Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Samuro

Jäsenet
  • Content Count

    14
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

15 Good

About Samuro

  • Syntymäpäivä 22.04.1974

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Asuinpaikka
    Oulu

Converted

  • Coopperi
    2780
  • 10km
    50
  • Puolimaraton
    1:58
  • Tavoite
    Vuodelle 2017 puolimara 1:50. Vuodelle 2018 puolimara 1:45.
  1. Omien tutkimusten perusteella seuraava ratkaisu taitaa olla paras: joku Strava-yhteensopiva kello ja Stravan Training Pack. Sitten vaan datan siirto Endomondosta Stravaan..
  2. Hei. Mulla on ollut käytössä TomTomin Sports-malleja muutaman vuoden ajan (2014 alkaen). TomTomeissa oli mielestäni hyvä ominaisuus, kun siinä pystyi asettamaan viikkotavoitteeksi vaikkapa 25km ja seuraamaan tavoitteen edistymistä suoraan kellosta, ei tarvinut siis avata appsia tai verkkosivua. TomTomit ovat nyt siirtyneet toisille käyttöön. Yksi näistä kelloista on nyt sekoamassa ja omistaja haluaa uutta kelloa. Missä kelloissa olisi vastaava ominaisuus? Itse olen TomTomien jälkeen käyttänyt Garminin Fenix 5:sta, mutta muistaakseni siinä ei ollut tuollaista. Ei myöskään nyt käytössäni olevassa Suunto Spartan Wrist Trainerissä. Polarin edustajalta olen kysellyt, mutta ei kuulemma niissäkään. TomTom oli selvästikin suunnannut kellonsa tavalliselle kuntojuoksijalle. Mikä siis TomTom Runner 3:n korvaajaksi, kun omistaja haluaa seuraavat ominaisuudet?: - HR ranteesta - GPS - viikko-/kuukausitavoitteen asettaminen ja seuranta kellosta - synkkaus Endomondoon kellon omalla appsilla (ei millään apusoftalla) Garmineissa on mahdollisuus synkata suoraan Endomondoon. Vivoactive 3 tai uusi Forerunner 645 voisivat sopia, mutta onko niissä kilometrimääräisen tavoitteen asettaminen ja seuranta mahdollista?
  3. Kävin lauantaina Terwamaratonin puolikkaalla yrittämässä noin 1:45:n vauhtia. Ensimmäinen vitonen meni vielä keskivauhdilla 5min/km, mutta sitten jaloista loppui puhti. 10km meni 52min, mutta toinen puolisko meni jo osittain kävelyksi ja loppuaika noin 2:05. Tämä oli toinen puolikas, viime vuonna Terwalla meni 1:58. Olinko liian optimistinen tavoitteessani, kun kuitenkin huhtikuun lopulla juoksin 17km lenkin aikana 15km osuuden aikaan 1:21 ja se meni yksinään ihan hölkkäfiiliksellä? Vauhti oli kyllä reipasta hölkkää, mutta ihan rentoa eikä tarvinut rutistaa. Tuolla lenkillä ei ollut edes tarkoitus pitää vauhtia, mutta vauhtia tuli, koska se tuntui kivalta. Syke tuossa 15km osuudella oli aluksi 140 ja viimeisen 10km ajan noin 150. Terwalla kolme ensimmäistä kilometriä mentiin noin 4:50 vauhdilla. Syke oli alusta asti noin 155. Riittääkö väsymiselle selitykseksi tuo liian kova alkuvauhti, tai onko viimeistelyvaiheessa ollut liian vähän lepoa, vai pitääkö siitepölyjä ruveta syyttämään? Viimeistely oli kuvan mukainen. Kesällä tai syksyllä tulee juostua ainakin yksi puolikas vielä. Taidan lisätä viikottaisen pitkän pituutta nykyisestä 15km jonnekin 20km tienoolle. Katsotaan joko se auttaisi. Muut viikkotreenit ovat yksi kössimatsi, ja sitten pari noin 10km juoksua, joista toinen jonkunlaista intervallia ja toinen muuten vain reipasta vauhtia.. Edit: kyllä se oma arvaus on, että kuntooni nähden rasitin itseäni liikaa viimeisen 10 päivän aikana. Ensi kerralla kevyemmin.
  4. Moro Itse käytän TomTomin juoksukelloa, Runner3, johon olen tyytyväinen. Kello synkkaa puhelimen kanssa ja lähettää tiedot TomTomin MySports -palveluun. Palvelusta voi tiedot lähettää edelleen moniin urheiludatan seurantapalveluun. Itse lähetän datan edelleen Endomondoon ja MapMyFitnessiin. TomTomin puhelinsovellus ja myös verkkopalvelu näyttävät ihan mukavasti yksittäisen suoritteen tilastot, mutta esimerkiksi kuukausittaisen datan seuranta tai ennätysten seuranta ei ole kovin laadukasta. Endomondoon lähetän datan, jotta voisin seurata ennätyksiäni. Endomondo toimii siten, että jos juoksen esimerkiksi 15km, niin se näyttää nopeimman 1km pätkän suorituksen ajalta. Vastaavasti se näyttää monien muidenkin matkojen ennätyksen juoksun ajalta, esimerkiksi parhaimman 12 minuuttisen (Cooper-tulos). Ennätykset voi katsoa yksittäisen lenkin sisältä, mutta toki niitä tallennetaan myös varsinaiseen kaikkien aikojen ennätystaulukkoon. Ennätyksiä voi myös seurata siten, että kuinka esimerkiksi oma 5km aika on kehittynyt kuukausittain. MapMyFitnessiin lähetän datan, jotta näen kuinka monta prosenttia juoksuajastani olen käyttänyt milläkin sykealueella. Voin katsoa esimerkiksi, kuinka olen juossut VK-alueella tässä kuussa ja verrata edellisen kuun tuloksiin. Tarkastelujaksoa voi vaihtaa viikkoihin, kuukausiin tai vuosiin. Muunlaista analytiikkaa en nyt hoksaa kaivata. Kiinnostaisi tietää, että mistä analytiikasta te tykkäätte, ja mikä palvelu sitä tietoa antaa. Voiko kaiken saada yhdestä palvelusta, vai onko tyydyttävä käyttämään monia? Garminin, Polarin ja Suunnon palveluihin en ole tutustunut. Olisikohan niissä kaikkea tätä yhdessä paketissa?
  5. Kirjataanpa tähän itsellekin tavoitteeksi tuo 1:45. Tällä hetkellä juoksua tulee viikossa liian vähän, mutta tavoitteena tästä hetkestä alkaen pitää se noin 40km viikossa. Katsotaanpa tulos syksyllä.
  6. Samuro

    TomTom Spark 3- ja Runner 3

    Päivitin oman Multisport-mallini tähän Runner 3:een tuon reitinseurantaominaisuuden vuoksi. En nyt lähde kirjoittamaan syvällistä arviointia, mutta voin vastata, jos jollakulla on täsmäkysymyksiä kellon käytettävyydestä tai muita kysymyksiä. Reittiominaisuudet toimivat lyhyen kokemukseni mukaan hyvin. Tykkään myös pienentyneestä rannekkeesta. Nyt tätä viitsii käyttää arkikellonakin.
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy