotia. Seuraavat 3 päivää olivatkin haasteellisia kävellä, mutta nyt jalat jo toipuneet ja kävely onnistuu hyvin. Luultavasti olen ylikunnossa ollut viimeiset viikot joten aika oli hyvä siihen nähden ja nyt sitten ollaan viikko levätty muutamalla rauhallisella kävelyllä varustettuna ja kevyellä jatketaan josko tuo ylikunto ei olisi kovin pahaksi päässyt ja ei menisi kauaa toipuessa. Viikon päästä ajattelin lähteä rauhalliselle hölkälle katsomaan miten sykkeet käyttäytyvät. Seuraava tavoite olisi maraton sitten toukokuussa, joko Salzburgissa tai Würzburgissa. Jos nyt vaan pääsee treenaamaan riittävästi sinne. Ajattelin aloittaa Helmikuussa Sepon ohjelmalla maraton alle 4h, ja helmikuuhun asti pk treeniä heti kun sykkeet pysyvät kurissa.
  2. Viimeiset kaksi viikkoa ennen puolikasta meni säästelleen ja ei kevyttä hölkkää kummempaa tullut juostua. 8.10 tuli puolikas juostua aikaan 2.03.55 ja voin sanoa että kaikkeni annoin, vauhdinjako oli pielessä, ja vikat 4 km meni käveyjuoksuksi keskivauhdin pudotessa 6.30min/km ekat 16km oli 5-5.45 min/km, turhan kova alkuvauhti kostautui, mutta ei haittaa, tästä sitä opitaan. Nyt lepuutellaan kunnes sykkeet pysyy aisoissa ja kohti uutta nousua, uskoakseni keväällä sitten maran kimppuun.
  3. Puolikas meni loppua kohden hyytyen aikaan 2.03.55. Turkasen kovilla sykkeillä alusta alkaen : keskiarvon ollessa 182. Maksimi 188. Mutta maaliin asti ja melkein alle 2h:n mikä oli alunperin tavoitteena. Itse kisa ja reitti oli varsin hyvin ainakin näin ensikertalaisen näkökannasta hoidettu. Ja stadionillekin oli saatu tartani taas, yleisöä stadionilla ei nyt hirveästi ollut, matkalla sitten paikoitellen aika paljonkin,
  4. Se olisi sitten sunnuntaina tämä koitos. itsellä on kunto täysin arvoitus kun sykkeet ei ole pysyneet hallussa lenkeillä ja menty hitaasti vähennettyjä lenkkejä. Onneksi on vain puolikas mulla edessä niin eiköhän se mennä eri asia mihin aikaan. Huomenna sitten junalla Müncheniin niin ja numeroa hakemaan ja hotellissa sitten yksi yö. Tsemppiä @jylpyz87 ja muut osallistuvat.
  5. VKO 38 Maanantai Keskipitkä, alkuun 30 min sykkeillä 114-132 ja loppuun 30 min sykkeillä 151-170, matka 7.92, keskisyke 141 bpm, aika 00:55:10, keskivauhti 06:57 min/km, Tiistai tempojuoksu, alkuun 10 min sykkeillä 131-152 ja sitten 10min sykkeillä 152-170, matka 5.75 km. keskisyke 140 bpm, aika 00:40:03, keskivauhti 06:57 min/km Sykkeet tuntuivat kohoavan liikaa, niin viikon treenit jäi varuiksi tuohon kahteen ja huilailtiin loppuviikko juoksun osalta, pari kävelyä tuli arkikävelyn lisäksi otettua. Viikkokilometrit juoksun osalta: 13,6km
  6. Mä olen jo jättänyt pois puolikkaalle turhan pitkät pitkikset. keventely jatkuu muutenkin kisaa kohti. Vikalla viikolla 3 kevyttä treeniä, Kiitos, toivottavasti on näin.
  7. Mä olen nyt viimeisen 1,5 viikon aikana huomannut että syke tuntuu nousevan pikkaisen korkeammalle mitä aiemmin vastaavilla lenkeillä, ei mitään suurta hyppäystä mutta kuitenkin, Juoksu itsessään tuntuu samalta kuin ennenkin, eli ilman sykemittaria en huomaisi eroa ollenkaan. Mittari ei ole vaihtunut sitten kevään. Käytössä polar M200 ranteesta mittaava laite. Muuten en tunnista oireita kuin tuon lievän sykkeen nousun treenissä, leposyke on samaa 55-60 kuten aiemminkin kesällä ollut. Nyt on vaan alkanut pelottamaan että onko mahdollisesti ajautunut ylirasitustilaan. Treenit näkyy treenipäiväkirjasta. Työttömänä elelen ja en stressaa ainakaan tietääkseni työttömyydestä.
  8. Tervetuloa Saksaan, vaalipäivä lauantaina, toivottavasti juoksut menee hyvin eikä vaalit sotke kuvioita.
  9. VKO 37 Maanantai Keskipitkä, alkuun 30 min sykkeillä 114-132 ja loppuun 30 min sykkeillä 151-170, matka 11.56, keskisyke 140 bpm, aika 01:15:07, keskivauhti 06:29 min/km, Tiistai tempojuoksu, alkuun 15 min sykkeillä 131-152 ja sitten 15min sykkeillä 152-170, matka 7.56km. keskisyke 140 bpm, aika 00:50:05, keskivauhti 06:37 min/km Keskiviikko lepo Torstai keskipitkä sykkeillä 114-132, 8.56 km matkaa, keskisyke 130 bpm, aika 01:10:04, keskivauhti 08:10 min/km sykkeet korkealla ainakin mittarin mukaan, olisko sade vaikuttanut rannesykkeen mittaukseen? Perjantai Intervalli 3x 5min sykkeillä 151-195 ja välissä 2 min sykkeillä 132-151. Kokonaismatka 6.10 km, keskivauhti 06:38 min/km, keskisyke 146 bpm sykkeet ehkä lievästi koholla, toki nyt oli intervallit vähän kovempivuhtisia ja sitten välit taas vähän hitaampia kuin viikko sitten. Lauantai Pitkis sykkeillä 114-132, 13.95 km, keskisyke 128, keskivauhti 07:53min/km, 01:50:02 kesto Sunnuntai Lepo Viikkokilometrit juoksun osalta: 47,7km se olisi sitten 3 viikkoa tavoitteeseen. Lauantain pitkis oli pisin lenkki ennen puolikasta, nyt kilometrit vähän vähenee treeniohjelman mukaan, toki olen jo ylipitkät treenit jättänyt aiemmin pois, joten vähän on jo hölläilty, sitten taas puolikkaan jälkeen matkat uuteen nostoon ja kohti maratonia keväälle. Tullut katseltua joko Salzburgin tai Würzburgin maratonia, ehkä Prahan.
  10. VKO 36 Maanantai Keskipitkä, alkuun 30 min sykkeillä 114-132 ja loppuun 30 min sykkeillä 151-170, matka 11.65, keskisyke 136 bpm, aika 01:15:47, keskivauhti 06:30 min/km, Tiistai lepo Keskiviikko tempojuoksu, alkuun 15 min sykkeillä 131-152 ja sitten 15min sykkeillä 152-170, matka 7.55km. keskisyke 142 bpm, aika 00:50:02, keskivauhti 06:37 min/km Torstai keskipitkä sykkeillä 114-132, 8.67 km matkaa, keskisyke 124 bpm, aika 01:10:06, keskivauhti 08:04 min/km Perjantai Intervalli 3x 5min sykkeillä 151-195 ja välissä 2 min sykkeillä 132-151. Kokonaismatka 6.02 km, keskivauhti 06:39 min/km, keskisyke 139 bpm Lauantai Lepo Sunnuntai Pitkis sykkeillä 114-132, 12.64 km, keskisyke 126, keskivauhti 07:54min/km, 01:40:07 kesto Viikkokilometrit juoksun osalta: 46,8km
  11. VKO 35 Maanantai Keskipitkä, alkuun 20 min sykkeillä 114-132 ja loppuun 20 min sykkeillä 151-170, matka 7.87, keskisyke 136 bpm, aika 00:55:04, keskivauhti 06:59 min/km, Tiistai lepo Keskiviikko tempojuoksu, alkuun 10 min sykkeillä 131-152 ja sitten 10min sykkeillä 152-170, matka 5.83 km. keskisyke 138 bpm, aika 00:40:03, keskivauhti 06:51 min/km pieni loppuviikon lomareissu jätti loput lenkit väliin joten vain pari lenkkiä viikkoon. Viikkokilometrit juoksun osalta: 13,7km Elokuun kilometrit: 197,1 km
  12. VKO 34 Maanantai Keskipitkä, alkuun 30 min sykkeillä 114-132 ja loppuun 30 min sykkeillä 151-170, matka 11.83, keskisyke 135 bpm, aika 01:15:05, keskivauhti 06:35 min/km, Tiistai lepo Keskiviikko tempojuoksu, alkuun 12 min sykkeillä 131-152 ja sitten 13min sykkeillä 152-170, matka 6.77km. keskisyke 138 bpm, aika 00:45:09, keskivauhti 06:40 min/km Torstai Pitkis sykkeillä 114-132, 21.79 km matkaa, keskisyke 128 bpm, aika 02:57:26, keskivauhti 08:08 min/km Perjantai Intervalli 3x 5min sykkeillä 151-195 ja välissä 2 min sykkeillä 132-151. Kokonaismatka 5.92 km, keskivauhti 06:52 min/km, keskisyke 139 bpm Lauantai Lepo Sunnuntai Pitkis sykkeillä 114-132, 11.93 km, keskisyke 123, keskivauhti 07:58min/km, 01:35:04 kesto Viikkokilometrit juoksun osalta: 57,7km Näkyvää kehitystä ei oikein enää huomaa, toukokuun alussa kun aloitin systemaattisen treenin niin alkuun parantui nopeast, mutta nyt tuntuu junnaavan paikallaan arvojen puolesta. Polarin juoksuindeksi on muuttunut toukokuun alun 50 nykyiseen keskiarvo 56:een. parhain tulos ollut 61. Toisaalta muuten tuntuu kyllä ihan hyvältä meno, mikään paikka ei vaivaa, ja lenkille on aina kiva lähteä. Painoakin on pudonnut 14 kuukaudessa 17kg.
  13. Myyn otsikonmukaiset juoksukengät. Kengät ovat uudenveroisessa kunnossa, ja juostu joku 30km varmaankin, ei tarkkaa matkaa tiedossa, mutta tuota luokkaa. Kengissä ei mitään vikaa, mutta ei sovi omalle jalalle, niin siksi myyntiin. Hp: 45€+15€ toimitusmaksu (Kengät Saksassa niin nouto ei onnistu, ellet ole täällä päin liikenteessä)
  14. VKO 33 Maanantai Keskipitkä, alkuun 25 min sykkeillä 114-132 ja loppuun 25 min sykkeillä 151-170, matka 8.83, keskisyke 134 bpm, aika 01:05:30, keskivauhti 07:25 min/km, Tiistai Kävely mäkisessä metsässä, matka 11.37 km, kesto 02:56:52, keskisyke 102 bpm Keskiviikko tempojuoksu, alkuun 12 min sykkeillä 131-152 ja sitten 13min sykkeillä 152-170, matka 6.58km. keskisyke 136 bpm, aika 00:45:06, keskivauhti 06:51 min/km Torstai Pitkis sykkeillä 114-132, 22.67 km matkaa, keskisyke 127 bpm, aika 03:10:28, keskivauhti 08:24 min/km Perjantai Intervalli 3x 5min sykkeillä 151-195 ja välissä 2 min sykkeillä 132-151. Kokonaismatka 6.14 km, keskivauhti 06:57 min/km, keskisyke 136 bpm Lauantai Lepo Sunnuntai Pitkis sykkeillä 114-132, 11.57 km, keskisyke 123, keskivauhti 07:48min/km, 01:30:27 kesto Viikkokilometrit juoksun osalta: 55,8km
  15. Polar M430

    Myös polarin M200 mittaa sykkeen ranteessa vedessä. Ja gps antaa jonkinlaisen matkankin en tiedä kuinka tarkka se on mutta kuitenkin ainakin suuntaan antavan matkan.
×