Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Vogon

Jäsenet
  • Content Count

    1 204
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    15

Vogon last won the day on September 10

Vogon had the most liked content!

Community Reputation

1 599 Excellent

About Vogon

  • Syntymäpäivä 26.02.1976

Profile Information

  • Gender
    Male

Converted

  • Coopperi
    2810(5/2018)
  • 10km
    PB48:00(2017)
  • Puolimaraton
    HSM 2016 1:48:30
  • Maraton
    HCM 5/2018 4:10:xx
  • Tavoite
    HCM 2018, Coopperi uusiksi, ennätykset uusiksi!

Recent Profile Visitors

3 307 profile views
  1. Polarista löytyy päivä- ja lajikohtaiset harjoittetavoitteet jotka voi määritellä kullekkin päivälle miten haluaa mutta viikkomääräistä kilometritavoitetta tuossakaan ei taida olla..
  2. Erittäin hyvä. Sit ootellaan vaan ekoja käyttökokemuksia innokkaimmilta. Kunhan nyt eka vielä julkistavat tarkemmat aikataulut myynnin ym. suhteen.
  3. Itse oottelen varmasti vuoden vaihteeseen ja ostan laitteen sitten talven/kevään aikana mikäli nyt on pätevä laite. Siinä vaiheessa on jo osa bugeista yms. ehkä jo saatettu korjatakkin.
  4. Jep jep.. tollasta pukkas sähköpostiinkin.. Eriasia liittykkö edes tähän vai johonkin ihan muuhun.
  5. Vogon

    Kadenssi vs. syke

    Omakohtaiset kokemukset on myös sen suuntaisia et kun core on kunnossa niin se asentokin on juoksua ajatellen jo paljon parempi. Tosin oon ehkä huono sitä sanomaan kun koko kesä mennyt jalkavaivojen parissa. 😄 No ainakin kadenssi on tässä vuosien myötä pikkuhiljaa noussut ihan vaan vahingossa. Poluilla taas kadenssi on selkeesti tiheämpi jo senkin takia et on pakko tikata tiheämpää paikoitellen juurakon/kivien yms takia. Voi ollakkin et tuo osittainen polkujuoksu on kadenssia nostanut ihan tietämättäni.
  6. Vogon

    HIIT

    Tämän oon kyllä itsekkin pistänyt merkille. Toki tähän voi vaikuttaa myös se että itse treenistä saa enemmän irti eli tekee sen paljon tehokkaammin kuin jonakin toisena päivänä. Näissä on eroja päiväkohtaisesti ihan jo vaikkapa pelkän pk-lenkinkin yhteydessä. Kroppa vaan toimii paremmin toisina päivinä.
  7. Vogon

    Paastoaminen

    Tätä itsekkin mietin. Herätti jonkin asteen huvittaneisuutta.
  8. Vogon

    HIIT

    Vastaan vielä tähän: Tämä pohjautuu ihan vaan omakohtaiseen kokemukseen. Kannattaa ehdottomasti tehdä vasta treenin lopussa ne Hiitit. Sillä ei ole väliä teetkö aamulla/päivällä vai illalla. Siksi näin että kroppa on herännyt, lihakset lämmenneet sopivasti ja se vireystilakin on tuossa kohtaa lenkkiä/salia/tms parempi kuin että tekee kesken lenkin niin kova tehoisia vetoja tms. Tämän tyyppiset treenit myös kehittää hapenottokykyä ja senkin oon omakohtaisesti huomannut. Esim. 30-40s suoritus ja minuutin täyttyessä uudelleen 30-40sek/suoritus. Näitä kun tekee useamman peräkkäin, vaikka sitten 10kpl niin voisin väittää että se syke on korkealla ja keuhkotkin huutaa jo hoosiannaa. Jos näin ei tapahdu niin sitten teet liian kevyesti.
  9. Vogon

    HIIT

    Kyllä mä koen tuon ainkin niin että kun kroppa lämpenee ja saa sykkeet korkealle se tasaantuminen vie aikaa ja monesti ainakin itselläni menee niin että kovan Hiit:in jälkeen kroppa käy kierroksilla vielä jonkin aikaa(1-2h+) Samaahan se tekee kyllä kovemman juoksunkin jälkeen. Eikö tuo olisi sitten sitä nk.jälkipolttoa jota tapahtuu lähes minkä tahansa kovemman suorituksen jälkeen?
  10. Vogon

    HIIT

    Mä teen noita Hiit-tyyppisiä treenejä yleensä vasta sen salitreenin jälkeen. Tai yhdistän sen siihen samaan. Sama se mikä se laji on kunhan saa sen sykkeen nousemaan ylös. Mulla toimii hyvin sellainen 10-15minuutin setti johon kuuluu vaihtoehtoisesti 2-3 liikesarjaa peräkkäin - tauko ja taas uudelleen. Loppua kohden tauot väkisin pidentyy eikä hapoiltaan pysty tekemään täysejä settejä vaan jää vajaaksi. Esim tänään kyykky x 15 + askelkyykky kehonpainolla x 10. En tiedä olisko toi nyt sitten enemmänkin Cardiotreeni mut ajaa varmasti saman asian. Välillä oon ottanut loppuun 10-15minuutin tasasykkeisen treenin jossa sykkeet huitelee 150-165 paikkeilla, vaikkapa porraskoneella. Saman asian ajaa vaikka juoksumatto tai muu vastaava setti jossa pystyy aika helposti seuraamaan omia sykkeitä. Itseäni tämän tyyppiset treenit jollain kierolla tavalla kiinnostaa. Itsensä rääkkäminen on mukavaa ja haastavaa !
  11. Vogon

    "Telakalla"

    Telakka jatkuu täälläkin. Lonkka on jo nyt kivuton ja kestää kävelyäkin paremmin. Jumpattu on ja tulehduskipulääkekuuri on päällä. Saas nähdä mitä se on sitten kuurin jälkeen. Tuo BMI itselläkin 26:en paikkeilla ja se ei oo ihan paras juoksua ajatellen. Salilla tulee rampattua ehkä turhan usein kuitenkin ja on siellä sitä keskivartalo laardiakin vähän. Jos juoksuissa nostaa tehoa ja kestoa niin melko varmaa on että joku paikka rupee kiukuttelemaan. Pitäis kait vaan vedellä pk:ta ja vain kisoissa vetästä kovempaa jos sittenkään. Olkapää on sen sijaan jotenkin outo. Tuntuu et välillä on hyviä päiviä ja välillä huonoja. Toisinaan saa nukkua "kipeän"olkapään puolella ja toisinaan ei. Penkkiä tai pidempää uintia en ole edes testannut, enkä testaa vielä hetkeen. Loppu kesästä (heinäkuu)tein polarin kuntotestin ja se tais näyttää 48:aa, toukokuussa oli vielä 52 ja tammikuussa 56. Eli ei se ihan kauheasti ole tippunut(ihme kyllä).
  12. Vogon

    Nike Pegasus

    Mun heikohko kokemus nyt 35:sta tältä kesältä. Juostuja kilometrejä alla lienee n.100km + kävelyhölkät 200km. Juoksut pääasiassa kevyttä pk:ta. Kengät kestäneet tällä ~80kg:n elopainolla. Näillä kengillä lienee hyvä juosta vauhdikkaampeja lenkkejä. Varvas tilaa on vähemmän(matala) joten näistä ei ainakaan itselleni ole kovin pitkälle matkalle. Ostin puolinumeroa isommat kengät jotka toimi jonkin verran paremmin. Taitaa olla niin, että kaikista pegasuksista on mennyt isonvarpaan kohdalta varvas kankaan läpi. Niin käy varmasti tässäkin mallissa, ehkä entistä nopeampaa. Aika näyttää. Juostessa ei ongelmaa. Alamäet tuntuu rullaavan näillä paremmin kuin muilla kengillä. Liekkö tuo muotoilu tehnyt sen jotenkin helpommaksi. Päätelmä. Vomerot pysyy pitkis kenkinä, 35:et on enemmän lyhyitä vauhdikkaampeja lenkkejä varten. Silti nämä mallit on omaan jalkaani ihan hyvät vaikka tuossa onkin tuota negatiivista jonkin verran. Muita epämääräisiä tuntemuksia ei näiden kenkien kanssa vielä ole tullut.
  13. Myydään osallistumisoikeus kyseiselle matkalle. Itselleni tulikin yllättäviä esteitä eikä osallistuminen tätä myöten ole mahdollista. Onko kiinnostuneita? Hintapyyntö olisi 150€ s.posti pekka.y.vaisanen (at) gmail . com MYYTY!!
  14. Vogon

    Takareiden/pakaran venähdys

    Tuota vaivaa on nyt itsellänikin ollut ja oon hieman ihmetellyt tätä. Mulle sanottiin, että toinen olkapääni on alempana kuin toinen joka on tätä nykyäkin huomattavissa silloin kun lantio on väärässä asennossa. Silloin kun kroppa on ns.suora niin tätä ongelmaa ei ole. Huomaan kyllä voimapuolessa olevan toispuoleisuutta joka on ilmeisesti todella yleistä. Esim.kyykyssä tämän huomaa ehkä parhaiten jollon toinen puoli nousee paremmin. Fyssarista sain joskus käskyn tehdä todella kevyttä tankojumppaa jossa keskityin joka toistolla kropan oikeaan asentoon. Tämä auttoi aika paljonkin. Oon nyt aloittanut saman homman ja taidan pysyä siinä taas hetken. Aiemmista oireista muuten: Takareiden kuumotusta ei ole enää ollut joka on ihan hyväkin. Samaten lonkankoukistajat tuntuu taas normaaleilta. Kevyen 2-3km:in lenkin teen viikon loppu puolella josta näkee onko vaiva yhtään helpottanut.
  15. Vogon

    Aulanko 24H 4.-5.8.2018

    Täytynee ottaa harkintaa.
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy