Jump to content
Juoksufoorumi.fi


parek

Jäsenet
  • Content count

    135
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

43 Excellent
  1. parek

    Altra juoksukengät

    Laitoin Lone Peak 3.0 tilaukseen koossa 43. Saa nähdä meneekö palautukseen, myyntiin foorumille vai kovaan käyttöön. Elämme jännittäviä aikoja. Enää pitää keksiä miten piilotan taas uudet kengät vaimolta. Ehkä voisin säilyttää kenkiä jossain geokätkössä ja vaihdan kengät jalkaan aina metsässä? Kiitos kaikille avusta.
  2. parek

    Altra juoksukengät

    Mites sulla vertautuu noi Altrojen koot muun merkkisiin kenkiin?
  3. parek

    Altra juoksukengät

    Onko sun Altra kenkien koko sama vai eri kuin muun merkkisissä kengissä? Sain itsekin käsityksen, että nykyään Altrojen koot on mallien välillä lähellä toisiaan. Jos pääpiirteittän omat kengät on 43 niin uskaltaisko vain ottaa Altralta samaa kokoa?
  4. parek

    Altra juoksukengät

    On niin ristiriitaista tietoa kokojen suhteen, että taitaa jäädä tilaamatta. Samasta kengästä (esim. Lone Peak) osa sanoo kokojen olevan kohdillaan, osa suosittelee 1/2 numeroa isompaa, osa 1 numeron isompaa ja taisi jossain pari kommenttia olla, että olivat päätyneet pienempään kokoon kuin muilla käyttämillään kengillä.
  5. parek

    Altra juoksukengät

    Mitkä mallit omistat? Paljonko jää pottuvarpaan eteen vielä tyhjää tilaa?
  6. parek

    Altra juoksukengät

    Toi lainaus minkä laitoit on aivan päinvastoin miten Lone Peak 3.5 malleista näytetään puhuttavan netissä. Pääosin kehoitetaan ottamaan puoli numeroa normaalia isompi koko 😛
  7. parek

    Altra juoksukengät

    Olen käyttänyt nyt vuoden Hoka Speedgoat 2 koossa 44. Maantiellä Hoka Clifton 3 koossa 43 1/3, joka menee vielä hyvin, mutta en tiedä miten käy varpaille jos juoksisin useamman tunnin lenkin. Kaupassa testasin Hokan ATR 4 ja koko 44 oli lähempänä ideaalia kuin 43 1/3. Mitenkähän noi koot vertautuu Altroihin? Erityiskiinnostus olisi Lone Peak 3.5 ja Superior 3.5 malleissa. En pääse noita missään kokeilemaan ja tilaus tapahtuisi näillä näkymin ulkomailta. EDIT: Mun jalka on 27,5 cm. Pitäisköhän ottaa 43 vai 44?
  8. Tänks. Laitteessa pitäisi näköjään olla jo sisällä uutena euroopan kattavat kartat. Kellään hajua millaisia karttoja se tarkoittaa käytännössä?
  9. Saako 5X malliin myös täältä kotimaasta maastokarttoja vai onko ne kartat ulkomaan juttuja? Mitä ne kartat maksaa?
  10. TRE:stä vielä yksi kommentti. Huomasin, että mun jalat tärisee myös pystyasennossa. Sainpas viime viikolla korjattua oikeasta jalasta/lonkasta/nivusesta lihakset siihen malliin, että n. 30 vuotta vaivanneet vaivat katosivat sen sileän tien. Nyt on jaloissa suht symmetrinen askellus ja ylipäänsä venyttelyissä yms. jalat on hyvin symmetriset (ennen ne olivat kuin eri paria). Nilkka taipuu aivan eri lailla kuin ennen ja juostessa molemmat jalat osuu maahan samassa asennossa. Aikaisemmin toinen jalka otti paljon enemmän päkiälle kuin toinen ja tätä en voinut korjata mitenkään vaikka kuinka yritin keskittyä asiaan. Tän vaivan parissa tuli painittua kaikki nämä ajat kun juoksua olen harrastanut ja nyt näyttää siltä, että mun keho korjasi taas itsensä ja se vaati vain n. tunnin ajan tärinää.
  11. Kyllä, eiköhän se ole sama homma. Synnytys lienee keholle aika dramaattinen tapahtuma ja silloin aktivoituu se tärinä. Sama jos tapahtuu jokin traumaattinen tilanne mikä pelästyttää kunnolla (esim. jos ajaisi vaikka autolla kolarin tms. niin sen jälkeenhän moni raportoi, että kehoon tuli tärinä jossain vaiheessa).
  12. parek

    Tunnustan...

    Edellisiin viitaten, tunnustan etten ymmärrä miksi bannattu (?) henkilö saa silti kirjoitella foorumille vieraana...
  13. parek

    O: ANT+ sykevyö

    Jos löytyy ylimääräisenä siisti ja täysin toimiva ANT+ sykevyö (+ lähetinosa), joka toimii Suunnon peruskellon kanssa, tarjoa hinnan kera. Kaapista löytyy pari Ambit sarjan sykevyön lähetintä, joten saa myös tarjota pelkkää Suunnon vyöosaa. Yksityisviesti tavoittaa.
  14. Kyllä, itsekin tein ensimmäisen kk ajan 10-15min aktiivista tärinää joka toinen päivä. Sen jälkeen lisäilin aikaa ja tiheyttä. Nykyään tulee tehtyä joka päivä. Välillä 15 min päivä, välillä yhteensä varmaan tunnin verran, riippuen fyysisen ja henkisen rasituksen määrästä. Kroppa lopettaa tärinän sitten kun se on saanut tarpeekseen. Itse tein ne lämmittelyliikkeet ehkä 15 ensimmäisenä tärisytyskertana. Sen jälkeen sain tärinän aikaiseksi suoraan vain menemällä lattialle siihen tiettyyn asentoon ja heilauttamalla jalkoja. Nykyään saan tärinän päälle asennossa kuin asennossa ja se alkaa aina aivan välittömästi. Ton vuoksi tekniikkaa on hyvin helppo käyttää melkein missä ja milloin tahansa. Annan esim. jalkojen tärissä töissä kahvitauolla..
  15. Hyvin todennäköisesti sama juttu kun toi mitä olit kokeillut. Olet vaan tärisyttänyt pohkeita "tietoisesti". TRE:ssäkin alussa aktivoidaan tärinä samalla tavalla keinotekoisesti, mutta jossain vaiheessa kroppa hahmottaa mitä olet tekemässä ja siirtyy autopilotille.TRE on siinä mielessä erinomainen tekniikka, että siinä ei tarvitse "osata" mitään. Ei tarvitse kuin olla ja antaa kropan korjata itsensä. Mullakin oli migreeni ainakin 30 vuotta, mutta TRE poisti sen joskus viime keväänä.
×