Jump to content
Juoksufoorumi.fi


_figu

Jäsenet
  • Content count

    45
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

148 profile views
  1. Reidet paleltuu, mikä avuksi

    Edellisellä pitkiksellä reidet ja perse paleli. PK seudulla, ei paha pakkanen mutta tuuli kovaa. Tänään laitoin juoksuhousujen päälle (alla lämpökerrasto) juoksushortsit. Ei tullut yhtään kylmä. Parempi näin päin imho, ei se kiva oo pallit jäässä tuolla painella menemään.
  2. Kiitos linkistä! Tuli eilen muutamat kengät tuolta tilattua.
  3. Pe 19.1.

    19.83km @6.15 min/km Haasteellinen keli mutta huomattavasti kevyemmältä silti tuntui kuin sunnuntainen. Kevyt jalka, eilen en tehny yhtään mitään ja juoksusta taukoa 3 päivää (ti uj, ke squash). Pirkkolan jäähallin ympäristössä tiet aurattu mut aika paljon joutu tallotussa lumessa etenemään. Keskustassa sitten tota sohjoa.
  4. Mitä tänään syötäisiin

    Pitkiksen jälkeen rakkaudella luotu (kiireessä sutastu) Chili con sarne. Jostain syystä tulinen ruoka tällä hetkellä maistuu parhaiten.
  5. Su 14.1.

    20,69km @6:00 HHM reittiä mukaillen. Hieman liian kovaa tuli juostua puolivälin paikkeilla noin vitonen ja loppu tuntu rankemmalta kun oli tarkotus. Malttia nyt vaan touhuun. Viikkoon 3 lenkkiä (50km) + tunnin squash. Viime viikolla 3 lenkkiä (26km). Hiljalleen lisäillään kilometrejä. Olin pakotettu pitämään tossa alkutalvesta kuukauden täyslepoa kun venäytin polven ja joulukuussa jotain hajalenkkejä vain. Idiootti kun olen tuli liian aikasin lähdettyä eikä antanu parantaa. Mukavaa taas urheilla kun paikat kunnossa :) Vielä kun lähtee toi keskikroppaan ilmestynyt uimarengas ja saa kilometrejä alle niin varmasti syketasot taas normalisoituvat viime vuoden tasolle.
  6. Tsempit Pieksamäelle! Tuon edellisen testilenkin perusteella täysin tehtävissä 1.40 alitus! Vaatii toki hyvän ja onnistuneen juoksun, mutta noilla pohjilla vauhtikestävyyden ei pitäisi olla ongelma.
  7. Tänään Espoon Rantapuolikkaalla 1.45 ja sekunteja päälle. Joten virallisesti alle ei vielä menty. Juoksin ~13km 1.45 jänisten kanssa. Rullas sen verran kivasti, että päätin lähteä omille teilleni. Lähdin aivan liian kovaa. Kilsat 13-17 menny 4.40/km tai vähän alle (15-20sek kovempaa kuin aiemmat kilsat) Sen jälkeen kanttas kohtuu pahasti ja vikat 4km olikin rankkaa henkistä taistelua. Meni kävelyksikin pari kertaa kiroillessa kun lähti höntyilee. Yksinkertaisesti innostuin liikaa kun kulki niin hyvin, haha. Aloittelijan mokia, näistä opitaan. Toisaalta tykkään kyl rohkeesta ratkasusta. 1.45 oli "plakkarissa" oli vähä sellane fiilis et pieni jarru päällä mentiin siinä. Ei vaan näillä juoksukilsoilla osannu hahmottaa minkä verran tosta olis ollu varaa kiristää. Kokonaisuudessaan todella positiivinen kokemus. Vantaan Maralle kuukauden päästä toivottavasti osaan lähteä nöyremmällä asenteella - muuten tulee rumaa jälkeä
  8. Kiittelinkin jo järjestäjille, mutta laitetaas vielä tännekin. Aivan loistavat järjestelyt mielestäni. Kaikki toimi ongelmitta. Sää oli vaihteleva, välillä tuli vettä ihan kunnolla. Noh, mielummin sitä sateessa juokseen kuin helteessä eikä tuo ainakaan omaa fiilistä latistanut. Todella hyvät fiilikset. Voin lämpimästi suositella kaikille.
  9. Alle 4:00

    Jahas, eiköhän tää oo aika saleteissa Vantaalla ellei ny jotain totaalista kanttausta tule :) Harjoittelut sujuneet super hyvin. Ja mikä tärkeintä, ilman loukkaantumisia hyvillä fiiliksillä. Tänään ekaa kertaa yli 25km lenkki. Lähdin rauhassa. Eka kymppi 5.54/km avg hölkkää. Sykkeet super alhaalla (12x), joten väkisin vauhdit alkoi nousemaan. Annoin sitten vaan mennä kun rullas niin kevyesti. Elämäni pisin lenkki, 30.03km 2h 49min (@5.39) avg syke 139. Viimeiset 20km @5.31. Paukkuja jäi ja uskon että tolla 5.30 pacella olisin vielä sen 12km jaksanut jos jotain energiaa saanu (pelkkä vesipullo mukana). Taidan tuolla 5.30 vauhdilla pyrkiä koko Maratonin juoksemaan. 3.45 ois vähän turhan tiukka vielä näillä kilsamäärillä
  10. Su 3.9.

    Elämäni pisin lenkki, 30.03km 2h 49min (@5.39) avg syke 139. Viimeiset 20km @5.31. Keskusta -> Pirkkola -> Paloheinä -> Oulunkylä -> Hartwallin ohi Töölönlahdelle ja kotiin. Kulki perkuleen kevyesti, viimeset 5km takareidet meni vähän kireiksi. Ihan fiilareissa koko matkan. Täydellinen juoksukeli. Ei liian kuuma, puolessa matkaa alkoi aurinkokin paistamaan pääkaupunkiseudulla. Pitänee 4h tavoitetta kiristää Vantaalle. Kiva huomata harjoittelun tehoavan.
  11. Voisin ostaa tuon pois. Ottaisitko yhteyttä fickleee@gmail.com
  12. Miettinyt josko sitä laittaisin ilmoittautumista sisään. Mietityttää vaan ehtiikö täysin palautumaan Vantaan Maratonille, jos lähtee puolikkaan ennätystä tavoittelemaan? Välissä 4 vk aikaa ja Vantaa tulee olemaan oma ensimmäinen mara.
  13. Yleisurheilun MM-kisat 2017

    Viihdyttävä kisa! On toi kyllä käsittämätöntä et irtoo vielä noin ylivoimanen kiri kovavauhtisessa juoksussa. Hyä et pysy pystyssä. Ite joutus treenaa et kestäis edes kierroksen tossa vauhdissa. Hullua kyytiä
  14. Noilla pohjilla tiukkaa voi tehdä 2h alituksen onnistuminen kun mukavan lenkkivauhdin ja tavoitevauhdin ero 40s/km. Onnistuneella valmistautumisella ja ilman kanttausta kisassa kuitenkin mahdollista. Vetäisin nyt kuukauden 3-4 krt juoksua viikossa jos vaan kroppa kestää. Jos tuntuu ettei kroppa ole palautunut niin skippaa toinen kevyistä tai vedä pyöräillen. 1 x pidempi (matalalla sykkeellä rennon kevyttä), puolikkaalle riittänee 15-18km(?) 1 x tavoitevauhtinen 40-60min (tai mahdollisesti hieman kovempaa muttei pakottaen) 1-2 x kevyt hölkkä 30-45 min (verkat sisältäen) Päälle hyvä vartalon huolto (venyttelyt + core sis. vatsat ja selät nyt ainakin) auttaa aivan varmasti. Viimeiselle 2 viikon aikana et enää kuntoa saa erityisemmin nostettua, tärkeämpää ylläpitää juoksu virettä ja latailla akkuja kisaan valmistautuen. Viimesenä viikkona jättäisin pitkän juoksematta, muutamia kevyitä vaan. Tsekkaa täältä vaikka toi Sepon 4h Maraton ohjelman viimeset 2 vko miltä näyttää niin saat vähän suuntaa minkälainen valmistautumisen tulisi olla. Tsempit harjoitteluun.
×