Jump to content
Juoksufoorumi.fi






_figu

Jäsenet
  • Content count

    39
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

120 profile views
  1. Tsempit Pieksamäelle! Tuon edellisen testilenkin perusteella täysin tehtävissä 1.40 alitus! Vaatii toki hyvän ja onnistuneen juoksun, mutta noilla pohjilla vauhtikestävyyden ei pitäisi olla ongelma.
  2. Tänään Espoon Rantapuolikkaalla 1.45 ja sekunteja päälle. Joten virallisesti alle ei vielä menty. Juoksin ~13km 1.45 jänisten kanssa. Rullas sen verran kivasti, että päätin lähteä omille teilleni. Lähdin aivan liian kovaa. Kilsat 13-17 menny 4.40/km tai vähän alle (15-20sek kovempaa kuin aiemmat kilsat) Sen jälkeen kanttas kohtuu pahasti ja vikat 4km olikin rankkaa henkistä taistelua. Meni kävelyksikin pari kertaa kiroillessa kun lähti höntyilee. Yksinkertaisesti innostuin liikaa kun kulki niin hyvin, haha. Aloittelijan mokia, näistä opitaan. Toisaalta tykkään kyl rohkeesta ratkasusta. 1.45 oli "plakkarissa" oli vähä sellane fiilis et pieni jarru päällä mentiin siinä. Ei vaan näillä juoksukilsoilla osannu hahmottaa minkä verran tosta olis ollu varaa kiristää. Kokonaisuudessaan todella positiivinen kokemus. Vantaan Maralle kuukauden päästä toivottavasti osaan lähteä nöyremmällä asenteella - muuten tulee rumaa jälkeä
  3. Kiittelinkin jo järjestäjille, mutta laitetaas vielä tännekin. Aivan loistavat järjestelyt mielestäni. Kaikki toimi ongelmitta. Sää oli vaihteleva, välillä tuli vettä ihan kunnolla. Noh, mielummin sitä sateessa juokseen kuin helteessä eikä tuo ainakaan omaa fiilistä latistanut. Todella hyvät fiilikset. Voin lämpimästi suositella kaikille.
  4. Alle 4:00

    Jahas, eiköhän tää oo aika saleteissa Vantaalla ellei ny jotain totaalista kanttausta tule :) Harjoittelut sujuneet super hyvin. Ja mikä tärkeintä, ilman loukkaantumisia hyvillä fiiliksillä. Tänään ekaa kertaa yli 25km lenkki. Lähdin rauhassa. Eka kymppi 5.54/km avg hölkkää. Sykkeet super alhaalla (12x), joten väkisin vauhdit alkoi nousemaan. Annoin sitten vaan mennä kun rullas niin kevyesti. Elämäni pisin lenkki, 30.03km 2h 49min (@5.39) avg syke 139. Viimeiset 20km @5.31. Paukkuja jäi ja uskon että tolla 5.30 pacella olisin vielä sen 12km jaksanut jos jotain energiaa saanu (pelkkä vesipullo mukana). Taidan tuolla 5.30 vauhdilla pyrkiä koko Maratonin juoksemaan. 3.45 ois vähän turhan tiukka vielä näillä kilsamäärillä
  5. Su 3.9.

    Elämäni pisin lenkki, 30.03km 2h 49min (@5.39) avg syke 139. Viimeiset 20km @5.31. Keskusta -> Pirkkola -> Paloheinä -> Oulunkylä -> Hartwallin ohi Töölönlahdelle ja kotiin. Kulki perkuleen kevyesti, viimeset 5km takareidet meni vähän kireiksi. Ihan fiilareissa koko matkan. Täydellinen juoksukeli. Ei liian kuuma, puolessa matkaa alkoi aurinkokin paistamaan pääkaupunkiseudulla. Pitänee 4h tavoitetta kiristää Vantaalle. Kiva huomata harjoittelun tehoavan.
  6. Voisin ostaa tuon pois. Ottaisitko yhteyttä fickleee@gmail.com
  7. Miettinyt josko sitä laittaisin ilmoittautumista sisään. Mietityttää vaan ehtiikö täysin palautumaan Vantaan Maratonille, jos lähtee puolikkaan ennätystä tavoittelemaan? Välissä 4 vk aikaa ja Vantaa tulee olemaan oma ensimmäinen mara.
  8. Yleisurheilun MM-kisat 2017

    Viihdyttävä kisa! On toi kyllä käsittämätöntä et irtoo vielä noin ylivoimanen kiri kovavauhtisessa juoksussa. Hyä et pysy pystyssä. Ite joutus treenaa et kestäis edes kierroksen tossa vauhdissa. Hullua kyytiä
  9. Noilla pohjilla tiukkaa voi tehdä 2h alituksen onnistuminen kun mukavan lenkkivauhdin ja tavoitevauhdin ero 40s/km. Onnistuneella valmistautumisella ja ilman kanttausta kisassa kuitenkin mahdollista. Vetäisin nyt kuukauden 3-4 krt juoksua viikossa jos vaan kroppa kestää. Jos tuntuu ettei kroppa ole palautunut niin skippaa toinen kevyistä tai vedä pyöräillen. 1 x pidempi (matalalla sykkeellä rennon kevyttä), puolikkaalle riittänee 15-18km(?) 1 x tavoitevauhtinen 40-60min (tai mahdollisesti hieman kovempaa muttei pakottaen) 1-2 x kevyt hölkkä 30-45 min (verkat sisältäen) Päälle hyvä vartalon huolto (venyttelyt + core sis. vatsat ja selät nyt ainakin) auttaa aivan varmasti. Viimeiselle 2 viikon aikana et enää kuntoa saa erityisemmin nostettua, tärkeämpää ylläpitää juoksu virettä ja latailla akkuja kisaan valmistautuen. Viimesenä viikkona jättäisin pitkän juoksematta, muutamia kevyitä vaan. Tsekkaa täältä vaikka toi Sepon 4h Maraton ohjelman viimeset 2 vko miltä näyttää niin saat vähän suuntaa minkälainen valmistautumisen tulisi olla. Tsempit harjoitteluun.
  10. Eka Elokuuta

    20,48 km 6,00/km avg syke 132. Kai tää mulla vielä just pitkiksenä menee. Raskasta oli. Eilinen tv kova painoi varsinkin jälkimmäisellä kympillä, mutta pakko oli arkipäivänä yks vähän pidempi vetää kun vkl:na ei kerkeä.
  11. Eikös tuo mahan kasvun lopettaminen ole yksi hyvä motivaattori ;) Itsehän jo vastasit, muistele niitä fiiliksiä kun juoksu rullannu kevyesti ja fiilikset huipussa. Tietty ne ekat viikot vähän pidemmän tauon jälkeen ei välttämättä tunnu mukavalta ja lenkille lähteminen voi tuntua vaikealta. Kun taas pääset juoksun makuun, ei harjoittelu tunnu pakkopullalta vaan enemmänkin odotat sitä, että laitat taas lenkkarit jalkaan. Itse allekirjoitan kyllä tuon tavoitteellisen harjoittelun. Ei tarvitse edes olla mikään älyttömän haastava tavoite. Ainakin itseä motivoi harjoittelemaan, kun on joku päämäärä mitä varten treenaa. Tsempit harjoitteluun!
  12. Kirjataas tänne seuraavaksi puolikkaan tavoitteeksi tuo 1:45. Kolme viikkoa sitten juoksin omatoimi puolikkaana 1:48:35, eka kymppi rauhallisesti @5.19/km, joten varmaan lähellä oltas jos menis nyt kokeilemaan. Saas nähä tuleeko tässä vielä ennen Vantaan Maratonia juostua puolikas.
  13. Mitä tänään syötäisiin

    Chili con carne kasvisversiona. Oli vihainen kokki, tulista mutta todella hyvää.
  14. Joo näinhän se menee. Lenkkeilyn aloittaessa tuli varmasti juosta liian kovaa peruslenkit. Taitaa olla aika yleinen aloittelijan virhe. :) Nyt kun tässä on tullut hyvällä motivaatiolla juostua jo jonkun aikaa niin myös ottanut selvää asioista. Mitä ja miten harjoitella yms. Sykemittarin hankinta auttanut pitämään vauhdit kontrollissa peruslenkeillä, luontaisesti mulle on vaikeaa juosta riittävän rauhassa. Juoksu kilometrit/viikko kasvaa niin onhan se ihan kiva juosta välillä rauhassakin :D Mietin itsekin tota juoksuvalmentajan palkkaamista ennen päätöstä aloittaa maratoonille harjoittelu. Tämä foorumi on kuitenkin ollut äärimmäisen hyödyllinen ja oikeastaan kaikkiin kysymyksiin saanut hyviä neuvoja ja kommentteja. Ehkä joskus ensi vuoden puolella voisi uudelleen miettiä. Lähinnä jos juoksutekniikkaan sieltä saisi jotain kommentteja, ohjelmiahan netti täynnä. Itsellä käytössä Polarin ohjelma pohjana. Siellä todella hyviä tukiharjotteita. Vertaillut tuohon Sepon > 4h ohjelmaan ja aika samoissa menee nuo juoksujen määrät ja mitat.
  15. Se on mahtava tunne, kun minkä tahansa urheilusuorituksen jälkeen fiilis et nyt meni ihan nappiin ja saanut maksit irti. Kova veto. Onnittelut!
×