Jump to content
Juoksufoorumi.fi


suvi k.

Jäsenet
  • Content count

    188
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

106 Excellent

Profile Information

  • Gender
    Female

Converted

  • 10km
    Kivesvaara Uphill Run 2017 1:40
  • Puolimaraton
    Sipoonkorpi Trail 2017 3:31
  • Maraton
    Nuuksio Classic 2017 7:53
  • Tavoite
    2018 NUTS KK 31

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kiitos vastauksista suolan suhteen. 😊 Ihan siis aattelin ruokasuolaa ottaa mukaan (tabletteja en oo ikinä kokeillu enkä kisassa aio) niin mietin onko eri suola laaduilla eroa tässä tilanteessa. Isokiteinen on ehkä helpompi nauttia? Geeleissä on kyllä myös kai jotain suolaa ja huolloissa olis tarkotus napsia sipsiä ja urkkajuomaa.
  2. On teillä hitommoinen kiire kun pitää voinappeja laskeskella. 😂 Mutta hei se suola. Minkä laista mukaan ja miten kannattaa pakata? Ite vedin viimeksi Nuuksiossa vaan vikassa huollossa lusikalla järjestäjien pöydästä ja onneksi vedin - heti kohta maaliin tulon jälkeen lakkas nesteet imeytymästä ja tuli aika heikko olo. Nyt aattelin olla omavarainen ja ottaa tasasesti pitkin matkaa.
  3. suvi k.

    Syöminen ultran aikana

    En vielä juokse ultria, mutta mun kokemus geelien ja urkkajuoman sekakäytöstä on, että vähän ajan päästä mikään ei mene alas. Omasta kokemuksesta ottaisin myös aina pitkille matkoille pelkkää vettä mukaan (urkkajuoman lisäksi, jos sitä haluaa käyttää). Jos tulee huono olo, vesi saattaa olla ainoa mikä menee alas, ja ihminen tunnetusti kestää nestehukkaa paljon huonommin kuin energiavajetta. Suolaa tai jotain suolaista kannattaa olla myös matkassa. Tämä siis pelkästään mutun ja parin ajallisesti toimistotyöpäivän mittaisen polkuhölkän perusteella lausuttuna.
  4. Viimeksi Konttaisella mulle yritettiin tyrkyttää raatotaksia. Autoon pääsi heti (kävin siellä hetken lämmittelemässä), kyyti olis lähteny pian sen jälkeen kun olin syöny banaanin ja vaihtanu sukat. Jatkoin jalkasin.
  5. Mulla on tosi vammaset jalat (vaikka mitä virheasentoa), mutta fyssari neuvoi nimenomaan juoksemaan kevyillä neutraaleilla kengillä, jotta tekniikka ja tukilihakset kehittyy. Sopii mulle. 😊
  6. Mä vedin viime vuonna 6 päivää ennen maratonia kesän pisimmän treenilenkin, kun eksyin metsään. 🙈 #äläkokeilekotona
  7. Kaveri edelleen vailla lippua, lähtee varmuudella mukaan jos saa paikan.
  8. Oma lippu saatu, mutta kaveri saattais olla myös lähössä jos saa paikan.
  9. Ostan lipun Bodom Trail 2018 lauantain 12/21 km matkalle. Jos jollain on peruutuspaikka myynnissä, pääsisi hyvään kotiin! Edit. 23.4. Liput saatu!
  10. Mä ostin viime kesäksi Runner's High'lta nettivalmennuksen. Siinä oli musta hyvä hinta-laatusuhde. Sain parin viikon välein sähköpostiin treeniohjeet ja vastaavasti raportoin valmentajalle, miten on menny ja onko tiedossa jotain erikoista menoa tms. mikä vaikuttaa tuleviin treeneihin. Mun oma tilanne ja harrastusmahdollisuudet / -mieltymykset (esim. että haluan käydä suunnistamassa tiistaisin) otettiin hyvin huomioon ohjelmassa. Ohjelma oli yksityiskohtainen ja selkeä. Oheisharjoittelu pitää kuitekin osata tehdä itse, eli treeniohjelmassa voi esim. lukea "kuntopiiri", mutta ei sen tarkempia ohjeita. Omasta mielestä mun juoksukunto kehittyi hyvin ohjelman aikana, vaikka muutamia treenejä jäi muiden menojen takia välistä, ja pääsin lopuksi onnistuneesti mun ekan maratonin maaliin.
  11. Mä olen taas miettinyt päinvastaista tilannetta: Merkityn polun katkaisee iso lätäkkö, kaatunut puu tms. este. Helpompi reitti olisi poiketa polulta jolloin matka pitenisi, mutta sillä välttäisi kahlaamisen/kiipeämisen. Saako esteen kiertää ja palata merkitylle polulle ensimmäisestä mahdollisesta kohdasta?
  12. suvi k.

    Kengät Karhunkierrokselle

    Kiitos kommenteista. 😊 Oon ehkä vähän kallistumassa Speediin, kun niin moni kehuu sitä, mutta aion vielä uudestaan käydä sovittamassa. Mä aion kyllä juosta alle puolet siitä ykssuuntasesta, niin sen aikaa varmaan pärjää vähän vähemmälläkin vaimennuksella. 😄 Dropissa on valittavana edellisiin verrattuna pari milliä ylös tai alas, riippuen minkä kengän ottaa.
  13. suvi k.

    Jutteleminen kisoissa

    Apua kaikki kanssajuoksijat on varmaan ihan hermostunu muhun, kun mä oon se joka höpöttää kaikkea kaikille pukukopista maalialueelle. 🙊 Tosin käyn vaan polkukisoissa ja musta myös on täysin normaalia esim. pysähtyä ottamaan valokuvia reitin varrella.
  14. suvi k.

    Kengät Karhunkierrokselle

    Mun pitäs hankkia uudet kengät. Yhden sovittelukierroksen perusteella vaihtoehdot olis tämä: https://www.salomon.com/fi/product/s-lab-speed-2.html?article=402258 tai tämä: https://www.salomon.com/uk/product/s-lab-wings-8-sg.html Eli oikeestaan jos jommalla kummalla noista menee, pitäis valita haluuko superjäreen pohjakuvion vai vähän enemmän vaimennusta.
  15. Jatkokommenttina vielä: mä olen juossut mun kaikki tähänastiset juoksutapahtumat ilman aikatavotteita. Joko matka on ollut pisin ikinä (esim. eka kymppi, puolikas, maraton), jolloin en ole kokenut mielekkääksi tavoitella muuta kuin yleensäkin maaliin pääsyä, tai sitten oon käyny vaan huvikseen juoksemassa lyhyempiä matkoja harjotuksena em. pidempiä matkoja varten. Mä väittäisin, että juoksutapahtumissa on kivempaa, kun ei stressaa kellosta, vaan ottaa sen iloisena urheilujuhlana. Disclaimerina tosin sanottakoon, että mä harrastan nimenomaan polkujuoksua, jossa omia aikoja eri reiteillä ei kuitenkaan voi vertailla keskenään.
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy