Jump to content
Juoksufoorumi.fi






broot

Jäsenet
  • Content count

    15
  • Liittyi

  • Last visited

About broot

Recent Profile Visitors

46 profile views
  1. Perjantai Keskipitkä sykkeillä 132-151, 9.58 km matkaa, keskisyke 141 bpm, keskivauhti 07:18 min/km kesto 01:10:04 Sunnnuntai Pitkis sykkeillä 114-132, 13.42 km, keskisyke 125, keskivauhti 08:39 min/km, 01:56:18 kesto Viikkokilometrit: 56,6km (kävely poisluettuna) Maanantai Maisemalenkki ilman sykerajoja fiiliksen mukaan rauhallisesti. Mäkisessä ja kuumassa kelissä sykkeet nousi tuollakin vauhdilla. keskisyke 140, keskivauhti 09:02 min/km, 02:36:45 kesto, matka 17.34 km Tiistai Pitkä kävely, kesto 2h, matka 10.33 km, keskisyke 100 bpm, Keskiviikko Intervalli 4x 6min sykkeillä 151-195 ja välissä 2 min sykkeillä 132-151. Alku- ja loppuverrytteyt päälle. Kokonaismatka 6,86 km, keskivauhti 07:20 min/km, keskisyke 139 bpm Torstai Pitkis sykkeillä 114-132, 20.62 km matkaa, keskisyke 127 bpm, aika 03:10:04, keskivauhti 09:12 min/km. Mäkeä ja lämpä riitti tällekkin lenkille. MIttari näytti puolen päivän aikaan jo 32 astetta.
  2. Sunnnuntai Pitkis sykkeillä 114-132, 11.02 km, keskisyke 125, keskivauhti 09:09 min/km, 01:40:58 kesto Maanantai 30 minsaa sykkeillä 114-132 ja sitten toinen 30 minsaa sykkeillä 132-151. Alku- ja loppuverrytteyt päälle. Kokonaismatka. 8.69km, ja keskivauhti 08:38 min/km, keskisyke 131 bpm Tiistai Pitkä kävely, kesto 2h, matka 10.47 km, keskisyke 99 bpm, Keskiviikko Intervalli 4x 6min sykkeillä 151-195 ja välissä 2 min sykkeillä 132-151. Alku- ja loppuverrytteyt päälle. Kokonaismatka 7.10 km, keskivauhti 07:02 min/km, keskisyke 144 bpm Torstai Pitkis sykkeillä 114-132, 17.85 km matkaa, keskisyke 127 bpm, aika 02:40:05, keskivauhti 08:57 min/km. Tämän päivän pitkis vaikka aamusta lähdinkin liikkeelle niin alkoi olemaan jo 25 lämpötila palatessa.
  3. Maanantai Päivällä kävelyä eläintarhassa, illalla sitten lenkki, 20 minsaa 114-132 ja sitten 15 minsaa sykkeillä 132-151, matka 5.83km, keskisyke 128 bpm, Tiistai Lepopäivä Keskiviikko Maksimisykkeen testaus, ei oikein tuntunut että olisi saanut kaikkea itsestään irti, syke nousi 185, joka laskennallisesti on melko lähellä totuutta, mutta fiilis jäi ettei noussut kaikkea potentiaalia ylös. Testin jälkeen ei tuntunut pahalta eikä voimattomalta. Testaamisen jälkeen vielä joku 5km lenkki päälle, testin kanssa 11km yhteensä. Torstai Pitkis sykkeillä 114-132, 18.36 km matkaa, keskisyke 127 bpm, aika 02:40:58 Perjantai Keskipitkä sykkeillä 132-151, 10.13 km matkaa, keskisyke 146 bpm, kesto 01:12:59. Toistaiseki viikkokilometrit 45,4km ja sunnuntaina pitkis vielä jäljellä, yhteensä tullee melkein 60km. Ensi viikosta alkaen ajattelin ottaa pitkän kävelyn mukaan tiistaille, muuten mennään samalla kaavalla. Jos kävelyn avulla saisi vauhditettua painon lähtöä.
  4. Tavoite

