Jump to content
Juoksufoorumi.fi

suvi k.

Jäsenet
  • Content count

    194
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

118 Excellent

Profile Information

  • Gender
    Female

Converted

  • 10km
    Kivesvaara Uphill Run 2017 1:40
  • Puolimaraton
    Sipoonkorpi Trail 2017 3:31
  • Maraton
    Nuuksio Classic 2017 7:53
  • Tavoite
    2018 NUTS KK 31

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. suvi k.

    Mitä tänään syötäisiin

    Tein eilen pitkiksen jälkeen vahingossa aika hyvää kanapastaa. Ohje kahdelle: - makaroonia, penne tai vastaava (gluteenitonkin käy) - 250g paketti kanasuikaleita - oliiviöljyä paistamiseen - currya, oraganoa, pippurisekoitusta ja suolaa - pussi baby pinaattia - purkki ruokakermaa 1. Laita makaronit kiehumaan. 2. Paista kanat, lisää mausteet. 3. Valuta makaronit ja yhdistä kaikki ainekset. Päälle halutessa parmesania.
  2. suvi k.

    NUTS Ylläs-Pallas 2018

    Kärki ottanut vaatimattoman 10km keulan pääletkaan, jollei palluroita puutu välistä (134km)?
  3. Mä teen pitkikset käytännössä aina hölkkä-kävely vuorottelulla. Juoksen yleensä metsässä, jossa nopeusvaihtelua tulee luontevasti maaston mukaan, mutta syke saattaa olla esim. ylämäkeen kävellessä ja tasasessa hölkäsessä sama. Jos juoksen tiellä, vaihdan yleensä kävelyyn aina hetkeksi jos syke nousee yli tietyn rajan.
  4. suvi k.

    Kengät Karhunkierrokselle

    Mä juoksin pikamatkan Salomonin S-Lap Speedeilla. Muuten olin tyytyväinen, mutta jalkapöytiin tuli hankaumat; pitää ens kerralla rasvata tai teipata ne kohdat. Helppo keli tosiaan, niin varmaan aikalailla millä tahansa omaan jalkaan sopivilla kengillä olis pärjänny. Em. kenkien eduksi on kuitekin sanottava, että ne toimi hyvin alkukevään sohjokeleissä ja Bodom Trailin mutavellissä.
  5. suvi k.

    Mäkien harjoittelu

    Hei! Millaista harjoittelua teette erittäin mäkisiä (polkujuoksu)kisoja varten? Missä suhteessa mäkitreeniä, peruslenkkeilyä, lihaskuntoa jne.? Nyt viime viikonloppuna NUTS Karhunkierroksella kaikki muu sujui hyvin, paitsi lopussa sekä ylä- että alamäet oli tuskaa. Vaarojen maratonilla syksyllä verttiä tulee vissiin vielä enemmän, ja olisi kiva jos jalka nousisi loppumatkastakin. 😅
  6. No nyt on revanssi saatu Karhunkieroksesta. Aika parani vaatimattomat pari tuntia. 😅 Vähän keksin kanssa aiheeseen liittyviä tsemppibiisin lyriikoita matkalla. Kaiken kaikkiaan hitsin kivaa oli, vaikka mäissä jalat meinasi loppua kesken. Koska pääsee uudestaan? Pidempi versio: https://sisunainen.wordpress.com/2018/05/29/nuts-karhunkierros-31-km-2018/
  7. Kiitos vastauksista suolan suhteen. 😊 Ihan siis aattelin ruokasuolaa ottaa mukaan (tabletteja en oo ikinä kokeillu enkä kisassa aio) niin mietin onko eri suola laaduilla eroa tässä tilanteessa. Isokiteinen on ehkä helpompi nauttia? Geeleissä on kyllä myös kai jotain suolaa ja huolloissa olis tarkotus napsia sipsiä ja urkkajuomaa.
  8. On teillä hitommoinen kiire kun pitää voinappeja laskeskella. 😂 Mutta hei se suola. Minkä laista mukaan ja miten kannattaa pakata? Ite vedin viimeksi Nuuksiossa vaan vikassa huollossa lusikalla järjestäjien pöydästä ja onneksi vedin - heti kohta maaliin tulon jälkeen lakkas nesteet imeytymästä ja tuli aika heikko olo. Nyt aattelin olla omavarainen ja ottaa tasasesti pitkin matkaa.
  9. suvi k.

    Syöminen ultran aikana

    En vielä juokse ultria, mutta mun kokemus geelien ja urkkajuoman sekakäytöstä on, että vähän ajan päästä mikään ei mene alas. Omasta kokemuksesta ottaisin myös aina pitkille matkoille pelkkää vettä mukaan (urkkajuoman lisäksi, jos sitä haluaa käyttää). Jos tulee huono olo, vesi saattaa olla ainoa mikä menee alas, ja ihminen tunnetusti kestää nestehukkaa paljon huonommin kuin energiavajetta. Suolaa tai jotain suolaista kannattaa olla myös matkassa. Tämä siis pelkästään mutun ja parin ajallisesti toimistotyöpäivän mittaisen polkuhölkän perusteella lausuttuna.
  10. Viimeksi Konttaisella mulle yritettiin tyrkyttää raatotaksia. Autoon pääsi heti (kävin siellä hetken lämmittelemässä), kyyti olis lähteny pian sen jälkeen kun olin syöny banaanin ja vaihtanu sukat. Jatkoin jalkasin.
  11. Mulla on tosi vammaset jalat (vaikka mitä virheasentoa), mutta fyssari neuvoi nimenomaan juoksemaan kevyillä neutraaleilla kengillä, jotta tekniikka ja tukilihakset kehittyy. Sopii mulle. 😊
  12. Mä vedin viime vuonna 6 päivää ennen maratonia kesän pisimmän treenilenkin, kun eksyin metsään. 🙈 #äläkokeilekotona
  13. Kaveri edelleen vailla lippua, lähtee varmuudella mukaan jos saa paikan.
  14. Oma lippu saatu, mutta kaveri saattais olla myös lähössä jos saa paikan.
  15. Ostan lipun Bodom Trail 2018 lauantain 12/21 km matkalle. Jos jollain on peruutuspaikka myynnissä, pääsisi hyvään kotiin! Edit. 23.4. Liput saatu!
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy