Jump to content
Juoksufoorumi.fi






Salubele

Jäsenet
  • Content count

    22
  • Liittyi

  • Last visited

About Salubele

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Asuinpaikka
    Helsinki

Recent Profile Visitors

169 profile views
  1. Minä ilmoittauduin heti viime vuoden tapahtuman jälkeen tällekin vuodelle, mutta nyt näyttää siltä, että osallistumiseni on kiinni siitä, mahdunko tapahtumapaitaan! :D Laitoin ilmoittautumisen yhteydessä paidan kooksi saman kuin viime vuonnakin, mutta vuoden aikana on tullut sen verran lisää painoa, että viime vuoden paita on ikävän tiukka. Luin jostain, että paitaa ei voi vaihtaa enää sitä noutaessa (kuten kaikissa muissa tapahtumissa on voinut!), joten laitoin pari viikkoa sitte Midnight Runille sähköpostia, että haluaisin vaihtaa paitani kokoa isompaan. Ajattelin, että ei se varmaan ole ongelma, kun 1,5 kk aikaisemmin ilmoittaa. Mitään vastausta ei ole kuulunut, joten saapa nähdä, miten tässä käy. Liian pienessä paidassa en kyllä viitsi (enkä kehtaa!) lähteä juoksemaan. :D
  2. Ilmoittauduin. Kun ei kerran kunto riitä maratonille, niin pääseepähän ainakin fiilistelemään maratontunnelmia juoksun aikana. Veikkaan, että on mukava tapahtuma. :)
  3. Kyllä sä tuolla kunnolla jo pääset puolikkaan maaliin. Työlästä voi olla, eikä aika välttämättä mikään kovin ihmeellinen, mutta maaliin kumminkin ja siitä ekasta kerrasta voit sitten ottaa opiksi ja jatkossa keskittyä parantamaan peruskuntoa ja aikoja!
  4. Moikka Suvi, mulla on samat taustat ja samat haaveet, kuin sinullakin. Eli juoksun aloitin viime keväänä nollasta, mitä nyt jotain ryhmäliikuntoja olen harrastellut. Loppukesällä juoksin kaksi puolimaratonia, eka aikaan 2:29 ja toinen 2:22. Molemmat oli kyllä aikamoista rääkkiä, mutta jostain kumman syystä silti vaan lisäsivät maratonhaaveilua. Tähtään jo ensi kesänä maralle, jos kaikki menee hyvin. Mun peruslenkit on pituudeltaan samaa luokkaa kuin sinullakin, "pitkis" noin 15 km. Peruskunnon kasvattamiseen pitää kyllä kiinnittää vielä runsaasti huomiota, sillä sykkeet tuppaavat edelleenkin nousemaan tosi herkästi. Mutta jos koko talven treenaa, niin miksei se maraton olisi kesällä jo mahdollinen? Varsinkin, kun mullakaan ei ole mitään varsinaista aikatavoitetta. Tosin ajatus jostain kuuden tunnin taivalluksesta tuntuu kyllä aika lohduttomalta, joten kyllä se nyt käytännössä pitäisi johonkin viiteen tuntiin saada puristettua. :)
  5. Hyi kamalaa, tuo olis mun pahin painajainen, että kokonainen koululuokka kokoontuisi tuijottamaan, kun teen jotain salilla!! Kammoan jo sitä, jos huomaan jonkun vaivihkaa vilkuilevan peilin kautta.
  6. Mistä tukevat urheiluliivit?

    Jos olet aiemmin ollut tyytyväinen Shoch Absorbereihin eivätkä ne ole aiheuttaneet ongelmia, ja hankaaminen on alkanut vasta viime aikoina, niin se kyllä mielestäni kertoisi siitä, että kuppikokosi/rinnanympäryksesi on ehkä hieman muuttunut, ja rintsikat alkaneet hangata sen vuoksi. Sinuna kävisin jossain liikkeessä tarkastuttamassa todellisen koon, ja nimenomaan niin, että se testataan juuri SA:n osalta, sillä eri valmistajilla kootkin saattavat hieman vaihdella. Itselläni on myös raskaat rinnat (E/F), enkä kyllä juostessa voisi kuvitella käyttäväni mitään muuta kuin Schok Absorberin Run-mallia. Mikään muu liivi ei tähän mennessä ole antanut yhtä hyvää tukea. Varmasti niitä maailmalla on olemassa, mutta Suomen kaupoista en ole löytänyt, vaikka paljon erilaisia rintsikoita olen testaillut.
  7. Marika, kuulutko jo Facebookissa Mimmien pitkisporukka-ryhmään? Siellä ilmoiteltavat yhteislenkit lähtevät usein Tikkurilan uimahallilta tai Hakunilasta. Muistan lukeneeni joskus, että asut jossain sillä suunnalla..? Samaten Takomorunnersin Itä-Vantaan osasto näyttää olevan aika aktiivinen lenkkien järkkääjä. Ehkä tiesitkin jo nämä vaihtoehdot, mutta tuli vaan nyt mieleen varmuuden vuoksi mainita. :)
  8. Hienoa Marika, hyvinhän se meni raskaasta kelistä huolimatta! :) Minä olen myös noita epäonnekkaita, joka ei saanut nettoaikaa. Vantaan maratonin nettisivulla asia on ilmaistu jotakuinkin niin että "älkää näplätkö lähtöviivalla niitä sykemittareitanne, kun käsi on chipin edessä". Mielestäni mä näppäsin sykemittarin päälle pikkuisen ennen lähtöviivaa, mutta eipä voi nyt mitään. Toisaalta eipä nyt meikäläisen tasolla jollain muutamalla kymmenellä sekunnilla ole juurikaan väliä.
  9. Minä kamppailen ihan noiden samojen kysymysten kanssa. Pitkään ajattelin, että en mä nyt enää tässä vaiheessa halua ottaa niitä kävelypätkiä mukaan, kun juoksijahan kehittyy juoksemalla! Sitten paukuttelin kaikki lenkit ihan liian kovilla sykkeillä. Mutta nyt ihan viimeaikoina olen alkanut myöntämään, että pakko se on vaan nöyrtyä, ja ruveta ottamaan niitä kävelypätkiä aina kun syke nousee liikaa. Minä en siis jaksota lenkkejäni minuuttiperusteisesti kuten täällä nyt on neuvottu, vaan katson vain sykemittarista, että kun syke nousee tietyn rajan yli, niin sitten kävelen niin pitkään, kunnes syke on taas laskenut. Tasamaalla ja varsinkin ylämäissä se nousee aika nopeastikin, mutta alamäissä saan hölkötellä pitkiäkin pätkiä mukavan matalilla sykkeillä. :) Jos koko syksyn ja talven jaksetaan veivata noita hitaita lenkkejä, niin jo on kumma, jos ei keväällä ole jo peruskunto kehittynyt!! :)
  10. Nyt oli Vantaan maratonin facebookissa ilmoitus, että myös puolikkaalla on muutama jänis, joista yksi juoksee 2:10 vauhtia. Ajattelitko lähteä häntä seuraamaan? Itselleni taitaa olla vielä vähän turhan kova...
  11. Koukussa

    Hyvä vanha ketju! Samaistuin kyllä aloittajaan ihan täysin. Minäkin hurahdin juoksuun vasta nelikymppisenä, sitä ennen ajattelin aina että ei ole mun laji, ei musta ole juoksijaksi. Sitten kun hurahdin, hurahdinkin kunnolla! :) Olen aina ajatellut olevani sellainen kömpelö läski, joka koulussakin valittiin viimeisenä kaikkiin joukkueisiin, ja itsetunto kaiken urheilun suhteen oli tosi matalalla vielä aikuisiälläkin. On ollut mahtavaa huomata, että kyllä minusta sittenkin on vaikka mihin! Vaikka tulokset vielä ovat vaatimattomia, niin vanhempanakin voi kehittyä, ja pääasia on tietty oma hyvä fiilis. KooTee tuo "sosiaalinen erakko" on hyvä ilmaisu! :) Olen myös sellainen. :)
  12. TaMar (HHM 2018)

    Onnea kisaan, TaMar! :) Jännäähän se on, mutta hyvin se menee! :)
  13. Jään seurailemaan päikkyäsi, sillä mulla on myös tuo peruskunnon kohentamisprojekti ajankohtainen. Kaikki treenit, niin juoksu kuin muukin liikunta, tulee vedettyä sykkeet tapissa. Nyt kävin ostamassa kävelysauvat, jos niiden avulla saisi peruskuntoakin vähän kohotettua. Myöskään kehonhuoltoa ei tule harrastettua lähimainkaan tarpeeksi. Kuten ei näemmä sunkaan, ainakaan tuosta viime viikosta päätellen. :)
  14. Tutulta kuulostaa nuo sinun "murheet". Mäkin olen tulossa Vantaalle puolikkaalle, ja tarkoituksena oli parantaa elokuista 2:29 aikaa, mutta treenit ovat olleet lähinnä sellaista päätöntä sinkoilua, joten tuskin tässä mitään kovin ihmeellistä parannusta voi kuitenkaan odottaa. Mulla on lähinnä niin päin, että vk:ta on tullut vähän liikaakin, mutta peruskunto ei ole tarvittavalla tasolla. Sykkeet pompsahtaa tosi herkästi, vaikka kuinka hiljaa yrittäisin köpötellä. Nyt ajattelinkin ottaa pari-kolme pitkää sauvakävelylenkkiä viikkoon, jos ehtisi edes pikkuisen nostaa peruskuntoa ennen Vantaata. Tosin ei kait tässä enää ihmeitä tehdä, aikaa on sen verran vähän.
  15. Ilmoittautuminen aukeaa tiistaina, eli 13.9. Nyt pitäisi vielä päättää, että uskallanko ilmoittautua ensimmäiselle maratonilleni, vai vieläkö lähtisi puolikkaalle... Riikaan lähden joka tapauksessa. Lennot ja hotelli on jo! :)
×