Jump to content
Juoksufoorumi.fi






Vogon

Jäsenet
  • Content count

    896
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    4

About Vogon

  • Syntymäpäivä 26.02.1976

Profile Information

  • Gender
    Male

Converted

  • Coopperi
    2650(2015)
  • 10km
    PB48:00(2017)
  • Puolimaraton
    HSM 2016 1:48:30
  • Maraton
    Kevät 2018 HCM
  • Tavoite
    Ironman 140.6 Tallinn 2018

Recent Profile Visitors

2 418 profile views
  1. Viikonlopun saldoa: La 16.9 Juoksu 10.5km@140 1:17 Vanhimman pojan kanssa käytiin juoksemassa Salmessa pieni maastolenkki ensi viikon HelsinkiCityTrailia varten. Jalkapohja oli kuulemma kipeenä joten käskin tennispallolla rullaamaan hieman. Lisäksi muutama viikko flunssaa takana joten ei ihan voimissaan vielä ollut joten välillä käveltiin. Tämä viikko muutama kevyt lenkki ja homma on sitä myöten valmis HelsinkiCityTrailin 14km:a varten. Illalla oli tarkoitus vielä mennä salille, mut se jäi. Su 17.9 Maastopyörä 8km@127 1:15 Vihdissä pääkslahti/puumanni lenkki jossa reitti oli aika haastava. n.2km:ia taluttamista ja välillä hetken pyöräilyä. Loput oli jo ehkä enemmän ajamista kuin taluttelua. Jos olisi pro-pyöräilijä niin varmaan ajais tuonkin reitin läpi, vaikka ehkä hieman epäilen. Juurakot oli paikoin todella liukkaita, samaten muutamat ala- ja ylämäet oli pakko kantaa pyörää kun pudotusta oli turhan paljon :) Reitin puolessa välissä pidettiin pieni kahvitauko joka oli ihan piristävä.
  2. Aamusalit suoritettu kahdelta päivältä ja viikonloppuna on vielä kolmas treeni. Niistä ei sen kummempia mainintoja. Kovaa treeniä salin osalta oon nyt tehnyt ja hommat näyttää sujuvan mainiosti. Kehitystä on siis tapahtunut. Aamulla olin ajatellut meneväni uimaan, mutta koska en vielä saanut korvatulppia korviini niin en sitten mennyt. Sen verran ikävä tunne tuosta uimahalli uimisesta aina seuraa. Sitä on vähän niinkuin kipee aina sen jälkeen. Korvatulpat on kuitenkin tilattu eikä paketti näköjään ihan vielä kotiin kerinnyt.. Toivottavasti auttais. Jalkapohja on yhäkin hieman kipeä aina aamuisin, mut muuten ei haittaa. Vkl:na käydään vanhimman pojan kanssa testaamassa 10+km:in lenkkiä sillä hänkin lähtee juoksemaan sen HelsinkiCityTrailin(14km). Alunperin oli menossa varmalle kutoselle, mut sit aateltiin et kun kutonen menee aika helposti niin kyllä tuo 14:nenkin menee. Saas nähdä pysynkö enää perässä, vai miten se sitten menee. :) Yhtä matkaa ainakin lähdetään. Pyöräilyt jatkuu työmatkapyöräilynä ja 1-2 kertaa viikossa on näitä LesMills RPM-virtuaalitunteja joita on ihan piristävä tehdä. Vkl:na täytyis varmaan traineri jo virittää kuntoon ja ruveta sitäkin välillä iltaisin polkemaan.
  3. Olishan se kieltämättä ollut näky jos olisin ilman paitaa treenannut siinä selkä- ja rintakarvat rottingilla. :) Olisin ehkä päässyt johonkin kevennysosioon tms. Paita olis kyllä itsellekkin käynyt, mut oli jo asiakaspalvelu kiinni. Ei se olis mustaakseni maksanut kovin paljoa edes.
  4. Viikonloppu oli ja meni ja jotain tuli vähän tehtyäkin La 9.9 Sali 1:10@130 Päivällä en kerinnyt joten otin tällä kertaa lauantai-illaksi itselleni tavoitteeksi salin. En ole varmaan kertaakaan käynyt salilla klo.20:00 jälkeen ja nyt sen tein. Salilla treenikassia purkaessa huomasin etten ollutkaan ottanut puhtaita vaatteita mukaan vaan kassissa oli vanhat reenikamat. Voin sanoa ettei ollut mukava tuoksu. Hetken mietin laittaako Motörheadin paita vai treenipaita. Laitoin kuitenkin sen haisevan treenipaidan kun salilla ei ollut oikeastaan ketään. 2hlöä minun lisäksi. Ihan hyvän treenin sain vetästyä vaikka haisinkin kuin rankkitynnyri. Itse reenit oli pääasiassa rintaa ja hauista. Su 10.8 Juoksentelua 11km 1:08@151 Aattelin et pitää käydä testaamassa jalkaa ja faskiittia. Jalka on ollut nykyään jo lähes kivuton joten maastojuoksua oli ohjelmassa. Mentiin kaverin kanssa ristiin rastiin polkuja. Oli suhteellisen raskas reitti, mut yllättävän hyvin sitä jaksoikin. Jalassa ei juostessa ollut mitään ongelmaa. Illalla tein vielä venyttelyt/rullailut ja se teki kyllä hyvää. Nyt maanantai aamusta ei jalassa mitään sen kummempia ollut. Pientä aamukipua joka meni ohi hetken venyttelyn jälkeen. Ehkä mä uskallan sen HelsinkiCityTrailin juosta. Taidan vaan lyhentää matkan 14km:iin. Jalan huollot jatkuu yhäkin.
  5. New Balance

    Mulla oli yhdet vanhat NB890v joilla tuli juostua aika paljonkin. Nyt en oo NB:ltä kenkiä juurikaan kokeillut, mut pitäis varmaan testata. Hyvä merkki kuitenkin kyseessä. Joku vastaava kuin pegasus/vomero kun löytyis niin olisin tyytyväinen. Saishan nuo kengät varmaan vähän kevyemmät olla.:) En oo niihin niin jaksanu panostaa vaan mennyt enemmän sen mukaan mikä tuntuu toimivalta.
  6. Pyöräilyssä sen varmaan huomaa kaikkein parhaiten. Näkyy kyllä myös muissakin lajeissa selkeesti. Jonkun pohjan kun vaan saa rakennettua niin sitä pitäis vaan koettaa pitää jotenkin yllä.
  7. New Balance

    Mulla juoksussa yleensä Vomerot, pegasuset on myös ihan passelit mut ne on jonkun pykälän kovemmat. Seuraavia kakkos kenkiä pitäis nyt pohtia kun pegasuksista meni kangasrikki ison varpaan kohdalta(mennyt muissakin pegasuksissa). Vomeroissa sen sijaan ei ole ikinä ollut samaa ongelmaa. Vomeroissa muutenkin enemmän joustoa ja varvastilaa. Vomerot on mulle näköjään sellainen perusvarma kenkä jolla on hyvä juosta pitkiksiä yms. lenkkejä.
  8. Näyttää kyllä mahtavilta maisemilta siellä. Mä yritän nyt syksyn saada jalkoihin voimia ja tehoja ihan noin muutenkin. Kattoo sit syksyn edetessä jos hiljakseen sitä aerobistakin koettais lisätä.
  9. Aika moni tuntuu olevan kipeenä. Itse toistaiseksi säästynyt moisilta ja treenikin on taas jotenkin paremmin maistunut. Pitäis viritellä traineri varmaan jo paikalleen ja ruveta iltaisin silläkin vähän polkemaan. Koetan itse tällä hetkellä enemmän panostaa tehotreeniin kuin kestävyyteen, vaikka pitäis sitäkin varmaan se 1 kerta viikossa jossain muodossa ottaa.
  10. Pe 8.9 Spinning 30min@144 Aamun tehotreeni taas LesMillsin tahtiin. Pe 8.9 Sali 40min@127 Olkapäät + rinta sekä keskivartalo Cardio 15kg:n painolla. Uinnin jälkeen oli taas armoton nuha ja pärskiminen. Joka kerta sama kun Uimahalli kauden aloittaa. Ei paljoa nappaa se joten koetan nyt keksiä ratkaisun jolla tuon nuhan ja pärskimisen saa katoamaan. Muutamia vinkkejä jo saatu. Nenänhuuhtelu uinnin jälkeen, nenäsumute, allergialääke.. nenäklipsi/korvatulppa tai viimeisenä uimahallin vaihto. Avovedessä ei oo koskaan tätä ongelmaa.
  11. Ihmeesti ne flunssat tuppaa just silloin iskemään kun on joku kisa tulossa. Itsellä kävi viime vuonna niin etten puolikuntoisena viitsinyt edes lähteä tuonne Midnightruniin kun oli niin flunssainen. Oli tunne, että yskin keuhkot pihalle jos vähänkin juoksen. Nuo lapset ne on hyviä motivoimaan jos löytyy sopivan kiinnostava asia. :)
  12. To 7.9 Uintia 1200m@31min Tekniikkaa. Alkuverra 300m, 6x50m vu+pull, 300m vu1 6x50m+vu2. Keskitahti 2:02min/100m. Homma meni heti paljon järkevämmäksi kun aloitin taas tekniikat. :) Lyhyt treeni kun ei kerinnyt pidempään, lisäksi sain jalkaani uuden pehmusteen joka hieroo jalkapohjaa kävellessä. Kuulemma toimii pf:iin.
  13. Kylläpä oli kova ja hieno suoritus! Onnistunut suoritus kyllä antaa itsellekkin sellaista motivaatiota ettei oo toista. Kiitos oman onnistuneen suorituksesi jakamisesta. :)
  14. Hyvinhän se on mennyt vaikka kramppeja on ollutkin. Itsellä oli joskus samaan aikaan molemmissa jaloissa etureidessä ja ja toisessa takareidessä kramppeja. Voin sanoa, et sekin oli tosi mukava tunne kun ylämäessä kramppasi ja alamäessä sitten takareisi ja vähän etureisikin. :D Ei naurattanut, tai nauratti kun tuntui niin hölmöltä ja vammaiselta juosta. Taisin jollekkin siinä jollekkin naureskella tilannettani. Krampit onneksi meni ohi kun kevensin ja jatkoin matkaa vähän rauhallisemmin. Lopussa pystyi jo juoksemaan about normaalisti. Onnittelut hienosta ja sitkeästä suorituksesta! :)
  15. Urheiluteippiä hommattu ja jalka teipattu. Oon tuon toisenkin jalan saanut nyt aktiivisella pallohieronnalla ja JomoIce:lla kuntoon. Ei tunnu lainkaan ikävältä sen sijaan vasen pf-jalka on aamuisin hieman kipeä. Ei pahasti, mutta vähän. Mieli tekis kokeilla kevyttä juoksua, mut en tiedä uskaltaako. 5.9 Ti Sali 1:27@138 Pitkän kaavan mukaan salia. Jaloissa oli alkuun takakyykkyä 130kgx10 joka meni ihan nappiin. Jalkaprässissä 12x240, voin sanoa et aina on yhtä tuskallinen vaikka läpi meneekin. Mavessa oon ottanu nyt korokkeelta kaikki vedot kun on tän kropan kanssa sen verran paljon ongelmia. 140x5,150x5,165x5 olis varmaan voinut laittaa sp:ksi 160:in kun tuntui jotenkin helpoilta. Yllätyin positiivisesti. Pohkeita pitkillä sarjoilla prässissä 3x30 30kg, nämä pohkeet on aina yhtä vittumaisia vaikka miten ottaa restpauseja. Takareidet laitteella jossa oli 25kg 3x12 sarjat, +ylätaljaa,kp-soutu penkillä ja oli siinä varmaan jotain muutakin. Lopussa powercardio 10-8-6-4 x 2 jossa takakyykky(80kg)+askelkyykky kehonpainolla taakse. Näitä kun tekee putkeen tuon alun setin jälkeen niin voin sanoa, että hiki on jos ei jo muuten ollut.Tarkoitus siis tehdä niin ettei tuossa 10-4 ole lainkaan taukoa vaan vasta sen jälkeen kun (takakyykky+kehonpainokyykky) sarjat on tehty tuonne neloseen asti. Muuten ei mainittavaa. Työmatkapyöräilyä taas menty kuten aina.
×