    Itse kun olen nyt kuukauden päivät seuraillut tätä foorumia, niin täytyy kyllä nostaa monelle hattua ja korkealle, niin utopistisia nuo suoritukset ovat mitä teillä on pk treeninä huomannut olevan. Onneksi itselle treeni alkaa puremaan ja jos ja kun motivaatio jatkuu niin toivottavasti pääsen lähemmäs edes siedettävää kuntoa. 10 kilsaa menee kyllä tuntiin muttei todellakaan pk:na vielä. :)
  5. Kiitos vinkeistä. Itse kun puolikkaalle osallistun niin lähtö on vielä kauampana exposta. Ja taitaa tuo puistokin jäädä juoksematta kun leikkautuu puolikkaasta pois jos vain reittiä olen oikein tulkinnut. Onneksi olympiapuisto on jotakuinkin tuttu niin eiköhän siellä perille osata :) Metro lienee joo paras kulkuneuvo sinne mennessä ja poistuessa.
  6. Polar V800 ja harjoitusohjelmat

    Itse treenaan puolikkaalle polarin ohjelman avulla. Käytössä kyllä M200, mutta kaipa nuo ohjelmat samoja on. Ei tosin vielä ole kuin parin kolmen viikon kokemus, mutta alkaa sen perusteella jo kunto paranemaan. Syksyllä osaan sitten kertoa mihin tuo riittää :)
  7. Perjantai Pitkis sykkeillä 114-132, 17.74 km, keskisyke 128, keskivauhti 09:01 min/km, 02:40:04 kesto Lauantai Lepopäivä Sunnuntai Pitkis sykkeillä 114-132, 13.06 km, keskisyke 126, keskivauhti 08:49 min/km, 01:55:15 kesto Kiva huomata että treeni alkaa puremaan, sunnuntain pitkiksellä jo tasamaat pystyi hölkkäämään hiljaa eikä tarvinnut kävellä välistä pitääkseen sykkeet matalalla.
  8. Maanantai: 30 minsaa sykkeillä 114-132 ja sitten toinen 30 minsaa sykkeillä 132-151. Alku- ja loppuverrytteyt päälle. Kokonaismatka. 8,8km, ja keskivauhti 08:32 min/km Tiistai Lepopäivä Keskiviikko Intervalli 4x 6min sykkeillä 151-195 ja välissä 2 min sykkeillä 132-151. Alku- ja loppuverrytteyt päälle. Kokonaismatka 6,97km, keskivauhti 07:11 min/km Torstai 60 min sykkeillä 131-151. Alku- ja loppuverrytteyt päälle. Kokonaismatka 10,21km, keskivauhti 07:13 min/km. Tämä torstain lenkki on nyt ollut 3 kertaa torstaisin täysin samalla reitillä ja syketasoilla ja matkaa on tullut lisää joka kerta pari-kolmesataa metriä kerrallaan, eli voisiko siitä sitten päätellä että treeni tehoaa ja kunto olisi vähän parempaan suuntaan menossa. Keskiviikon intervallissa havainnoin että sykkeet laskivat nopeammin kuin mitä aiemmin vastaavalla treenillä. ihan lupaavalta vaikuttaa.
  9. http://www.muenchenmarathon.de/en/home/ Onkos kukaan osallistumassa tuonne tai osallistunut aiemmin? Suomalaisia puolikkaalle ilmoittautunut 7, osa asuu saksassa kuten minä, mutta on mukana myös suomessa asuvia. Itselle tuo tulee olemaan ensimmäinen numerolappukilpailu sitten yläasteen 90-luvun lopun siis :)
  10. Torstaina 60 minsaa sykkeillä 132-151, keskisyke 145 ja matkaa tuli 9,9 km. perjantaina sitten vastaava treeni mutta 50 minsaa keskisykkeenä 139 ja matkaa 8,21km. maastona huomattavastii mäkisempi kuin torstain reitti. Lauantai lepopäivä, ja kaupunki käppäilyä tänään sitten pitkis 2h5min, vuorotellen juoksua ja kävelyä sykkeillä 114-132, keskisyke 125 ja matkaa 13,72km. viikon saldona n. 45km juoksua.
  11. Tänään vuorossa intervalli, 13 minsaa alkulämmittelyä sykkeillä 95-151, jonka jälkeen 4 x 6 min sykkeillä 152-190 ja 2 min sykkeillä 132-151. lopuksi 5 min loppuverryttely sykkeillä 95-132. On noi lepopäivät rankkoja henkisesti kun tekisi mieli vaan juoksemaan, mutta kun järki sanoo ettei kannata. EIlinen tuli siis lepoiltua ja kävely kauppaan ja takaisin oli ainut liikuntasuoritus :)
  12. Päätinpä nyt itsekkin tänne alkaa kirjaamaan kuulumisiani lenkkipoluilta. Olen juossut nyt alkuvuodesta noin 3 krt/viikko täysin fiiliksen mukaan, eli aivan liian kovilla sykkeillä, pisimpänä 14,1 km lenkki noin 1,5h. tuota tahtia olisi jaksanut varmaan vetää puolikkaankin jo siinä vaiheessa, ehkä vähän hiipuvana vauhtina mutta kuitenkin. Nyt viimeiset pari viikkoa olen mennyt polar:n ohjelman mukaan kohti tavoitetta ja sykkeet matalalla. Nyt alkaa vähän tuntumaan että sykkeet pysyy alhaalla ja juoksua pystyy lisäämään pk lenkeillä, kun tämä 2vk on tuntutunut että alle 130 sykkeet on puhtaasti kävelyä, niin nyt jos pystyy juoksuksi muuttamaan ihan pk treenit osittain, ei kokonaan vielä. Ja sitten jos pk2 treeneistä puhutaan niin on juoksua kokoajan, ellei ole portaita/pitkiä ylämäkiä. Mäet onkin sitten asuinseuduilla ongelma kun ei oikein tuota tasaista löydy täältä Bambergista jossa asun, ja siitä johtuen tuo Münchenin maraton on tavoitteeksi ja ilmottauduttukin. Tänään oli vuorossa reilun tunnin lenkki 25minsaa sykkeillä 114-132 ja sitten toinen 25 minsaa sykkeillä 132-151. Alku- ja loppuverrytteyt päälle.
  13. Nyt muutin ohjelmaa niin että vapaata on Ti ja La, eli sunnuntain vapaan otin pois. Kiitos neuvoista. Tsemppiä treeniin ja menestystä ekalle puolikkaalle.
  14. Näinhän se vähään on kyllä, pitää vähän jutella tuon toisen puoliskon kanssa josko sunnuntain ottaisi vapaapäivästä pois ja pitäisi vain lauantain vapaana.
  15. Onkos kukaan treenannut polar flow:n avulla maratonille tai puolikkaalle? Itse tein ohjelman sillä ja vaikuttaa aika suurilta määriltä. Itse määrittelin La ja Su vapaiksi kun perhe-elämän kannalta olisi parempi olla silloin vapaalla :) Niin tuo laittoi siten heinä-ja elokuuksi treeneja jokaiselle arkipäivälle. Tavoitteeksi laitoin Münchenin maratonin puolikkaan 8.10 ja alkaen tästä päivästä. Polar ennustelee ajaksi 1:57. Tällä hetkellä lenkit on olleet luokkaa 10km 1h. keskisykkeillä 158-165. Ikää itsellä 32 ja pituus 175 ja painoa 90. PIsin lenkki ollut toistaiseksi 14km ajalla 1h29min, keskivauhtina 6.21. Kuinka realistinen tuo 5 kuukauden päähän alle 2h olisi ja kannattaako treenata 5 pv peräkkäin. Urhelutaustaa löytyy junnuaikoina cooperissa parhaimpana 3295m. Sitten viimeisen 12v ollut paljon hiljaisempaa kunnes nyt viime syksystä pyrkinyt käymään 3 krt viikossa lenkillä aiemmin mainitsemillani tehoilla, jotka luultavasti todellakin liian raskaalla tavalla.
×