Helpota elämääsi ja kirjaudu sivustolle

Hei, 
luet sivustoa nyt vieraana. Avaamalla sivulle omat tunnukset pystyt seuraamaan haluamiasi keskusteluja helpommin. Voit osallistua keskusteluun myös vieraana. Silloin kommenttisi menee moderointijonon kautta. Sisäänkirjautuneena se näkyy heti kaikille. Tunnusten luonnin yhteydessä voit käyttää keksittyä sähköpostiosoitetta jos et halua ilmoituksia sinulle tulleisiin kommentteihin yms.

Vieraana löydät uudet viestit valikosta Uudet viestit -> Juuri nyt. 

Vogon

Jäsenet
  • Content count

    820
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    4

About Vogon

  • Syntymäpäivä 26.02.1976

Profile Information

  • Gender
    Male

Converted

  • Coopperi
    2650(2015)
  • 10km
    PB48:00(2017)
  • Puolimaraton
    HSM 2016 1:48:30
  • Maraton
    2017
  • Tavoite
    Pysyä hyvässä kunnossa

Recent Profile Visitors

2 208 profile views
  1. Vähän päälle viikko takareiden pienestä lihasrevähdyksestä. Alkuviikosta huomasin, ettei jalka kestänyt tärähtelyä, joten kävelyt ja juoksut jätin suosiolla kokonaan pois, samaten kaikki jalkaa rasittavat liikkeet. Tänään on tarkoitus testata jalkaa miten se kestää pientä hölkkää ja alkaa pikku hiljaa treenaamaan normaaliin tapaan. On aika raskasta mukamas pitää tälläistä taukoa, vaikka eihän tässä oo kuin 10 päivää revähdyksetä. Se hyvä puoli tässä on, että oon kerinnyt kotona tekemään kaikenlaista ja olemaan perheen kanssa enemmän. On kyllä kelitkin olleet kertakaikkiaan mahtavat! :)
  2. Vanha ketju mutta avaudutaanpa tännekkin. Viime vkl:na tein pojan kanssa valmistavan viimeisen treenin ennen HCR:a ja pari pientä sprinttiä. Viimeisin sprintti meni jo vähän kilpailuksi jossa takareidessä tuntui epämielyttävää tunnetta. Tätä aiemmin olin juossut asfaltin reunakivelle jossa vasen jalka taittui ikävästi. Tästä on kohta viikko ja lääkäri sanoi, että saa tehdä kevyttä venyttelyä ja treeniä kivun sallimissa rajoissa. Vasen takareisi on hieman turvonnut n.15cm polven takaa ylöspäin. Ainakin selkeesti tuntuu ero kun vertaa toiseen jalkaan. Kipua ei tunnu istualtaan, mutta jos pitkään jalkaa rasittaa(esim.seisoo) on pakko vaihtaa painoa välillä kivuttomalle jalalle. Kipu on pientä, verrrattavissa hyvin lihasjumiin, mutta kuitenkin sen verran ikävä ettei sitä tee mieli potea. Täytyy toivoa ettei tarvitsisi itse käydä leikkauksessa vaan tämä menisi ohi muuutamassa viikossa.
  3. To 18.6 Sisäpyöräily 30min@117 Kevyttä pyörittelyä johon otin muutaman nopeemman spurtin. Fiilis oli tänä aamuna jo huomattavasti parempi. Lienenkö nukkunut paremmin kun eilen tuntui todella väsyneeltä. Takareidessä ei isompia ongelmia.. To 18.6 Sali 40min@124 Selkä-olkapää supersarjat. Loppuun 12minuutin vatsacardio jos sitä siksi voi kutsua. Kyllä oli hyvä fiilis kun sai kaiken tehtyä ilman ruuhkaa. :)
  4. Nyt on hyvät pähkäilyt täällä sijoituksista. :) Mielenkiinnolla tätä tulee itsekkin seurattua kun muutama kaverikin siellä painaa tuota 80:stä. Tsemppiä @Don_Valido paranteluun. Onhan tässä vielä hetki aikaa parannella. Toivotaan että menee pian ohi.
  5. Ke 17.5 Sali 1h@122 Vähän rennompi sali tähän aamuun. Eipä tästä nyt mitään mainittavaa voi sanoa. Lopussa koetin tehdä powercardioo jossa tein militarypressiä seisaalteen. Jossain vaiheessa rupesi takareidessä hieman tuntumaan joten jätin sen siihen ja menin venyttelemään sekä huoltamaan kroppaa. Loppun poljin vähän sisäpyörällä joka ei huvittanut lainkaan. Ihmeen löysä aamu.. ei vissiin oo ihan tarpeeksi nukkunut tai palautunut vkl:sta.
  6. Onnittelut täältäkin uuden puolikkaan ennätyksestä! Kyllä se juoksu on välillä aikamoista taistelua. Ei mene välttämättä aina ihan niin mitä on ajatellut. Näyttäis sullakin menneen pienten ongelmien kanssa, mutta sitkeesti oot vaan taistellut itsesi maaliin! Hienoa! :) Kesän aikana kerkee hiomaan juoksua vielä aika paljon. Sama huomio täältä kuin @_figu:lla että monipuolinen harjoittelu auttaa ihmeesti juoksuun. Lihaskuntoa kannattaa ainakin jotenkin pitää yllä.
  7. Kyllä mä ihmettelen ettei koipi tämän kipeempi ole. Liekkö se vähän rennompi juoksu kuitenkin sitten auttanut siihen ettei ihan mahdottoman kipeeksi tullut. Huomaan kyllä, että jos kävelee reippaammin niin tuolla takareidessä tuntuu, mut muuten ei sitten kovinkaan paljoa haittaa. Pyörällä varmaan voi ajella ihan huoletta ja ehkä uida.. täytyy varmaan kohta avovesiuintiakin kokeilla kunhan vedet lämpenee. Huomenna vois jo aloittaa salilla ja jollain sisäpyörällä. Tänään en vielä viitsinyt.
  8. Niinhän se oli, että takareidessä on revähdys. Jalalle lepoa ja venyttelyä kivun sallimissa rajoissa. Mitään ei varsinaisesti kieltänyt jota hieman ihmettelin. Kipulääkettä ei antanut, eikä muitakaan rasvoja. Eipä niitä nyt välttämättä tarvitsekkaan, enkä edes pyytänyt. Kuulemma itsellä vanhana jalkapalloilijana kyseinen vaiva meni 2-3 kertaa vuodessa eikä siihen mitään poppakonsteja ole.
  9. Piti oikein tarkistaa miten paljon tälle vuodelle on juoksukilometrejä tullut. Juoksu: 240km/27h (26kpl) Juoksumatto : 12h (29kpl) Sali: 72h - (58kpl) Jos nuo juoksumaton ja juoksun laskee yhteen niin harjoituksia on yhteensä 55kpl ja kilometrejä 382km. Ei oo paljoa se. Nyt pitäis varmasti viimeistään aloittaa se juoksukin ihan tosissaan jos meinaa loppukesästä olla jossain iskussa. Se maratoni on nyt kuitenkin sellainen "pakko"-juttu joka täytyy nyt ainakin kerran kokea.
  10. Onnittelut, kyllä on hieno juoksu sinulta.
  11. Mun eka HCR ja enpä äkkiseltään keksi mitään mistä voisi valittaa. Kun noin ison määrän juoksijoita saa noin hyvin liikkelle niin ei voi kuin ihmetellä. Matkalla oli riittävästi kannustajia, juomapisteillä oli aina mukeja. Loppu oli mun mielestä parasta koko juoksussa. Jos sama reitti on ensi vuonna niin lähtö HCR:iin on melko varma. Mäet ei omasta mielestäni olleet mitenkään pahoja. Odotin jotain paljon pahempaa esim.Pacifiuksen mäestä, sama juttu eläintarhan mäistä.
  12. HCR 2017 1:53:18 Edellisen illan aikana tehtiin pojan kanssa kevyt 4km:in lenkki. Jossain vaiheessa otettiin tietysti pari pientä spurttia. Se viimeinen kovin spurtti meni jo vähän kisailuksi ja tietenkin tapahtui jotain epämielyttävää. Takareidessä tuntui eikä se oikein helpottanut vaikka mitä teki. HCR:ssä keskeyttäminen kävi mielessä jo 3km:in kohdalla, mut aattelin et kokeilen miten homma sujuu jos menee fiilisten mukaan. Alamäet oli tuskaisia ja kovaa ei voinut juosta. Vaikka ihan hyvinhän se sujui, kait. Aina vauhtia kiristäessä takareidessä tuntui kipua, sama juttu alamäessä. Ylämäet sen sijaan pystyi juoksemaan normaalisti. Itse kisa meni muuten ilman ongelmia. Harmi kun aina on jotain vikaa jossain. Tuliskohan joskus kisa jossa ei ole ongelmia.. No, ihan tyytyväinen mä tähän silti oon. Harmittaa vaan välillä kun mahdollisuudet olis parempaan. Tavoitehhan mulla oli alunperin tehdä ennätys, mut sen heiti romukoppaa flunssailun jälkeen. Enkä kyllä todellakaan ole juossut kovin paljoa tänä vuonna. Enemmän on aikaa uponnut salille kuin mihinkään muuhun, joten kait tähän voi siinä mielessä olla ihan tyytyväinen. Uusi reitti ja HCR yleensä oli mulle ensi kokemus. Tykkäsin tuosta reitistä sen verran, et vois olla jopa ensi vuonna kiinnostusta (jos aikaa riittää) käydä tekemässä ehjempi juoksu. Kannustusta piisasi ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt miten noin ison porukan sai kuitenkin aika helposti liikkeelle. Järjestelyt toimi erinomaisesti. Eipä oikein tule mieleen mitään mistä voisi valittaa. Suositteluni.
  13. Mulla oli viime vkl:lna ihan samanlaisia ihme ongelmia. Aattelin et se johtuu juurikin hivenaineista ja vitamiineista. Tuon jälkeen tulikin flunssa ja pohdiskelin, et olikohan syy sinä et kroppa ei ollutkaan täysin terve. Juoksu tuntui ihan järkyttävän raskaalta.
  14. Mullakin tuota flunssaa takana nyt jokunen päivä. Kuumetta ei ollut, mut pientä köhää ja nuhaa oli. Vetokin oli poissa monta päivää, mut nyt ehkä jotenkin "elävien"-kirjoissa. Huomenna HCR ja fiilis on vähän sellainen et kunhan nyt juoksentelen. Aika tavoitteet heitin romukoppaan joka helpotti yllättävän paljon. Tälläistä tämä kuntoilu tietysti välillä on. Tulee vaivoja ja flunssia mut silti sitä sitkeesti vaan jatkaa. Välillä onnistuu ja välillä ei. Pääosin kuitenkin nauttii kaikesta mitä tekee vaikka miten välillä pännii.
  15. Taidan tänään ja huomenna vetästä vielä nenäkannulla röörit auki ihan kunnolla. Se taas voi tehdä sen, et rään/liman tulo vaan kiihtyy entisestään. Maalissa olen sitten sen näköinen kuin olis juossut vähintään maratonin, räät rinnalla. Vähän niinkuin jotkut kilpahiihtäjät konsanaan. :D Tuo letkusto nenään vaikkapa yönajaksi vois olla aika mielenkiintoinen kokemus. En ehkä ihan heti kokeilis, mut kehittämisen arvoinen idea :D : D