Jump to content
Juoksufoorumi.fi


_figu

Jäsenet
  • Content count

    111
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    3

_figu last won the day on June 20

_figu had the most liked content!

Community Reputation

149 Excellent

Profile Information

  • Asuinpaikka
    HKI

Recent Profile Visitors

334 profile views
  1. LA 16.6. golfkisat (= känniscramble) - super hauska ja hyvin järjestetty tapahtuma. Mukavaa vaihtelua kurinalaiseen elämiseen. Harvoin tulee näitä määriä enää nykyisin otettua. SU 17.6. darra; futista ja US Open 4. kierros MA 18.6. 2km ver + 10k tv reipas (5:07/km; viimenen kilsa 4:22) + 3.4km ver, 137 bpm, yht 15.42km - vähän kovempi treeni. Hyvin kulki. Jonkun verran mäkistä reittiä tuolla Pirkkola-Paloheinä juoksuradoilla ja näkyy sykkeissä, tällä kertaa ei mäkiäkään erityisemmin himmailtu. TI 19.6. 15km tv (5:18/km), 129 bpm - Kokonaisuutena parhaita lenkkejä hetkeen. Sateen jälkeen ilma raikas eikä vkl:n jälkeen ollut suunnitelmaa lenkille. Askel todella kevyt ja vaikka jalat hieman painoi eiliseltä tiesin nopeasti, että myös tänään mennään reippaammin. Kuuntelin nämä kaksi lenkkiä Andre Agassin The Open elämänkertaa Bookbeatista äänikirjana. Sen verran uppouduin tarinaan, että tuo tuli kuunneltua läpi kahteen päivään 😄 Toimii erinomaisesti lenkkeillessä. Suosittelen muitakin kokeilemaan. Kiitos @Reissujuoksija --- Huomenna kevyt palauttava saunalenkki + core. Juhannus tarkoitus ottaa kevyesti ja rentoutua, mutta lenkkarit lähtee kyllä mökille mukaan! Livahdan jo huomenna tien päälle ennen pahimpia ruuhkia, joten hyvää juhannusta kaikille!
  2. KE 13.6. 30min core + golfkierros 80 lyöntiä, 37bp, 11km kävelyä 4h - Parasta golffia moneen vuoteen 🙂 Etuysi 1 alle parin , 11. reiän jälkeen vähän hajosi paketti. Hyvää suorittamista kuitenkin. Muutenkin tällä kaudella lyönti kulkenut paremmin kuin aiempana 2-3 vuotena. Varmasti merkittävä vaikutus silläkin, että paremmassa fyysisessä kunnossa. Henkistäkään väsymystä ei tule samalla tavalla vaativassa lajissa ja fokus pysyy paremmin oleellisessa. Hyviä merkkejä ennen muutamia leikkimielisiä (yea, right) kisoja nyt vkl:na ja juhannuksena. Corea pitäisi väkisin saada useammin kuin kerran viikkooon tehtyä. Ei kai siitä kukaan tykkää. Kasvaa korkoa etenkin pitkiin juoksuihin kun väsyneenä juoksuasento tuppaa valahtamaan. TO 14.6. 3km ver + 10km (@5.27min/km, 54:36) + 2km ver, yht 15.01km 1:24:19, avg 135 - Nämä ovat niitä lenkkejä, joissa itselläni eniten tällä hetkellä ongelmia vauhtien kanssa. Tarkoitus oli josta Maraton vauhtinen, jota tällä hetkellä pidän n. 5:30-5:40 välillä. Varmaan lähempänä tota alarajaa, mutta yhtään kovempaa en näitä haluaisi juosta. 1. kilometri 5:31, sitten liian kovaa 5:24, tiputetan vauhtia liikaa 5:49, seuraavat kaksi menee 5:25 ja 5:15 jne. Ymmärrette varmaan mitä tarkoitan 😄 Tasaisen vauhdin pitäminen haastavaa silloin kun pitäisi malttaa juosta vähän hitaampaa. Ärsytti koko matkan. PE 15.6. 10.01km kevyttä, palauttavaa @6:00min/km, 60min, avg 125 - Väsyneillä jaloilla hiljainen vauhti ei tuota ongelmaa. Eka 5km korostetun rauhallisesti 118 avg syke, toinen vähän reippaammin 131 sykkeellä sisältäen loppuun 4x lyhyet spurtit, joka vähän nostaa vauhteja. Huomenna golfkisat, sunnuntaina perus pitkistä taas. Hyvät viikonloppua kaikille lukijoille!
  3. Joo nyt toimii. Pahoittelut että vastaamisessa hieman kesti.
  4. _figu

    Läskikerho

    Löysin vaa'an. Aamupaino 68,9kg - alimmillaan 10(?) vuoteen. Ei tästä rungosta ihan älyttömiä enää ylimääräistä irtoa. Pituutta siis n. 173 Joutuu varmaan läskikerhosta kirjautumaan ulos.
  5. Joo ei onnistu privan lähetys. Vieläkö myynnissä 1./2. vasemmalta? Voisin toiset niistä ostaa pois. Jos mahdollista niin jalkaan testata ja ottaa ne jotka istuvat paremmin. Netistä tilasin yhdet 41,5 ja ne hieman liian pienet, joten noista toiset olis varmaankin oikeaa kokoa. Minut tavoittaa täältä tai email: fickleee@gmail.com
  6. Oon kans miettiny et noita äänikirjoja vois kokeilla pk-lenkeillä/pitkiksillä jossei luontoon pääse. Siellä kuuntelee ja ihmettelee mielellään luonnon ääniä. Ilmeisesti hyvin toimii juostessa noiden kuuntelu?
  7. Kiitoksia. Tärkeintä tässäkin lajissa on pysyä terveenä ja ehjänä, jotta parhaiten kehittyy. Ajatuksen tasolla ymmärrän sen, että kunnon kohotukseen ei ole oikotietä. Välillä se vaan tuppaa unohtumaan juostessa "kun kulkee" ja tapahtuu se klassinen virhe, että yksinkertaisesti vauhdit kohoaa liian koviksi suhteessa kuntoon. --- MA 11.6. 8.09km @5.55min/km TI 12.6. 18 reikää golffia 4h n. 11km kävelyä. Hetken huilia, vähän vettä ja banaani naamariin ja lenkkikamat päälle. 2km ver + 10 x Keinukallion portaat (261 askelta/suunta) + 3km ver. Yht. kesto 1h Pientä soveltamista ohjelmaan, kun täälläpäin satuin olemaan illan ja aamulla ei ehtinyt. Mukavaa vaihtelua harjoitteluun. Vähän turhan kovaa ekat pari settiä. Vähän himmasin vauhtia ja alas tulin reippaasti kävellen/kevyesti hölkäten. Sykkeet ehti alimmillaan laskea n. 110, korkeimmillaan noustessa n. 160. Viimeset pari juoksin myös alaspäin. Tauot pidin lyhyinä. Oli hauska miten jumiin tossakin reidet saa kun ei ole mäkiä paljoa juossut. Melkeen 2km piti hölkätä ennen kuin jalat tuntuivat palautuneen ja viimesen kilsan pystyi kohtuu kevyesti taas painelemaan. Hyvä treeni.
  8. _figu

    Ma 11.06.

    Kasi kevyttä + muutamat rustot loppuun. Paljon oli iltasella kauniimman sukupuolen juoksijoita hölkällä. Lisää Töölönlahti-pk:ta ohjelmaan 😁 Rullailulla ja venyttelyllä sain paikat auki. Huomenna aamulla reippaammin.
  9. Ootko tennispalloa tai jotain kovempaa esim. golfpalloa pyöritelly jalkapohjan alla? Vois mahdollisesti availla jotain kipupisteitä sieltä tms.
  10. Tervehdys juoksufoorumi, Aloitanpa minäkin tänne oman ketjuni. Foorumia tullut aktiivisesti seurattua ja muiden treeniblogeja on ollut mukava seurata. Jonkun aikaa jo pohtinut, että tällaisen oman treenipäiväkirjan voisi laittaa pystyyn nyt kun juoksuharrastukseen tosissaan hurahtanut. Ajattelin asiaa aiemmin vähän väärältä kantilta. Mietin, että eihän minulla ole harrastelijana mitään annettavaa muille foorumisteille. Mutta asiaahan tulee lähestyä juuri toiselta suunnalta. Tämä foorumi on erinomainen paikka saada neuvoja, vinkkejä ja kommentteja sekä vertaistukea muilta omaan harjoitteluun. Jos näyttää ulospäin, että jossain kohti menee jokin vikaan niin suoraa palautetta/ohjeistusta vaan! Alkukeväällä nostin liikaa kokonaisrasitusta & kilometrejä ja sain itseni pahaan ylikuntoon. Siitä toipumisessa meni 5-6 vko. Tuota virhettä en halua toistaa. Taustaa: 28v, 173 cm, 70-71 kg - ei taida vielä 6-alkuinen olla en omista vaakaa. Aina ollut urheilu elämän ytimessä. Nuorempana jääkiekko, jalkapallo, salibandy. Jouduin lääkärin määräyksestä lopettamaan kilpaurheilun, kun minulla todettiin pitkä QT-aika. Synnyin pienen pieni sydän reiässä ja tämän kontrollitsekkauksissa tuollainen sivuääni sattumalta havaittiin ja sitä lähdettiin tutkimaan. En sitä sen enempää ala tässä avaamaan, perinnöllinen ja ollut meidän suvussa oireeton, joten en jaksa sitä stressata rehellisesti yhtään. Jos kaikkia ohjenuoria noudattaisi en saisi tehdä oikeastaan mitään, missä sykkeet viedään korkealle/adrenaliini nousee. Kerran täällä vain ollaan ja jos eläisi jatkuvasti pelossa ei se olisi minulle sen arvoista. Mutta tosiaan oli kova paikka nuorena, kun jääkiekon joutui lopettamaan. Tämän jälkeen meni jokunen vuosi kun ei tullut erityisemmin urheiltua. Mitä nyt kesäisin golffia. Välissä vähän innostuttiin ja uudemman kerran lukion jälkeen oli pari kolme vuotta ettei tullut niin aktiivisesti harrastettua ja elämäntavat perseellään. Juoksuharrastukseen innostuin viime vuonna uudemman kerran. Juoksusta aina kesäharjoittelussa nauttinut. Se vaan oli päässyt unohtumaan tässä välissä 🙂 Ensimmäisen lappukisani HHM kanttasin perusteellisesti ja meni vähän kävelyksi (1.55). Kesän ja syksyn hyvän harjoittelukauden jälkeen Espoon Rantapuolikas 1.45. Aikaan tyytyväinen, mutta tapaan jolla se tuli en ole. Juoksin muistaakseni 13km jänisten kanssa ja sitten lähdin omille teille nostaen vauhtia liikaa (15-20 sec kovempaa/km) ja kanttasin taas lopussa. Viisaammalla vauhdinjaolla olisi ollut rahkeita parempaan suoritukseen. Mutta nämä ovat varmasti niitä virheitä, joita jokainen aloitteleva juoksija käy läpi ja osa oppimisprosessia. Nykyään: juoksu golf - olisikohan nyt 13. kausi menossa squash - lähinnä syksy/talvi serkun kanssa 1-2 krt/vko (hiihto jos lunta/latuja) (salibandy) Juoksuohjelma: Magen Cooper 4.8. (3000m+) Espoon Rantapuolikas 16.9. (min. PR eli alle 1.45) Vantaan Maraton 13.10. (alle 4h) Alustavia ajatuksia: Cooperin ja ½ väliin varmaan sopisi 10km testijuoksu. Riippuen miten harjoittelut sujuvat puolikkaalla voisi mahdollisesti lähteä 1.40 alitusta hakemaan. Maraton tulee olemaan oma ensimmäiseni enkä sitä haluaisi millään kantata 😄 joten ehkä lähden vain hakemaan tuota 4h alitusta? Pidemmän tähtäimen tavoitteita/haaveita: polkujuoksuun tutustuminen (ensi vuonna tn 1. ultra- alustava ajatus KK 53km), 10km sub 40min, ½ alle 1.30, Mara sub 3.30, Mara sub 3h (Boston QF). Näistä en lähde sen enempään vielä muuta kuin haaveilemaan. Asia kerrallaan ja katsotaan kuinka korkeana motivaatio pysyy. Ps. Jos joku tunnistaa nimimerkkini muista yhteisöistä niin arvostaisin, että pidetään tämä blogi juoksuaiheisena. Kiitos. Pps. Heitin liitteeksi oman kesäkuun loppuohjelman, jota suurinpiirtein tarkoitus noudattaa. Olisin tehnyt Excelillä muttei kotikoneelta löytynyt. Tolla mennään. Vanha kunnon paperi & kynä, tää on hyvä. Viikon sisällä saattaa treenien päivät vaihdella, jos muut aikataulut muuttuvat. Golfkierrokset kannan bägiä, joten noille päiville yleensä otan sitten jotain kevyempää juoksua tai ihan lepoa ja vedot sitten toiselle päivälle. Vetoharjoitukset vähän 5k/10k miettien, joille olisi ennätykset tarkoitus tehdä. Voi olla että noi muuttuvat tässä vielä paljonkin. Vähän mutuillessa vielä mennyt harjoittelu. Tulipahan wall of text! Tänään kevyt palautta + core.
  11. _figu

    Magen Cooper

    Ehdottomasti mukana! Päivä merkitty kalenteriin. Cooperia ei olekaan aikoihin tullut juostua. Minimitavoitteeksi 3000m, kaikki mitä menee yli niin plussaa.
  12. _figu

    su 10.6

    20.50km 2h 1min, @5.55min/km (sis. 4.5km reippaammin lopussa) Piti lähteä heti aamusta, mutta käänsin kylkeä ja vasta puoliltapäivin ulos. Kevyempi viikko niin pidettiin pitkiskin vähän lyhyempänä. Kulkua oli kankeaa ja yllättävän rankkaa, vaikka eilen vain lepoa. Pakarat jumissa ja tuntui että onneksi vähän edes helpotti lopussa kun mentiin kovempaa. Koitin juosta maravauhtia (5:30-5:40) mutta lipesi kaksi kilsaa 5.06 ja 5.18 😛 varmaan ihan hyvä merkki, kun noi nopeat tuntui juoksun helpoimmilta kilsoilta. Miten parantaa juoksutekniikkaa ja -taloudellisuutta hitailla lenkeillä? Ilma täydellinen 18° ja aurinkoista, käytännön tuuleton keli.
  13. Joo muutamaan otteeseen miettinyt, että voisi aloittaa oman päivyriin kirjoittamisen. Varmaan ensi viikolla voisi olla sitten ajankohtaista, nyt turhan kiireinen viikko eikä ehdi istua alas edes iltaisin. Piti silti täällä käydä pyörähtämässä 😛 Mutta tosiaan olisihan se helpompi noita omia tuntemuksia seurailla ja sinne todennäköisesti saisi paremmin kommentteja ja ajatuksia muilta kokeneemmilta juoksijoilta. Etenkin kun todella alkuvaiheessa oma juoksuharrastus niin vertaistuen tärkeys korostuu. Alkukeväällä itseni ylikuntoon juosseena samoja virheitä en halua toistaa. Jälkimmäiseen kysymykseen en omalla vajavaisella kokemuksella osaa muuta sanoa kuin, että kovat kovaa ja kevyet sitten korostaen hitaasti (joka itselle hankalinta). Tuskin 2krt/vko enempää noita vauhtitreenejä niin en itse näe tarvetta pelkkää pk:ta tähän väliin ottaa. Sitä vaan riittävässä määrin siellä harjoitusohjelman seassa niin hyvä tulee 👍 Hyviä vinkkejä tuossa yllä.
  14. Tänä vuonna jää väliin, menisi vain kovasta treenistä ja niitä voi tehdä omatoimisesti ilmaseksi 🙂 mutta reitin varrelle tarkoitus tulla kannustamaan. Tsemppiä kaikille juoksijoille! Keli ainakin viime viikonloppuista helpompi.
  15. _figu

    TO 7.6.

    15.22 km @5.14/km, avg 141 (sis. 9km @5min/km) Kiireinen viikko, ensimmäinen kunnon treeni. Pidin sunnuntaisen 30km lenkin jälkeen kaksi täysin juoksuvapaata ja eilen vain kevyt paikkojen availu. Tänään kulku kevyt, kyllä noilla Clifton 4:lla on kiva juosta. 13 astetta ja kova tuuli. Helteisiin verrattuna toki kelpaa, mutta perun sanani vesisateen toivomisesta. Helteet takaisin!
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy