Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Hitski

Jäsenet
  • Content count

    45
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

1 Follower

Contact Methods

  • Website URL
    https://hyvakuntoisena-hautaan.blogspot.fi

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Asuinpaikka
    Espoo
  1. Minullakin suurin osa pitkitksistä menee juuri tuohon @Teemu Smainitsemaan 3-3.5h haarukkaan, mutta on minulla tässä kevään aikana ohjelmassa myös kaksi "ylipitkää" (yksi 4h+ ja toinen 5h+). Näissä ajatuksena on viettää normaalia pidempi aika poluilla/jalkojen päällä ilman varsinaisia vauhti- tai kilometritavoitteita. Viime vuonna vastaavilla lenkeillä kävelyn ja juoksun suhde oli noin 50/50 ja sen myötä lopullinen rasitustasokin oli suunnilleen sama kuin 3h juoksulenkillä. Samalla sitä sai hyvin testattua kisavarusteita ja viilattua juomis/syömis-aikataulut kuntoon.
  2. Su 18.2.

    30km 6.02/km, 135bpm(69%) Espoon Rantamaratonin reittiä pitkin, oli ihan mahtava lenkkeilykeli! Koko viikko yhteensä: 95,5km juoksua
  3. Olisikohan tuolla kyseisellä tietokentällä nyt joku ongelma Fenix 5:n kanssa, eikä se siksi toimi. Näiden kolmansien osapuolten tekemien lisäosien kanssa tulee usein ongelmia siinä yhteydessä kun Garmin julkaisee kellolle uusia päivityksiä ja silloin ei yleensä auta muu kuin odottaa että lisäosan kehittäjä julkaisee toimivan version.
  4. Jos vain pääsen terveenä lähtöviivalle niin sanoisin että 12h alitus voisi olla minulle realistinen aikatavoite. Hyvänä päivänä jolloin kaikki menee suunnitelmien mukaan voi mennä alle 12h ja vähän huonompana päivänä menee varmaan yli ...jos siellä taas polskitaan syvässä lumessa niin en ole varma pääsenkö edes maaliin Mahdollisimman tasaista suoritusta lähden joka tapauksessa hakemaan.
  5. Peruskestävyyskausi on nyt pulkassa ja Karhunkierroksen 80km-kisa on taas askeleen lähempänä. PK-kauden viimeisellä neljällä viikolla keräsin kilsat: 85km, 97km, 102km ja 30km (kevyt viikko). Yhteensä 3kk:n aikana sain kasaan 812km juoksua (81h 26min) ja kävelyä 59km (9h). Vähän tarkempi yhteenveto tuolla blogin puolella: http://hyvakuntoisena-hautaan.blogspot.fi/2018/02/kadonneen-peruskestavyyden-metsastys.html
  6. Tämä tulee nyt ihan ulkomuistista, mutta olisikohan ollut näin: Settings->Activities & Apps->Run->Run Settings->Data Screens Tuolla valitset sitten muokattavaksi haluamasi näytön niin pääset valitsemaan siinä näkyvät tietokentät. Kun tietokenttä on valittu niin esille tulevasta listasta pitäisi löytyä myös: ConnectIQ-vaihtoehto jonka alla nuo ladatut tietokentät pitäisi löytyä.
  7. "50 ultramaratonia 50 päivässä"-tavoite jäi haaveeksi kun Emilia joutui pysähtymään pariksi päiväksi (syynä lähestyvä hurrikaani ja jalkakivut) jo 11 päivän jälkeen. Tuon tauon jälkeen hän eteni parin päivän ajan pyörällä vajaat 200km ja on sen jälkeen jatkanut taas juosten. Sitkeästi yrittää päästä loppun asti kuitenkin.
  8. Ma 12.2

    7,2km palauttava lenkki (6.15/km @ 136bpm/69%), lumessa polskimiseksi meni mutta mukavan kevyttä menoa kuitenkin.
  9. Tottahan tuo. Riippuu varmaan siitä mikä tiedontarve kullakin on, itselleni tuo tarkkuus riittää kun enimmäkseen juoksen oman tuntuman mukaan ja kelloa (sykettä/keskivauhtia) tulee vilkaistua ehkä 2-3 kertaa lenkin aikana ihan vain vahvistaakseni että tuntumani on oikeansuuntainen. On minulla tuo Garminin Foot Podikin jos tarkempaa tietoa kaipaan, mutta se on vain jäänyt aika vähäiselle käytölle viimeisen vuoden aikana.
  10. Tuolla ConnectIQ:ssahan löytyy Garminilta neljä eri tietokenttää tehon näyttämistä/tallentamista varten ja ainakin tämä näyttää/tallentaa myös kierroksen keskitehon: https://apps.garmin.com/en-US/apps/41929d27-38aa-4253-af44-64bdc8ec16c8 Tätä en ole kokeillut mutta oletan että ajaa saman asian (koska tuossa on kaikki nuo neljä tietokenttää yhdistettynä): https://apps.garmin.com/en-US/apps/a26e5358-7526-4582-af7e-8606884d96bc Fenix 5:n GPS:n tarkkuudesta sanoisin näin vuoden käytön jälkeen että se on suunnilleen samaa tasoa (eli yhtä hyvä/huono) edellisten käytössäni olleiden Garmin-mittareiden kanssa jotka käyttävät Mediatekin GPS-chippiä (FR620 ja FR630). FR610 oli tarkempi mutta siinä olikin SiRF:in GPS-chippi. Realiaikaisen tahdin sijaan käytän yleensä näytöllä kuluvan kierroksen keskitahtia joka on huomattavasti vakaampi. ConnectIQ:sta löytyy muistaakseni myös joku sovellus jossa pystyy itse määrittämään aikajakson (esim. 5 tai 10s) jolta haluaa keskitahdin näyttää, nyt en vain ulkoa muista sovelluksen nimeä.
  11. Tässä edellisten NUTS Karhunkierrosten GPS-seurannat, niistä pystyy kivasti katsomaan mitä vauhtia seurannassa mukana olleet juoksijat ovat pitäneet eri kohdissa reittiä: NUTS Karhunkierros 2014 53 km 80 km 160 km NUTS Karhunkierros 2015 31 km 53 km 80 km 160 km NUTS Karhunkierros 2016 31 km 53 km 80 km 160 km NUTS Karhunkierros 2017 31/53/80 km 160 km
  12. Heh, itse ainakin menin tuohon "helppoa ja nopeaa polkua"-lankaan viime vuonna kun polkujuoksunoviisina lueskelin netistä vanhojen konkareiden kisaraportteja ennen kisoja. Kisoissa ei vain sitten tällaisia pätkiä hirveästi tahtonut omalle kohdalle osua Ennakkoon ajattelin myös että Pallas-Hetan viimeinen 5km:n maantieosuus olisi minulle "helppoa ja nopeata" ...ja olisihan se varmaan ollutkin jos en olisi sitä ennen juossut 50km pitkin näitä "helppoja ja nopeita polkuja", jalat olivat tieosuudelle tullessani sellaisessa soosissa että hyvä kun eteenpäin pääsin Eli tuo "helppo ja nopea" kannattaa varmaan yrittää suhteuttaa myös oman polkujuoksukokemuksen ja kuntotason mukaan
  13. Su 14.1.

    23,23km 6.02min/km 134bpm(69%) Espoon rantamaratonin reittiä pitkin.
  14. Toinen neljän viikon pk-harjoittelujakso koluttu mukavasti läpi ilman sairastelua/loukkaantumisia ja jonkunlaista kehitystäkin on havaittavaissa. Viikkojen kilometrimäärät nousivat tällä jaksolla 80-90 km haarukkaan ja seuraavalla jaksolla tavoitteena on sitten 90-100+ km viikot: http://hyvakuntoisena-hautaan.blogspot.fi/2018/01/kadonneen-peruskestavyyden-metsastys_14.html
  15. Minun matkani kohti Karhunkierroksen 80 km:n kisaa on alkanut peruskestävyyden metsästyksellä. Flunssailun ja lyhyen telakan jälkeen tekemien ei vielä ole kovinkaan häävillä tasolla, mutta eiköhän kunto tästä kohene kunhan vain pysyn terveenä. Blogipostaus on kirjoitettu jo noin kuukausi sitten, julkaiseminen vain jostain syystä unohtui silloin: http://hyvakuntoisena-hautaan.blogspot.fi/2018/01/kadonneen-peruskestavyyden-metsastys.html
×