Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Vogon

Jäsenet
  • Content count

    1 137
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    14

Vogon last won the day on May 21

Vogon had the most liked content!

Community Reputation

1 448 Excellent

About Vogon

  • Syntymäpäivä 26.02.1976

Profile Information

  • Gender
    Male

Converted

  • Coopperi
    2810(5/2018)
  • 10km
    PB48:00(2017)
  • Puolimaraton
    HSM 2016 1:48:30
  • Maraton
    HCM 5/2018 4:10:xx
  • Tavoite
    HCM 2018, Coopperi uusiksi, ennätykset uusiksi!

Recent Profile Visitors

3 096 profile views
  1. Lomat alkoi ja kävin nyt hakemassa uudet Niken Pegasus 35:et. On aavistuksen kapeammat ja otin siksi puolta numeroa isomman numeron kuin vanhat. 34:ssa oli vielä malli sama kuin vanhoissa 32-versioissa. Aattelin et jos nyt päivitän niin päivitän kerralla uusimpaan. Harkinnassa oli jopa Hokan Cliftonit mut ne ei tuntunut millään istuvan jalkaan. En viitsi ottaa sitä riskiä, että kengät saa heittää heti ekan lenkin jälkeen romukoppaan, myytäväksi. Muuten viikko on ollut kiireinen ja aikamoista väsymystäkin pukkaa päälle. About kaikilla lapsilla flunssaa ja se tekee sen ettei yöllä oo taaskaan saanut nukkua.
  2. Vogon

    Ke 13.6

    Salilla hikoilua vajaa tunti. Penkkiä ja muuta hässäkkää. Loppuun vielä 10minuutin cardiopainoitteinen jalkatreeni kyykky+ylöstyöntöx10 + askeltaaksex10-metodeilla. Jopa hengästytti. Laskuissakin menin välillä sekaisin mut tein sen mikä tuntui sopivalta. Lopuksi polkasin vielä pyörällä lepposta vauhtia kotiin. Tauon myötä painoa on tullut ainakin 2kg:a lisää joten nyt pitäis taas ottaa itseään niskasta kiinni. Toivottavasti lomalla olis aikaa tehdä aerobistakin treeniä jossain muodossa..
  3. Vogon

    Ti 12.6

    Pyöräillen salille ja tunne oli sellainen että vettä voi sataa ihan milloin vain. Tosi painostava sateen tunne niskassa ajelin siis salille ja pysyin kuivana kuitenkin. Ihme. Salilla tein pitkästä aikaa kunnollisen(50min) jalkatreenin johon kuului myös kauan kaivatut askelkävelyt käsipainoilla. Takakyykynkin otin mukaan, tosin aika varovaisesti tehden. Painotan nyt jatkossa erittäin rauhalliseen ja ehkä kevyeenkin treenailun tuolla saralla. Hyvä fiilis josta oli mukava jatkaa töihin..eikä vieläkään satanut vettä.
  4. Onnittelut ekasta Tri-kisasta! Oli hienot kelit ainakin kyseisen kisan suoritukseen. Itsellä piti olla perusmatka mut jalan kunto ei ihan vakuuttanut. Jätin suosiolla välistä ja aattelin keskittyä seuraavaksi Kiskon perusmatkan suoritukseen jos jalka vaan suo. ihan kiitettävästi oli porukkaakin tuolla kisailemassa. Oliko tämä nyt 2.kerta kun Lohjan tri-kisat suoritetaan? Jotenkin sellainen tunne että oli mut voin olla väärässäkin. 🙂
  5. Ensimmäinen DNS on nyt tapahtunut. Muutaman ihmisen kanssa keskustellessa tulin lopulta siihen tulokseen etten viitsi koko kesää mennä jalkavaivojen kanssa. Joten ei tullut starttia Lohjalla vaikka oliskin ollut kertakaikkisen hienot kelit ja puitteet noin muutenkin. Tapahtumassa oli oman seuran tyyppejä kiitettävä määrä joten hyvän keskinäisen kisailunkin olisi saanut tehtyä. Päätinkin jo että nyt kun en kerta tuonne lähde niin seuraavaksi otan Kisko triathlonin kalenteriin. Loppu viikosta taas jalalle testiä ja pohdinta siitä mitä osallistumisen kanssa tekee. Kisahan olis 30.6 eli aikaakin olis vielä valmistautua siihen.
  6. Vogon

    Pe 8.6

    Vaikka nukuin huonosti niin menin silti salille. Jotenkin kroppa on vaan kierroksilla myöhäisillan lenkeistä ettei uni tule hetkeen. Lisäksi teini-ikäinen poika kolisteli huoneessaan melkein kolmeen asti omiaan.. Salilla tein kevyttä jalkajumppaa tangolla sekä kehonpainolla 30min. Lisäksi 20-30minuutin lihashuoltoa johon kuului myös keskimmäisenpakaralihaksen voimistaminen. Sunnuntaina Lohjan perusmatkalle jalkavaivaisena, mut sitäkin motivoituneempana. Jospa tää jumppailu ja lihaksen lämmittelyt eka uimalla ja pyöräilyllä auttais siihen ettei polvi reistaa juostessa. 😄 Tai sitten juoksen niin kovaa ettei vaiva kerkeä iskemään päälle. (Juoksijanpolvi)
  7. Vogon

    TO 7.6.

    Salitreenit 50min jossa tein yläkroppaa + keskivartaloa. Ilta yhdeksältä kävin kaverin kanssa ajelemassa Lohja perusmatkan pyöräreitin läpi(1 kierros 20km -avg 27km/h). Aika mäkinen ja mutkainen oli mut ihan ajettava. Muutama kovempi nousu tiedossa mut ei sinänsä nyt haittaa kun tietää kohdat jossa ne on.
  8. Aamusta jalka testattu (rauhallisesti pk2, koira mukana jolla myös jalkavaiva)ja todettu et siellähän se juoksijanpolvi vaiva yhäkin on. 2-3km:ia meni ihan ok jonka jälkeen kipu tuossa polven ulkosryjässä oli jo sellainen ettei tehnyt mieli juosta. Alamäet näyttäisi olevan pahimpia aina kivun yltyessä. Hierontaa, kylmägeeliä ja venyttelyä on tehty mut ei se ilmeisesti kovin äkkiä tehoa. Muistelen että viimeksi kun tämä vaiva oli meni aikaa aika kauan että pystyi taas juoksemaan. Aamulla töihin kävellessä pohdiskelin keskimmäisen pakaralihaksen aktivointia juoksussa/kävellessä ja luulen et sen vahvistaminen on nyt pääasia. Lonkankoukistajia olen sekä venytellyt että jumpannut eikä niissä tunnu enää minkäänsortin ongelmaa. Lisäksi suoliluun yläosan kipu on kadonnut kokonaan. . Toinen pohdinta liittyy kenkiin jotka on olleet nyt tämän kevään pitkikisillä käytössä. Ilmeisesti Vomero 12:set ei vaan sovi mun jalalle vaikka se vanhempi malli oli ihan hyvä. Niitä olen epäillyt ihan alusta alkaen mut harmittaa "kalliita" kenkiä heittää romukoppaan. Seuraava kenkä lienee Pegasus 35 jotka arvostelujen perusteella lienee melkoisen hyvät. Joka tapauksessa taidan kuitenkin lähteä vetäsemään tuon perusmatkan vaikka ei varmasti ole jalka kunnossa. Ratkaisu: Juoksen kympin niin kovaa ettei vaiva kerkeä iskemään päälle.
  9. Vogon

    Ti 5.6.

    Mainittakoon että kävin salilla tekemässä muutamat supersarjat + muut hauis-/ojentajatreenit. Viikonlopun flunssan jälkeen menikin ihan yllättävän hyvin. + Työmatkapyöräilyt
  10. Kiitos hienosta raportista. Kyllä siinä maratonissa kerkee mietiskelemään kaikenlaista ja lopulta on kuitenkin suhteellisen tyytyväinen siihen omaan suoritukseen. Täytyy kyllä sanoa että hienosti oot taistellut kävelyä vastaan. Sen kun aloittaa niin helposti siihen palaa. Kroppa tekee itselläni ainakin sen että kävelystä juoksuun on taas vaikea päästä kun pidemmälle mennään.
  11. Vogon

    Takareiden/pakaran venähdys

    Tuota vaivaa on nyt itsellänikin ollut ja oon hieman ihmetellyt tätä. Mulle sanottiin, että toinen olkapääni on alempana kuin toinen joka on tätä nykyäkin huomattavissa silloin kun lantio on väärässä asennossa. Silloin kun kroppa on ns.suora niin tätä ongelmaa ei ole. Huomaan kyllä voimapuolessa olevan toispuoleisuutta joka on ilmeisesti todella yleistä. Esim.kyykyssä tämän huomaa ehkä parhaiten jollon toinen puoli nousee paremmin. Fyssarista sain joskus käskyn tehdä todella kevyttä tankojumppaa jossa keskityin joka toistolla kropan oikeaan asentoon. Tämä auttoi aika paljonkin. Oon nyt aloittanut saman homman ja taidan pysyä siinä taas hetken. Aiemmista oireista muuten: Takareiden kuumotusta ei ole enää ollut joka on ihan hyväkin. Samaten lonkankoukistajat tuntuu taas normaaleilta. Kevyen 2-3km:in lenkin teen viikon loppu puolella josta näkee onko vaiva yhtään helpottanut.
  12. Vogon

    Aulanko 24H 4.-5.8.2018

    Täytynee ottaa harkintaa.
  13. Torstaina salia + illalla vielä 34km pyörää. Ei ollut ihan parasta suoritusta kummassakaan hommassa mut tulipahan tehtyä. Voimaton olo ja syykin sille taisi selvitä. Seuraavana aamuna avovesiuintia 1200m ja heti herätessä olikin kurkku kipeänä ja julmetun kova väsymys. Uimaan menin kuitenkin kun tuli luvattua eikä olo nyt muuten mitenkään kipeähkö ollut. Siinä heti 100-200metrin jälkeen jo huomasi ettei uinnista tule yhtään mitään vaan tunne on sellainen kuin tukehtuisi. Vauhti oli kyllä hetkellisesti ihan ok(silloin kun uinti sujui) jos polar piti paikkansa, nimittäin 1:40-1:50 joka oli kyllä ihan positiivinen yllätys. Jospa tästä parantuisi niin näkisi mikä se oikea kunto on. Viime vuonna ei ihan tuota tahtia vielä mennyt, mut ilmeisesti nuo tekniikka tunnit teki jonkin asteen muutoksen tuohon uimiseen. Viikonloppu lepoa ja maanantaina taas tsekkaus mikä on olotila.. Siitä sitten rennosti kohti Lohjan perusmatkaa. Jalat on tuntunut hyviltä, mut se taas johtunee tulehduskipulääkkeistä. Jumpat on olleet mukana lähes päivittäin jollain tavalla. Luotan siihen et nuo jumitilat saa vielä pois kun sitkeesti huoltaa.
  14. Onnitteut hienosta suorituksesta! Sehän meni sitten sen alle 5h niinkuin oli tavoite. Hienoa!
  15. Vogon

    Pe 1.6.

    Avovesiuintia kokeiltu 1200metrin verran. Aamulla oli kurkku kipeä joten olin aluksi sitä mieltä etten lähde, mutta luvattu kun on niin menin kuitenkin. Ei sujunut lainkaan, ei sitten millään. Uintia ja hapenottoa ja taas menoksi. Oli ainakin keli hieno jos nyt uinti oliki vähän sellaista köhimistä.
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy